![]() 22.02.2008 20:17:23 | |
---|---|
Eli, http://www.thomann.de/gb/ibanez_aeg8ebk.htm Ibanez AEG8Etä ajattelin. Mitenkä, hyvä vai huono valinta? En kyllä noita edullisia mikitettyjä lähtisi suosittelemaan... Kannattaa laittaa sama raha pelkkään kitaraan, ja hommata siihen sitten vaikka erikseen mikki, jos tarvitsee. Jumbo vai dreadnought, sanoisin että ota se mikä miellyttää :) Onko mitenkään mahdollista esimerkiksi tuohon kanteen -tökerösti ilmaistuna- maalata jotain? Jos on mahdollista, niin minkälaista ainetta sitä tulisi käyttää? (siis jotain joka ei aiheuttaisi kitaralle mitään vahinkoa) Kyllä siihen voi maalata, jos kerran haluaa. Kitaran jälleenmyyntiarvoa se tuskin nostaa, jos et joskus yllä Erittäin Kuuluisaksi :) Ihan sellaisella millä maalaisit lakatulle puulle muutenkin. Näissä edullisissa on polyuretaanilakka, joka kestää kaikenmoista. Aloittelija kiittää ja kumartaa, kyllä se tästä lähtee. (toivottavasti) Ilman muuta lähtee! :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis | |
![]() 24.02.2008 10:01:26 | |
Kiitos vastauksesta! Eli tuo ei siis ollut paras mahdollinen vaihtoehto. No, kokeillaan uudestaan. :) Hakusessa olisi siis teräskielinen akustinen kuudella kielellä, mustana, eikä mieluiten kovin leveällä otelaudalla varustettuna. Hintaluokka 200-600+ e, katsotaan nyt millasia kitaroita löytyy, hyvän kitaran vuoksi voisin maksaa myös enemmän. Ja haetaan siis toimivaa yksilöä, sanotaan vaikka että sillä täytyy pystyä soittamaan yli 10 vuotta ilman että tarvitsee vaihtaa toiseen. Sopivaa kitaraa saa vapaasti suositella. Jospa sen oman soittimeni vielä löytäisin! | |
![]() 24.04.2008 16:26:49 (muokattu 24.04.2008 16:27:24) | |
Moi, tässä sitä ekaa kitaraa ollaan hakemassa myöskin. Varaa olisi laittaa 300€ molemmin puolin. En juurikaan ole soitellut aiemmin mutta innostusta tosiaan oppia olisi valtavasti. Hankkia pitäisi myös settiä jolla pystyy kitaran sitten virittämään ja plektroja. Olen tuolta musiikkiliikkeesta katsellut ja vähän lueskellut foorumia ja löysin seuraavan http://www.musiikkiliike.fi/index.p … target=products&product_id=695, halvemmalla myydään kuin thomanilla ja liike ihan pienoisen ajomatkan päässä. Olisiko tuossa hyvä valinta ensimmäiseksi akustiseksi kitaraksi? Myös virittimen ja plektrojen kanssa on hiukan hakemista. Onko tuollaiset 1mm plektrat akustisia kitaroita varten hyvät vai pitääkö ohuempia katsoa? Jos oikein luin niin viisarilla oleva viritin olisi parempi valinta? Vielä plussa kysymys tähän perään, saako noista akustisista äänet tulemaan viritinvahvistimen kautta kun niissä kerran se mikkikin on? Millainen johto tulisi olla kun vahvistimelle on mahdollisuus kytkeä kaksi kanavaa rca-liittimillä? Kiitokset etukäteen :) | |
![]() 03.05.2008 03:57:43 (muokattu 03.05.2008 04:10:33) | |
Moi, tässä sitä ekaa kitaraa ollaan hakemassa myöskin. Varaa olisi laittaa 300€ molemmin puolin. En juurikaan ole soitellut aiemmin mutta innostusta tosiaan oppia olisi valtavasti. Hankkia pitäisi myös settiä jolla pystyy kitaran sitten virittämään ja plektroja. Olen tuolta musiikkiliikkeesta katsellut ja vähän lueskellut foorumia ja löysin seuraavan http://www.musiikkiliike.fi/index.p … target=products&product_id=695, halvemmalla myydään kuin thomanilla ja liike ihan pienoisen ajomatkan päässä. Olisiko tuossa hyvä valinta ensimmäiseksi akustiseksi kitaraksi? Myös virittimen ja plektrojen kanssa on hiukan hakemista. Onko tuollaiset 1mm plektrat akustisia kitaroita varten hyvät vai pitääkö ohuempia katsoa? Jos oikein luin niin viisarilla oleva viritin olisi parempi valinta? Vielä plussa kysymys tähän perään, saako noista akustisista äänet tulemaan viritinvahvistimen kautta