Aihe: Kännykkähäiriköitsijä pilasi pianistin konsertin
1 2 3 4 5
sellisti
05.03.2006 23:32:02
Aikoinaan Turun sellokilpailussa oli välierään päässyt soittaja juuri esittämässä omaa osuuttaan, kun salissa pärähti soimaan kännykkä. Eikä kukaan reagoinut siihen millään tavalla. Kännykän omistaja ei ilmeisesti kehdannut paljastaa että hän on syyllinen, vaan istui hievahtamatta paikallaan, antoi kännykkänsä soida ja oli niin kuin ei mitään. Siinä sitten ihmeteltiin että miksei mitään tapahdu, ja kilpailijaraukka jatkoi soittoaan. Ja sama tapahtui vielä toisenkin kerran saman kilpailijan aikana, ja silloinkaan ei kukaan tehnyt elettäkään sulkeakseen kännykkäänsä. Liekö ollut sama puhelin. Silloin kyllä tuli harvinaisen väkivaltaisia ajatuksia mieleen.

Ja olenpa ollut sellaistakin konserttia todistamassa, missä kännykkään vastanneen miehen vieressä istuva henkilö sieppasi kännykän miehen kädestä kesken puhelun, katkaisi siitä virran ja antoi takaisin hyvin merkitsevän katseen kera. Kyllä oli punainen se mies. Hienoa toimintaa.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
Abgrund
06.03.2006 00:05:02
Entisen bändini rumpali vastasi lavalla puhelimeen biisien välissä ja puhui ihan minuutin puhelun. Siitä jo joskus vuosia sitten jo manasin tänne (vanha nick) muistaakseni "noloimmat keikkakokemukset" topiciin.

Että näin meillä.
Take a look at the guy!
NHR
06.03.2006 00:12:44

Ei paljon kiinnosta junassakaan kuulla, että "JUST OLLAAN KORSON KOHDALLA" tai "JUNASSA"

Ennen sanottiin, että "yksi suomalainen vastaa kymmentä ryssää", mutta nykyään se vastaa enää "istun just junassa/bussissa/teatterissa/konsertissa..."

No, liikennevälineissä tms. julkisilla paikoilla tuo nyt ei niin vakavaa ole, vaikka joskus kieltämättä hiukan saattaakin ärsyttää, mutta elokuvissa, konserteissa yms. paikoissa, joissa yleisön pitäisi keskittyä katselemaan tai kuuntelemaan jotain, niin siellä eivät perk*le kännykät soi! Jokaisen täysijärkisen ihmisen pitäisi se ymmärtää, mutta valitettavasti täysijärkisten kirjoissa kulkee edelleen paljon aivan täysijärjettömiä henkilöitä...

Tzynbadiat tolle bianistille, joo.
"Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu."
sellisti
06.03.2006 00:15:33
Ai niin, aiheeseen liittyen muistan hauskan jutun, kun kerran paikallisen orkesterin kanssa tehtiin jotain harjoitusnauhaa. Ennen kuin äänimies pisti nauhan pyörimään, niin kapellimestari kyseli moneen kertaa että onko kaikki nyt ok ja ootteko nyt kaikki varmasti valmiina. Sitten nauha päälle ja biisi käyntiin. Kun oltiin soitettu jotain 5 minuuttia (vajaa 20 minuutin biisiä), niin itse kapellimestarin taskussa pärähti kännykkä soimaan. Kapun ilme oli tuskastunut, mutta niin vain hän nappasi kännykän ja vastasi siihen. Toisella kädellä johti orkesteria ja toisella puhui kännykkään, eikä nauhoitus keskeytynyt. Meinasi vähän hymyilyttää siinä soittaessa. Puhelu oli lyhyehkö, ja kun nauhoitus loppui niin kysyttiin tietenkin, että kuka kumma nyt just sattui soittamaan. Kapun vastaus oli ytimekkyydessään legendaarinen: "Lehtimyyjä, saatana". Koko orkesteri räjähti nauruun.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
gasser
06.03.2006 01:05:34
Ei käyttäydytä, Ej! ---Miksei?---
Sekin on kumma ilmiö, että jos ei ite kuule, niin aletaan huutamaan. "ai MiTä hä? oOTa KU mä paan tän lujemmalle, HÄ!? MItä. Emmä KUuLE!1!1 Mä SoitAn takas suLle!1!!

