Aihe: Känniääliöt keikoilla
1 2 3 4 5
Pop Corn
06.12.2011 16:48:17
Sex & Drugs & Rock'n'Roll. Pyhä kolminaisuus. Jos ei tätä ole sisäistänyt on katsojan parempi pysyä kotona ja esiintyjän vaihtaa alaa.
.
LaMotta
06.12.2011 16:56:39

Pop Corn: Sex & Drugs & Rock'n'Roll. Pyhä kolminaisuus. Jos ei tätä ole sisäistänyt on katsojan parempi pysyä kotona ja esiintyjän vaihtaa alaa.

Eli järjettömyys on luontainen osa rappiokulttuuria?
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
Jeszse
06.12.2011 17:24:08
Jawski: Riehuisin minäkin jos laulajalla olisi tuollainen ulosanti.

Mä sain kerran jo tosta silmilleni, ku puutuin tohon välimerkkien käyttöön. Otti herra itseensä.
Funkonaut: Hevi paskan uliulia! | munkero: Kehoittaisin myös pyytämään Eeroa, mut se homo veis kaikki ämmät kuitenki. | lavaamo: Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava joka sukeltaa sateelta suojaan
Pop Corn
06.12.2011 17:27:41
LaMotta: Eli järjettömyys on luontainen osa rappiokulttuuria?

Kyllä. Ja tärkeä osa myös "korkeakulttuuria".
.
Atomic Cafe
06.12.2011 17:42:57 (muokattu 06.12.2011 17:51:52)
LaMotta: Eli järjettömyys on luontainen osa rappiokulttuuria?

Kyllä se näin on nähtävä.

Ja jos se illan pääesiintyjä ei ole huonommassa kunnossa kun yleisö niin jätkä on pelkkä pelle, mikä lie Michael Jacksonia imitoiva hepsankeikka. Järki vaan naulakkoon, pää täyteen huumeita ja viinaa ja sitten baanalle, niin johan alkaa homma toimimaan.

http://www.youtube.com/watch?v=0s6IRVBFgOo
sticky fingers
07.12.2011 08:06:59
danny: Kaikista eniten varmaan pisti kuitenkin vituttamaan se, että paikka oli niin täysi ettei sieltä löytynyt ainuttakaan istumapaikkaa. Sitten kun joudut seisoskelemaan keskellä käytävää (muuallakaan ei oikein voinut olla) niin kaljallaramppaajaporukka siirtelee syrjään tieltä, kuin olisit joku vitun koriste...

Siis ärsyynnyit, kun porukka kävi hakemassa kaljaa ja jouduit siirtymään? Huh... Jää kotiin, niin voi olla kaikille mukavampaa.
...
nannne
07.12.2011 11:21:21

sticky fingers: Siis ärsyynnyit, kun porukka kävi hakemassa kaljaa ja jouduit siirtymään? Huh... Jää kotiin, niin voi olla kaikille mukavampaa.

Vois kuvitella että jos humalaiset ja kaljaa hakevat ihimeiset häiritsee keikoilla, esimerkiksi baarissa, niin ei sinne tosiaan ehdoin tahdoin kannata mennä hajoileen? Sunnuntaisin esimerkiksi seurakunnat lähimaastossasi järjestää mukavia yhteislaulutilaisuuksia, joissa tietysti saatetaan tarjoilla alkoholiakin mutta yleensä vasta laulujen jälkeen.
JuhaHo
07.12.2011 11:21:32
Aloimme Juniorin kanssa käymään viikoittain Jazz jameissa pojan ollessa yhdeksän ikäinen. Välillä poika oli keikan jälkeen todella ahdistunut känniörvelöiden takia. En kyllä itsekään ymmärtänyt miksi pitää sen kaljamukin kanssa ängetä juuri siihen pöytään jossa juodaan kahvia ja kaakaota kun viereisissä pöydissä on vapaita paikkoja ja kaljamukeja ennestään. Mitä tekee henkilökunta: kantaa tietenkin lisää kaljaa ördääjille.
Terry Pantheras
07.12.2011 14:56:06 (muokattu 07.12.2011 14:56:50)
Eräällä keikalla en ollut tarpeeksi känniääliö. Tämä siis känniääliön näkökulmasta. Örvelökänninen munahikirokkari arvosteli takatukkineen kun katsoin keikkaa kädet taskussa, että "mikä vitun rock-poliisi sä oot?" ja itse diggasi ihan kybällä esittämällä persvakotanssiaan housut puolitangossa. No toisaalta se oli Glenn Hughesin keikka ja tyyppi "diggas ihan kybällä" vaan kun Hughes soitti Deep Purple-potpuriaan.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
reaper666
07.12.2011 15:17:30
No en tiiä tosta Dannyn keikkakokemuksesta sen enempää. Mutta itseänikin tietty känniääliöt ärsyttävät. Mutta sellaset ihmiset on kyllä könöi mitkä ruikuttaa pitistä esim. Slayerin keikalla.
Meinaan itse en kauhean monella keikalla ole ollut missä ei olisi päässyt myös rauhassa kuuntelemaan ko. orkesteria.

Mutta jossain festareilla olen kyllä pari kertaa törmännyt siihen, että just siinä mun kohdalle osuu se keikan ainut ääliö.

Ittekin nuorempana tuli pitissä pyörittyä ja ihan hauskaahan se on joten en moisia syytä.
Timi
07.12.2011 20:00:12
Jeszse: Mä sain kerran jo tosta silmilleni, ku puutuin tohon välimerkkien käyttöön. Otti herra itseensä.

Pyydän anteeksi äkkinäisyyttäni.Olisi pitänyt aikoinaan koulussa olla tarkkaavaisempi tunneilla.
Vaikea.Mutta varma!
Jeszse
08.12.2011 10:44:35
Timi: Pyydän anteeksi äkkinäisyyttäni.Olisi pitänyt aikoinaan koulussa olla tarkkaavaisempi tunneilla.

Joo, ei tässä mitään hätää oo...
Funkonaut: Hevi paskan uliulia! | munkero: Kehoittaisin myös pyytämään Eeroa, mut se homo veis kaikki ämmät kuitenki. | lavaamo: Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava joka sukeltaa sateelta suojaan
phiit
08.12.2011 14:57:58 (muokattu 08.12.2011 14:58:29)
Kännissä saa olla ja pitääkin olla, mutta jos ei tajua muita ihmisiä ympärillään niin vois heittää suoraan pihalle, monet kerrat jonkun pellen takia kaljat rinnuksilla ja sekös vituttaa :)

Itse taas jos sattuu lavalla olemaan niin sinne ei kenelläkään ole asiaa oli sitä kännissä tai selvinpäin, tarpeeksi monta kertaa joutunut potkimaan pois heilumasta jonkun pellen, bändille rauha.. aina, oli se paska tai hyvä.
reaper666
08.12.2011 22:37:33
phiit:

Itse taas jos sattuu lavalla olemaan niin sinne ei kenelläkään ole asiaa oli sitä kännissä tai selvinpäin, tarpeeksi monta kertaa joutunut potkimaan pois heilumasta jonkun pellen, bändille rauha.. aina, oli se paska tai hyvä.

Enpä haluis olla teijän roudari, teknikko, miksaaja tms....
phiit
09.12.2011 12:05:23 (muokattu 09.12.2011 12:14:48)
reaper666: Enpä haluis olla teijän roudari, teknikko, miksaaja tms....

heh, yleisöähän tässä meinasin ;) tekniikan kaverithan hoitaa hommansa aina tarpeen mukaan ja heille täydet vapaudet tietenkin, nehän sen _oikean työn_ tekevät
Kampela77
09.12.2011 16:12:54
Todellisena musiikin ystävänä kuuntelen keikat mieluiten istualtaan ja säveliin keskittyen. Olisi hienoa, jos kukaan ei päästäisi minkäänlaisia ääniä bändin soittaessa. Usein kuitenkin rockahtavampi musiikki houkuttelee paikalle paljon tyhmiä ihmisiä, jotka reagoivat musiikkiin primitiivisesti äännellen sekä hytkyen.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Mad-Mike
09.12.2011 21:04:37
danny: Mikä siinä on että pitää väkisin koettaa pilata toisten ihmisten kuuntelunautinto?

Miksi ihmeessä suomalaisilla keikoilla harrastetaan tätä? Onko se vaan jotain suomalaista jääräpäisyyttä, että kännissä ollessa ei muita ihmisiä huomioida? Nimittäin minulla oikeasti ensimmäistä kertaa paloi hermot tuohon touhuun.

Itselläni on käynyt keikoilla käymisten jälkeen useinkin mielessä tämä sama asia:

1. Mitä mieltä on lähteä katsomaan bändiä jos siellä ei aio muuta tehdä kuin vetää niin naamat että keikasta ei muista yhtään mitään

2. Miksi sinne eturiviin pitää alkaa väkisin tunkemaan kun on sitä alkomahoolia kitusiinsa on sen sopivan määrän vetäny, pysyis siellä anniskelualueella

Itse pidän kyllä huolen että paikka jonka olen onnistunut saamaan pysyy minulla ja vaikka kuin tönivät ja tuuppivat en luovu paikastani (jääräpää ku olen) :D

Alan olee jyrkästi sitä mieltä että konserttialueelle ei saisi tuoda edes alkoholia/ mitään juotavaa itse vaan se pitää nautiskella siellä anniskelualueella.
Dreadmonboogaloo
Stradlin
09.12.2011 21:48:18
Eb-tuning: 2. Miksi sinne eturiviin pitää alkaa väkisin tunkemaan kun on sitä alkomahoolia kitusiinsa on sen sopivan määrän vetäny, pysyis siellä anniskelualueella

Et oo vissiin ikinä kännissä ollu? :D
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
Mad-Mike
09.12.2011 21:56:13
Stradlin: Et oo vissiin ikinä kännissä ollu? :D

Heh, olen toki mutten keikoilla. Syystä tai toisesta olen jättänyt kännäämisen väliin, olen muutenkin sitö mieltä etten halua olla känässä keikalla suosikkibändini aikana koska haluan vielä muistaakin jälkeenpäin keikan :D
Dreadmonboogaloo
Max Sechino
09.12.2011 22:03:51 (muokattu 09.12.2011 22:06:37)
No pitää kuitenkin antaa niille känniääliöille kunnia, jotka näyttäisi olevan ainoita, ketä esiintyjä kiinnostaa. Kyllä saan kiksit itse lavalla, jos joku edes kännissä jaksaa heilua lavan edessä. Vaikka ei olisi ikinä kuullutkaan koko bändiä!!!!

Siis jatkakaa samaan malliin "fanit"

keep on rokin'
Sunrise, wrong side of another day
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)