kid ego 25.11.2003 11:56:44 | |
---|
Kaveri kuskasi ulkomaalaispoikia joihinkin bileisiin ja pisti Pizza Enricoa soimaan. Eivät turkkilaiset tajunneet mitään. Kiittelivät vielä kyydistä. Tiluttaja on harvinaisen ruma lintu Afrikasta. |
Tellervo 25.11.2003 12:50:38 | |
---|
Hyvä idea; avaruudessa ei äänisaaste kuulu! Siksi kai siellä tuleekin itse asiassa niin paljon oleiltua. Radion saa myös kiinni. |
_Petri_ 25.11.2003 21:55:39 | |
---|
Siksi kai siellä tuleekin itse asiassa niin paljon oleiltua. Radion saa myös kiinni. Avaruus on ok! Minäkin olin autuaan tietämätön tästä hullutuksesta tähän iltaan (25.11.2003 21:30) saakka. Meinasin oikeasti pudota tuolilta, kun näin että tämä Enrico oli oikeasti sinkkulistan ykkösenä. |
PekKampela 26.11.2003 16:52:42 | |
---|
Olen pitkälti samaa mieltä paitsi kaikessa muussa, myös siinä että se Harjavallan ählämimestan parkkipaikka on ihan helvetillinen. Oon kerran käynyt josain harjavaltalaisessa pizzamestassa. Siellä oli kyllä ihan suomalaisen näköinen kaveri mintunvihreissä kuteissa. Muistaakseni maukasta pizzaa!!!?? Kop kop! Ovi auki, ovi auki...täältä tulee hauki! |
Jani The Rock 26.11.2003 16:55:48 | |
---|
Oon kerran käynyt josain harjavaltalaisessa pizzamestassa. Siellä oli kyllä ihan suomalaisen näköinen kaveri mintunvihreissä kuteissa. Muistaakseni maukasta pizzaa!!!?? Olisko se ollut sitten Pizzamestarit siinä linja-autoaseman vieressä. Hyvät pihvit ja pastat saapi sieltä myös. Lowriding appeals to bad dudes. |
PJS 26.11.2003 19:30:45 | |
---|
joo se on se, kyllä ählämkebab on parempi, vaik ei pizzamestareissakaan mitään vikaa oo. Elämme enigmaattisia aikoja... |
Moderaattori 26.11.2003 19:41:29 | |
---|
Ketju siirretty Muusikoiden.net Backstage alueelta tänne. |
Jami 26.11.2003 22:53:49 | |
---|
No mä jo ajattelin että näinkö pahasti muisti pettää. No tämän olis ny jo voinu vaikka poistaa tykkänään. Tästä on vissiin kiihkot jo purettu ja nälkä näyttää tulleen muillekkin kun pizzoista puhutaan. Mä oon hyvin Paavin linjoilla tään biisin ja videon tiimoilta. Vähän erikoinen ilmiö pani osallistumaan keskusteluun. Moni kävi aika kuumanakin kun tästä keskusteltiin. Ainut mikä mua keskustelussa oikein häiritsi oli tuo yksisilmäisyys jonkun vähemmistön puollustamisessa. Just puhuivat telkkarissa päiväkotien uskonnonopetuksesta. Jossain on Joulujuhla kuulemma vaihdettu ystävänjuhlaksi ettei vain loukata päiväkodissa olevaa muslimia. Just näin. Upeeta, mahtavaa. Suomi on vähemmistöjen luvattu maa. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä. |
Nimismies 27.11.2003 07:22:43 | |
---|
Jami: Just puhuivat telkkarissa päiväkotien uskonnonopetuksesta. Jossain on Joulujuhla kuulemma vaihdettu ystävänjuhlaksi ettei vain loukata päiväkodissa olevaa muslimia. Just näin. Upeeta, mahtavaa. Suomi on vähemmistöjen luvattu maa. Täällähän on meno kohta kuin siinä South Parkin jaksossa, jossa kiellettiin kaikki jouluun viittaava kun se aina loukkasi jotain väestöryhmää. Monessakohan muslimimaassa muokattaisiin paikallisia juhlallisuuksia päiväkodissa olevan oppilaan vuoksi? Muut M.netin jäsenet ovat vakioita, mutta Mahe ja Turbo ovat muuttujia. - Lähde: MAOL - taulukot. |
AoA 27.11.2003 08:47:43 | |
---|
vähän keljulta tuntuu kun ajattelee pitsayrittäjiä. mutta ei tuo kappale ole jaksanut naurattaa juuri yhtään. http://koti.mbnet.fi/tarrasqu/Melos%20-%20Arkistokuvat/ |
Tellervo 27.11.2003 08:58:14 | |
---|
Nyt minäkin olen nähnyt maanpäällisen valon. Ja täytyy tunnustaa että ensimmäisellä kerralla biisi kyllä nauratti. Lyökää sitten vaikka. Mutta kolmannella kerralla vitsi oli jo vanha. Johonkin sketsisarjaan tuollainen sopisi, mutta radiossa miljoona kertaa soitettuna... |
sormunen 27.11.2003 11:29:56 (muokattu 27.11.2003 11:31:57) | |
---|
Moni kävi aika kuumanakin kun tästä keskusteltiin. Ainut mikä mua keskustelussa oikein häiritsi oli tuo yksisilmäisyys jonkun vähemmistön puollustamisessa. Mun piti oikein käydä koko se ketju päällisin puolin uudestaan läpi ja täytyy sanoa, että ainoa, joka siinä oikeastaan kävi "kuumana", olit sinä itse. Sähän jopa perustit Gimmel -ketjun, minkä alussa sait syyttää muita kaunaisuudesta. Mitä tulee vähemmistön puolustamiseen, sitä monesti sanotaan, että demokratian mitta on se, miten hyvin vähemmistöjä (ja ylipäätänsä heikompia) kohdellaan. Tasa-arvoisuus kun ei ole mikään mittatikku. Esimerkiksi jonkun muslimimaan ottaminen tähän esimerkiksi ei ole oikein hyvä tapaus, jossei sitten haluta Suomesta samanlaista (mutta kristillistä) systeemiä. Joulun (ja muiden uskonnollisten juhlien) ongelma taas selviäisi, kun yksinkertaisesti maallinen (niinkuin koulu) ja taivaallinen erotettaisiin toisistaan. Niinkuin vaikka USA:ssa ja Ranskassa. Siitä erottelusta sitten myös pidettäisiin huolta. Ranskassakin kisataan koko ajan siitä, saako uskonnollisia tunnusmerkkejä pitää koulussa. Joulu sinänsähän on vanha juhla. Kalentereista riippuen senkaltaista vietetään varmaan joka puolella maailmaa. Kristillisyys siihen on liittynyt vasta just vast´ikään.
|
Jami 27.11.2003 15:49:46 | |
---|
Sormunen on taas lukenut muitten kirjoituksia ja vetänyt Sormusmaisia johtopäätöksiä. No siitä vaan. Tosin mun herjanheitosta on aika vaikea päätellä kuinka kuumana mä käyn. Onneksi Sormunen käy viileän analyyttisenä. Ei tuu riitaa. hähähääh. Tasa-arvoisuus kun ei ole mikään mittatikku. Siinä vaiheessa kun pienten ryhmien edut polkevat enemmistön etua niin mitaksi sais tulla tuo tasa-arvoisuus. Mitä demokratiaa se on että joitakin kohdellaan eri tavalla kuin toisia. Tässä hyvin lähellä käydään keskustelua pienen ryhmän paapomisen aiheuttamasta eriarvoisuudesta. Harrastebändeille ei löydy pieniäkään resursseja kun pienen ryhmän kouluavustajat ja ryhmän haluavat laitteet imevät kunnan koulurahat. On keksitty termi "sosiaalinarsismi". Tuo sosiaalinarsismi tarkoittaa sitäkin että kunnanisät retostaa maailmalla kuinka hyvin meillä on tämä vammaisten kouluasia hoidettu. No vastapuolella on että ei tänne terveen kannatakkaan muuttaa kun ei terveelle ole resursseja järjestää mitään. Tästä asiasta voisin sanoa käyväni kuumana. Joulu sinänsähän on vanha juhla. Kalentereista riippuen senkaltaista vietetään varmaan joka puolella maailmaa. Kristillisyys siihen on liittynyt vasta just vast´ikään. Ai jaa. Mä oon tähänpäivään asti ollu siinä luulossa että Joulu on Jeesuksen syntymän juhla. Jeesus tietääkseni liittyy kristillisyyteen. Juhlia toki on ollu aikojen alusta asti, milloin milläkin nimellä, mutta eikö Joulu-niminen juhla ole nimenomaan Jeesuksen syntymän juhla? Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
larinparaske 27.11.2003 16:25:27 | |
---|
