Aihe: vinyyli vai cd- siinä vasta pulma..
1 2 3 4
Billsner
13.12.2003 11:02:37
Mutta eikö se sun kuvalevys ole aika perkeleen hieno verrattuna johonkin kuppaseen 5:n tuuman klönttiin.

;)

Onhan se :) Pitäis vain joku hylly saada, niin se olisi esillä eikä missään nurkassa odottamassa vuoroaan.
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
luige
01.05.2004 13:23:47
tahtoo vinyyliwalkmanin

Osta Vinyl Killer: http://www.karex.net/sources/produc … hp3?prod=p_177_01_03_vinyl-killer_e
se käy melkein vinyylivalkmanista.
Henko
02.05.2004 18:15:10

Mulla vähän riippuu musiikistakin kumpi paremmin toimii. vanhat levyt mitkä alunperin on tehty vinyylille kuulostaa paljon paremmalta vinyylillä. Tai voihan se olla toki että kaikki kuulostaa vinyylillä paremmalta kun se ei oo pelkkää 10001011011101000:aa. Kyllä vinyylillä nyanssit erottuu. Jotenkin esim. DIO:n Holy Diver :) ei kuulosta CD:llä läheskään yhtä hyvältä kuin vinyylillä. CD on tasapaksu mutta vinyyli potkii (en nyt tarkoita mitään että "tuleeko bassoa"-juttua). Edellämainitussa vinyylissä tuntuu melkein olevan jonkinlainen tilan tuntu.
Horrorpunk raikaa koviten
vaurio
02.05.2004 18:18:22
yksinkertaisesti, cd:llä amplitudin resoluutio on 16 bittiä, vinyylillä ääretön.
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
Mia
04.05.2004 00:05:48
Tämmöisen linkin olen joskus näistä keskusteluista jemmannut itselleni
http://www.howstuffworks.com/question487.htm
In the world where you can be anything-be yourself.
Mr.Babbit
04.05.2004 09:47:40
niin, digiääni on kulmikasta ja analoginen pyöreää (yritän vaikuttaa fiksulta, hoh).
mä ostan nykyään cd:nä ainoastaan levyt, joita ei vinyylinä saa, vaikka mulla ei ole edes soitinta..onneksi kämppis lainailee dj:levareitaan, onpahan sitten vielä hifistelykaiuttimet ja 4-raitanen mikseri, nam.

jaja, no
-vinyylien uudelleenmyyntiarvo ei laske yhtä nopeasti kuin cd:n,
-vinyyli on 'ikuinen', cd:t pakkaa haalistumaan(?),
-vinyyleihin mahtuu isompia kuvia ja hienompaa kansitaidetta,
-hinta on yleensä cd:tä halvempi,
-ääni kuulostaa miellyttävämmältä,
-vinyylejä arvostaa ihan eri tavalla kuin cd:itä, niitä ei koskaan kuuntele pelkästään taustamusiikkina,
-vinyylejä ei tarvitse lainata kavereille
-rahinaa on mukavampi kuunnella kuin digirököä..
Shaft
04.05.2004 12:51:44 (muokattu 04.05.2004 13:57:06)
Olisi kiinnostavaa tietää millä laitteilla kuuntelette, jos CD:n resoluution riittävyys huolestuttaa.
saturnzreturn
04.05.2004 15:16:32
Tämmöisen linkin olen joskus näistä keskusteluista jemmannut itselleni
http://www.howstuffworks.com/question487.htm

niin, eikös vinyyli anna ihan tuon eksaktin aallon sellaisenaan...vai? kun ei ole mikään digitaaliäänite..
my wallet's fat and so is my head
Henko
04.05.2004 17:32:44

Vinyylissä on myös sellaista kuuntelu kuuntelun meininkiä. Laiskalle se ei tosin sovi että pitää nostaa neulaa jos ei oo semmonen levysoitin tulevaisuudesta, mikä skippaa biisin ihan nappulaa painamalla, ja kääntää puolta. CD on tosiaan helpompi, ja siten se jää myös helpommin taustamusiikiksi.
Horror Sweet Horror.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)