Piepe 23.09.2013 21:55:55 (muokattu 23.09.2013 22:02:45) | |
---|
Eka kunnon keikka ikinä tais olla Metallica Oulunkylässä '93. Olin 10-vuotias, istuin jollain aidalla ja näin lavalle ihan sairaan hyvin! Elävimmin muistan Hetfieldin kaljanviskomiskohdan Newstedin bassottelun aikana, se oli Seek And Destroyssa tai Bell Tollsissa. Piti lähtee kesken pois että ehti viimeiseen junaan (seuraavana päivänä oli koulua)! Voi hemmetti. Eka suomalainen "suuruus" jonka muistan oli YUP Ruississa '95. Mitäköhän tapahtui 1994? Ei varmaan mitään sitten. Vai olikohan eka suomalainen kuitenkin Hector, '94 Lappeenrannan kaupungintalolla! Heh, aika leimiä Metallican jälkeen mutta oli siistiä kun istuttiin ihan edessä, näki selvästi rumpalin ja kaikki. Joo ja kylläkin ennen Metallicaa näin The Cultin tai Suicidal Tendenciesin, kumpis se nyt lämppäskään ensin... Mutta ei niihin oikein voinut sillon keskittyä. |
LaMotta 23.09.2013 22:02:12 | |
---|
Eppu Normaali. Luultavasti vuonna 1979. Joensuun Urheilutalo. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Runar 24.09.2013 09:02:24 | |
---|
Itselläni ensimmäinen oikea kuuluisuus oli Alwari T (ent. Tuohitorvi), joka esiintyi paikallisella työväentalolla 70-luvun loppupuolella. Olihan se aikamoinen kokemus nuorelle pojalle nähdä oikeita tähtiä ja komeita kamoja/valoja/savuja lavalla ja tuntea "tyrän rytkyvän". Sama juttu, Alwari T Hyrynsalmen Iskulla joskus samoihin aikoihin ja samoissa tunnelmissa! Ulkomaan eläviä sitten Kuusrockissa 1980; Iron Maiden ja Bad Manners |
Jeszse 24.09.2013 09:43:55 | |
---|
HaloOfFlies: Rasmus ilman The-etuliitettä, Raahen työväentalolla lokakuussa 1996. Sen muistan keikalta, että basisti Eero häippäsi jonnekin ja sitten Lauri kehotti yleisöä huutamaan Eeroa takaisin lavalle. Oli ja on edelleen Rasmuksen uran ainut esiintyminen Raahessa, sen jälkeen eivät ole näillä kulmilla käyneet. Ensimmäinen ulkomainen puolestaan oli Dr. Feelgood Raahen Ginassa keväällä 2002. Silloin oikeastaan ensimmäistä kertaa näin oikean rock-bändin elävänä lavalla. Steve Walwynin kitaranpiiskaaminen jäi lähtemättömästi mieleen. Sekä tietysti se mieletön fiilis ja tunnelma kun bändi takoi ilmoille klassikkohittejä toisensa perään. Vaikka Lee Brilleaux ei enää ollutkaan lavalla, oli musikki silti ehtaa Dr. Feelgoodia. Olisko kuvia? Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats |
artope 24.09.2013 10:08:30 | |
---|
Tais oll ProFide joskus 70-luvun lopulla. Ja eka ulkomaaelävä oli Dire Straits Hesan Jäähallissa. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
tsugaru 24.09.2013 10:18:09 (muokattu 24.09.2013 17:48:19) | |
---|
Hurriganes eturivistä. "Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare |
jazzmies 24.09.2013 10:54:55 | |
---|
artope: Hesan Juuri näin. Stadilaiset, muaahahaahhhaahha! "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
phiit 24.09.2013 11:31:31 (muokattu 25.09.2013 07:48:50) | |
---|
David Hasselhoff Otaniemen Dipolissa 80-luvun puolivälissä :) nimmarinki sain muttei taida enää olla tallessa. Eka oikea "oikea" bändi Megadeth '95 Youthanasia kiertueella |
HaloOfFlies 24.09.2013 11:33:01 | |
---|
Jeszse: Olisko kuvia? Ei ollut noihin aikoihin vielä kameraa. Bob Dylanin keikka Tanskassa 2007 oli ensimmäinen missä oli kamera käytössä. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