Tapoja, kiitos. pyydän. Nätisti. Kiitos vielä kerran.
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
Brother Michael
06.03.2006 03:03:10
Kapun vastaus oli ytimekkyydessään legendaarinen: "Lehtimyyjä, saatana". Koko orkesteri räjähti nauruun.

HoHo !!! Repesin.

Sellanen paikka kun koetilaisuus on muuten toooosi nasta paikka jättää se känny päälle. Eihän se nyt ehkä yläasteen matematiikan kokeessa ole niin hengenvaarallista, mutta sitten esim. preleissä alkaa olla suht vituttavaa.

Toinen vastaava esimerkki, joka itselleni kävi ja nimenomaan prelissä. Takanani istuva kaveri oli valmis noin 30min ennen aikaisinta sallittua poistumisaikaa ja päätti aikansa kuluksi naputtaa kynällä pöytää. Jesss, ei siinä mitään, mutta kun se jatkoi sitä melkein sen 30minuuttia. Enhän mä nyt viitsinyt siinä koetilanteessa alkaa räyhäämään, varsinkin kun meidän koulussa sellanen saataa johtaa hylkäämiseen, tiukat säädökset nääs...kokeen jälkeen tuli kyllä muutama valittu sana vaihdettua ko. kaverin kanssa.

Tuohon aloitustekstiin sen verran, että voisin melkein lyödä vetoa siitä, että suomalainenhan siellä sen kännynsä kanssa. Plussan antaisin pianistille, jos voisin.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
Teijo K.
06.03.2006 08:39:30

Toinen vastaava esimerkki, joka itselleni kävi ja nimenomaan prelissä. Takanani istuva kaveri oli valmis noin 30min ennen aikaisinta sallittua poistumisaikaa ja päätti aikansa kuluksi naputtaa kynällä pöytää. Jesss, ei siinä mitään, mutta kun se jatkoi sitä melkein sen 30minuuttia. Enhän mä nyt viitsinyt siinä koetilanteessa alkaa räyhäämään, varsinkin kun meidän koulussa sellanen saataa johtaa hylkäämiseen, tiukat säädökset nääs...kokeen jälkeen tuli kyllä muutama valittu sana vaihdettua ko. kaverin kanssa.

Meillä tilanne olisi hoitunut niin, että käsi ylös ja opettaja paikalle, joka sitten olisi saanut tehdä sen likaisen työn. ;)

Mutta pianistiin sitten. Hyvä ratkaisu tuossa tilanteessa. Kuitenkin konserttitilanne. Jos ei kännykkää voi pitää poissa päältä sitä hetkeä, niin eihän niihin konsertteihin ole pakko mennä. Toinen kätevä olisi voinut olla ilmoitus "toinen meistä poistuu nyt paikalta" mutta ainahan sitä ei näe kuka siellä metelöi.

Jossain baarihommassa on mielestäni sitten ihan eri tilanne, koska suuri osa ihmisiä on aina baarissa pitämässä muuten vain hauskaa, eikä erityisesti kuuntelemassa jotain hippien pimputusta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
HS
06.03.2006 08:50:31
Terve

...Ja olenpa ollut sellaistakin konserttia todistamassa, missä kännykkään vastanneen miehen vieressä istuva henkilö sieppasi kännykän miehen kädestä kesken puhelun, katkaisi siitä virran ja antoi takaisin hyvin merkitsevän katseen kera. Kyllä oli punainen se mies. Hienoa toimintaa.