Ai jaa. Mä oon tähänpäivään asti ollu siinä luulossa että Joulu on Jeesuksen syntymän juhla. Jeesus tietääkseni liittyy kristillisyyteen. Juhlia toki on ollu aikojen alusta asti, milloin milläkin nimellä, mutta eikö Joulu-niminen juhla ole nimenomaan Jeesuksen syntymän juhla? Aina rikastuu. Ilmeisesti keltit tai jotkut juhli joulua jo ihan sillä nimellä ennen kuin kristityt keksivät viettää Jeesus-juhlaa samaan aikaan (tai no ei ne suomea puhuneet). Roomalaisilla oli myös joku juhla samaan aikaan liittyen kai talvipäivänseisaukseen. Okei, en muista ihan tarkkoja yksityiskohtia noista, enkä jaksa tarkistaa, mutta näin o. Vissiin juhlimistavatkin on pysyneet suht ennallaan, niille on vaan kehitelty kristinuskoon sopivat perusteet. I want to be the king and queen of cheese |
Jami 27.11.2003 17:05:33 | |
---|
ennen kuin kristityt keksivät viettää Jeesus-juhlaa samaan aikaan. Tuosta vois joku teologiaa tunteva olla erikin mieltä. En tiedä mutta näin uskoisin. Siinä varmaankin oot oikeassa että aina rikastuu kun teidän pakanoiden kanssa väittelee. hähähähh. Aharistaa. Tämä saatanan lakeus.
Aerodactev 27.11.2003 17:53:53 | |
---|
Ainakin joulupäivänä on alunperin vietetty roomalaisen aurinkojumalan juhlaa. |
lxi 27.11.2003 18:08:34 | |
---|
Ai jaa. Mä oon tähänpäivään asti ollu siinä luulossa että Joulu on Jeesuksen syntymän juhla. Jeesus tietääkseni liittyy kristillisyyteen. Juhlia toki on ollu aikojen alusta asti, milloin milläkin nimellä, mutta eikö Joulu-niminen juhla ole nimenomaan Jeesuksen syntymän juhla? Kyllä, joulu (christmas) on nimensä mukaisesti kristillinen juhlapyhä. Mutta jumalten syntymäjuhlaa ja valon juhlaa on talvipäivänseisauksen aikaan vietetty jo kauan ennen koko kristinuskon syntyä. Roomalaiset viettivät joulukuun lopussa sekä auringonjumala Mithran juhlaa että pakanallista saturnaliaa (saturnaliaan kuuluivat olennaisesti muun muassa kinkku ja leivonnaiset, kynttilät, lahjat... tuntuuko tutulta?). Kristillinen kirkko taisteli 300-luvulla pakanoita vastaan ja "omi" nämä pakanalliset juhlapyhät omiin nimiinsä. Kristuksen oikeaa syntymäaikaahan ei missään ole mainittu. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Pallisti 27.11.2003 18:18:43 | |
---|
Ihan kiva video. BTW. suomalaisten pitäisi olla ylpeitä suomalaisuudestaan ja vaalia omaa kulttuuriaan. Ei pitäisi nuolla jokaisen vähemmistöön kuuluvan persettä. Menee taas ohi aiheen, mutta minua vituttaa se, kun meidän kouluumme tuli kaksi muslimia ja tämän johdosta koulussamme jouduttiin muuttamaan perusasioita. Suomessa on uskonnonvapaus, ja se onkin hyvä asia, mutta se ei silti mielestäni tarkoita sitä, että koko koulu joutuu kulkemaan kahden muslimin talutusnuorassa. Jotain rotia perkele. Maassa maan tavalla tai maasta pois. |
Fuzzball 27.11.2003 18:26:45 | |
---|
Jotain rotia perkele. Maassa maan tavalla tai maasta pois. Haukkukaa nyt sitten rasistiseksi,mutta kiihkouskonnollisuus on lähes pahinta mitä tiedän...pätee myös kristittyihin. Uskonto uskontona,ja elämä elämänä..kaksi eri asiaa. "Avo jaloin kuljen sirpaleilla
itsetuntoni" |
lxi 27.11.2003 18:30:50 | |
---|
Menee taas ohi aiheen, mutta minua vituttaa se, kun meidän kouluumme tuli kaksi muslimia ja tämän johdosta koulussamme jouduttiin muuttamaan perusasioita. Minkälaisia muutoksia? "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |