Aihe: Cd-soittimesta kitaravahvistin
1
LordWinter
25.06.2006 22:38:42
Päätinpä kokeilla, että mitä tapahtuu kun pistää kitaran rca-piuhalla kiinni cd-soittimeeseen ja ihmettelin kuinka mukavat soundit lähti. Itse en laitteista tiedä niin juuri mitään, joten en jaksa miettiä miten kaikki tapahtuu. Mutta nyt olis kiva tietää saako niihin cd-soittimen rca-sisääntuloihin laitettua mitenkään mikkiä?
Tilutan kaikki tiluttajat tiluttamatta suohon.
sus
26.06.2006 01:06:42
Oon vissiin ihan hakoteilla, mutta eikös sinne ole tarkoituskin laittaa mikki? Olettaen että laitteessa on kasettiasema, siihenhä voi äänittää sillein.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
Synastikki
26.06.2006 11:32:10

siis eiköhän siihen pitäis vaa hommata oikeanlainen adapteri mikä muuttaa sen piuhan pään XLR/plugista rca:ks... kannattaa kysellä elektroniikkaliikkeistä tai sitten musaliikkeistä.
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
tenkainen
26.06.2006 13:27:42

Oon vissiin ihan hakoteilla, mutta eikös sinne ole tarkoituskin laittaa mikki? Olettaen että laitteessa on kasettiasema, siihenhä voi äänittää sillein.

Et välttämättä. Itse kuitenkin olettaisin, että siihen tulee ns. Aux-lähde, eli linjatasoista signaalia syytävä laite. Tällöin mikrofonista tuleva signaali on aika heikko, ja nauhalle jää hiljaista pulputusta.
Nuo mikrofoniliitännät kun usein tuppaavat stereioissa olemaan ihan tavallisia 6,3/3,5mm -liitäntöjä.
(Oletan että kyseessä on sellaiset kotistereot, eikä pelkkä cd-soitin.)
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)