Se olin vissiin minä! No ei, mutta nappasin yhden latvalahon kännykän elokuvissa ja pistin kiinni. Meinas tulla nokkapokkaa :)
wewwie
06.03.2006 12:28:23
Oli koulun kevyen musiikin konsertti meneillään ja jazz-bändi lavalla kun takanaolevalla pojalla soi puhelin ja tämä alkoi jonkun kivan, hiljaisen ja rauhallisen balladin aikana puhua kovaan ääneen puhelimeensa.sihahdin tyypille että voitko olla hiljaa, tämä vastasi kypsästi irvistämällä ja näyttämällä keskisormea.
Ei näin.
"mä en ole ikinä ollut näin pienestä humalasta näin humalassa"
kivi
06.03.2006 12:46:01
Sellanen paikka kun koetilaisuus on muuten toooosi nasta paikka jättää se känny päälle. Eihän se nyt ehkä yläasteen matematiikan kokeessa ole niin hengenvaarallista, mutta sitten esim. preleissä alkaa olla suht vituttavaa.

Eikös koesuoritus hylätä automaattisesti, jos kokeen aikana on puhelin auki? Näin ainakin YO-kirjoituksissa pitäisi tietääkseni olla.

Sitähän voi sillä puhelimella vaikka kysyä neuvoja.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Niskamies
06.03.2006 13:52:13
Eikös koesuoritus hylätä automaattisesti, jos kokeen aikana on puhelin auki? Näin ainakin YO-kirjoituksissa pitäisi tietääkseni olla.

YO-kirjotuksiin ei saa ottaa kännykkää mukaan. Kuunteluihin ei edes samaan tilaan, vaikka olisi kuinka pois päältä.

Jos sääntöjä rikkoo, koesuoritus voidaan hylätä.
More is more.
hörhö
06.03.2006 14:59:34

Silloin kun olin lukiossa, sanoivat että jonain vuonna oli jonkun oppilaan taskussa pullottanut kännykkä. Eivät olleet hylänneet koetta, mutta selvittäneet operaattorilta sen mahdollisen käytön kokeen aikana.
"Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900)
M-Juhana
06.03.2006 15:40:56

Kyllä musta pitäis taiteen ja taiteilijoiden ymmärtää elää tässä 24/7 maailmassa. Meidän pitää olla vapaita hoitamaan asiamme missä vaan ja milloin vain. Kyllä sen pianonpimputuksen voi hetkeks lopettaa.
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
777
06.03.2006 17:05:39
Täällä on moni sanonut, että pianisti teki oikein. Minun mielestäni hänellä on vain noussut kusi päähän (korjatkaa jos olen väärässä), ei sitä nyt tarvitse yhden idiootin takia viedä kuuntelunautintoa kokonaan muilta. Parempia vaihtoehtoja olisivat esimerkiksi häiriköitsijän poisto salista tai edes muutama varoitus ennen artistin lähtemistä.

Entäpä se, kun tyyppi peruutti toisen konserttinsa ja lähti maasta. Kaikki tämä vain koska joku pelle puhui puhelimeen hänen konserttinsa aikana. En puollustele häirikköä, pitäähän sitä osata olla pari tuntia ilman puhelinta, mutta aloitusviestin perusteella vikaa tuntuu olevan aika paljon myös artistissa.

PS. Olen itse ollut tilanteessa, jossa katsojan puhelin on soinut kesken soittoni. Tottakai se harmittaa, mutta onko se sitten rikos jos unohtaa puhelimen päälle.
Rock`n Roll is all and everything else fall !!!
Piepe
06.03.2006 17:15:29 (muokattu 06.03.2006 17:18:23)
Tavan pikkumainen kusipää pianisti.

