Kissatäti 19.10.2023 13:18:15 | |
---|
Osaatteko yhtään arvioida kuinka paljon rahaa olette käyttäneet musiikkiin? Elämänne aikana - jos mukaan otetaan soittimet, hi-fi laitteet ja muut musiikin kuunteluun tarkoitetut jutut, itse musiikkitallenteet, kasetit, lp:t ja cd:t ym jos muita on. Reissut ja konsertit - jos pelkkä konsertti on ollut matkan pääsyy niin silloin myös matkat jotka liittyvät musiikkiin lasketaan mukaan. Maksulliset kuuntelut netissä.. Olisiko jotain muuta vielä? No mutta arvioikaa summaa. 2005 vuonna tehdyssä Musiikkiteollisuuden tutkimuksessa todettiin, että keskimääräinen ihminen käytti elämänsä aikana musiikkiin noin 21 000 puntaa (42 000 dollaria), mukaan lukien Hi-Fi-laitteisiin, konsertteihin ja CD-levyihin käytetty summa. Brittiläisen Prudential-yhtiön tekemän tutkimuksen mukaan musiikin harrastajat kuluttavat todennäköisesti yli kaksinkertaisen summan ja erosivat hieman yli 44 000 punnasta (89 000 dollarista). |
Funkånaut 19.10.2023 13:30:21 | |
---|
Enemmän, kuin 2€ + Pätkis, mutta alle kymppitonnin, varmaankin. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Vessajono 19.10.2023 13:30:32 (muokattu 19.10.2023 13:30:47) | |
---|
Sula mahdottomuushan tuota on arvoida edes lähellekään totuutta, mutta kyllähän siinä väistämättä puhutaan kymmenistä tonneista. Once is a mistake, twice is a jazz |
Henri Henri Olavi 19.10.2023 13:31:22 | |
---|
Ei mitään hajua, mutta uskoisin, että useampi kymmnenen tuhatta euroa. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
megatherium 19.10.2023 15:26:48 (muokattu 19.10.2023 15:36:54) | |
---|
Minäkin olen tuhlannut kymppitonneja CD levyihin ja nyt ne ovat lähes arvottomia, eikä niiden sisältämä musiikkikaan juuri kiinnosta enää. Vain häviävän pieni osa CD levyjen musasta on harvinaisempaa suomi musiikkia, jota kuuntelee mielellään. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
Vessajono 19.10.2023 15:36:31 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ei mitään hajua, mutta uskoisin, että useampi kymmnenen tuhatta euroa. Mä tossa nopeesti räknäilin, että mulla on menny pelkästään kamoihin (sisältäen soittimet, äänitysvehkeet, softat ja pa-kamat) hyvinkin yli kymmenen tonnia. Once is a mistake, twice is a jazz |
Ianuarius 19.10.2023 16:14:53 | |
---|
19 881 euroa ja 15 senttiä Your soundcard works perfectly! |
Henri Henri Olavi 19.10.2023 16:20:04 | |
---|
Ianuarius: 19 881 euroa ja 15 senttiä Kuinka monen desimaalin tarkkuudella muutit markat euroiksi? Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Henri Henri Olavi 19.10.2023 16:22:42 | |
---|
Vessajono: Mä tossa nopeesti räknäilin, että mulla on menny pelkästään kamoihin (sisältäen soittimet, äänitysvehkeet, softat ja pa-kamat) hyvinkin yli kymmenen tonnia. Helposti yli. Vaikkei mulla olekaan mitään PA-kamoja, ellei niihin lasketa FOH analogimikseriä. Eniten noista mainitsemistasi mulla on mennyt softiin, plugereihin ja äänityskamoihin. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Ianuarius 19.10.2023 16:27:57 (muokattu 19.10.2023 16:28:50) | |
---|
Your soundcard works perfectly! |
Henri Henri Olavi 19.10.2023 16:39:08 | |
---|
Ianuarius: Tietenkään lahjoja ei lasketa. Eli jos oon saanu kitaran lahjaksi, niin ei mulla oo omia rahoja menny siihen. Ei tietenkään. Itse en ole saanut mitään lahjaksi. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Marlowe 19.10.2023 17:46:11 | |
---|
