![]() 16.09.2005 22:28:43 | |
---|---|
Mies mikä selitti tippa linssissä että musiikki on hänen elämänsä isoin juttu ei voi olla läpensä paha. | |
![]() 17.09.2005 10:08:51 (muokattu 18.09.2005 13:30:31) | |
No joo. Mutta se on silti joutunu "teollisuuden hampaisiin". Tai en tiedä? Ehkä se sitte kuitenkin on niin keskinkertainen biisintekijä, ettei meriitit riitä "hyvän" musiikin tekemiseen. Jani on aikalailla samanlainen kaveri, mitä joka kylässä riittää siihen "meidän kylän superkokoonpanoon". Suomessa on tuhansia tollasia Hanihiniemiä, jotka rundaa sen oman kokoonpanon kanssa ja nauttii yleistä, muttei valtakunnallista, arvostusta/suosiota. Tiedätkö? Teollisuuden hampaisiin ??? sinäkö sanoisit "Ei kiitos" jos sulle tarjottaisiin levydiiliä, keikkoja ja tuollaista markkinointia ? ! Ei mulle ainakaan tule mieleen että ompa teollista, kun saan keikan myytyä, toimisto myy keikan, saan keikan tehtyä, tulee keikkaliksat tilille, biisini soi radiossa, joku muu esittää biisejäni, saan teostosta ja gramexista korvaukset jne jne. Ja kuka se haluaa näyttää esim. julisteissa, levynkansissa, huonolta/"rumalta"/"naiset ei taatusti diggaa, mutta kun haluan välttämättä pukeutua kollegepaitaan ja liian lyhyt lahkeisiin farkkuihin". Minkä / kenen kaupoissa myytävän, radioissa soivan, keikkoja ahkeraan tekevän esiintyjän/bändin musiikki ei ole "teollista" ???? rok rok !!! | |
![]() 17.09.2005 10:48:55 | |
No joo. Mutta se on silti joutunu "teollisuuden hampaisiin". Kyllä. Suomessa on tuhansia tollasia Hanihiniemiä, jotka rundaa sen oman kokoonpanon kanssa ja nauttii yleistä, muttei valtakunnallista, arvostusta/suosiota. Moni niistäkin bändeistä/artisteista nauttisi isompaa suosiota jos heitä olisi hehkutettu mediassa valtakunnan tasolla samaan malliin ku näitä idols & popstars kilpailijoita. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Aijai! | |
![]() 17.09.2005 11:38:06 | |
Kyllä. Moni niistäkin bändeistä/artisteista nauttisi isompaa suosiota jos heitä olisi hehkutettu mediassa valtakunnan tasolla samaan malliin ku näitä idols & popstars kilpailijoita. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Totta kai ! mutta mitä sitten ??? rok rok !!! | |
![]() 17.09.2005 12:09:35 | |
Teollisuuden hampaisiin ??? sinäkö sanoisit "Ei kiitos" jos sulle tarjottaisiin levydiiliä, keikkoja ja tuollaista markkinointia ? Ja jos homma on noin helppoa, niin sitähän kaikki vois nauttia valtakunnallista suosiota. Voi hyvänen aika! Teollisuuden hampaisiin... Kyllä mä väittäsin, että Jania ainakin jossain määrin viedään, eikä kaverilla oo muuta saumaa, ku vikistä mukana. Janin OMA identiteetti on salettiin jääny matkan varrelle. Ainakin jossain määrin! Haluaisiko Jani olla ton näkönen, jos sais valita? Selitä itses tarkemmin: "homma on noin helppoa"? En väitä, etteikö "Jay Viita", :) , olis käyny kovaa koulua niin ennen idolsmenestystä kuin sen jälkeenki, mutta mun inho tota taviksesta-tähdeksi konseptia vastaan on niin suuri, että pakostakin lähtee muutama piste kaverilta. Ei mulle ainakaan tule mieleen että ompa teollista, kun saan keikan myytyä, toimisto myy keikan, saan keikan tehtyä, tulee keikkaliksat tilille, biisini soi radiossa, joku muu esittää biisejäni, saan teostosta ja gramexista korvaukset jne jne. Ehkä ei sulla. Väittäsin sun kuitenki olevan eri lähtökohdissa, ku Janin. Mua ärsyttää tollanen "kaikki tehdään valmiksi"-konsepti: Artistille lyödään valmiit hitit eteen ja huippukaverit soittaa levylle huippujälkee. Kaveri stailataan semmoseks, että mammojen pöksyt kostuu, lyödään lavalle