Aihe: Keikkailu
1 2
oiva tumpeloinen
26.03.2008 10:53:37
......
Annetaan vain kaikkien nauttia keikasta ihan kaikkien omalla tavalla.

Eiks tän vois ymmärtää kans vähän siihen tapaan, että niillä vähän sivussa olijoillakin olis oikeus olla ihan rauhassa siellä sivussa? Että vois vähän ne riehujatkin katsoa sen verran, että siellä kulmissa olis sitä tilaa......

Sun tapahan ei ole, että antaa kaikkien nauttia tavallaan, vaan että sun tapa on oikea ja se pitää hyväksyä.
kivi
26.03.2008 11:21:34
Saa riehua ja saa tarkkailla, mutta se pistää vituttamaan kun joku nilli seisoskelee suu mutrussa ja katsoo pahasti jos vähän päin lentää keikalla. Suurimmat idiootit ryhtyvät väkivaltaisiksi. Ymmärrän lähtökohtaisesti tällaisen asenteen, mutta keikalle mennessä se on väärä.

"Vähän päin lentää..." on aikamoista vähättelyä, kun kyse on selvästi näistä testosteroniääliöistä jotka tekevät esimerkiksi rankempien punk-keikkojen seuraamisesta yhtä helvettiä vetämällä ihan omaa kuviota keskellä yleisöä, yhtenä kyynärpäiden ja polvien tulituksena. Jos kyse olisi edes humalaisen käytöksestä, mutta ei, monet noista idiooteista jotka hakevat adrenaalihumalaa ovat ihan selvin päin liikkeellä. Eikä puhettakaan, että nuo äidintoivot jotenkin hyvittäisivät kaikki rikkomansa silmälasit ja murtamansa nenäluut, mikä on väistämätön seuraus tuosta "päin lentämisestä" täyteen myydyissä saleissa. Ei niin, että nää idiootit itse sitä tajuaisivat...

Moshaaminen kuuluu pitiin. Jos ei oo pitiä, ei moshata.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Load proud
26.03.2008 18:41:42
On niitä hyviäkin kokemuksia keikoilta.Erääläkin keikalla muutamat hemmot tuli backstagelle pyytää nimikirj.Meinas nimittäin pokka pettää,...oli nimittäin elämäni kolmas keikka....tilaisuus,koulun konva.
Horatius-87
26.03.2008 19:24:03
Kyttäillä voi kun kunto loppuu riehumisesta. Ja kun on saanut sykkeet taas alle 200 jatketaan taas. Itse haen keikoilta lähinnä meininkiä, mutta tietenkin myös itse musiikkia.
"Jotkut ovat uskovaisia, mutta onneksi minä olen materialisti."
sellisti
27.03.2008 22:43:29
Saa riehua ja saa tarkkailla, mutta se pistää vituttamaan kun joku nilli seisoskelee suu mutrussa ja katsoo pahasti jos vähän päin lentää keikalla. Suurimmat idiootit ryhtyvät väkivaltaisiksi. Ymmärrän lähtökohtaisesti tällaisen asenteen, mutta keikalle mennessä se on väärä.

Se ei vaan aina rajoitu yleisön jäseniin se "päin lentely". Mulla oli tulla piano syliin keikalla kun eräs sankari esitteli tanssiliikkeitään eturivissä ja horjahti päin soitinta, ei ollut mitään tankoa tai muuta välissä. Vähän ajan päästä kun kävi sama toisen kerran niin vedin pianoa jalkoineen puoli metriä taaemmas ja ärähdin tyypille että koita nyt v*ttu pysyä sillä puolella.

Saa sitä nauttia, mutta ei kai sen heilumisen oo pakko olla niin äärimmäistä että rupee kanssakuuntelijoilta tai muilta paikkoja hajoamaan...
"Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (en muista kuka)
Seba
27.03.2008 23:22:53

Kyllähän se pistää vituttamaan kun jotkut ääliöt vetää täysriehumista jollain pikkukeikalla missä ollaan kun sillit purkissa.