Brittiläisen Prudential-yhtiön tekemän tutkimuksen mukaan musiikin harrastajat kuluttavat todennäköisesti yli kaksinkertaisen summan ja erosivat hieman yli 44 000 punnasta (89 000 dollarista). Kuulostaa järkeenkäyvältä summalta. Ehkä vähän enemmänkin. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby) |
vanha_pieru 22.10.2023 00:41:38 | |
---|
Luulen, että 20 000 € voi olla oikea suuruusluokka. Noin kymppitonni instrumrentteihin (varsinkin kitaroihin), muutama tonni lisää muuhun musiikin kuunteluun ja tuottamiseen liittyvään sälään (tietsikat, virtuaali-instumentit, äänentoisto, efektit, vahvistimet, muu tilpehööri), x tuhatta äänitteisiin eri formaateissa (todella vaikea arvioida kokonaissummaa, mutta on mulla aika iso kokoelma) ja jonkin verran keikkamatkoihin ja festivaaleihin. Jälkimmäiseen liittyy tosin myös ihan sosiaalinen aspekti. Varsinkin ekan tyttöystävän kanssa kyse oli osittain seurusteluun liittyvästä yhdessä hengailusta musiikin parissa ja jonkin verran kavereiden tapailua myös. Myöhemmin olen yrittänyt liittää keikkamatkoihin jotain muutakin ohjelmaa, jotta ne tuntuisivat mukamas jotenkin perustellummalta rahankäytöltä. Jos tosiaan olen parikybätonnilla selvinnyt, tuntuu se yllättävän vähältä, ottaen huomioon kuinka itselleni tärkestä asiasta on kyse. |
zekeode 22.10.2023 18:55:24 | |
---|
Ehkäpä joku 30k. Toisaalta jos tuon jakaa siitä asti, kun on omat rahat tienannut, niin hävettävän vähän on tullut käytettyä. Pitäisi taas innostua musiikista. |
Epämuusikko 22.10.2023 19:19:41 | |
---|
Vessajono: Sula mahdottomuushan tuota on arvoida edes lähellekään totuutta, mutta kyllähän siinä väistämättä puhutaan kymmenistä tonneista. Mulla sama. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
mpekkanen 22.10.2023 19:26:40 | |
---|
Markka-aikaan tuli jo ostettua soittimia ja levyjä kymmenillä tuhansilla ja se raha pitäisi jotenkin suhteuttaa tämän päivän valuuttaan. Myös euro aikaan on tullut ostettua levyjä, soittimia ja käyty keikoilla. Tarkkaa lukua en tiedä, mutta on se useampi kymmenen tuhatta euroa. |
Kalmo 23.10.2023 12:33:51 | |
---|
Ihan kiinnostavaa olisi tietää edes suunnilleen, vaan ostosten reaalihintojen huomiointi 60 vuoden ajalta on "vähän" työlästä. Esim. vinyylialbumin arvomuunnettu hinta vuosina 1966-70 oli 39-44 euroa, mutta nyt en muista, minkä hintaisia ne olivat 80-luvulla. Tai c-kasetit ja kelanauhat. Olisi kiinnostavaa ajankuvaa, kun olisi kaikesta tekniikasta kuitit tallella. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Gaines 24.10.2023 08:51:46 | |
---|
Päädyin lukemaan n.40 000€. Tämä sisältää - soittimet ja vahvistimet + niiden huollon ja tarvikkeet - pedaalit kaikkine härpäkkeineen - keikkaliput ja matkat, merchandise - omaan soittamiseen (treenit, keikat) liittyvät kulut - kaikki äänitteet, videot, dvdt sekä niiden säilytykseen liittyvän kalustuksen - musiikin toistoon liittyvät laitteet, digitaalisten kanavien maksut, nettikuluja Sydän lyö ja parta kasvaa. |
juici 24.10.2023 18:51:07 | |
---|
En halua laskea ja hyvä niin, koska harrastukset on harrastuksia. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Henri Henri Olavi 24.10.2023 19:23:40 (muokattu 25.10.2023 11:53:34) | |
---|
Gaines: Päädyin lukemaan n.40 000€. Tää on varmaan aika lähellä meikänkin tilannetta. Kun musa ja ääni on sekä harrastus, että työ, nieleehän se. Soittimiin ja keikkoihin mennyt ylivoimaisesti vähiten rahaa. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |