Rämppy 17.11.2005 13:51:40 | |
---|
Alkaisipa taas vetää pollea.. Joskus oon kuullut sellaista, että jos luomistyö tapahtuu vahvasti ja pitkään huumeksien tai vastaavien stimulanttien avittamana, saattaa raitistumisen jälkeen luovuus romahtaa lopullisestikin. Mutta tämän väitteen tieteellisestä pohjasta en tiedä. Oon aina tykännyt 60-luvun Clapton-musasta -Creamistä, Bluesbreakersista jne... Toisaalta mun kaveri diggaa nyky-erkkiä aivan stanasti, eikä Cream putoo ollenkaan. Nykyäänhän EC soittaa tuota kitaraa paremmin kuin koskaan, mutta biisit ei oo aivan meikäläisen mieligenreä. Noh, Bluesbreakers-kitaroinnissa on kyllä vimmaa, jonka vain nuori ja nälkäinen erkki kykeni saavuttamaan. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Jurza 23.11.2005 12:28:57 | |
---|
Kuuntelen tässä juuri Claptonin "Club Full of Blues" bootlegia vuodelta 1994 ja on kyllä erkki tässä sellaisessa vedossa, että huh! Kannattaa metsästää toi levy käsiin, jos claptonin blues-soitanta kiinnostaa! |
jPekka 23.11.2005 16:31:29 | |
---|
Kannattaa metsästää toi levy käsiin, jos claptonin blues-soitanta kiinnostaa! Toinen todellinen herkkupala viihteellisempien albumien lomassa on vuonna 1980 julkaistu Budokan-live "Just One Night". Loistava bändi (Albert Lee, Dave Markee, Henry Spinetti, Chris Stainton), melkoisen onnistunut biisivalikoima, paljon bluesia, Eric laulaa hyvin, soittaa erinomaisesti ja Blackie soi: "Päivää, minä olen Stratocaster." Oli toinen niistä kahdesta levystä jotka saivat minut kesällä 1980 kiinnostumaan bluespohjaisesta musiikista. (Sama kokoonpano toisella kiipparistilla, Gary Brookerilla, täydennettynä tuli sitten nähtyä Helsingissäkin puolisen vuotta myöhemmin.) "...when electrical recording was introduced [during the 1920's], people complained it was too cold and brittle and wanted the warmth and intimacy of acoustic recordings. Now what does that sound like?"
-- George Massenburg |
e.c 23.11.2005 16:34:03 (muokattu 23.11.2005 16:36:56) | |
---|
Eric tulee muuten Suomeen 31.7.2006. Luin just nelosen teksti-tv:ltä. Kaikki joukolla erkkiä katsomaan!! |
Wahi 23.11.2005 19:20:24 (muokattu 23.11.2005 20:07:06) | |
---|
Eric tulee muuten Suomeen 31.7.2006. Luin just nelosen teksti-tv:ltä. Kaikki joukolla erkkiä katsomaan!! !!!!!!!!!!!!! KYLLÄ! Kyllä Legenda pitää nähdä! Kova juttu, en ole ikinä livenä nähnyt nimittäin.. EDIT: Jep jep, 600 postausta täynnä! (Enkä DADAa) "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Manicci 23.11.2005 21:06:20 | |
---|
Eric tulee muuten Suomeen 31.7.2006. Luin just nelosen teksti-tv:ltä. Kaikki joukolla erkkiä katsomaan!! Vaikka pakosta tuonne. Rock'n'Roll nousee |
Manicci 23.11.2005 21:39:43 | |
---|
Claptonilla joku "uus" bändi mukamas tuolloin kun suomeen tulee. Eikai se ny hemmetti oo Andya ja Nathania mihinkä hukannu. Toivottavasti vetää biisinsä kunnolla, ettei tee vähän "uusia sovituksia" Rock'n'Roll nousee |
terone 26.11.2005 22:51:39 | |
---|
no joo nyt kun ne on ruvennu mainostaan tuota keikkaa niin huomasin että televisiossa soi Laylan unplugged -versio ja radiossa se alkuperäinen versio. kumpaakohan se soittaa livenä? toi unplugged on mun mielestä aika väsynyt versio, mutta kyllähän siitä konttorineidit tykkää kun se tulee Novasta ...ja onhan se sillä miljoonia tienannut. mutta silläpä minä en tuonne konserttiin menekään. onkos se muuten Jaffa-areenalla? no sit en ainakaan mene siellä on firmojen edustuslipuilla hemmetisti sellaisia ihmisiä jotka ei tule sinne musiikin takia ... a dj, a dj, let´s get out of here!! |
rheinone 27.11.2005 00:05:09 | |
---|
no joo nyt kun ne on ruvennu mainostaan tuota keikkaa niin huomasin että televisiossa soi Laylan unplugged -versio ja radiossa se alkuperäinen versio. kumpaakohan se soittaa livenä? toi unplugged on mun mielestä aika väsynyt versio, mutta kyllähän siitä konttorineidit tykkää kun se tulee Novasta ...ja onhan se sillä miljoonia tienannut. mutta silläpä minä en tuonne konserttiin menekään. onkos se muuten Jaffa-areenalla? no sit en ainakaan mene siellä on firmojen edustuslipuilla hemmetisti sellaisia ihmisiä jotka ei tule sinne musiikin takia ... No niin nyt tulee sitä otsikon mukaista, mielestäni täysin oikeutettua, kritiikkiä. Plussa. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
