Hate 21.12.2006 15:27:55 | |
---|
Montako mikrofonia on yksi megafoni? |
kimurantti1 21.12.2006 15:35:43 (muokattu 21.12.2006 15:39:13) | |
---|
Onko jollain muulla asennevammaa niitä "Raskasta joulua" -levyjä kohtaan? Vaikka heviä kuuntelenkin välillä, niin musta surin osa niistä versioista on tosi tylsiä ja ennalta arvattavia. Säännön vahvistavat poikkeukset tosin löytyy. Onko se nyt Suburban Triben laulaja (nimi hukassa), ainakin Nissepolkan veti, ja sillä uudemmalla Petteri Punakuonon. Ne on oikeasti pirteitä ja hauskoja vetoja, varsinkin jälkimmäinen. Muuta mä en ko. tyypistä tiedäkään. :-) Edit: Niin Ville Tuomihan sen kaverin nimi oli. |
rokiroki 21.12.2006 15:45:01 | |
---|
Viikate:Vuoden synkin juhla. Siitä ei joululevy mielestäni parane. Oikeaoppiseen tunnelmaan pääsee kun pukee ylleen 70/80 luvun ruskean froteekerraston ja harmaat villasukat sekä Reiskat jalkaan. Sytyttää melkein loppunpalaneita kynttiläntynkiä ,sammuttaa muut valot ,ja istahtaa keinutuoliin. Pullo jotain juhannukselta jäänyttä väljähtäneen maikuista keskikaljaa kouraan. Tunnelman kruunaisi vielä ,jos omistaisi pystykorvan , joka kiehnäisi lattialla( siis koira, ei se kivääri......). Tämä viimeinen elementti minulta puuttuu. Allekirjoitus_____________
nimen selvennys |
riimu 21.12.2006 15:52:51 | |
---|
Viikate:Vuoden synkin juhla. Siitä ei joululevy mielestäni parane. Oikeaoppiseen tunnelmaan pääsee kun pukee ylleen 70/80 luvun ruskean froteekerraston ja harmaat villasukat sekä Reiskat jalkaan. Sytyttää melkein loppunpalaneita kynttiläntynkiä ,sammuttaa muut valot ,ja istahtaa keinutuoliin. Pullo jotain juhannukselta jäänyttä väljähtäneen maikuista keskikaljaa kouraan. Tunnelman kruunaisi vielä ,jos omistaisi pystykorvan , joka kiehnäisi lattialla( siis koira, ei se kivääri......). Tämä viimeinen elementti minulta puuttuu. Kyllä sille kiväärillekkin varmaan käyttöä löytyisi. Mutta hieno levy tuo on tosiaan. The leaven which animated my existence is gone: the charm which cheered
me in the gloom of night, and aroused me from my morning slumbers, is
forever fled. |
Prophet 21.12.2006 17:02:29 | |
---|
Joulun aikaan kelpaa kuunnella kotimaisten sähköurkuvirtuoosien, Aarno Raninen, Erkki Ertama, Esa Katajavuori, Igor Sidorow ja Jukka Koivisto, "joulu-Hammond" instumentaalilevyjä ja kasetteja. Irwinin Kohta Taas On Joulu -levy on myös nostalginen. |
thescientist 21.12.2006 21:04:23 | |
---|
Bright Eyesin A Christmas Album. Loistavia vaihtoehtoversioita tunnetuista joululauluista mm. Blue Christmas, A Little Drummer Boy, White Christmas. Erityisesti äärimmäisn mahtava sovitus Have Yourself A Merry Little Christmasista koskettaa. "My silence will convict me."
