bage 11.03.2004 14:17:15 | |
---|
Oon tässä viime aikoina panostanu otteiden opeteluun, ja mieltäni on jo pitkään askaruttanut eräs asia.. Miten pitäisi lukea soinnuissa ilmenevä #? Esimerkiksi miten F#5 pitäisi sanoa?? |
hörhö 11.03.2004 14:25:14 (muokattu 11.03.2004 14:26:39) | |
---|
Miten pitäisi lukea soinnuissa ilmenevä #? Esimerkiksi miten F#5 pitäisi sanoa?? # päätteellä -is ja b päättellä -es ellei sävelen nimi ole vokaali, jolloin -s. Eli tuo kysymäsi on Fis viisi. Gb on sitten Ges ja Ab on As. Moninkertaisiin ylennyksiin ja alennuksiin sitten päätteitä tarvittava määrä. Esim. xC laus. Cisis. EDIT: Lontoon kielellä: F# laus. F sharp ja Gb laus. G flat, jne. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Keppis 11.03.2004 20:52:03 | |
---|
Aina kun on #-merkki soinnussa niin soitat yhtä nauha väliä korkeempaa. Jos on b(ei sama kuin B/H)-nii sitten yhtä nauhaväliä matalempaa. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
kid ego 11.03.2004 22:36:48 | |
---|
Aina kun on #-merkki soinnussa niin soitat yhtä nauha väliä korkeempaa. Jos on b(ei sama kuin B/H)-nii sitten yhtä nauhaväliä matalempaa. Lausumisesta oli kyse tällä kertaa, herra '89. |
JartZA 12.03.2004 10:25:58 | |
---|
Esimerkiksi miten F#5 pitäisi sanoa?? Äf häkkyrä viis. SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Kakemakeväke 12.03.2004 12:43:05 | |
---|
"Ylennetty Äf viisi", eikö? Rock-musiikki pelasti minut urheilulta. |
maelstrom 12.03.2004 12:58:13 | |
---|
Kuunnelkaa Hörhöä. Eli fis viisi. On ässäarpa syntyä Suomeen. |
Mimi 12.03.2004 19:17:30 | |
---|
Niin ja sit on vielä tämä aina niin ihana alennettu h, eli b, tai näkee myös merkintää alennettu b eli bb.. Ne on siis sama asia mutta käytetään eri maissa... Ja lausutan ihan vaan että bee (tai hoo, mikäli siis kyse on hoosta)... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki* |
Keppis 12.03.2004 20:06:42 | |
---|
Lausumisesta oli kyse tällä kertaa, herra '89. Ai tsori. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
hörhö 13.03.2004 12:15:59 | |
---|
Niin ja sit on vielä tämä aina niin ihana alennettu h, eli b, tai näkee myös merkintää alennettu b eli bb.. Ne on siis sama asia mutta käytetään eri maissa... Ja lausutan ihan vaan että bee (tai hoo, mikäli siis kyse on hoosta)... Selvennetään. Suomessa ja Saksassa(onko muualla Skandinaviassa?) H ja alennettuna B. Muualla B ja alennettuna Bb. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Mimi 14.03.2004 18:21:08 | |
---|
Selvennetään. Suomessa ja Saksassa(onko muualla Skandinaviassa?) H ja alennettuna B. Muualla B ja alennettuna Bb. Joo kiitos, selvästi selittäminen ei oo mun alaa.. Tota B/Bb merkintätapaa näkee siis aika paljon kaikissa ulkomaisissa nuoteissa, ja mun tietääkseni se on käytössä aika jokapuolella maalimaa, poikkeuksena just Suomi ja Saksa, muita maita ei ainakaan mun tietoon oo lipsahtanu... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
jybbiz 16.03.2004 13:52:22 | |
---|
tulee mieleen aika, jolloin en itekkään tajunnu noista hölkäsen pöläystä.. :D oi niitä aikoja :D Paino on voimaa - ylipaino ylivoimaa! |
Booligan 16.03.2004 17:08:32 | |
---|
tulee mieleen aika, jolloin en itekkään tajunnu noista hölkäsen pöläystä.. :D oi niitä aikoja :D Ite oon soittanu vuoden ja osaan ehkä 7 sointua. Niitä kun kuitenkin on satoja. Powersoinnut onkin sitten eri asia ;) Mutta kuten sanottu, minulta on yhtä turha tulla kysymään musiikin teoriasta mitään kuin pirulta paikkaa taivaasta. Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
jybbiz 16.03.2004 17:27:41 | |
---|
Ite oon soittanu vuoden ja osaan ehkä 7 sointua. Niitä kun kuitenkin on satoja. Powersoinnut onkin sitten eri asia ;) Mutta kuten sanottu, minulta on yhtä turha tulla kysymään musiikin teoriasta mitään kuin pirulta paikkaa taivaasta. nii-i.. multa on kyllä kans ihan turha kysyä mitn kvinttiympyrästä tms. :D Paino on voimaa - ylipaino ylivoimaa! |
isojussi 16.03.2004 22:09:12 | |
---|
... poikkeuksena just Suomi ja Saksa, muita maita ei ainakaan mun tietoon oo lipsahtanu... Täälläkin on kevyen musan opetuspuolella ymmärtääkseni H:t unohdettu - luojan kiitos! Osta mut - ma olen kaupan! |
Mimi 17.03.2004 12:18:50 | |
---|
Täälläkin on kevyen musan opetuspuolella ymmärtääkseni H:t unohdettu - luojan kiitos! Se vaan on aika veemäistä että nyt on tavallaan molemmat käytössä... Opetuspuolella suurimmaksi osaksi tosiaan unohdettu, ja ihan hyvä niin.... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?