Landola59 22.04.2005 18:46:18 | |
---|
Liekki - Veljet... siinä on jotain sanoin kuvaamatonta pulun kakkaa josta ei saa selvää vaikka kuinka haluais... jotaki veljesi ei oo hoomoo jotain sinne päin sain selvää..... Että repikää siitä huumoria. HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja. |
rakula 22.04.2005 20:39:24 (muokattu 22.04.2005 20:44:34) | |
---|
Megadeth - Youthanasia, Kingston Wall - II, Dream Theater - Scenes from a memory (en tiedä minkä takia) ja Slipknotin eka levy, olin aika snadi sitä kuunnellessa, joten olin aluksi järkyttynyt :D Ainiin lopuksi unohtui tietysti: Matti Nykänen - Yllätysten Yö Se on Viidakon laki |
tenkainen 22.04.2005 20:58:19 | |
---|
Pink Floyd - Atom Heart Mother Mutta ah sitä tunnetta kun se "aukeaa"... "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut |
Sunna 13.05.2005 16:34:21 | |
---|
Kun Sonic Youthin Dirty ilmestyi, kuuntelin sitä repeat-playlla kolme vuorokautta pystyäkseni päättämään, oliko se askel oikeaan vai väärään suuntaan. Oikeaan oli. Sonic Youth on hyvä bändi, mutta vaatii kyllä kuuntelua. Ensin se kuulosti musta ihan kamalalta kissan raiskaukselta, mutta opin tykkäämään kovastikin. On niillä kyllä paskoja biisejäkin tai jotain ärsyttäviä, mut myös huippuja! Pönäkkä is king |
sellisti 13.05.2005 21:55:13 | |
---|
se on kyllä jo kummallista, minusta kun tuntuu siltä, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä kauemmin pitää levyjä kuunnella. Joskus huomaan vähän samaa ilmiötä. Kohdallani saattaa johtua siitäkin että musiikkimaku on teinipäivistä aika lailla monipuolistunut; silloin kuin hyväksyvän tuomion saivat lähinnä kasarirokkarit. Mutta hitaasti avautuvassa levyssä riittää myös haastetta pitemmäksi aikaa kuin sellaisessa, josta voi kertakuuntelulla sanoa, että "se on siinä". "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Mule 13.05.2005 22:04:47 | |
---|
Kersantti Pippuri oli vaikea, miltei kaikki sävellykset tuntu milteipä mitäänsanomattomilta. Nyt on toisin. Pastilli? (+leikit)
Bella Italia #6 |
Nimismies 13.05.2005 22:06:37 | |
---|
Liekki - Veljet... siinä on jotain sanoin kuvaamatonta pulun kakkaa josta ei saa selvää vaikka kuinka haluais... jotaki veljesi ei oo hoomoo jotain sinne päin sain selvää..... Että repikää siitä huumoria. Hoho. Tämä oli niin absurdia että repesi ja pahasti. "Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth |
gösplstorm 14.05.2005 10:09:45 | |
---|
Ehkä sanottu jo mutta Kingston Wall - Tri-Logy Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa. www.TheZippyWackos.com SAFBSRIYA #1 |
Strutsi 14.05.2005 19:29:15 | |
---|
Eka dream theater eli Images and words. Vähän aikaa kesti, mutta sitten "valaistuin". Loput DT:t olikin sitten hyviä ihan ekoilla kerroilla. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
morrow 15.05.2005 20:02:30 | |
---|
Kun kuuntelin Metallican levyjä ekan kerran, ajattelin että ei tämä kyllä kuulosta hyvältä. Sitten muutaman vuoden päästä löysin Metallican kunnolla ja nykyään olen kova fani. Laakista aukeavat levyt ovat tylsiä. |
Jenka 15.05.2005 21:47:41 | |
---|
Esimerkiksi Manicsien The Holy Bible ja The Soundtrack of our livesin levyt ovat sellaisia että niitä on parempi kuunnella useammin kuin kerran, jotta saa enemmän irti. Mars Voltasta ja Disco Ensemblestä olen myös samaa mieltä. Eikä varmaan ole yhtä oikeaa avautumistapaa, riippuu kuuntelijasta ihan miten haluaa käsittää.. I forgot to say
the world might end today. |
Phobophile 15.05.2005 22:24:19 | |
---|
Aarnin Bathos piti kyllä aika monasti kuunnella kunnolla ennen kun aukesi paremmin. Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control |
Booligan 16.05.2005 10:42:41 | |
---|
