Juzzu 07.02.2003 17:03:01 | |
---|
No eikäku 11:sta 12:een! ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
lifeguard sleeping 08.02.2003 11:06:55 | |
---|
Pelkästään korvakuulolta on tullut tahkottua jo n. 37 vuotta. Masentavaa ajatella kuinka paljon monimuotoisempaa ja palkitsevampaa musiikillinen taival olisi ollut mikäli nuotinlukutaito ja teoria olisi tullut opiskeltua aikoinaan. Mikä Sinua estää opiskelemasta sitä nyt?!! (saamattomuutta?) Minäkin olen opiskellut oikeastaan kaiken korvakuulolta. |
Ossi 08.02.2003 16:27:58 | |
---|
Mikä Sinua estää opiskelemasta sitä nyt?!! (saamattomuutta?) Sitäkin :( "Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran." |
aon 08.02.2003 17:52:01 | |
---|
Joskus saatan ottaa tabloista osviittaa, mutta yleensä koitan selvittää kaiken ihan korvakuulolta. Ja jotain tyhmiä harjoituksia olen soittanut nuoteista, kun osaan melkein lukeakin niitä. Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista. |
Skeletor 08.02.2003 21:40:41 | |
---|
Iron Maiden - Fear of the dark (1.riffi), Maamme laulu ja Finlandian. Ne vain tuli äkkisenä inspana... :P Svart Metal i från Åbo |
juici 08.02.2003 22:02:35 | |
---|
Aika paljon. Kolmen soinnun rokit olen kuunnellut. Kaikki osaamanki Sleeppari biisit on korva kuulota opittu. Yleensäkin ne joihin en ole nuottia saanut. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä: PASKA ON HYVÄÄ! |
basser 08.02.2003 23:46:34 | |
---|
Oon oppinu korvakuulolta suurimman osan. Sillon kun alotin soittaa ni opettelin nettitabloista mut jälkeenpäin huomasin et ne ei ollukkaa oikein. Bassolinjat kun on vielä aika helppo löytää ni piti sit ite rueta kuuntelee. |
Pahisguy 09.02.2003 11:05:46 | |
---|
Pitääkö täsä pistää pystyyn semmonen american pie meininki, mutta nuottien opettelun osalta? Jengi pystyyn ja kaikki sitte opetteleen ihte, opettaan ja kannustaan muita... painonvartiat meiningillä! ...Tätä joutilasta kavahtakaa... |
ForSakeN 10.02.2003 19:37:56 (muokattu 10.02.2003 19:40:37) | |
---|
Ite kyllä opiskellu lähes kaikki kuulolta myös. On nääs hieman hitaampaa ittellä ainakin tuo nuoteista luku, mutta toki niitäkin joutunu sillontällön käyttämään. Moneen vuoteen muutenkaan tullu mitään covereita opeteltua. Eiköhän ne biisit menny lähinnä tänne legendaarisen metallican puolelle niinkuin varmaan monella aloittelevalla kitaristilla. :) ...siis oman aikakauden aloittelijoilla. Noh, tämä nyt taisi olla aika turha lisäys, mutta hitotkos siitä... Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
Nixzar 12.02.2003 10:37:51 | |
---|
itse opettelin maamme laulun..se on mukava sit kahtella jälkee mitä kaikkee on ite oppinu, eikä vaa tuojotellu tabulatuureista Sama täällä mutta en kuunellut sitä mistään... kunhan soitin... |
Snf 12.02.2003 13:54:05 | |
---|
En ole opetellut mitään korvakuulolta, ilman nuotteja olen täysin avuton. Vähintäänkin soinnut pitää saada kappaleisiin, että edes jotain saa kosketinsoittimesta ulos. Korvakuulolta jotain melodioita voi tapailla, mutta ei niistäkään koskaan tule mitään. Että näinkin voi olla. |
Henkka 12.02.2003 16:43:09 | |
---|
