MarkoKo 29.12.2008 11:19:47 | |
---|
Punaviini kuulemma auttaa tuohon jos ei veri kierrä sormissa. Kannattaa käydä lääkärillä niin kattoo onko kaikki kunnossa. |
iba68nez 30.12.2008 11:26:48 | |
---|
Mulla on yleensä kädet ihan kylmät. Heurekassa kans huomattiin kun siellä on sellainen infrapunakamera, että mun naamakin on kylmä. Huono pintaverenkierto kai. Eipä se soittamista ole haitannut, paitsi tuolla meidän talvikämpässä, joka on todella kylmä. Teillä on erikseen talvikämppä, vähän niinku joillain eläimillä talvipesä? |
mindsnare 30.12.2008 11:51:10 | |
---|
Eikös se vanha sanonta ole, että kylmät kädet ja lämmin sydän.. vai miten? Hä1! |
päänahka 31.12.2008 12:28:14 | |
---|
Teillä on erikseen talvikämppä, vähän niinku joillain eläimillä talvipesä? Heh, ei kun saatiin talven ajaksi toi kämppä käyttöön. Vanha lähti just alta, niin ollaan nyt tuolla lämmittämättömässä mökissä toistaiseksi. Up and down, that's how energy stays alive. |
Credence 31.12.2008 17:36:12 | |
---|
Kyllä mullakin välillä kädet on aivan jäässä, riippumatta lämpötilasta. Toisaalta olen pitänyt melkein yötäpäivää ikkunaa auki tuolta syksystä asti, eikä tunnu kylmältä muuten :D Errare humanum est, sed perseverare diabolicum. |
kepe-5 31.12.2008 19:44:38 | |
---|
Punaviini kuulemma auttaa tuohon jos ei veri kierrä sormissa. Samaan tulokseen oon tullut. Kilahtelee meikäläisellä hattuunkin alta aikayksikön. "But I love that dirty water - Boston you're my home." |
Herrah 01.01.2009 01:50:08 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa että nyt on kädet kohmeessa nimitträi sellanen ilma tuolla ulkona. Pakkasesta ei tietoakaan mut tuuli saa jeesuksenkin pyörimään pilvenreunallaan |
Decadetroll 01.01.2009 03:22:23 | |
---|
Tuo kylmäkäsisyyshän on ny kuitenki suht yleinen vaiva, esim. tyttökaverilla on moinen ongelma.. Viina/yleensä alkoholihan vaikkuttaa niin että pintaverenkierto paranee hiukan, mutta se sitte voiki tietysti vaikuttaa koordinaatiokykyyn (tosin harjottelulla siitäki selviää..).. en sitte tiiä onko edes olemassa mitään pysyvämpää keinoa tohon, tuskinpa se viinapullo ennen keikkaakaan ihan hyvä homma on ja silleen.. I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity! |
iba68nez 05.01.2009 09:26:59 | |
---|
Taas istun tääl siistissä sisäduunissa ulkotakki päällä ja kädet jäässä, hitto. |
CanYouStayStill 05.01.2009 11:07:37 | |
---|
Taas istun tääl siistissä sisäduunissa ulkotakki päällä ja kädet jäässä, hitto. Sulla on sentään takki... |
Minni 06.01.2009 23:11:54 | |
---|
Mulla on tuohon vaivaan auttanut aika hyvin ranteenlämmittimet. Tosin ei nuokaan pakkasessa enää auta, mutta sisätiloissa kyllä oikein mukavasti. |
rrroope 07.01.2009 11:19:21 | |
---|
huonosta ääreisverenkierrostahan tuossa saattaa olla kyse, kaikilla ihmisillä ei vaan niin hyvin jaksa veri kiertää käsissä, jaloissa yms. ääripaikoissa. Tupakointi ainakin pahentaa tuota, säännöllinen liikunta taas auttaa. toisaalta muusikkoystävällisempiä ratkaisuja taitaa olla chilinsyönti, villasukat ja sit semmoset sormikkaat käsiin, mistä puuttuu ne ssormiosat (kynsikkäät?). Itekin oon noita sormikkaita käyttäny talvisin ihan sisälläkin esim tietokoneella hommaillessa. ovat myös kätevät puistokitaroinnissa vähän viileämmillä keleillä. ja kannattaa pitää huolta että muu keho on lämmin, villasukat jalassa vaikuttaa muuallekin kuin jalkoihin, jne. |
ballfish 07.01.2009 12:01:12 | |
---|
Punaviinistä sen verran että rypälemehu ajaa täsmälleen saman asian tuossa verenkierojutussa, saattoi olla jopa parempi, en nyt dokkarista muista. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
S1mppa 13.01.2009 08:41:30 | |
---|
rrroopea komppaan tuossa ääreisverenkierron huonoudessa. Itse kärsin aiemmin, kun tuli keikkoja jännitettyjä enemmänkin. Sormet jäässä ja jännitystä vaan lisää :) Pianomaikkani neuvoi aikanaan, että kannattaa lätkiä sormia pianon reunaan tjs. Testattu on ja toimii :) - original S1mppa - |
maelstorm 13.01.2009 15:53:47 | |
---|
Ketjun aloittajalle : mene heti lääkäriin ongelmasi kanssa. jos kyseessä on esimerkiksi ongelma hermoradoissasi, niin prosessi tilanteen korjaamiseksi pitäisi pyrkiä laittamaan vireille mahdollisimman nopeasti. kun olet lääkärissä, älä kainostele, vaan selitä asiasi kuten täällä m.netissä. Siivet. |
LordWinter 15.01.2009 00:06:36 | |
---|
Onko kenelläkään muulla sellaista ongelmaa, että yhtäkkiä kädet alkavat mennä kylmiksi, eikä venyttely tai syöminen auta mitään? Itselläni on tällaista useastikin, ja alkaa jo mennä hermot sen takia. Soittaminen häiriintyy pahasti ku sormet ei liiku. Sitä saattaa tapahtua lämpimässäkin huoneessa tai jopa saunassa :( Saunassakin? Mulla on sama juttu, menee välillä niin kylmiksi kädet, ettei soittamisesta tule yhtikäs mitään. Yleensä huuhtelen ylikuumalla vedellä, jonka jälkeen verisuonetkin näkyvät aika komeasti. Mikä helvetin perussävel? |
IommI 15.01.2009 11:21:21 | |
---|
Onko kenelläkään muulla sellaista ongelmaa, että yhtäkkiä kädet alkavat mennä kylmiksi, eikä venyttely tai syöminen auta mitään? Itselläni on tällaista useastikin, ja alkaa jo mennä hermot sen takia. Soittaminen häiriintyy pahasti ku sormet ei liiku. Sitä saattaa tapahtua lämpimässäkin huoneessa tai jopa saunassa :( Huono verenkierto, lopeta tupakointi ja syö salaattia! - Pull my finger - |
Mia 15.01.2009 17:54:00 | |
---|
Jumiutuneet hartiat ja yläselkä voivat myös aiheuttaa verenkierrossa ongelmia. Juttelin lääkärille joskus, kun heräilin pitkin öitä siihen, että käteni olivat puutuneet ja jääkylmät. Veri ei kiertänyt minnekään. Olen myös huomannut, että noin muutenkin helposti kylmäkätisenä pitämällä jalat lämpiminä villasukin, ovat myös kädet pysyneet paremmin lämpiminä. Jos asia kuitenkin enemmän askarruttaa, kannattaa tietysti käydä kysäisemässä lääkäriltä. Mukavampi se on tietää sekin, jos mitään huolestuttavaa ei ole. http://katolla.blogspot.com/ |