Aihe: Miksi omistaa miljoona soitinta?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
DJKaaos
16.03.2005 22:37:30
Minkä takia joku kerää taidetta, kun yksikin taulu riittäisi. Mähän teen rahoillani mitä huvittaa.

Asiapuhetta, asiapuhetta.

Jos itselläni olisi varaa viiteen kitaraan, ostaisin korkeintaan kaksi ja ostaisin useammin oikeaa ruokaa euroshopperin tuotteiden sijaan. Tai antaisin vaikka pikkuisen hyväntekeväisyyteen.

Vai että "varaa viiteen kitaraan", kertaostoksenako meinasit, että joku ostaa viisi kitaraa? Jos jollain on viisi kitaraa, niin turha ajatella: "oi oi, tolla on varaa viiteen kitaraan". Rahaa tulee ja menee, se ei tarkoita viiden kitaran kertasatsia. Vaikka sulla ei ole varaa kuin euroshopperin safkoihin, niin ei kai sua voi kaivella se, että joillain muilla on rahaa aika perkeleen paljon enemmän.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
Tupuna
16.03.2005 22:50:38
Minäpä sanon, miksi.

Miehet ovat tuollaisia, että pitää yrittää näyttää taitojaan ja vempeleitään muille miehille ja varsinkin naisille, jotta saisi miehistä itsetuntoa kohotetuksi. Näin se menee - oli kyse sitten autojen tuunauksesta ("kellä hienoimmat vanteet"), levyjen keräilystä, lätkämatsista tms.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
jwalk
16.03.2005 22:57:45
Minäpä sanon, miksi.

Miehet ovat tuollaisia, että pitää yrittää näyttää taitojaan ja vempeleitään muille miehille ja varsinkin naisille, jotta saisi miehistä itsetuntoa kohotetuksi. Näin se menee - oli kyse sitten autojen tuunauksesta ("kellä hienoimmat vanteet"), levyjen keräilystä, lätkämatsista tms.

En halua leimautua sovinistiksi.....
Olen tavannut naissia,jotka skabaa tyyliin:
-Kellä styleimmät kuteet
-Nätein fleda
-Fiksuin kundifrendi
-enemmän fyrkkaa
-paremmat tisut
-tiukemmat perät
-vähemmän selluloosaa
-yms

Ei se ole tyttökulta pelkästään meidän poikien yksinoikeus.
Mieti hetki ennenkuin vastaat.
DJKaaos
16.03.2005 23:04:12
Minäpä sanon, miksi.

Miehet ovat tuollaisia, että pitää yrittää näyttää taitojaan ja vempeleitään muille miehille ja varsinkin naisille, jotta saisi miehistä itsetuntoa kohotetuksi.

No minä nyt ainakin sanon suoraan, ettei mun itsetuntoni liikahda mihinkään suuntaan jos raflassa tai tanssilavalla kun bändimme on "esittelemässä soittimiaan" ja siinä sivussa hieman musioimassa, joku vanhempi rouva tai herra sattuu vilkaisemaan minua tai soitintani.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
sellisti
16.03.2005 23:29:48
Minäpä sanon, miksi.

Tai sitten joku ehkä oikeasti tarvitsee erilaisia kitaroita erilaisiin tilanteisiin ja tarkoituksiin. Älkäähän naiset nyt liikaa imarrelko itseänne.
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
JM
16.03.2005 23:33:39
Miehet ovat tuollaisia..

Tämä on niin yleinen lause nykymaailmassa, mutta pitääkö sitä herranjumala joka asiaan soveltaa. Itse voin ainakin hyvillä mielin, käsi sydämellä vannoa, että en pyri soittamisen avulla millään tapaa tietoisesti miellyttämään vain sitä kauniimpaa sukupuolta. Soitan, hankin, vaihdan kieliä ja mikkejä kitaroihini vain silkasta ilosta. Nautin suunnattomasti musiikista, ja suoranaisesti pistää vituttamaan, jos päin naamaa tullaan väittämään minun olevan vain huomionkipeä ja narsistinen tietyn sukupuolen edustaja. Oli kyseessä hyvä provo tai ei, niin ei se nyt niin imartelevaltakaan tunnu, olin herkkänahkainen tahi en.

Toinen asia, mikä särähtää korvaan aina tuon tyylisissä kommenteissa on se yleistys. Oli kyseessä miehet, naiset, tytöt, pojat, siat, kanat, kitarat, balalaikat, niin on muistettava, että jokainen on yksilö. Ei ole olemassa mitään yleismaailmallista standardia, jonka avulla voimme aina laskea jäsen X:n kusipäisyysarvon syntymäajan mukaan tai egoistisen luonteen prosentuaalisen jakauman koko ihmisluonteessa.