Kaiken olen joutunut opettelemaan korvakuulolta ja nyt harmittaa.. 26 vuotta olen väsännyt bluesia ja tehnyt ahaa elämyksiä, kun olen tuntitolkulla rämpyttänyt ja etsinyt uusia ulottuvuuksia, välillä päätä seinään hakkaamalla.. Olisi pitänyt aikoinaan mennä johonkin musiikkiopistoon tai vastaavaan, jossa olisi vaikka opiskellut musiikin teoriaa pianon avulla, sillä siitä olisi ollut todella paljon hyötyä. Aivan verrattavissa on lukutaito. Kuinka paljon rajoittuneisempaa elämä ja infon saaminen olisi, jos ei osaisi lukea?? sama pätee varmasti musiikkiin. Jos osaisin nuotit hakisin nyt kaikenmaailman flamenco-kitaroinnin nuotit kirjastosta ja poimisin niistä ne "omat" jutut omaan soittotyyliin ja saman tekisin Jazz-nuoteille jne.. niin johan alkaisi myöhemmin minun oma bluesikin kuullostamaan erilaiselta kuin niiden tuhansien muidenkin kitaristien bluesit, jotka kuullostavat "tylsiltä", koska ei ole sitä omaa "järkevää" juttua mukana.. Eli neuvoksi muille.. Opetelkaa nuotit, sillä ei siitä taidosta ainakaan haittaa ole ja aina voi silti korvakuulolta opetella soittamaan, jos ei halua nuoteista suoraan lukea.. |
aiiskola 12.02.2003 19:24:41 | |
---|
Kaiken, mitä osaan, noin suunnilleen. Ja parasta treeniä soittamiseen on ensin biisien kääntäminen (tai "tabuttaminen") ja sitten niiden soittamaan opettelu. Tulee opiskelleeksi ko. kitaristin tekniikkaakin samalla ja oma soittotaito kehitty huomaamatta. Aikaa ja kärsivällisyyttä kannattaa varata ja hakea MP3 - soittimeensa hidastusplugarit. Nimim. kokemusta on. (varmaan 100 biisiä kirjoitettu tabuille) A. Only dead fish go with the flow. |
Gaines 12.02.2003 21:12:45 | |
---|
Pari vuotta tuli käytyä klassisen kitaran perusteita opiskelemassa joskus kauan kauan sitten. Jostain kumman syystä Remu, Cisse ja Alppu iskivät yhtäkkiä nuottiviivaston takaa ja hyppäsivät lauteille sotkien nuoren poikosen ajatukset täysin. Sen jälkeen en ole nuotteihin vilkaissutkaan. Harmittaa, sillä nuotinlukua ja teoriaa olisi pitänyt jatkaa ja sitä pitäisi palautella uudestaan mieleen. Saamattomuus taitaa olla se suurin este asialle, niinpä korvakuulolla ja ns. perässäsoittamisella tulee kipaleita opeteltua. Mutta kyllä mä vielä joskus...;) |
Prian 13.02.2003 13:34:54 | |
---|
Täytyy sanoo että on 20 vuotta tullu opeteltuu korvakuulolta, ja on onnistunut kehittämään sellaisen taidon, että melkein kaikkea pystyy soittamaan perässä eka kuulemalta. Monta kertaa olis kyllä nuotin lukutaidosta ollu hyötyä. |
Parantava_Suru 13.02.2003 20:33:44 | |
---|
Metallia on tullut jonkin verran soitettua,sekä joitakin poppibiisejä. |
haage 14.02.2003 10:04:03 | |
---|
soitan pääasiassa synaa... oon ite opetellu korvakuulolla kaikki biisit mitä osaan soittaan, siis mitkä oon ite opetellu... se on mukavaa kattoa että pysyykö esimerkiksi perässä jossain soolokohdassa tai pystyykö tiettyihin suorituksiin ;) |,,/ harri "haage" koskela |
jesu 14.02.2003 20:52:31 | |
---|
red hot chili peppersin the zephyr songin |
Rokkariarvid 15.02.2003 10:54:48 | |
---|
Minä oon soittanu joitaan kappaleita korvakuulolta... sitten joitain kännykän soittoääniä ja ihan mitä vaan muutakin jota sattuu kuulemaan esim. telkkarista |
pikkupeikko 15.02.2003 13:19:29 | |
---|
joitakin pikku pätkiä oon opetellu hirveesti, enmä yleensä jaksa mitään kappaletta kokonaan vääntää. no niskalaukauksen elegia ja osa kotiteollisuuden satu peikoista on tullu ainakin opeteltua...joskus se on kyl kiva soittaa ihan korvakuulolta, kun välillä mussa on se vika et ajattelen kaiken hirveen teoreettisesti. nuotteja luen hyvin ja tabutkin alkaa pikkuhiljaa sujua, mut sanotaane että korvakuulolta soitamisessa kehittyy paremmin. |