blyysi 27.11.2005 11:05:25 | |
---|
onkos se muuten Jaffa-areenalla? no sit en ainakaan mene siellä on firmojen edustuslipuilla hemmetisti sellaisia ihmisiä jotka ei tule sinne musiikin takia ... Jos on, niin siel on varmaan taas about puolet porukasta ryyppäämäs ja näyttäytymäs firmojen piikkiin ja musa kiinnostaa ihan "kybällä". Hieman kasvatti jormaa otsaan 1998 kun kaks keikkaa myytiin heti loppuun tuhansien sponsorivarausten takia. Eritoten kun Jimmie Vaughan oli lämppärinä, enkä nähnyt häntä edellisen kesän puistobluesissakaan, koska olin ulkomailla kesäduunissa. Akustista Laylaa siellä varmasti venttailtiin. Monikohan tästä sponsoriporukasta oli koskaan kuullut Jimmiestä, puhumattakaan hänen musasta..? Voipi jäädä tämä tulevakin party väliin.. |
bluesfin 27.11.2005 13:43:32 | |
---|
Ei siellä salin puolella ollut ketään kun Jimmie veti....... |
Artist 27.11.2005 14:49:00 | |
---|
no joo nyt kun ne on ruvennu mainostaan tuota keikkaa niin huomasin että televisiossa soi Laylan unplugged -versio ja radiossa se alkuperäinen versio. kumpaakohan se soittaa livenä? 2001 veti ainakin ihan sähköisen version Laylasta. Vaikea sanoa, miten seuraavalla keralla. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
blyysi 27.11.2005 14:55:52 | |
---|
Ei siellä salin puolella ollut ketään kun Jimmie veti....... Niin vähän arvelinkin.. :( |
bluesfin 27.11.2005 18:06:55 | |
---|
Eikä ollut ainoa keikka jonne olen mennyt pelkästään lämppärin takia. Taitaa olla oma maku niin outo tai kehittynyt tai kehittymätön kun ei oikeastaan mikään suosittu musa kosketa millään tavalla. |
e.c 28.11.2005 15:22:23 | |
---|
No niin, liput on taskussa.. Katsomo 118, onko kellään tarkempaa tietoa millaset paikat? Ja samalla onko sinne jo päätetty lämppäriä vai tuleeko se vasta tietoon keväällä? |
Wahi 28.11.2005 19:26:14 | |
---|
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Dr. Muff 01.12.2005 11:25:01 | |
---|
Kiva ku firmat pääsivät taas rohmuamaan kaikki paikat keikalta. Nooh, toivottavasti sentään soundit on kunnossa kun mitään en tule takakaarteesta näkemään. Katselin viime yönä Eric Clapton&Friends esiintymistä. Cläpä soittaa siinä noin 100 kertaa paremmin mitä esim Cream Farewell Concertissa. Aika puuduttavaa toi Creamin aikainen soolottelu. Kuhan tulee nuottia nuotin perään. Tuumasta toiseen. |
BigPapa 01.12.2005 14:30:32 | |
---|
Kiva ku firmat pääsivät taas rohmuamaan kaikki paikat keikalta. Nooh, toivottavasti sentään soundit on kunnossa kun mitään en tule takakaarteesta näkemään. Katselin viime yönä Eric Clapton&Friends esiintymistä. Cläpä soittaa siinä noin 100 kertaa paremmin mitä esim Cream Farewell Concertissa. Aika puuduttavaa toi Creamin aikainen soolottelu. Kuhan tulee nuottia nuotin perään. Ei se ole ollenkaan puuduttavaa.Pitää vaan kuunnellai oikeita levyjä.Live Cream vol 2,suosittelen ja Disraeli Gears ja oikeestaan kaikki ne viralliset levyt.Lähinnä mikä arsyttää tossa Farewellissä on kameratekniikka. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
blyysi 01.12.2005 15:42:02 | |
---|
Musta tuolla "Farewell" -nauhalla "politician" -soolossa Eki(ja koko bluesrock-kitarointi) on parhaimmillaan. Ei sitä hieman hätäistä pull-off/hammer-on -soittoa(usein g,d ja a-kielien tuntumassa), mitä hän nykyään viljelee, vaan tosi iisiä fraseerausta, jokainen nuotti täsmälleen oikeassa paikassa. Ne kamera"taiteilut" on kyllä ihan suolesta.. |
Dr. Muff 01.12.2005 18:38:57 | |
---|
Ei se ole ollenkaan puuduttavaa.Pitää vaan kuunnellai oikeita levyjä.Live Cream vol 2,suosittelen ja Disraeli Gears ja oikeestaan kaikki ne viralliset levyt.Lähinnä mikä arsyttää tossa Farewellissä on kameratekniikka. Täytyy kuunnella tarkemmin toi Vol2, hyllystä löytyy. En muista tosta levystä. Disraeli Gears nyt on ihan timattia ja Wheels Of Fire on myös aika tiukkaa settiä, myös ne livepätkät mitä nyt muistan. Farewell Concerttia en ole varmaan koskaan katsonu kokonaan, siinä on paljon just semmosta nopsasti nuottia nuotin perään-meininkiä. Ja vaikuttaahan sekin kuuntelufiilikseen että kameratekniikka on tosiaan aika ajan hengen mukaista ja soundit ovat melko huonot. Siitä taitaa olla tullut uudempikin DVD painos, liekkonä remasteroitu.. Tuumasta toiseen. |