Kuunneltua
Romantikkoitkijät #30 |
arppah8 21.12.2006 23:25:50 | |
---|
Se Steve Vain tuottama Merry X-Mas -levy on tosi hyvä. Siellä on ihan oikeasti hyviä sovituksia, eikä mitään "katsokaa kun mä pilitän" -versioita. varsinkin Eric Johnsonin versiointi The First Noelista on aivan uskomaton. Eikä Vaikaan huonosti vedä. Richie Sambora soittaa myös hyvin, ja moni muu. Tuo Johnsonin veto on tosiaan käsittämättömän hieno versio lempijoululaulustani. Joskus mietin itse tekeväni ko. biisistä instruversion, mutta eipä koskaan tullut tehtyä. Samoin käy kyllä aina mun coverhaavaille, mietin vuosia tekeväni ja joku muu ehtii aina ensin... Peace, love and good happiness stuff. |
arppah8 21.12.2006 23:29:49 | |
---|
Haluaisin tuon levyn Stuart Hammin Sleigh Ride -vedon takia. Tuo taitaa muuten olla Merry Axemas 2-levyllä, eli ei tuolla em. ykkösellä. Täytyisi tuo kakkonenkin joskus hankkia. Peace, love and good happiness stuff. |
SiwamieS 22.12.2006 10:26:36 | |
---|
Bright Eyesin A Christmas Album. Loistavia vaihtoehtoversioita tunnetuista joululauluista mm. Blue Christmas, A Little Drummer Boy, White Christmas. Erityisesti äärimmäisn mahtava sovitus Have Yourself A Merry Little Christmasista koskettaa. Siinähän se. Riittää mulle :) Take your wings outside, you can't fly in here |
Demo Harrison 22.12.2006 12:07:05 | |
---|
Mariah Careysta tuli mieleen (?) että kuulin kehuttavan venäläislaulaja Ivan "karvalakki" Rebroffin joululevyä. Ivanilla on 4,5 oktaavin ääniala, jota demoaa tällä sivulla: http://profile.myspace.com/index.cf … r.viewprofile&friendid=56683915 Kuulemma Rebroffin laulama Ave Maria on veret seisauttava kokemus. En ole vaan vielä levyä löytänyt. Mainio flashback lapsuudestani 70-luvulla! En ole joululevyä kuullut, mutta jotenkin vanhempieni levyhyllyyn oli ajautunut joku älppäri, jonka kannessa Ivan-setä ottaa huikkaa lasista eikä siinä lasissa näytä olevan ainakaan maitoa tai vettä. Ja sitä plattaa joutui kuulemaan joskus, kun useampikin aikuinen oli kokoontunut ryypiskelemään kotiimme. Biisin loppu kikatutti, jossa Ivan-setä pudottaa lasin lattialle ja räkättää päälle... Heh, nyt on nassu niin hymykuopilla, että pitää mennä penkomaan mummolasta toi älppäri! |
juici 22.12.2006 16:51:28 | |
---|
Joulun aikaan kelpaa kuunnella kotimaisten sähköurkuvirtuoosien, Aarno Raninen, Erkki Ertama, Esa Katajavuori, Igor Sidorow ja Jukka Koivisto, "joulu-Hammond" instumentaalilevyjä ja kasetteja. Irwinin Kohta Taas On Joulu -levy on myös nostalginen. Juu, Igor Sidorowin kasetti on mahtava. Löytyi kirjastosta ja kyllä triona svengaa. |
el_hefe 22.12.2006 17:08:12 | |
---|
Mun joululevyikseni ovat muodostunneet Wigwamin Fairyport ja Being. Jouluisat urkusoundit tuovat lämmön sydämeen ja mieleen ah niin autuaan ja levollisen rauhan tunteen. http://www.turkoosi.com |
Dead Like Me 22.12.2006 18:26:23 | |
---|
Gary Hoeyn joululevyt Ho! Ho! Hoey:t on tullut kuultua ja tykkään. Swengaavia/rokahtavia versioita tutuista joululauluista. |
ötzi 23.12.2006 00:21:04 | |
---|
Viikate:Vuoden synkin juhla. Siitä ei joululevy mielestäni parane. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna |
Curry 23.12.2006 15:44:42 | |
---|
"pössyistä joulua" Levyn avaisi tottakai lause "I'm dreaming of a white christmas..." "If you believe that feeling bad or worrying long enough will change a fact, then you are residing on another planet with a different reality system." -Wayne W. Dyer- |
Bardi 23.12.2006 23:25:29 | |
---|
|
LamaAjanElvis 24.12.2006 03:29:56 | |
---|
En lukenut koko ketjua, mutta rankalla säröllä höystetyt joulubiisit toimii aina. Synkkää!! Ostin myös vuosi sitten jonkun Elvarin joululevyn. Mulla on vasikka nurkan rottajengissä. Ehkä löydän sen levyn huomisen aikana. "I can't believe you called me a chucker. No way I'm a chucker. I do not chuck, never chucked, never have chucked, never will chuck, no chuck!" - George Costanza. Sormet lähtee soundista. |
tiitus 24.12.2006 03:59:57 | |
---|
Ostin tuossa taannoin joululevyn nimeltä raskaampaa joulua. Minua häiritsee esimerkiksi versio Petteri Punakuonosta, se on täyttä Van Halenia plagoiotu ehkä " Hot For Teacher biisistä tai jotain vastaavaa. Ei toimi. Marco Hietala vetäääosuutensa kympillä..mutta miksiköhän tuo Marcokin lähti tuohon mukaan, näin vanhana ystävänä sitä miertin.. |
Petzku 29.12.2006 17:24:09 | |
---|
Itse olen kuunnellut joulunpyhät Raskaampaa Joulua- kokoelmaa ja Viikatteen Vuoden Synkin Juhla- levyä. Metal Up Your Ass! |
Demo Harrison 09.12.2011 12:27:47 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1805 päivää vanhaan ketjuun! Joo joo, muttaku kohta on joulu! No joo, mietiskelin tuossa just jouluista repertuaaria akustiselle kitaralle ja muistui mieleeni John Faheyn joululevyt The New Possibility (v.1968) ja Christmas with John Fahey Vol. II (v.1975). Nättiä seesteistä fiilistelyä talvi-illan hämärään. |