ja kitara käteen. Mitä ajattelee artisti.. Vai ajatteleeko mitään? Ja kuka se haluaa näyttää esim. julisteissa, levynkansissa, huonolta/"rumalta"/"naiset ei taatusti diggaa, mutta kun haluan välttämättä pukeutua kollegepaitaan ja liian lyhyt lahkeisiin farkkuihin". Taas on eri juttu kulkea jonkun toisen valitsemat vaatteet päällä, kun kantaa itse tyylinsä. Vaatteet on sun aatteet. Ihmisen täytyy olla sellanen, ku on. Rohkeesti. Minkä / kenen kaupoissa myytävän, radioissa soivan, keikkoja ahkeraan tekevän esiintyjän/bändin musiikki ei ole "teollista" ???? En oo puhunu "teollisesta musiikista" vaan teollisuudesta, jolla tarkotan sitä, miten Janille kaikki tehdään valmiiksi. (?)Ei kaverin tarvitse kauheasti itse varmaan miettiä, kunhan vaan tekee niinku käsketään(?) Net, kun on kuornevia. Ovat välillisesti roipsautettuja keesoja. | |
![]() 17.09.2005 12:51:56 | |
En oo puhunu "teollisesta musiikista" vaan teollisuudesta, jolla tarkotan sitä, miten Janille kaikki tehdään valmiiksi. (?)Ei kaverin tarvitse kauheasti itse varmaan miettiä, kunhan vaan tekee niinku käsketään(?) Näin puhuvat yleensä soittajat, jotka eivät saa keikkaa, levydiiliä tai muutakaan menestystä. Tai eivät kenties edes tajua musabisneksestä mitään. Kumpu on naurettavampaa, se että joku voittaa omilla kyvyillään jonkun telkkarikisan, vai se, että miljoonia myynyt bändi tekee levyä psykiatrin opastuksella, ja yrittää tuotannollisilla ratkaisuilla saada levynsä kuulostamaan mahdollisimman ei-tuotetulle, ja soittaa vieläpä kuin lauma alakoululaisia? Tää on kumminkin vaan musaa, brother. Kyllä sen Janinkin itse pitää laulaa ja soittaa keikoillaan, se se on joka homman oikeesti ratkaisee. Tuolla voi käydä pyörähtämässä kerran naamannäyttökierroksella (Wickholmin tapauksessa lärvi on sitä kokoluokkaa, että varmaan näkyy), mutta ilman jotain kykyjä on turha kuvitella menevänsä toiste Suomea kiertävälle radalle. Tää Wickholm taitaa ärsyttää siks, että se kumminkin oikeesti osaa jotain, ja on nyt saanut menestystä osakseen monien mielestä ilmaseks (mikä panee ihmettelemään, että miksi nämä monet eivät olleet itse noutamassa tätä ilmaista menestystä samasta paikasta). Ei Antti Tuisku samanlaista debattia aiheuta, vaan siinä keskustellaan jo koko ilmiön ärsyttävyydestä puhtaasti muista kuin musiikillisista lähtökohdista. Olisiko käynyt niin, että kun vierestä viedään niin katkeruutta syntyy, eli moni "tavis" kuvittelee voivansa yhtä hyvin olla Wickholm, kun karran "sekin on noin tavallinen ja oikeestaan aika mitäänsanomaton tyyppi", jonka laulussakaan ei ole mitään kauheanm erikoista (paitsi että nykyään on erikoista jo se, että osaa edes laulaa, minkä Jani mielestäni osaa). WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 17.09.2005 12:53:01 (muokattu 17.09.2005 12:54:08) | |
Moni niistäkin bändeistä/artisteista nauttisi isompaa suosiota jos heitä olisi hehkutettu mediassa valtakunnan tasolla samaan malliin ku näitä idols & popstars kilpailijoita. Nimeä yksikin tällainen bändi, kiitos. Oikea suosio ja medianäkyvyys eivät useinkaan kulje käsi kädessä. Kuinkas kävi Indx:ille? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 17.09.2005 17:55:37 (muokattu 17.09.2005 17:56:34) | |