Niin, ja takaisin niihin kitara-asioihin.
Äy.
jwalk
16.03.2005 23:37:14
Tai sitten joku ehkä oikeasti tarvitsee erilaisia kitaroita erilaisiin tilanteisiin ja tarkoituksiin. Älkäähän naiset nyt liikaa imarrelko itseänne.
Niinpä,minullakin on kaksi suhtkoht samantyylistä sähkökitaraa,koska jos katkeaa kieli niin vaihdan kitaraa lavalla,enkä ala räpeltämään muuta.
Sitä kyllä ihan pikkuisen ihmettelen,että pitää olla monta kitaraa sen "saundin" takia?
Kyllä nyky materiaaleilla ja viitseliäisyydellä saa yhdestäkin kitarasta aikas laajan saundimaailman.
Keräilijät ja fetisistit ovat sitten omat lukunsa,heitä en halua morkata.

Tai sitten en vaan tajua.
moottorisaha
16.03.2005 23:54:51 (muokattu 16.03.2005 23:55:29)

Niinpä,minullakin on kaksi suhtkoht samantyylistä sähkökitaraa,koska jos katkeaa kieli niin vaihdan kitaraa lavalla,enkä ala räpeltämään muuta.
Sitä kyllä ihan pikkuisen ihmettelen,että pitää olla monta kitaraa sen "saundin" takia?
Kyllä nyky materiaaleilla ja viitseliäisyydellä saa yhdestäkin kitarasta aikas laajan saundimaailman.
Keräilijät ja fetisistit ovat sitten omat lukunsa,heitä en halua morkata.

Tai sitten en vaan tajua.

No on se eri kitaroiden pohjasoundi kuitenkin aina erilainen, ja senhän pohjalta sitä kokonaissoundia kuitenkin aina lähdetään ruuvaamaan.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Ostinaatio
17.03.2005 00:02:57 (muokattu 17.03.2005 00:03:36)
Minäpä sanon, miksi.

Imelda Marcoksellakin oli vain 1060 kenkäparia.

Vaikka sulla ei ole varaa kuin euroshopperin safkoihin, niin ei kai sua voi kaivella se, että joillain muilla on rahaa aika perkeleen paljon enemmän.

Tämäkö ei voi kaivella ihmistä? Mikä sitten.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
JM
17.03.2005 00:06:45
No on se eri kitaroiden pohjasoundi kuitenkin aina erilainen, ja senhän pohjalta sitä kokonaissoundia kuitenkin aina lähdetään ruuvaamaan.

Tähän mainittakoon esimerkiksi se klassinen Les Paulin ja Straton ero. Kyllä saa Pauliaan aika kauan ruuvailla ja säädellä, jos haluaa yhtä..hmm..(millä sanalla sitä kuvaisi..?)..no stratomaisen soundin kuin Stratocasterissa (olipas neronleimaus). Tiettyä twängiä ei saa mitenkään irti ainakaan suht normaalisti mikitetystä Paulista. Sama toimii toisin päin, Paulin mureaa ja jämäkkää soundia on paha lähteä taikomaan Stratocasterin avulla.

Ei, mutta kyllä se vaan niin on, että tietyistä asioista joutuu tinkimään aina, jos aikoo yhdellä kitaralla pärjätä. Ja tuohon "kyllä yhdestä saa aika monet soundit" - argumenttiin vastaisin siten, että jos kaikki kerran olisi niin yksinkertaista, Line6:n Variax löytyisi jokaikisen kitaristin varastosta. Ja vain ja ainoastaan Variax.
Äy.
mr.bungle
17.03.2005 00:09:36

Bassot on kivoja. Loput olueeseen menee. Sekin kivaa on.
bassolla hanuriin
jogo3000
17.03.2005 00:26:06

Itse voisin kuvitella että jos rahaa olisi paljon, hommaisin soittimia jotka olisivat sitten eri vireissä. Esimerkiksi olisi slaidikitara, röytöakustinen, jamiakustinen jne...
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
maelstrom
17.03.2005 00:33:03
Vai että "varaa viiteen kitaraan", kertaostoksenako meinasit, että joku ostaa viisi kitaraa? Jos jollain on viisi kitaraa, niin turha ajatella: "oi oi, tolla on varaa viiteen kitaraan". Rahaa tulee ja menee, se ei tarkoita viiden kitaran kertasatsia. Vaikka sulla ei ole varaa kuin euroshopperin safkoihin, niin ei kai sua voi kaivella se, että joillain muilla on rahaa aika perkeleen paljon enemmän.

