Aihe: Rumpujen alkeet
1
Renki
30.12.2005 16:13:21

Elikkä homman nimi on lähinnä se, että pitäisi oppia peruskomppeja rummuille. Malliin miten voi kompata valssit, rokit, popit yms. Siis tällaisia perusjuttuja näin aluksi. Löytyisiköhän netistä jotakin hyvää sivustoa joka tähän asiaan perehdyttäisi?

T: Renki
ruusu on kaunis/ otan kyllä risutkin/ ne palavat paremmin/
baron
30.12.2005 16:47:25

Elikkä homman nimi on lähinnä se, että pitäisi oppia peruskomppeja rummuille. Malliin miten voi kompata valssit, rokit, popit yms. Siis tällaisia perusjuttuja näin aluksi. Löytyisiköhän netistä jotakin hyvää sivustoa joka tähän asiaan perehdyttäisi?

T: Renki

Matti Oiling on kirjoittanut hyvän rumpualkeiskoulun. Kirjastoon mars!
My name is Baron, Sir Baron.
wavelength
30.12.2005 18:01:02

http://www.vicfirth.com/education/drumset/GrooveEssentials.html

Tuolta löytyy ensi hätään peruskomppia hyvinkin laajalta alueelta. Kannattaa oikeastaan hankkia kyseinen DVD -- itse en ainakaan ole katunut hetkeäkään.
En tiedä mistä puhun.
Saarhelo
01.01.2006 13:45:02
Hankit kirjan nimeltä: Leevi leppäsen rokkaavat rummut.
Jollei sillä kirjalla tajua mikä on idea niin jätä rumpujen soitto
2005 keikat Menneet: 7.7 Iron Maiden - eka kunnon hevi konsertti ja helvetin upeeta oli 27.9 Dream Theater - Jumalauti osaavat ne soittaa tulevat: 1.1 Deep purple - ankara odotus
...And Justice For All
01.01.2006 13:47:42
Muista soittaessa, että samojen komppien jauhaminen on hyödyllistä vaikkakin ovi tuntua puuduttavalta. Sitä perusbiittiä kun jauhaa niin kauan että se iskeytyy selkärankaan, niin siellä se sitten pysyy.
"Muista poika, jos joku asia ei ensi yrittämällä onnistu, ei kannata yrittää uudestaan" -Homer Simpson
DieGr
01.01.2006 16:43:46
Matti Oiling on kirjoittanut hyvän rumpualkeiskoulun. Kirjastoon mars!

Oilingin Rumpukouluvideohässäkkä on muuten pirun viihdyttävää katsottavaa.
Jeltz
01.01.2006 20:33:44
Hankit kirjan nimeltä: Leevi leppäsen rokkaavat rummut.
Jollei sillä kirjalla tajua mikä on idea niin jätä rumpujen soitto

Tuo on erittäin hyödyllinen opus, suosittelen. Jos mahdollista, niin kannattaa hankkiutua rumputunneille, ainakin omalla kohdalla kehitystä tapahtui itseopiskellen huomattavasti hitaammin.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)