Tää on kumminkin vaan musaa, brother. Eimen..! Tää Wickholm taitaa ärsyttää siks, että se kumminkin oikeesti osaa jotain, ja on nyt saanut menestystä osakseen monien mielestä ilmaseks. Ei Antti Tuisku samanlaista debattia aiheuta, vaan siinä keskustellaan jo koko ilmiön ärsyttävyydestä puhtaasti muista kuin musiikillisista lähtökohdista. En mä oo missää vaihees sanonu, että Jani mua ärsyttäis. Mua ärsyttää toi kulissi ja kaikki Janin ympärillä pyörivä juttu. Se koko sirkus. Niin ja tietysti idols- ja popstars konsepti. Mut siitähän tässä threadissa ei ole kyse, ni en rupee ruotimaan. Jani oli mun suosikki niistä Idols tyypeistä. Siinä on jotain rehellistä ja aitoa lahjakkuutta. Mä vaan väitän, että jotain siitä vanhasta Janista on kadonnut. Se on tuote nykyään. Ind-X:lle kävi just, niinku Ind-X:lle pitiki käydä. Eli huonosti. Sehän nyt oli ihan pystyyn kuollu idea alun alkaenki. Net, kun on kuornevia. Ovat välillisesti roipsautettuja keesoja. | |
![]() 17.09.2005 18:17:33 | |
Haluaisiko Jani olla ton näkönen, jos sais valita? Ei se vissiin kauhean pahoillaan ollut kun sille kerrankin kunnon vaatteita ja tukkakin laitettiin... siis aikoinaan Idolsissa... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 17.09.2005 23:02:50 (muokattu 17.09.2005 23:04:00) | |
Eipä unohdeta tämän "teollisuus" -ym. väittelyn lomassa sitä, että Jani oli laulava, soittava ja keikkaileva muusikko ja varsin monipuolinen sellainen jo ENNEN mitään Idols-skabaa. Toisin kuin esim. artistit Pakarinen ja Tuisku. "Kaikki muuttuu" -levyllään Jani laulaa, soittaa kitaroita, bassoa, pianoa ja urkuja, on sovittanut suurimman osan biiseistä ja säveltänyt ja sanoittanutkin muutaman. Siihen nähden kannattaa jättää ne asiaatuntemattomimmat "helppo se on pärjätä kun saa kaiken valmiiksi eteen" -kommentit omaan mahaan. Jos joku on sitä nyt vähän stailannut ja opastanut hommissa, niin on se kumma jos sellaisesta äläkkä nousee. Kyllä tuollainen mies jo ansaitseekin levytyssopimuksen, vaikka sitten Idols-tyyppisen jutun seurauksena. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" | |
![]() 18.09.2005 01:23:46 | |
Sellisti puhuu täyttä asiaa, joten + Korjauksena tosin, että käsitykseni mukaan myös Hanna Pakarinen oli ennen Idolsia mukana bänditoiminnassa, jota en missään määrin ihmettele. Hannalla on mielestäni täydlelinen ääni. Siitä en ole tosin tietoinen, kuinka aktiivinen bändi oli kyseessä esimerkiksi keikkailun suhteen, mutta eipä hänkään täysin kylmiltään kisaan lähtenyt. Se on silti surku, että tuottajaporras on laittanut Hannan levyttämään sellaisia biisejä, jotka eivät ole mielestäni Hannan näköistä musiikkia. Näkisin hänet enemmän kunnon rockin tulkitsijana. Käpy on puun vauva | |
![]() 18.09.2005 08:06:30 | |
Eipä unohdeta tämän "teollisuus" -ym. väittelyn lomassa sitä, että Jani oli laulava, soittava ja keikkaileva muusikko ja varsin monipuolinen sellainen jo ENNEN mitään Idols-skabaa. Toisin kuin esim. artistit Pakarinen ja Tuisku. "Kaikki muuttuu" -levyllään Jani laulaa, soittaa kitaroita, bassoa, pianoa ja urkuja, on sovittanut suurimman osan biiseistä ja säveltänyt ja sanoittanutkin muutaman. Siihen nähden kannattaa jättää ne asiaatuntemattomimmat "helppo se on pärjätä kun saa kaiken valmiiksi eteen" -kommentit omaan mahaan. Jos joku on sitä nyt vähän stailannut ja opastanut hommissa, niin on se kumma jos sellaisesta äläkkä nousee. Kyllä tuollainen mies jo ansaitseekin levytyssopimuksen, vaikka sitten Idols-tyyppisen jutun seurauksena. Selloesalle plussa täältäkin! :) | |
![]() 18.09.2005 10:20:38 | |
Kyllähän Wickholm on muusikkona ja artistina aivan eri tasoa kuin Tuisku ja Pakara, oli jo ennen mitää Idolseja. Vain kuolleet kalat uivat virran mukana. | |
![]() 18.09.2005 21:25:16 | |
Kyllä edelleen WICKHOLM on vähiten tuote verrattuna Tuisku- tukkaan ja Pakara-Pakariseen. Harrastaa myös moottoripyöräilyä joka on parasta mitä mies voi housut jalassa tehdä. | |
