Hulttio 01.02.2007 19:47:36 | |
---|
Aloin tässä vajaa kuukausi sitten soittamaan tuota kitaraa, joka tosin ostettiin jo 90-luvun lopulla, mutta innostus ei silloin ala-asteikäisenä jaksanut kauaa kestää, mutta nyt olen sitäkin innokkaampana aloittamassa harrastusta uudestaan. Kitara on siis tuommoinen Les Paul Gibson, olikohan Epiphone Special II tai jotain sinne päin. Markka-aikaan maksettiin siitä vahvistimen kanssa 800mk. Vahvistin on Peavey Rage 12w. Itse asia on se, että haluaisin hieman säröä kun tuo channelin päälle laittaminen ei tuo kuin hieman taustahuminaa. Säröä ei se ei tuo nimeksikään. Noita nuppeja olen kyllä yrittänyt väännellä, mutta siitä ei ilmeisesti ole apua asiaan. :) Mihin kannattaisi panostaa, että saataisiin säröä peliin? Kokonaan uusi "kunnollinen" vahvistin vai kenties jonkinlainen efektipedaali tuohon kaveriksi? |
loituma 01.02.2007 20:02:29 | |
---|
nyt en kyllä osaa sanoa.... kun sulla on se channeli päällä niin oletko kaikkia nuppeja väännelyt? Yleensä vahvistimissa on Gain napikka, joka tuo säröä. Oletko sitäkin vääntänyt? lihavalla ihmisellä on iso maha |
ravensoul 01.02.2007 20:19:12 | |
---|
Gain tai drive -namikka määrittää särön "määrän". Level tai volume äänenvoimakkuuden. Namiskuukkeleiden merkinnät vaihtelevat hieman valmistajasta riippuen. Olethan avannut kitaran volumea tarpeeksi? "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Hulttio 01.02.2007 20:19:35 (muokattu 01.02.2007 22:56:54) | |
---|
nyt en kyllä osaa sanoa.... kun sulla on se channeli päällä niin oletko kaikkia nuppeja väännelyt? Yleensä vahvistimissa on Gain napikka, joka tuo säröä. Oletko sitäkin vääntänyt? Kyllä laitoin sekä tuon normal gainin täysille ja samoin lead gainit. Ei paljoa auta. Syynä saattaapi kyllä olla myös se että toinen mikrofoni on ilmeisesti rikki tai virta ei kulje. Kun tuo , |, /-nappula on on asennossa niin vahvistimesta ei kuulu mitään. Varmaan jokin juotos pielessä tai muuta. En ole varma onko se ikinä edes toiminut, edes silloin kuin kitara käytettynä ostettiin. Se korjataan varmaan lähiaikoina. Edit: Miksiköhän tuo ei näytä tuota kenoviivaa kun kuvailen sitä yhtä namiskaa. |
Sanetium 03.02.2007 23:35:10 | |
---|
Miksiköhän tuo ei näytä tuota kenoviivaa kun kuvailen sitä yhtä namiskaa. Se merkki ei näy ainakaan muusikoiden.netissä... Mutta jos haluat säröä soittimestasi eikä sitä tule säätämällä, eipä kai auta kuin ostaa uusi vahvistin. Lyhyesti opastaisin ostamaan Roland-vahvistimen Micro Cube-mallin. Mutta ellei tuo ole akustisiin kitaroihin meinattu vahvistin eli säröä ei löydy, kai siihen pitäisi saada säröä... |
Iban3z 07.02.2007 16:14:19 | |
---|
Joo olen samaa mieltä. MicroCube on todella hyvä aloittelijalle. Edullinen hinta, 2w riittää kotioloihin täytellisesti. |