reaper666 24.09.2013 22:11:57 | |
---|
ac/dc joulukuussa 2000 |
J.Hollström 24.09.2013 22:15:02 (muokattu 24.09.2013 22:35:24) | |
---|
Motörhead, Punkarock 1979. Ai jotain muistoja? No okei. Olihan se melkoista. Se jäi mieleen, että bändillä oli lainakamat, styrkkareina pelkkiä Music Manin vehkeitä, kun Marshalleja ois pitänyt olla. Lemmyllä oli panosvyö josta sai vauhtia jne. Itte olin melkein 11-vuotias skidi ja ekoilla festareilla. Olihan siinä ihmettelemistä kerrakseen. Muita bändejä joita näin tuolla oli mm. Popeda, Eppu Normaali, Teddy & The Tigers, Hurriganes, Wilko Johnson etc. |
Funkånaut 24.09.2013 22:20:26 | |
---|
Jos ei lasketa Leila K.ta joskus siltä ajalta ku olin noin 7v, niin Judas Priest Hakametsässä 2005. Hitler ei ois kyllä Funkon alkoholitottumuksilla saanut yhtäkään juutalaista kiinni. - kid ego
Kuuntelen tämmöistä |
antnis 24.09.2013 22:49:22 | |
---|
Vanha Isäntä koulun juhlasalissa Tervakoskella oisko ollut -76 tms |
jesteri 25.09.2013 00:13:40 | |
---|
Oiskohan ollu deep purple joensuussa joskus vuonna kakstuhattakuus tai seitsemän... |
Osteri 25.09.2013 07:13:04 | |
---|
Esa Pulliainen Vantaalla Myyrmäen koulun salissa joskus 70-luvulla. Silloin siitä ei tienny vielä ketkään muut kuin me saman koulun oppilaat. Samassa paikassa tuli katteltua sittemmin myös Hurriganes, Alwari Tuohitorvi, Juice & Coitus Int ja Ronski Gang mitä ny noita muistan. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Loijaa 25.09.2013 10:45:10 (muokattu 26.09.2013 01:38:39) | |
---|
Ensimmäinen iso ulkomaan tulija, jonka näin livenä oli Manowar Helsingin jäähallissa syystalvella 2002. Veljen, ja veljen avovaimon kanssa saavuttiin keikkapäivänä junalla Helsinkiin, joka jo itsessään oli uusi kokemus. Veli johdatti meidät samantien Zetoriin, jossa join elämäni ensimmäiset guinnessit. Pelkäsin (juuri 18 vuotta täyttäneenä), että jään ilman olutta, ja minut heitetään pihalle, koska muistaakseni kyseisessä ravintolassa oli tuolloin k-20 ikäraja päivällä. Näin ei kuitenkaan käynyt. Sieltä sitten tuttavalle Pasilaan muutamaksi tunniksi kaupan kautta. Kun keikka sitten illalla alkoi, olin viinasten kanssa aiemmin melko vähän lätränneenä aikamoisessa tuubassa. Muistikuvat itse keikasta ovat hajanaisia, bändi ajaa prätkät lavalle..nuotio palaa, ja sen ympärillä soitellaan balladeja, mm. Master of the Wind. Nainen, jonka rinnoille valutetaan kaljaa...Kill with Powerin aikana meinasin tipahtaa katsomosta, kun nousin paikaltani ja aloin elämöimään. Eli itse keikka olisi voinut mennä paremmassakin kuosissa, kuten lähes kaikki Helsingin isot keikat ovat tuon jälkeen menneetkin. Mutta olihan tuo fiilistelyreissuna hieno nyt jälkeenpäin muisteltuna. e. keikkapaita on vielä tallessa! we want the world and we want it now |
Yallup 25.09.2013 13:56:46 | |
---|