![]() 18.09.2005 21:31:47 | |
Mieshän heittää skitalla vallan hienonkuuloisen pikku bluessoolon pätkän tuossa levymainoksessaan mikä pyörii telkkarissa. Vaikuttaa tosiaan olevan ihan pätevä kitaran ruopija. Käpy on puun vauva | |
![]() 18.09.2005 21:52:53 | |
Kyllä edelleen WICKHOLM on vähiten tuote verrattuna Tuisku- tukkaan ja Pakara-Pakariseen. Harrastaa myös moottoripyöräilyä joka on parasta mitä mies voi housut jalassa tehdä. Minusta Hanna on kyllä varteenotettavan murakka, siis kyllä ottais vart.... ;9 | |
![]() 18.09.2005 22:37:03 (muokattu 18.09.2005 22:40:01) | |
Korjauksena tosin, että käsitykseni mukaan myös Hanna Pakarinen oli ennen Idolsia mukana bänditoiminnassa, jota en missään määrin ihmettele. Hannalla on mielestäni täydlelinen ääni. Siitä en ole tosin tietoinen, kuinka aktiivinen bändi oli kyseessä esimerkiksi keikkailun suhteen, mutta eipä hänkään täysin kylmiltään kisaan lähtenyt. Joo, varmasti on Hannalla jotain virityksiä ollut ja tuskinpa Tuiskukaan ensimmäisiä säveliä suustaan päästi vasta alkukarsinnassa. Mutta Wickholm oli silti porukan kokenein. Noista alkukarsijoista näkee muutenkin aika hyvin, ketkä on laulaneet jo muuallakin kuin suihkussa. Moni "hyväkin" laulaja menee tositilanteessa ihan muusiksi jos eka julkinen lauluesitys tapahtuu tiukan raadin ja tv-kameroiden edessä. Se on silti surku, että tuottajaporras on laittanut Hannan levyttämään sellaisia biisejä, jotka eivät ole mielestäni Hannan näköistä musiikkia. Näkisin hänet enemmän kunnon rockin tulkitsijana. Sama täällä, ja nythän uusi levy tuntuu aika rankempaa kamaa olevankin, ainakin yhden kuulemani mainospätkän perusteella. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" | |
![]() 19.09.2005 01:14:06 | |
En mä oo missää vaihees sanonu, että Jani mua ärsyttäis. Mua ärsyttää toi kulissi ja kaikki Janin ympärillä pyörivä juttu. Se koko sirkus. Siis musiikkibisnes? Niin ja tietysti idols- ja popstars konsepti. ... Jani oli mun suosikki niistä Idols tyypeistä. Siinä on jotain rehellistä ja aitoa lahjakkuutta. Mä vaan väitän, että jotain siitä vanhasta Janista on kadonnut. Se on tuote nykyään. Jos se niin kovin ärsyttää, niin miksiköhän olet kuitenkin sitä seurannut? Niin, tuskin Jani on ihmisenä kuitenkaan muuttunut hirveän paljoa musiikillisen uran lähdettyä käyntiin. En tiedä kun en häntä tunne. "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 19.09.2005 10:34:44 | |
No joo. Mutta se on silti joutunu "teollisuuden hampaisiin". Tai en tiedä? Ehkä se sitte kuitenkin on niin keskinkertainen biisintekijä, ettei meriitit riitä "hyvän" musiikin tekemiseen. Jani on aikalailla samanlainen kaveri, mitä joka kylässä riittää siihen "meidän kylän superkokoonpanoon". Suomessa on tuhansia tollasia Hanihiniemiä, jotka rundaa sen oman kokoonpanon kanssa ja nauttii yleistä, muttei valtakunnallista, arvostusta/suosiota. Tota on pakko hiukan kompata. Jani olisi halunnut vaihtaa tuottajaa tälle uudelle levylle - ei käynyt levy-yhtiölle. Tuottaja ei taas suostunut vaihtamaan tuota "hyväksi" havaittua särmätöntä Nova-formaattia. Tuloksena taas levyllinen munatonta ryönää. Biisit saattais jälleen olla yksittäisinä ihan jees, mutta levyllinen tota ei oikein saa mua innostumaan. Iskelmää... Keikalla Jani on kyllä oikeasti hyvä, tykkäsi musasta tai ei. Tällä siis tarkoitan, että kaveri osaa laulaa, soittaa, esiintyä ja ottaa yleisönsä hienosti. Toi basistin sekoilu on aika valitettavaa. Saattoipa toisaalta ottaa muutamat ihan vitutukseensa... Jani osaa olla aika hankala ja saattaa välillä kohdella orkesterin soittajia aika lailla päin helvettiä (eikä varmaan ole ainoa artisti, joka näin tekee...). Ei sekään tosin oikeuta vesittämään keikkaa. Jos vaikka vituttaiskin, niin kyllä sen vois toisellakin tavalla hoitaa... Vikan keikan juhlimisen voi siirtää sinne bäkkärillekin keikan jälkeen. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. | |
![]() 19.09.2005 11:47:16 (muokattu 19.09.2005 11:59:34) | |
Tota on pakko hiukan kompata. Jani olisi halunnut vaihtaa tuottajaa tälle uudelle levylle - ei käynyt levy-yhtiölle. Tuottaja ei taas suostunut vaihtamaan tuota "hyväksi" havaittua särmätöntä Nova-formaattia. Tuloksena taas levyllinen munatonta ryönää. Biisit saattais jälleen olla yksittäisinä ihan jees, mutta levyllinen tota ei oikein saa mua innostumaan. Iskelmää... Niin, ja muistuttaisin vielä siitä, että Jani Wickholmhan se on ainoa, joka joutuu tuottajien muokkaaman musalinjan mukaan menemään, esim. 69 Eyeshän ei muuttunut mitenkään radikaalisti Johnny Lee Kickelin otettua tuotantovastuun, eihän? Ja Shania Twain on yhä edelleen, sitä samaa countryrockia, mitä aina ennenkin, kun Mutt Lange alkoi tuottajaksi, eikö? Ja Mr. Big halusi varmaan väenvängällä äänittää levylleen version Wild worldista, ja Van Halen halusi väkisin, Bruce Fairbairnin tiukasta vastustuksesta huolimatta, levylleen sen Not enough-kammotuksen, eikö? Tosiasia on se, että tämä "teollisuus" minkä hampaisiin kaikki nöösit luulee Jani Wickholmin, tuon suuren persoonallisuuden, joutuneen, on nimeltään musiikkibisnes, ja se on nyt ihan uutta täällä Popedan ja Eppu Normaalin luvatussa maassa, että artistien, joiden tarkoitus on myydä, urakehitykseen osallistuu muitakin kuin tyttöystävä ja ylipainoinen bändikaveri. Toi basistin sekoilu on aika valitettavaa. Saattoipa toisaalta ottaa muutamat ihan vitutukseensa... Jani osaa olla aika hankala ja saattaa välillä kohdella orkesterin soittajia aika lailla päin helvettiä (eikä varmaan ole ainoa artisti, joka näin tekee...). Ei sekään tosin oikeuta vesittämään keikkaa. Jos vaikka vituttaiskin, niin kyllä sen vois toisellakin tavalla hoitaa... Vikan keikan juhlimisen voi siirtää sinne bäkkärillekin keikan jälkeen. Toi on just sitä, mikä erottaa miehet ja pojat toisistaan. En tiedä tapauksen tarkempia taustoja, mutta uutisoinnin perusteela vaikuttaa siltä, että nyt varmaan on kaikki tyytyväisiä, kun sai oikeen noin isän kädestä näyttää Jani Wickholmille, kuinka viinaa otetaan. Kyllä nyt basistilla keikkaa riittää, ja Wickholm on varmaan pulassa, kun ei millään löydä uutta basistia vanhan tilalle, eikö? Kiva purra ja arvostella ruokkivaa kättä, muutenkin vituttaa nämä nollakerholaiset, jotka ovat jonkun artistin leivissä, ja kitisevät kuinka "se on niin pelle et mäkään en voi tehä mitä mä haluun". Isossa maailmassa on jo kauan ollut voimassa systeemi, jonka mukaan bändiä liidaa joku bändin soittajista, ja hänen mukaansa mennään. Jos ei kiinnosta, niin so long. Nelly Furtadon bändiä liidas se basisti, joka pani 50 taalaa sakkoja, jos myöhästy soundcheckistä, ja joku kävi kokeilemassa siihen bändiin, niin soitteli jotain omiaan, niin tää päällikkö kysy et "what the fuck was that?" "It was my own thing" "well, I don`t care about your own thing, you`re here to play these songs my way". Toi on se asenne, jolla noita hommia pitäis hoitaa, ja jolla niitä hoidetaankin, kunhan se päällikkö on vaan tarpeeks kova jätkä, eikä Danny tai Remu. Onko Wickholm sitten jotain tosta väliltä, mene, tiedä... WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)