kun niissä kerran se mikkikin on? Millainen johto tulisi olla kun vahvistimelle on mahdollisuus kytkeä kaksi kanavaa rca-liittimillä? Kiitokset etukäteen :) Näitä halpoja mikitettyjä kitaroita EI kannata ostaa. Jokin niissä aina kusee, joko elektroniiikka tai itse kitara. Tuolla 300 eurolla saat jo tosi hyvän non-elektronisen kitaran, vaikkapa Ibanez AW40, jonka hinta on jotain 270-300 €. Sillä pääset alkuun ja pidemmällekin. Plektrat löydät sitten parhaimmat kokeilemalla, paksummat sopivat näppäilyyn ja ohuemmat rämpyttelyyn :) Ja virittimellä ei oikeastaan alkuvaiheessa ole merkitystä, kunhan se vaan löytyy. Ei ole siis väliä onko se digitaalinen vai viisarimallia. EDIT: osta niitä puoli milliä paksuja plekuja, ne sopivat aloittelijalle hyvin. Tai itsellä noista ajoista on niin paljon aikaa, etten muista enää. Kysy musakaupan myyjältä, kyllä ne neuvovat ja tietävät. | |
![]() 11.06.2008 18:50:01 | |
Nyt ollaan sormi suussa.Ja syvällä Kun nykyään on mallintavat combot,ja mallintavat efektipedaalit.Siis sellaset joissa on esim 20 eri legendaarisen vahvistinsetin, tai esim legenda efektin,kuten esim. tubescreamerin soundi/mallinnus, tai esim jonkin soittajan soundien mallinnus ,tai sitten semmosia jotka vaan matkii putkivahvarin soundia,joillain ihme virtapiireillä.saattaapa joissain olla jopa yksi putkikin.Siis Combossa tai efektissä,joka siis ei ole oikeasti puhdas putkilaite vaan yrittää vaan mallintaa(mikä sana)sitä. Jotkut mallintaa eri vahvistinlaitteistoja soitettaessa ,eli kytkettynä esim johonkin rääpäle comboon Esim Zoom G2.1u Guitar effects pedal toimii KÄYTTÖOHJEENSA mukaan näin. Pienin Podi taas ei toimi KÄYTTÖOHJEENSA mukaan näin.Kyseisiä vahvistinlaitteistomallinnuksia voi käyttää Podissa vain äänittäessä ,tai kytkettynä suoraan PA laitteistoon ,ei siis kitaran omaan vahvistinlaitteistoon. Eihän Zoomikaan tietenkään tee 15w Ibanezista Mesa boogieta tai Marshallia,mutta muuttaa kyllä soundia.Toivottavasti pysyitte mukana. Zoom siis on monipuolisempi kun podi.ok. Tää on nyt ihan spedeä.Mutta kaikki tämä on saanut mut ihan sekaisin näistä laitteista ja putkista ja ennenkaikkea näistä mallinnuksista. Se mitä haluan tietää on se, että kun nyt omistan kitaran ja tämän kyseisen ZOOM G2.1u efekti-ihmeen, niin minkälaisen combon tarvitsen?Nyt mulla on semmonen pikku IBANEZ 15w,jonka särö on omasta mielestäni karmea (erillinen X Channel) Markkinoilta kun löytyy sellaista missä on Effects looppia looppia ja sellaisia missä ei ole. Mulla on kaksi eri Comboa mielessä. Nimittäin Peavey BANDIT 112 ,ja Fender Frontman 212R. Niissä on kai se looppi kummassakin. Mikäli olen ymmärtänyt ,niin nämä eivät yritäkkään mallintaa(lue matkia) mitään,Elikkä eivät ole ns. mallintavia komboja, paitsi ,että Banditissa on joku juttu mikä tekee siitä muka enempi putkisoundisen.(siis just joku putkimallinnuskytkentä)auts. Putkenpätkääkään ei kai ole kummassakaan kuitenkaan.Fender ei kai yritä olla mitään mitä se ei ole. Siis ajatukseni on se ,että koska mulla on se Zoomin lelu(joka korvaa hemo pedaalilaudan?Ai eikö.) ,niin en tarvitse mitään mallitavaa comboa.Sehän on selvä. Siis haluan pysyä NO NONSENSE linjalla siten että lelut on irroitettavissa, siis vahvistin on vahvistin ja efektit/mallinnukset on erikseen piuhoilla kiinni tarvittaessa.Mutta kumpi noista nyt on se mitä tarvitsen. Esim ABBATH immortalista vannoo BANDITIN nimeen.Tästä voisi äkkinäinen päätellä että Banditista löytyy aika jyrkät soudit Haluaisin siin monipuolisen combon ilman mallinnuksia johon saan ZOOMIN kytkettyä kun haluan "muka" hakea soudeja (lue pelleillä). Onko mulla mitään hyötyä siitä effects loopista, joka löytyy kummastakin combosta. Vai kytketäänkö tollanen Zoomi aina vaan piuhaan ennen comboa Äh nyt menee jo itekin sekaisin.Kysymys jää. Fender vai Bandit.Vai löytyykö musta hevonen tosta 250-300 egee(Thomann) kategoriasta. | |