Omasta mielestä Dream Theaterin "Scenes from a memory" oli aluksi aika vaikea levy päästä sisälle, mut ajan kanssa aukeaa kyllä hienosti :) näinhän se on. parilla ekalla kierrätyksellä ei päähän jää edes yhtä melodiaa, mutta sitten kun se pirulainen iskee niin eihän niitä saa pois päästä millään! Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
cerulean 16.05.2005 11:14:33 | |
---|
Ostin viikonloppuna Faith No Moren Angel Dustin ja ainakaan vielä en osaa sanoa levystä yhtikäs mitään. Helvetin rumat kannet siinä ainakin on. Kitarasoundeissakin voisi olla parantamisen varaa... After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
Tupuna 16.05.2005 11:44:30 (muokattu 16.05.2005 11:48:44) | |
---|
Mulle taas Nuclear Nightclub avautui jo ekalla kuuntelukerralla, kun taas Being vaati jo muutaman kierroksen enemmän.. Täysin sama. Nuclear Nightclub on mielestäni todella helppo levy verrattuna juuri Beingiin, jonka "Pedagogue" oli varsinkin vaikea biisi aluksi hahmottaa, kuunnella ja jopa tykätä. Yllättäin biisi kuitenkin nousi kuuntelukertojen moninaistuessa levyn huippuhetkiin. Tokihan Being on kuunneltava albumikokonaisuutena, eikä biiseittäin! :) Muuten minulla on niin laaja musiikkimaku, ettei mikään ole aikoihin tuottanut sen suurempia vaikeuksia kuunnella. Monet levyt toki avautuvat ajan kanssa paremmin ja säilyvät täten ajassa helpommin... yksi pitkän ajan aukeamisen tarvinnut levy minulle oli Jamiroquain Return of the Space Cowboy. Suosittelen, aika uskomattomia juttuja ko. levyllä, kun vaan jaksaa pitempään keskittyä. EDIT: Ja jos puhutaan "helpommasta" musiikista (jostain syystä tässä threadissa puhutaan vaan progesta vaikeasti avautuvana musana), niin kyllä minulla meni aikoinaan aikaa, että opin tykkäämään Iggy Popista, The Ramonesista tms. amerikanpunkista. Sen hienouden tajusi vasta, kun rupesi ymmärtämään genren estetiikkaa sen omista lähtökohdista käsin. Uskallan siis väittää, että jokaista genreä ja genren huippuja voi oppia kuuntelemaan jos vaan yrittää. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
The Duke 16.05.2005 13:17:11 | |
---|
Van Dyke Parksin "Song Cycle" on aikas tiukka pala. It's not another state of mind..It's another mind of state... |
Rattata 16.05.2005 13:45:39 | |
---|
Toolin Lateralus aukes mulle aika hitaasti, huomattavasti hitaammin kuin Aenima. Mutta sitten kun se aukes niin se olikin sitten menoa. Myös Travisin 12 Memories oli varsin hankala tapaus. Aluksi tuntui ettei mitään jäänyt juuri käteen, mutta pikkuhiljaa alkoi aukeamaan ja osoittautuikin sitten varsin päteväksi kokonaisuudeksi. muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki |
Bee-äf 16.05.2005 13:50:06 | |
---|
Captain Beefheart & His Magic Band: Trout Mask Replica kuuluu tuohon sarjaan, kuulin sen ekan kerran 15-vuotiaana; vanhempien eron jälkeen se LP oli faijalta jäänyt hyllyyn ja levyn outo kansi houkutti laittamaan sen levylautaselle pyörimään. Eka reaktio oli "What The F...??" mutta sittemmin olen ostanut sen kahteen kertaan itselleni, sekä vinyylin että CD:n. Kuuluu nykyään henkilökohtaiseen aution saaren top 10-levystööni. Eka kerran kuullessani n. 3biisiä oli helvetin hyviä ja loput epärytmistä taidepaskaa. 15 vuotta myöhemmin puolet biiseistä on helvetin hyviä ja loput taidepaskaa. Todennäköisesti tajuan levyn alusta loppuun 90-vuotispäivän kynnyksellä... Ihan kiva tekosyy elää vanhaksi. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
suhar 16.05.2005 18:24:55 | |
---|
the Who:n tommy. ekan kuuntelukerran jälkeen vihasin sitä mutta kun se avautui niin siitä parempaa levyä ei sitten ole vastaan tullutkaan. |
Ed_Guy 17.05.2005 12:18:31 | |
---|
Noh Dream theaterin Metropolis part II avautuu aika vaikeasti... jos joku tajusi niin oliko se nyt se Miracle se tappaja? Soittokavereita etsitään! Kajaanista tai läheltä. Itse soitan kitaraa. Olen huono. Kiinnostaako? |