Miulla muuten jäi kirjotusten yhdessä kokeessa puhelin vahingossa taskuun. Puolen päivän aikoihin tajusin että ei perse, puhelin taskussa ja vielä auki ja äänet päällä... Noh, kaivoin sen puoliksi ulos, poistin näppäinlukon ja sammutin. Hohoh. Perkele.
gocreatethenextcraze
Super-Jari
06.03.2006 17:47:16
Kyllä musta pitäis taiteen ja taiteilijoiden ymmärtää elää tässä 24/7 maailmassa. Meidän pitää olla vapaita hoitamaan asiamme missä vaan ja milloin vain. Kyllä sen pianonpimputuksen voi hetkeks lopettaa.

Mun mielestä kans kenellä tahansa on oikeus esimerkiksi vainajan siunaamisen aikana alkaa harjoitella kurkkulaulua jos haluaa. Pitäköön pappi vähän paussia ja pyyhkiköön hikeä otsaltaan.
Jani The Rock
06.03.2006 18:01:25

Täällä on moni sanonut, että pianisti teki oikein. Minun mielestäni hänellä on vain noussut kusi päähän (korjatkaa jos olen väärässä), ei sitä nyt tarvitse yhden idiootin takia viedä kuuntelunautintoa kokonaan muilta. Parempia vaihtoehtoja olisivat esimerkiksi häiriköitsijän poisto salista tai edes muutama varoitus ennen artistin lähtemistä.

Entäpä se, kun tyyppi peruutti toisen konserttinsa ja lähti maasta. Kaikki tämä vain koska joku pelle puhui puhelimeen hänen konserttinsa aikana. En puollustele häirikköä, pitäähän sitä osata olla pari tuntia ilman puhelinta, mutta aloitusviestin perusteella vikaa tuntuu olevan aika paljon myös artistissa.

PS. Olen itse ollut tilanteessa, jossa katsojan puhelin on soinut kesken soittoni. Tottakai se harmittaa, mutta onko se sitten rikos jos unohtaa puhelimen päälle.

No jos Seppo Räty heitti itte Saksassa keihästä päin vittua ja totesi sen jälkeen että Saksa on paska maa, niin eiköhän pianistilla ollut oikeus toimia juuri noin. Niin mäkin olisin tehnyt.

Kännykän unohtaminen päälle ei oo rikos, mutta kyllä se jostain kertoo. Jos meikäläinen jauhoaivo muistaa aina laittaa puhelimen pois päältä mennessään treeneihin, lääkäriin tms. audienssiin, niin kyllä pitäis muidenkin muistaa. Jos on meinaan haluja. Ja vitunko pakko sitä luuria on kantaa mukanaan joka paikkaan.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
Super-Jari
06.03.2006 18:05:45
ännykän unohtaminen päälle ei oo rikos, mutta kyllä se jostain kertoo. Jos meikäläinen jauhoaivo muistaa aina laittaa puhelimen pois päältä mennessään treeneihin, lääkäriin tms. audienssiin, niin kyllä pitäis muidenkin muistaa. Jos on meinaan haluja. Ja vitunko pakko sitä luuria on kantaa mukanaan joka paikkaan.

Treeneissä on kyllä mahtavaa odotella kun joku vastaa energisen tykiksen keskellä yllättäen puhelimeen ja vaati muita olemaan hiljaa että saa kertoa tyttöystävälleen että osti juustoa. Voi perse.
hörhö
06.03.2006 18:15:11

Eikö mielestäsi se, että maailmanluokan tähti keskeyttää kappalleensa tämä yksittäisen katsojan ensimmäisen puhelun ajaksi ollut riittävän selkeä varotus?
"Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900)
Super-Jari
06.03.2006 18:17:45
Eikö mielestäsi se, että maailmanluokan tähti keskeyttää kappalleensa tämä yksittäisen katsojan ensimmäisen puhelun ajaksi ollut riittävän selkeä varotus?

Pianisteissa pitäisi olla tarrat jotka varoittavat mahdollisesti keskeytyvistä konserteista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)