![]() 11.06.2008 20:23:27 | |
No tuota... Ensinnäkiin vahvistinmallinnuksia ei kannata syöttää vahvistimen inputtiin. Toisekseen, Podista voi vetää mallinnukset myös vahvistimeen. Mutta ei siis kannata vetää siihen inputtiin. Kolmanneksi, ne mallintavat mallinnuksineen vedetään efektiloopin returniin, eli ohitetaan vahvistimen oma etuaste, ja käytetään mallinnushärveliä etuasteena. Tässä toimessa siis sekä Pod että Zoom onnistuvat. Ja sikäli se looppi on aika olennainen juttu, jos haluat multipäristimestä kaiken irti. Neljänneksi... No en mä nyt keksikään mitään viisasta enää, kun en noista transistorilaitteista oikein mitään tiedäkään :P Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis | |
![]() 12.06.2008 00:09:22 | |
Siis tarkoitatko ,että jos mulla on esim Peavey Bandit 112 combo, niin piuhat menee seuraavalla tavalla. Tapa 1 Kitarasta Zoomiin ja siitä Banditin effects loop return jack pistokkeeseen. Eikä siis näin Tapa 2 Kitarasta Bandittiin ja Zoomi kytketään Effects loopin meno ja paluu väliin, jolloin myöskään Zoomi ei ole ennen etuvahvistinta ,muttei myöskään ka toimi sellaisena. Siis kumpi on oikein Tapa 1 vai tapa 2 | |
![]() 12.06.2008 12:50:21 (muokattu 12.06.2008 12:50:52) | |
Molemmat ovat mahdollisia, mutta zoom kannattaa laittaa efektilooppin tavalla 1 vain jos et käytä zoomin säröjä. Efektiloopissa oleva särö ei kuulosta hyvältä. Jos haluat Zoomista pelkät efektit, niin kitara -> zoom -> vahvistimen input. Silloin sinulla on tosin kaksi etuvahvistinta peräkkäin, mikä saattaa esim. lisätä kohinaa; tai sitten tapa 1, jonka kuvasit. Jos haluat käyttää Zoomin vahvistinmallinnuksia, kitara -> zoom -> efektiloopin return. Zoomissa lienee jokin namiska, jolla sille kerrotaan missä kohdassa signaalitietä se on? Podissa ainakin on. Tai sitten pitää vain testata Zoomin output levelillä mikä toimii. En tuota Zoomia tunne, mutta jos siinä on mahdollisuus laittaa kaappimallinnukset pois päältä, niin sitä kannattaa kokeilla. Ne on tarkoitettu kuulokesoittoon ja suoraan äänittämiseen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
![]() 12.06.2008 16:29:45 | |
Mä kyllä luulen ,että toi Zoom 2 kytketään ihan vaan piuhaan ,eikä se toimi minään vahvistimena. Sen output piuhan voi kytkeä myös kuulokkeisiin eikä se räjäytä niitä Zoomi nimenomaan ilmottaa ,että kaappimallinnuksia ei ole voinut käyttää live soittoon ennkuin NYT. Ja sitten on pitkä selostus mioten zoomissa on jokaista eri kaappimallinusta varten kaksi eri algoritmiä, toinen äänityksiin ja toinen Live soittoon.Siis sama soundi pitäisi olla äänitetyssä matskussa ja livenä soitettuna.? Tätä ominaisuutta nimenomaan ei ollut pikku Podissa.Podissa siis kaappimallinukset piti kytkeä pois. No mitäs semmosella sitten tekee. Ei mitään. Siis tää mun zoomi on tyyppi G2.1u.Ei kai silläkään oikeesti tee mitään. Tsekkasin netistä mallit G7 ja G9. Niitä nimenoman voi käyttää etuvaffarina ,ja niissä on jopa yksi putki (g7) tai kaksi(G9). Manuaaleista löytyy amp selection function toiminnot ,joilla kai juuri valitaan lähtötehot ,riippuen päätevahvistimesta mihin kytketään. Aloin tätä aihetta pohtimaan ,koska haluaisin ostaa isomman vahvistimen, tai parempiäänisen kuin omani (Ibanez TBX 15R )on. Koska erilliset mallinnuslaitteet (zoomit ja podit ym ym ) kehittyy kokoajan niin lienee kai viisainta ostaa vaan joku mahdollisimman tykki Ei mallintava ja EI putki vahvistin. Periaatteessa siis päätevahvistin ja kaappi riittäisi, jos kerran tämmöinen multilaite toimii