ravensoul 29.01.2007 16:42:08 | |
---|
Huomionarvoinen seikka tuossa Al:n jutussa oli että moni huijattu ei tehnyt rikosilmoitusta. Summaa pidettiin vähäpätöisenä tai hävetti myöntää tulleensa kusetetuksi. Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, ettei yksinkertaisesti jaksa nähdä sitä vaivaa muutaman kympin takia, varsinkin kun rahojen takaisinsaaminen ei sen jälkeenkään ole järin todennäköistä. Itseltäni huijattiin huuto.netissä toissakesänä (vai olikohan sitä ed.) 80e festarilipun myynnillä. Alkoi olla jo hieman kiire saada se lippu, joten harkintakyky petti. Kyrpi. No, festareille kuitenki pääsin pienellä tsägällä kun vielä ehdin löytää myyjän, joka oli festarikaupungissa (käteiskaupat sillä kertaa). Yksi lippu kahden hinnalla siis, haha. Näin sitä apinaa koijataan. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
VR 29.01.2007 16:46:05 | |
---|
Itse en osta mitään kokeilematta. Menen paikan päälle, kokeilen, annan rahat ja otan tavaran. Ei pitäisi ongelmia syntyä, ellei myyjä ole joku sarjamurhaaja. Everything is a OK! |
Les Fender 29.01.2007 19:00:39 | |
---|
Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, ettei yksinkertaisesti jaksa nähdä sitä vaivaa muutaman kympin takia, varsinkin kun rahojen takaisinsaaminen ei sen jälkeenkään ole järin todennäköistä. Aivan varmasti vaikutti ja osaksi tuohon perustuikin huijarin toiminta. Tiesi ettei moni vie juttua eteenpäin. Kannataa kuitenkin kaikkien muistaa että rikosilmoituksella auttaa asian selvittämistä ja niitä joilta on lähtenyt isompia summia rahaa. Sitäpaitsi saattaa tieto kaverin kiinnijäämisestä lämmittää huijattua enemmän kuin se menetetyn kympin takaisin saaminen. "Living is easy with eyes closed!" |
Walrus 30.01.2007 08:17:28 | |
---|
Tommosesta koijaamisesta saa Suomessa vaan niin pienet rangaistukset että rikos melkein kannattaa. Perseestä. Tommonen koijari todetaan useinmiten maksukyvyttömäksi eikä koijatut saa koskaan rahojaan takaisin. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Gandhi 30.01.2007 12:23:24 | |
---|
Tommonen koijari todetaan useinmiten maksukyvyttömäksi eikä koijatut saa koskaan rahojaan takaisin. Jolloin valtio maksaa korvaukset ja koijarille syntyy velkasuhde valtioon, eikö? "Juo sinä ittes kauniiks, niin minä juon itteni mukavaks" |
Youni 30.01.2007 14:20:21 | |
---|
Huuto.netin +- systeemi on siitä hyvä, että siinä voi tosiaan antaa plussan tai miinuksen vain kaupan tehnyt henkilö vain kerran per kauppa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
sartzan 30.01.2007 14:46:17 | |
---|
Huuto.netin +- systeemi on siitä hyvä, että siinä voi tosiaan antaa plussan tai miinuksen vain kaupan tehnyt henkilö vain kerran per kauppa. Järjestelmässä on hyviä puolia, mutta tuo huutonetinkään tapa ei täysin poista palautteiden vedätys-mahdollisuutta, eikä plussiin kannata sielläkään sokeasti luottaa. Itse tai kamun avulla voi plussatiliään kartuttaa. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
Sinap 30.01.2007 14:50:07 | |
---|
Järjestelmässä on hyviä puolia, mutta tuo huutonetinkään tapa ei täysin poista palautteiden vedätys-mahdollisuutta, eikä plussiin kannata sielläkään sokeasti luottaa. Itse tai kamun avulla voi plussatiliään kartuttaa. Ei ne plussat..vaan ne miinukset ja neutraalit. Näin mä ainakin arvion kauppakumppania siellä. Jos on yksi miinus, voi katsoa keltä se on. Se voi olla kostomiinus. "Siinähän se tuubi onkin." |
Youni 30.01.2007 15:02:15 | |
---|
Järjestelmässä on hyviä puolia, mutta tuo huutonetinkään tapa ei täysin poista palautteiden vedätys-mahdollisuutta, eikä plussiin kannata sielläkään sokeasti luottaa. Itse tai kamun avulla voi plussatiliään kartuttaa. Joo mutta jos henkilöllä on 953 plussaa ja yksi neutraali niin kyseessä on 99% todennäköisyydellä rehti kauppamies. Tällaisiin plussalukuihin ei kuitenkaan päästä MNetissä, ainakaan rehdisti. Suurin osa ei ole tehnyt kuin kaupan tai kaksi MNetin torilla jos sitäkään. Ei ne plussat..vaan ne miinukset ja neutraalit. Näin mä ainakin arvion kauppakumppania siellä. Jos on yksi miinus, voi katsoa keltä se on. Se voi olla kostomiinus. Totta tämäkin. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
sartzan 30.01.2007 15:17:06 | |
---|
Ei ne plussat..vaan ne miinukset ja neutraalit. Näin mä ainakin arvion kauppakumppania siellä. Jos on yksi miinus, voi katsoa keltä se on. Se voi olla kostomiinus. Totta kyllä. Miinusten kommentit käyn lukemassa itsekin aina, ja koitan pähkäillä niiden perusteella millaisesta myyjästä on kyse. Ne kertovat enemmän kuin plussat. Kostomiinukset on kyllä mahdollisia nekin. Mutta jos on tarkoitus tehdä käyttäjätunnus, jolla huijataan hieman rahnukkaa jonkin aikaa, niin sinne pohjille voi tehdä hyvin plussia, ja "tehdä bisnestä" tunnuksella siihen saakka kunnes neutraaleja ja miinuksia alkaa ropista. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
Lennu 30.01.2007 16:18:03 | |
---|
Jolloin valtio maksaa korvaukset ja koijarille syntyy velkasuhde valtioon, eikö? Ei. Valtionkonttori yrittää periä siltä vorolta niitä rahoja, ei saa niitä, ja uhri nuolee edelleenkin näppejään. Jos ne saa nyhdettyä jotain, ne kohtuullistaa summaa omin päin ja työntää loput virkakoneistoonsa. Se ei ole tosiaankaan mikään hyväntekeväisyyslaitos, vaan ihmistä kiusaava superbyrokraattinen jättiläinen. "Toi katu-uskottavuus läppä on oikeesti niin loppuun hinattu lehmä et ei oo tosikaan." -Roberto |
kimurantti1 30.01.2007 17:06:27 | |
---|
Suurin osa ei ole tehnyt kuin kaupan tai kaksi MNetin torilla jos sitäkään. Musta tässä pitäisi muistaa nyt se, että muusikoiden.netin torilla ei tehdä mitään kauppoja. Kaupat tehdään tosielämässä! Tori on vain ja ainoastaan yhteydenpitoväline ostajien ja myyjien kesken, johon periatteessa kellä vain on mahdollisuus lisätä ilmoitus. Muusikoiden.netin ylläpidolla ei myöskään ole mitään velvollisuutta valvoa yksityishenkilöiden kaupankäyntiä. |
fox 30.01.2007 17:27:42 | |
---|
Musta tässä pitäisi muistaa nyt se, että muusikoiden.netin torilla ei tehdä mitään kauppoja. Kaupat tehdään tosielämässä! Tori on vain ja ainoastaan yhteydenpitoväline ostajien ja myyjien kesken, johon periatteessa kellä vain on mahdollisuus lisätä ilmoitus. Muusikoiden.netin ylläpidolla ei myöskään ole mitään velvollisuutta valvoa yksityishenkilöiden kaupankäyntiä. Ja aivan sama pätee kaikkien muidenkin "huutokauppa-ja kauppasivustojen" kohdalla..Palvelun tarjoaja on palvelun tarjoaja, jopa kaikkein suurimmassa puljussa eli eBayssa. Kannattaa tutustua sielläkin siihen "pienellä painettuun pränttiin"... |
Eqi 30.01.2007 20:00:49 | |
---|
Taitaa olla sama kaveri jonka kanssa yritin itsekkin tehdä kauppaa. Poliisista tossa soittelivat ja sanoivat että taas kerran kaverin kanssa käräjille ovat menossa. Oikea nimikin on kyllä tiedossa mutta en taida sitä kuitenkaan, kovasta kiusauksesta huolimatta, tänne laittaa, koska siitä saattaa saada itse tuomion.. http://www.ekinet.com/ |
Youni 30.01.2007 21:23:47 | |
---|
Musta tässä pitäisi muistaa nyt se, että muusikoiden.netin torilla ei tehdä mitään kauppoja. Kaupat tehdään tosielämässä! Tori on vain ja ainoastaan yhteydenpitoväline ostajien ja myyjien kesken, johon periatteessa kellä vain on mahdollisuus lisätä ilmoitus. Muusikoiden.netin ylläpidolla ei myöskään ole mitään velvollisuutta valvoa yksityishenkilöiden kaupankäyntiä. Joojoo Matlock. :D Ymmärrän pointtisi. Kyllähän se on ihmisten päätettävissä miten he sitten kaupat tekevät tai solmivat. Sanamuotoni oli siis väärä. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kimurantti1 30.01.2007 21:38:33 (muokattu 30.01.2007 21:42:15) | |
---|
Joojoo Matlock. :D Ymmärrän pointtisi. Kyllähän se on ihmisten päätettävissä miten he sitten kaupat tekevät tai solmivat. Sanamuotoni oli siis väärä. Just just. Otitko sä tuon vinoiluna itseäsi kohtaan? Ei siinä ollut kyse pelkästä sanamuodosta, vaan siitä, että se sanamuoto muutti tosiasiaa. Kauppaa kun ei ihan oikeasti käydä muusikoiden.neti torilla. Se siis tarkoittaa sitä, että mikään virallinen taho ei takaa ilmoituksen, myyjän tai tavaran todenperäisyyttä, vaan se on täysin ostajan itsensä harkittavana. Vaikka tavara kuinka olisi nähty muusikoiden.netin torilla, ostaja itse on vastuussa päätöksestä tehdä kaupat. Ja tämä ei ole mitään pilkunviilausta, vaan ihan tärkeä juttu aina käytetyn tavaran kaupassa. Liian varovainen ei voi ikinä olla. Aina välistä törmää tyyppeihin, jotka kuvittelevat kaiken olevan ok vain siksi, että osto/myynti-ilmoitus on ollut jossain "virallisella" ja tunnetulla saitilla. Myöskään kuluttajansuojalaki ei päde yksityisten kaupankäyntiin, joten ostajan oikeudet ovat ihan lain mukaankin heikommat kuin kaupasta tavaraa ostettaessa. Mä en halua pelotella ketään käytetyn tavaran ostajia, se homma on lähestulkoon turvallista kun osaa huomioida tietyt jutut. Kuitenkin näistä "tietyistä jutuista" on valitettavasti joillain vääriä uskomuksia, joista on musta ihan hyvä välillä muistuttaa. Ei mulla muuta, peace. En mä edellisellä kirjoituksellani suhun henkilönä viitannut. ;-) |
oiva tumpeloinen 30.01.2007 23:15:28 | |
---|
Ostakaa kaupasta. Rahat tiskiin ja paketti kotiin. Harvemmin tulee kusetetuksi kotomaassa. |
Sinap 31.01.2007 00:38:02 | |
---|
Postiennakko on aika halpa ja kannattava "vakuutus", jos puhutaan 50€-> kaupoista. Jos lähtökohta on se, että huijareita liikkuu, pitää sinisilmäisyys lopettaa. "Siinähän se tuubi onkin." |
hemmo 01.02.2007 07:37:27 | |
---|
Postiennakko on aika halpa ja kannattava "vakuutus", jos puhutaan 50€-> kaupoista. Ei sekään toimi, jos paketissa ei ole sitä mitä on luvattu tai tuote on rikki. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
Sinap 01.02.2007 08:25:44 | |
---|
Ei sekään toimi, jos paketissa ei ole sitä mitä on luvattu tai tuote on rikki. Voi prkl. totta. Ostakaa kaupasta. Kiusantekijät sahasivat Kouvolan rautatieasemalla vanhan puun - Meitä on moneen junaan, kommentoi VR:n puutarhuri. |