Päinlentelyssä ekalla kerralla sanotaan että vähän varovaisemmin, tokalla kerralla varoitetaan, ja vielä kerran jos tulee päin niin alkaa läski tummumaan.

Selkeästi tahallaan päin tuleville riittää se ensimmäisen kerran varoitus ja toisella toimenpiteet, eli ns. tanssilava-ilmiö.
south_of_heaven
28.03.2008 00:30:56
Tarkoitin tietysti niitä jotka tunkevat siihen keskelle riehuvia ja odottavat sitten jotain diplomaattista koskemattomuutta.

Itsehän useinmiten kuulun näihin rauhallisempiin seuraajiin, mutta ehkä mulla ei sitten kusipäisyys riitä siihen että menettäisin malttini johonkin fiilistelijään ja pistäsin pataan.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
oiva tumpeloinen
28.03.2008 00:36:39
Itsehän useinmiten kuulun näihin rauhallisempiin seuraajiin, mutta ehkä mulla ei sitten kusipäisyys riitä siihen että menettäisin malttini johonkin fiilistelijään ja pistäsin pataan.

Älä sano ennen tilannetta. Harva lähtee hakemaan tilannetta, mutta jonkun kaverin kolmatta kertaa syliin sukeltaessa, sitä voi vähän tunteet kuumentua.
south_of_heaven
28.03.2008 01:38:31
Älä sano ennen tilannetta. Harva lähtee hakemaan tilannetta, mutta jonkun kaverin kolmatta kertaa syliin sukeltaessa, sitä voi vähän tunteet kuumentua.

...Ja silloin voi esimerkiksi vaihtaa paikkaa hiukan kauemmaksi. Onhan se hirmuisen nöyrää.
oiva tumpeloinen
28.03.2008 01:48:12
...Ja silloin voi esimerkiksi vaihtaa paikkaa hiukan kauemmaksi. Onhan se hirmuisen nöyrää.

Ihan samaan tapaa kuin sun omasta mielestä se riehuja ei voi ymmärtää olla vähän pienemmällä alalla omien kiksiensä kanssa.......
south_of_heaven
28.03.2008 02:20:51
Ihan samaan tapaa kuin sun omasta mielestä se riehuja ei voi ymmärtää olla vähän pienemmällä alalla omien kiksiensä kanssa.......

Kyse ei olekaan siitä, että musta ihmisten pitäisi riehua toisensa kuoliaaksi. Kyllä muakin vituttaa jos jonkun hiukset päätyvät mun suuhun tai muuta, mutta kyllä keikalla kannattaa olla se asenne että menee siellä keskellä mieluiten muiden mukaan, siitä voi tulla yllättävänkin hyvä fiilis. Eikä suututa siihen johonkin henkilöön joka vahingossa sinua töytäisee, kun väkijoukko on hänet sinua kohti lennättänyt.
oiva tumpeloinen
28.03.2008 02:26:42
Kyse ei olekaan siitä, että musta ihmisten pitäisi riehua toisensa kuoliaaksi. Kyllä muakin vituttaa jos jonkun hiukset päätyvät mun suuhun tai muuta, mutta kyllä keikalla kannattaa olla se asenne että menee siellä keskellä mieluiten muiden mukaan, siitä voi tulla yllättävänkin hyvä fiilis. Eikä suututa siihen johonkin henkilöön joka vahingossa sinua töytäisee, kun väkijoukko on hänet sinua kohti lennättänyt.