Tässä on nyt lähestytty eri suunnasta tuota lausahdustani kuin mitä sinne teitä rakensin, elien tarkoittanut sitä noin konkreettisesti, että "jos minulla tässä ja nyt olisi varaa viiteen kitaraan" vaan sellaisena vähän abstraktimpana ajatuksena siitä, että minulla olisi pari kitaraa ja yli kolmesataa euroa ylimääräistä rahaa ja jostain löytyisi hyvä kolmensadan kitara. En varmaan ostaisi.

Ja voihan se olla, että tässä oli alitajuisesti mukana pientä kateutta, mutta lähinnä tuo oli sellainen minä-passiivi, eli kun yleisesti ajatellaan, että muusikot ovat köyhiä ja aika monet rokkarit ovat opiskelijoita, niin vertailun vuoksi otin tuohon itseni, kun olen köyhä opiskelija. Tunnen opiskelijoita joilla on paljon soittimia ja vähän rahaa.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
Kukkis
17.03.2005 01:59:57
Jonkinalaisia prioriteettejä täytyy olla.

Kyllähän se on niin, että palkka pitää laittaa musiikkilaitteisiin ennenkuin rahat ehtii loppua. Myöhemmin katsotaan sitten mitenkä leipä saadaan pöytään.
Aina voi voittaa.
Feggy
17.03.2005 06:07:37 (muokattu 17.03.2005 06:10:46)

En kyllä ostaisi kahta samaa kitaraa, mutta on hauska omistaa erilaisia kitaroita, kun niissä on kuitenkin erilainen ote ja soundi. Voisin hyvinkin löytää vielä tilaa noin viidelle kitaralle, vaikka nytkin niitä on yksi liikaa.

Oikeasti tarvitsee kaksi sähkökitaraa, jos bändissä soittaa: yksi keikkakäyttöön ja toinen varakitaraksi - kolmantena voi tosin olla myös 12-kielinen, kuten mulla aikoinaan. Eri asia on sitten jos käyttää paljon erilaisia virityksiä. Tähän vielä mahdolliset akustiset ja maniskat päälle.
Less is more.
Artist
17.03.2005 07:06:26
Minäpä sanon, miksi.

Joo, naulan kantaan tosiaan. Minäkin aina kannan lompakossa kuvaa kitaroistani (johon olen vielä kuvankäsittelyohjelmalla lisännyt pari kitaraa, joita mulla ei ole) ja esittelen sitä paikalisille teinitytöille, ja sanon, että lähdetäänkös meille katsomaan mun kitaroita....

Not.
...And Justice For All
17.03.2005 07:35:56
1) Gibson Les Paul Standard/Classic - rokkikeppi, myös bluesiin
2) Fender Stratocaster - myös rokkikeppi, mutta enempi puhtaisiin ja funkkihommiin
3) Nylonkielinen akustinen - "klassiseen" soitantaan
4) Metallikielinen mikitetty akustinen - keikoille/treeneihin akustisiin biiseihin
5) Metallikielinen "nuotiokitara" illanistujaisiin

...ja tähän on helppo lisätä vaikka Telecaster bluesiin, Resonaattorikitara slide-juttuihin, puoliakustinen yms.
Kyllä niitä eri paikoissa tarvii vaan eri keppejä-
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Keny
17.03.2005 08:08:45
Löytyy soittimia noin 10-15....ihan sopivasti.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Hohhoijaa
17.03.2005 08:09:14
Stratocaster - kaikkeen!

Tahallinen provo Justicea kohtaan :-)
Härmä, kirves ja perkeles!
Karlsson
17.03.2005 08:09:19
Minäpä sanon, miksi.

Muhahah!

Joo, hankkisvat issomman kalun nii lopus toi pikkupoikien vertailuleikkikin. Onnex naisissa eioo tällästä vikaa lain. Olisha se aikkas hupaisaa jos tissien kokoa kompensoitaisiin esmes kenkäkokoelmalla.

Juu, noi ritsat on vaan kivoja. Kiva hiplailla ja jauhaa paskaa niistä kafrujen kanssa. Ja ihan erilaisten soittimien soittaminenki on niinko aikkas kivaa touhua. Ja autoistakin puhuminen on kivaa. Ja postimerkeistä jos tarpeeks humalasa on.

Onse vaa kauheeta jos ihmisillä on harrastus ja jotain juttuja muuhunkin kuin välttämättömään tarpeeseen! Kyllä tähänki maahan tarvittaisiin Neuvostoliittolainen talousmalli, kele! Loppus toi pröystäily heti!
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)