myös etvahvarina. Ajatuksenani on siis pitää lisälaitteet erillisinä ja combo combona. Ja fx looppi on siis hyvä olla. Mutta montako kanavaa sitten pitäisi olla siinä kombossa?? löytyy kaksikanavaista ja kolmikanavaista tyyliin Clear ,gain , more gain or pain. Mutta eikö ne kaksi viimeistä ole turhia ,koska voin potkia multilaitteesta vaikka minkälaisia säröjä päälle. Sieltähän ne soundit haetaan. Sinnehän ne on tallennettu. Ei kai ole mitään järkeä siinä ,että potkin kahdesta eri laitteesta eri kanavia/mallinnuksia/efektejä/soudeja päälle. Nyt esim jos ostaa jonkin mallintavan vahvistimen ,niin puolenvuoden päästä se on jo ihan P koska uudessa mallissa on 100 soundia enemmän. Vai pitäisikö lähteä perinteiselle tielle eli ostaa helkutin kallis putkikombo esim, ja siihen sitten 5 kunnon pedaalia. Mun mielestä tässä touhussa karkaa mopo aika huolella käsistä. Netistä voi jostain soundipankista imuroida joka ikisen kitaristin tai biisin soundin omaan podiin tai vastaavaan, ja sitten luulla olevansa clapton tai henkka. Mun mielestä se on eri laji kun kitaransoitto, vai onko se vaan niin vanhojen pierujen mielestä. Kertokaa vanhat konkarit, minkälainen laitteisto kannattaaa hankkia ja minkasteiseen mallinnushelvettiin kannattaa ryhtyä. Mulla on nyt vaan hyvä keppi ja se Zoomi ja Ibanez rääpäle 15w vahvistin , joka menee vaihtoon anyway. Mutta pistänkö ZOOMIN samantien huitsin nevadaan ja ostan kunnon vaffarin ja jonkun legenda spedun (OD-1 IBA tubescreamer). Se zoom2 kin tuntuu ihan sairaan monimutkaiselta, vaikka se on vain ehkä keskitason laite zoomin arsenaalista.Alkaa olla samanlainen kun tietokone. valikkoja niin paljon ,että ei edes halua tietää mitä ne kaikki on , tai jos haluaa,niin sitte on niin syvällä ,että soitto onkin jo toissijinen juttu. Haluaisin siis hyvät monipuliset laitteet, joilla voisi harjottelun takia soitella erilaista kamaa punkista bluesiin ,ja tietysti röh röh metalliin. NYT on neuvot tarpeen ennenkun ostan mitään enempää. Peavey Bandit?+ Zoom2 on yksi mahdollisuus Fender FM 212R+ Zoom2 on seuraava. Fender Hot rod ja Zoomi pois ja speduja sen mukaan kun on tarvetta.Looppiin tai piuhaan kitaran jälkeen. riippuen spedusta. Se on sitte se kallein vaihtoehto. Tämmösiä vaihtoehtoja olen nyt itse osannut arpoa. | |
![]() 12.06.2008 16:41:09 | |
Minun mielestäni laitteet hommataan sen mukaan mitä haluaa. Itselläni on putkicombo ja vaihteleva määrä pedaaleja. Perussoundi on kuitenkin kitara + vahvistin, ja pedaalit ovat mausteita. Jotkut toiset taas tykkäävät mallintavista. Minullakin on Pod, mutta harvoin tulee käytettyä. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
![]() 12.06.2008 19:01:43 | |
joopa joo,niin tietty | |
![]() 14.06.2008 22:10:25 | |
kannattaako ostaa tätä VOXDA5BK? | |
![]() 14.06.2008 22:12:14 (muokattu 14.06.2008 22:13:02) | |
kannattaako ostaa tätä VOXDA5BK? Kelpo kotivahvistin se on. Hyvä sillä on aloitella. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
![]() 14.06.2008 22:12:26 | |
len vielä niin aloittelia etten oikein tiedä mitä ostaa | |
![]() 14.06.2008 22:13:49 | |
ok kiitti numb | |
![]() 15.06.2008 10:28:45 | |
kannattaako ostaa tämä YAMAHA RGX121ZL FS | |
![]() 15.06.2008 10:33:10 | |
vai tämä ESP LTD VIPER 50 BK LH | |
![]() 15.06.2008 13:26:51 | |
vai joku muu aloittelia kitara? | |
![]() 16.06.2008 10:22:45 | |
vai joku muu aloittelia kitara? Uh... Kannattaa käyttää sitä viestin editointimahdollisuutta, eikä tupata x -kappaletta uusia viestejä. Itse ottaisin noista tuon Yamahan. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
![]() 17.06.2008 17:48:37 | |
vai YAMAHA RGX121ZL BL | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)