Eli me puhutaan ilmeisesti eri asioista. Aiemmin sanoit: "vahingossa lentää päälle", mistä mun mielestä huokuu vähän eri asia kuin pienestä huvista seurannut pieni tasapainon menetys ratkaisevalla hetkellä. Ja kuten sanottu, kerran ehkä parikin noita horjahduksia jaksaa, mut jos jotian menee rikki tai se homma vain jatkuu, niin ei se ehkä ole enää pelkästään sen tönittävän ahdasmielisyyttä.
Anonymous-jazz
28.03.2008 03:18:11 (muokattu 28.03.2008 03:25:09)

rock-poliisi, jazz-poliisi on siinäkin ammatti :) HOHO noi harrastukset ovat enemmänkin amatöörien heiniä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Fletch
28.03.2008 10:51:07

Siis mitä? Ammattimaiset rockpoliisit lienee aika vähissä, ellei sitten kriitikkoja lasketa sellaisiksi. Eli amatöörien hommia hyvinkin. Tosin luulen että ammattimuusikoiltakin tuo tarvittaessa onnistuu. Hohhoijaa.

t. Rokkipoliisi ja ylpeä siitä
"Mutta mistäpä soittajat leipää sais ellei tähdet yleisöä vetäisi?" - Mikko Alatalo
Load proud
28.03.2008 19:12:24
Onko tosi,että on sellanen ammattikunta,kun rokkipoliisit?Jamissähän koulussa kyseiseen ammattiin valmistutaan?Kait me ite tähän valmistutaan...tietämättämme..just niin.
Feggy
28.03.2008 19:59:39 (muokattu 28.03.2008 20:02:17)

Samat. Ja sitten pitää myös arvioida laitteistoa ja sitä kuinka hyvät soundit on saatu.
Hirveetä nähdä jollakin kallit laitteet jos soundi on ihan pepusta. Tietysti tarkkaillaan myös sitä miten soittajat käyttäytyy lavalla... ...tällanen poliisi olen, että varokaa vain.

Uh. Mulla ei ole mitään ongelmaa sikäli, että kuka tahansa 10-vuotias kloppi osaa soittaa "paremmin". Ihan eri asia on sitten mitä soittaa ja mihin kohtaan. Ei mun soitosta ainakaan mitään hyödyllistä opi.

Ps. Eilen kyllä Röyhkä & Mattila-keikalla poliiseja piisasi. Huvitti suorastaan kun jokaisen Mattilan soolon aikana kaulat kurkoittuivat eri puolilla salia.
Uutta Lockmania
Mursukanta
29.03.2008 16:39:07
Itse menen naama häränvitulla ja kädet puuhkassa seisomaan jonnekin lavan lähettyville näyttääkseni siltä että tietäisin mitään musiikista tai että tunnistaisin milloin soitetaan väärin. En kuitenkaan tiedä musiikista oikeasti yhtikäs mitään ja teen niin vain harmistuttaakseni soittavaa yhtyettä.
raita
30.03.2008 22:49:30
Itselläni korkeintaan kantapää naputtaa lattiaan keikan aikana, kun ei osaa liikkua... :D Seuraan kyllä tarkasti soittoa ja esiintymistä, mutta ainakin toistaiseksi niin "alaviistosta", että soittajat saavat kyllä pitää ylpeytensä. Soittovirhe on mulle lähinnä helpotuksen huokauksen paikka; nekin on ihmisiä. Toivottavasti tästä seurailusta on hyötyä omaa soittoa/esiintymistä ajatellen. Se on ainakin varma juttu, että rokkipoliisien riemu on rajaton, kun mä olen lavalla.
such contemporaries
tatta
02.04.2008 14:47:33

meen vähän ohi aloitus argumentin ja totean...

kaikki keikat on erilaisia, kaikkilla keikoilla on erilaisia ihmisiä, kaikki ihmiset ovat erilaisia, keikka paikat vaihtuvat. Ja siksi maailma on hieno paikka, myös kaikkine vaikeuksineen :)
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
Load proud
02.04.2008 14:58:52
Totta maar!Kaikki keikat on erilaisia.Itselläkin ,silloin joskus..70kyt 80kyt luvulla,jolloin tuli soiteltua sen seitsemät "kissanristiäiset".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)