Loijaa: Ensimmäinen iso ulkomaan tulija, jonka näin livenä oli Manowar Helsingin jäähallissa syystalvella 2002. Veljen, ja veljen avovaimon kanssa saavuttiin keikkapäivänä junalla Helsinkiin, joka jo itsessään oli uusi kokemus. Veli johdatti meidät samantien Zetoriin, jossa join elämäni ensimmäiset guinnessit. Pelkäsin, että jään ilman olutta, ja minut heitetään pihalle, koska muistaakseni kyseisessä ravintolassa oli tuolloin k-20 ikäraja päivällä. Näin ei kuitenkaan käynyt. Sieltä sitten tuttavalle Pasilaan muutamaksi tunniksi kaupan kautta. Kun keikka sitten illalla alkoi, olin viinasten kanssa aiemmin melko vähän lätränneenä aikamoisessa tuubassa. Muistikuvat itse keikasta ovat hajanaisia, bändi ajaa prätkät lavalle..nuotio palaa, ja sen ympärillä soitellaan balladeja, mm. Master of the Wind. Nainen, jonka rinnoille valutetaan kaljaa...Kill with Powerin aikana meinasin tipahtaa katsomosta, kun nousin paikaltani ja aloin elämöimään. Eli itse keikka olisi voinut mennä paremmassakin kuosissa, kuten lähes kaikki Helsingin isot keikat ovat tuon jälkeen menneetkin. Mutta olihan tuo fiilistelyreissuna hieno nyt jälkeenpäin muisteltuna. e. keikkapaita on vielä tallessa! Hieno tarina! Kun itse muistelen tuota ekaa Alwari T. juttua, niin tulihan siellä käytyä nurkan takana ryyppimässä jotakin. Itsellä taisi olla omppuviini puokkiin kaverin kanssa, mutta kaverit työnsi pulloa jos toistakin nokan alle. Kaikki sotkut sekaisin -> yrjöhän siinä lensi teinipojalta. Sitä sitten piti kehua maanantaina koulussa, miten rokattiin, ryypättiin ja rellestettiin. Mistään muusta ei koulussa puhuttukaan. Paitsi ne onnettomat, jotka eivät päässeet paikalle. Rainbow-konsertissa olin ihan kuskina ja muistan kun lähtiessä starttailin (jo käynnissä olevaa) autoa moneen kertaan. Korvat oli niin tukossa, ettei moottorin ääntä kuullut. Ei edes sitä starttia, ihan äänetön auto ;-) "Tosta se taitaa lähteä.." |
joku muu sikko 25.09.2013 19:17:38 | |
---|
belarusman: Jouko Mäkilohi-Luoma ja takapulpetin pojat ja sen jälkeen kova kotimainen hevipumppu Cobra. 80-luvul joskus... Nyt kun sanoit tuon niin muistan itsekin. Oli varmasti ekoja livekeikkoja millä olen ollut. Piti ihan tarkistaa netistä että ilmeisesti bändin nimi oli ensin Flimsy Haze ja sitten muuttui Gobraksi. Huom, kirjoitetaan siis Gobra. Olihan se ällistys 80 luvun alussa teini-ikäiselle maalaispojalle. Olivat paikallisella työväentalolla, oli valot, savut ja esiintymiskuteet. Ennen näkemätöntä ja savu haisi jännittävälle. Biiseistä ei jäänyt mieleen kummoisia teoksia mutta visuaalinen puoli oli kohdallaan.. |
belarusman 26.09.2013 08:40:12 | |
---|
joku muu sikko: Nyt kun sanoit tuon niin muistan itsekin. Oli varmasti ekoja livekeikkoja millä olen ollut. Piti ihan tarkistaa netistä että ilmeisesti bändin nimi oli ensin Flimsy Haze ja sitten muuttui Gobraksi. Huom, kirjoitetaan siis Gobra. Olihan se ällistys 80 luvun alussa teini-ikäiselle maalaispojalle. Olivat paikallisella työväentalolla, oli valot, savut ja esiintymiskuteet. Ennen näkemätöntä ja savu haisi jännittävälle. Biiseistä ei jäänyt mieleen kummoisia teoksia mutta visuaalinen puoli oli kohdallaan.. Joo..heh..showssa oli suuren maailman menoa sillon. Muistaakseni soittivat kyllä ihan hienon keikan silloin! Ja paikka oli tosiaan työväentalo kans! Crossroads calling... |
rrroope 26.09.2013 10:19:23 | |
---|
Eka mistä on muistikuvia, taitaa olla Eero & Jussi and the boys, joskus 90-luvun alussa. olin itse tuolloin ehkä ekalla tai tokalla luokalla. Joku koulukiertue noilla ilmeisesti oli kun naapurikoulun jumppasaliin meidätkin sitten roudattiin bussilla kesken koulupäivän. aika kovan tason muusikoitahan noi taisi olla silloin, kun nyt rupeaa miettimään. lavalla oli pedal steeliä ja muutakin. |