Nick Bone 03.08.2009 16:34:03 | |
---|
oulukyllosa: Rupesin tuossa kuuntelee näitä after the crashin ensimmäisiä studiolevyjä eli "1991" ja "Last Rebel"-levyjä.Tällä linjalla ku mentäs vieläkin niin mikä ettei.Minun suosikki Skynyrd-jutuissa tuntuu olevan yksi yhteinen nimittäjä ja se on Ed King.Sävellyspuolellakin Ed on melko kova luu, jos miettii näitä em. levyjä, puhumattakaan niistä Before The Crash ajan biisejä missä Ed oli mukana (Aabama, Saturday Night Special etc.). Luulen että nykyinen matsku ois aika erikuuloista jos Ed King olisi vielä bändissä mukana.Melkoiseksi mössöksi puuroutunu nuo kitarasoundit viime aikoina.Noissa 1991 ja 1993-vuoden levyissä on vielä jäljellä paljon sitä Skynyrdin tavaramerkki-kitarointia ja soundia. Juuri näin! Ja plussaa tietysti. All work and no play makes Nick a dull boy |
rheinone 04.08.2009 09:39:51 | |
---|
DoThePop: Uuden levyn nimi on kyllä mahtava! Kunnon bootsi potku viherpiipertäjien ja muiden sosialistien nivusiin. Auts! Mahtavaa. |
rheinone 09.09.2009 08:50:33 (muokattu 09.09.2009 08:51:06) | |
---|
oulukyllosa: Hyi helevetti. En tuu ostamaan enkä kuuntelemaan. No, tämän linjan on äijät valinneet, ja sillä näköjään mennään loppuun asti.Olisin toivonut bändin viime hetkille isoa linjanmuutosta takaisinpäin. Classic Rock Magazinen kylkiäis-CD:llä oli Still Unbroken. Voihan nenä, ihan niinku kitaroissa ja bassossa ois kielet liian löysällä! Ei kertakaikkiaan toimi. Jää levyhankinta väliin meikäläisenkin osalta. Panee ihmettelemään että minkä takia tämmöstä skeidaa, ku keikka oli niinkin mainio, hivenen kliseisestä setistä huolimatta. Kunhan sinäki juniori kerkeet tähän ikään ni tajuat ettei niillä munilla mitään tee - Kjukka |
batvik 11.09.2009 23:13:28 (muokattu 11.09.2009 23:14:45) | |
---|
Eikös se ole M.Mansonin ent. kitaristi john-five??? ollut tekemässä tätä levyä, lienee vaikuttaa asiaan??? niin ja Kid Rock.... Eli todelliset syvän-etelän rokin edelläkävijät ja gurut, Perkele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! P.S. Levyn ostan joka tapauksessa, on sitä huonompiakin rieskoja tullut hankittua. Edit. Ja keikkahan siis oli todellakin mainio.. Jaahas.... |
oulukyllosa 13.09.2009 13:04:37 | |
---|
Juu kuuntelinpa levyn läpi.Ei se nyt NIIN paska ole.Julkaisivat vaan ensimmäisenä ehkä huonoimman biisin Still Unbrokenin.Skynyrd todellakin elää ajassa,tuotanto ja soundit on tätä kompressoitua ja vahvasti käsiteltyä puuroa,mitä nyt tämän päivän listakama on,erityisesti kitaroiden osalta.Että ne juuret on hyvin pitkälti unohdettu.Jotkut kitaristi ne kehittyy vanhemmallakin iällä tyyliin Warren Haynes,mutta Rossingtonin Gary lienee päinvastainen esimerkki. The Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
antnis 13.09.2009 14:23:41 | |
---|
batvik: Eikös se ole M.Mansonin ent. kitaristi john-five??? ollut tekemässä tätä levyä, lienee vaikuttaa asiaan??? niin ja Kid Rock.... Eli todelliset syvän-etelän rokin edelläkävijät ja gurut, Perkele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! P.S. Levyn ostan joka tapauksessa, on sitä huonompiakin rieskoja tullut hankittua. Edit. Ja keikkahan siis oli todellakin mainio.. Kid Rockin kaltainen räppäripelle nyt ei todellakaan ole mikään syvän etelän rockin edelläkävijä. Syntynytkin 70-luvulla hohoh Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! |
Musta Arkipyhä 16.09.2009 16:08:07 (muokattu 16.09.2009 16:08:43) | |
---|
Kuuntelin youtubesta noita uuden levyn biisejä ja jatkettahan tämä on Van Zant-veljesten soololevyille ja Vicious Cyclelle eli kantripohjalla mennään aika vahvasti.Biisien tietty keskinkertaisuus lienee häiritsevin piirre.Iskumelodioita ei oikein tahdo löytyä.Tosin levy vaikuttaa paremmalta kuin VC (heh-heh) eritoten tuplakitarointiensa ansiosta (mm.nimibiisi) ,mutta sellaset vaikuttavat,kolahtavat biisit a la Simple Man,The needle and the spoon tai vaikkapa Last Rebelkin puuttuvat täysin.Lisäksi ulkopuolisten biisintekijöiden käyttö risoo. Itse pidän "uuden" Skynyrdin parhaina vetoina Edge of Forever,Twenty ja Last Rebel levyjä.1991 on ok ,mutta liikaa tylsää boogieta ja ränttätänttää. Marinasta huolimatta legendojen levy menee tietenkin hankintaan ja ehkä vaikutelma vielä muuttuu jahka pyörityskertoja on takana enemmälti :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Nick Bone 20.09.2009 01:16:53 | |
---|
Aikamoiselta paskalta vaikutti koko lätty, tuli se tuossa läpi kuunneltua. Saattaahan se aueta paremmin useamman kuuntelukerran jälkeen, mutta jaksaako sitä montaa kertaa kuunnella... harmi sinänsä. All work and no play makes Nick a dull boy |
MiikkaP 20.09.2009 10:23:30 | |
---|
|
Mika Kangas 20.09.2009 13:39:22 | |
---|
MiikkaP: Anteeksi nyt jos pilaan jonkun nautinnon, mutta jostain syystä minulle tämän kappaleen alku tuo mieleen Lordin. http://www.youtube.com/watch?v=7NeXJNEqvbM Nyt kun mainitsit niin tuo mullekin. Mun korvaan toi uusi lätty kuulostaa hyvältä mitä youtubesta pikaseen noita kuuntelin.Rahanmenoa tiedossa näköjään.Tarkemmin ajatellen olisi ollut toukokuun keikallakin hienoa kuulla tätä uudempaakin matskua.Josko vaikka vielä tänne keikalle eksyisivät. |
Ari78 20.09.2009 16:21:40 | |
---|
MiikkaP: Anteeksi nyt jos pilaan jonkun nautinnon, mutta jostain syystä minulle tämän kappaleen alku tuo mieleen Lordin. http://www.youtube.com/watch?v=7NeXJNEqvbM Ehkä kuulostaa, ehkä ei mutta aivan perkeleen hyvä biisi, IMO. Ois ollu huomattavasti parempi sinkkuvalinta kuin tuo Still Unbroken. |
Ari78 20.09.2009 18:09:44 | |
---|
Täähän on ihan sairaan hyvä levy! Ihan ekalla kerralla uppoo suurin osa biiseistä kybällä toisin kuin VC joka vaati aika monta kuuntelukertaa. Huvittavaa tosin että sinne aina pitää lykätä tollanen anthem-biisi kuten That Ain´t My America joka sekään tosin ei ole huono jos ei kuuntele sanoja:) Varmasti menee hankintaan. |
oulukyllosa 23.09.2009 09:50:20 | |
---|
Skynyrdit kävi Conanin Tonight Showssa toissapäivänä vetämässä biisin "Simple Life" http://www.youtube.com/watch?v=CyZ49qbfOCg Enpä tiijä tästä hommasta, ei Billyä pianossa.....ja muutenkin tuntuu vähän oudolta. The Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
Musta Arkipyhä 23.09.2009 14:31:13 (muokattu 23.09.2009 14:31:34) | |
---|
oulukyllosa: Skynyrdit kävi Conanin Tonight Showssa toissapäivänä vetämässä biisin "Simple Life" http://www.youtube.com/watch?v=CyZ49qbfOCg Enpä tiijä tästä hommasta, ei Billyä pianossa.....ja muutenkin tuntuu vähän oudolta. Lukuunottamatta Rossingtonin lenkkareita niin näyttää siltä kuin Skynyrdin pitää näyttää. :-) Itse olen jo hiukan kyllästynyt vinkumaan entisiä jäseniä takaisin. Ja eihän Steve Gaineskaan ollut mikään alkuperäisjäsen - kaukana siitä.Se vaan mättää ,että varsinkin VC oli biiseiltään melko hajuton ja mauton.Uusin on vielä kuulematta joten kuunnellaan ensin.Medlocke,Van Zant ja Rossington sais tehdä biisit itse eikä tavoitella "ajan hermolla olemista" ulkoisilla biisin tekijöillä.Medlockekin kuitenkin väsännyt Blackfootin riveissä hienoa matskua. Toisaalta olen funtsinut ,että niillä vanhoillakin levyilläkin oli tylsiä ja yhdentekeviä biisejä: What's your namea en esmes koskaan ole niin kauhiasti diggaillut ja uudemmista esim. Last Rebel ja Workin' peittoaa sen selkeästi. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Gaines 23.09.2009 16:29:01 | |
---|
PsychedelicWarlord: ...What's your namea en esmes koskaan ole niin kauhiasti diggaillut ja uudemmista esim. Last Rebel ja Workin' peittoaa sen selkeästi. Voi pyhä sylvi ja hollannikkaat...eipä tuossa what´s your namessa bändin soitto enää voi olla irtonaisempaa, rentoa, tatsi kohdillaan...mitä vaan. Näin tulee taas esiin se että makuasioista ei voi kiistellä, tai ainakin se on kohtuullisen turhaa :) Siitä olen samaa mieltä, että nyky Skynyrdille on syytä antaa rauha sen suhteen että edesmenneitä jäseniä ei saa takaisin. Musiikin tekemisen motiivitkin ovat varmaan hiukan erilaiset kuin silloin kulta-aikoina. Musiikkiansa pitäisi pystyä funtsimaan nykymeiningin mukaan, eikä sen mitä saman niminen bändi teki 35 vuotta sitten. Sydän lyö ja parta kasvaa! |
oulukyllosa 23.09.2009 18:14:21 | |
---|
Niin no, ei niitä kuolleita saa vinkumalla takaisin, mutta niitä elossa olevia "alkuperäisjäseniäkin" on vielä reservissä.Ed King ja Artimus Pyle ainakin, tosin molemmilla on ymmärrettävät syyt olla olematta mukana.Jos Ed King olisi mukana, soundimaailma ja biisimatsku ei olisi nykyisen kaltainen. Tuossa toimimatonta(?!?!) Whats Your Namea; http://www.youtube.com/watch?v=M1aOYr-2KGwThe Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
blaekie 23.09.2009 18:32:58 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
Gaines 23.09.2009 19:06:02 | |
---|
oulukyllosa: Jos Ed King olisi mukana, soundimaailma ja biisimatsku ei olisi nykyisen kaltainen. Epäilemättä näin. Mun tulkinta on se että nykypäivän Skynyrd toimii mukavuusalueella mieluummin kuin haastaa itseänsä. Kaitpa sekin on ihan ok, ottaen huomioon että maileja on takana. Se vain kyrsii että pintaa raaputtamalla saattaisi löytyä jotain mikä jää nykypöhötyksen alle... Sydän lyö ja parta kasvaa! |
rheinone 24.09.2009 00:02:40 (muokattu 24.09.2009 00:02:54) | |
---|
oulukyllosa: Skynyrdit kävi Conanin Tonight Showssa toissapäivänä vetämässä biisin "Simple Life" http://www.youtube.com/watch?v=CyZ49qbfOCg Enpä tiijä tästä hommasta, ei Billyä pianossa.....ja muutenkin tuntuu vähän oudolta. Aikamoiselta karitapiolta kuulostaa ja näyttää joo. |
Musta Arkipyhä 24.09.2009 09:47:48 | |
---|
Gaines: Voi pyhä sylvi ja hollannikkaat...eipä tuossa what´s your namessa bändin soitto enää voi olla irtonaisempaa, rentoa, tatsi kohdillaan...mitä vaan. Näin tulee taas esiin se että makuasioista ei voi kiistellä, tai ainakin se on kohtuullisen turhaa :) Joo ja joo.Mutta kun se "soiton irtonaisuus","rento tatsi" jne.Ei jaksa innostaa minua tarpeeksi kun biisin perusidea on tylsää boogieta. Mieluummin nautin noista em. asioista vaikkapa That Smellin tai Travellin' manin tahtiin joissa riffi- ja melodiaideat ovat itselleni mielenkiintoisempia.Tai sitten Last Rebel joka kantaa valtavan komean melodiansa ansiosta. Mutta tämä siis vain minun mielestäni. Siitä olen samaa mieltä, että nyky Skynyrdille on syytä antaa rauha sen suhteen että edesmenneitä jäseniä ei saa takaisin. Musiikin tekemisen motiivitkin ovat varmaan hiukan erilaiset kuin silloin kulta-aikoina. Musiikkiansa pitäisi pystyä funtsimaan nykymeiningin mukaan, eikä sen mitä saman niminen bändi teki 35 vuotta sitten. Näinhän se on.Tosin nyky-Skynyrd on biiseiltään jotenkin "laimea" vaikkakin sen levyistä saisi kasaan aivan helvetin hyvän kokoelman :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |