Aihe: Bilemusaa laidasta laitaan?
1 2
sartzan
16.06.2006 18:46:01
Itse olen vaihtelevalla menestyksellä viihdyttänyt bilekansaa seuraavankaltaisella musalla (tosin ihan vain kotibileissä, ihka oikeissa anniskeluravintoloissa en ole levyjä ollut soittamassa):

Beastie Boys (esim. Licensed To Ill), Snoop Dogg, Ramones, Iggy Pop (Lust For Life!), Soft Cell, Lords Of The New Church (Russian Roulette, Live For Today, New Church, Like A Virgin etc), Manu Chao/Mano Negra, Misfits, Depeche Mode, 22-Pistepirkko (Rally Of Love), Placebo yms yms.

Unohtamatta tietenkään parhaita ysärihittejä (joita en ole itse levyltä soittanut, mutta tietyissä mestoissa muistan aina pyytää dj:ltä): Snap! -"Rhythm Is A Dancer", Culture Beat "Mr. Vain", Haddaway "What Is Love", Paradisio "Bailando" jne.

Uudemmista biiseistä ehdoton bilekappale on Madonnan "Hung Up" joka Abbasämpleineen on ihan loistava. Sitten Pet Shop Boysiltakin löytyy paljon hyvää bilemusaa.

Komppausta. Vanhat kunnon disetykset myös, niistä oli oikein kunnon ketjukin tuolla poppipuolella taannoin. Ja lisäksi suosittelisin ainakin Basement Jaxxia, Army of Loversia... vanhoja finnhitsejä... ja ja... Miksei tule tämän enempää artisteja mieleen?:( Ylipäänsä kaikkea sellaista(kin) musiikkia, joka ei perinteisesti ole kovin korkealle arvostettua tekotaiteellisten nirppanokkien (ette te) keskuudessa, mutta jotenkin saavat aina ihmisten koivet vatkaamaan ja suupielille hymyn karehtimaan. Bilettäjien ikärakenteestakin riippunee, yksi lähestymistapa voisi olla soittaa sitä, minkä tahtiin pilettäjät ovat mahdollisesti veivanneet nuoruusvuosinaan.

Epäinformatiivisena offarina totean, että tässä keväällä oli Roissa Tivolissa soittamassa joku cover-bändi, jolla oli varsin hyvä meininki. Soittivat kaikenlaista musiikkia (noin niinkun pop-musiikin akselilla), ainakin Shakirasta Rammsteiniin, ja yleisö tanssas ihan kohtalaisella innostuksella. Terkkuja heille, keitä sitten olivatkaan, mainiota settiä.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
LamaAjanElvis
16.06.2006 18:46:07
-Gynther (kevyttä tanssimusaa)
-Matti Nykänen (hevi)
-Mikko Alatalo (country)
-Kirka (rock)
-Yngwie Malsteen (blues)
Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista.
arppah8
17.06.2006 13:11:26

Epäinformatiivisena offarina totean, että tässä keväällä oli Roissa Tivolissa soittamassa joku cover-bändi, jolla oli varsin hyvä meininki. Soittivat kaikenlaista musiikkia (noin niinkun pop-musiikin akselilla), ainakin Shakirasta Rammsteiniin, ja yleisö tanssas ihan kohtalaisella innostuksella. Terkkuja heille, keitä sitten olivatkaan, mainiota settiä.

Playa oli bändin nimi. Pro meininki kyllä, mutta taitavatkin olla melko pitkän linjan muusikoita. Ja olihan se hienoa, että setin ekana biisinä tuli Led Zeppelinin Kashmir. Sivistystä bilekansalle!
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Riidankylväjä
18.06.2006 20:02:01
No itse laittaisin "bilemusaksi" omiin juhliini ainakin näitä:
Chemical Brothers
My chemical Romance
Panic! at the disco
Disco ensemble
Kärkiryhmä (elokuvamusiikkia)
Don huonot
Red hot Chili Peppers
D-side
Alice Cooper
Humane

Tässä oli jo jonkin verran..
It's some kind of magic..
t-termiitti
18.06.2006 21:35:12

Beastie Boys (esim. Licensed To Ill), Snoop Dogg, Ramones, Iggy Pop (Lust For Life!), Soft Cell, Lords Of The New Church (Russian Roulette, Live For Today, New Church, Like A Virgin etc), Manu Chao/Mano Negra, Misfits, Depeche Mode, 22-Pistepirkko (Rally Of Love), Placebo yms yms.

Unohtamatta tietenkään parhaita ysärihittejä (joita en ole itse levyltä soittanut, mutta tietyissä mestoissa muistan aina pyytää dj:ltä): Snap! -"Rhythm Is A Dancer", Culture Beat "Mr. Vain", Haddaway "What Is Love", Paradisio "Bailando" jne.

Aika hyvä setti. Lisäisin vaikkapa Brand new heviesin Shelterin - sieltä ne hitti biisit ainakin - samoin fugesin scoren - taas ainakin ne hittibiisit. Herbaliser voi toimia laajemmallekin yleisölle. Chemical brothersilta ja fat boy slimiltä löytyy hyviä nostatusbiisejä - ben wa tähän sarjaan, samoin propellerheads ja underworld (niiltä vaikka se trainspotting hitti ainakin). Pulp fictionin sound trackiltä parhaita paloja - jengi tykkää. Green dayn dookielta parhaita paloja - ehkä offspringiltä vastaavia. Nylon beat ehdottomasti. Iron man ja _paranoid_ on ehdottomat biisit - popcorn pienellä varauksella. :) Tuota snap-osastoa löytyy sitten lisää - there`s no limit.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Max-X
18.06.2006 22:32:42
the berzerker - dissimulate

ääri nopeeta jyystöö. sopii kovan kännin seuralaiseksi. kiva nukahtaa tämän soidessa.

electric six - fire

biisit kuten 'gay bar' ja 'danger! high voltage' nostavat tunnelman kattoon ja hymyn huulille.

pearl jam - pearl jam

tämä on parasta rokkia! sopii nousuhumalan pidentämiseen.
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
sus
18.06.2006 22:47:24
BLS = Black Label Society
BLS = BiLemuSaa

BLS = Ball Licking and Sucking
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
DVD
18.06.2006 23:01:58
Playa oli bändin nimi. Pro meininki kyllä, mutta taitavatkin olla melko pitkän linjan muusikoita. Ja olihan se hienoa, että setin ekana biisinä tuli Led Zeppelinin Kashmir. Sivistystä bilekansalle!

Playa on hyvä bilebändi. Eikö siinä soita muutama ulkomaalainen. M.m rumpali on maineikkaasta Jugoslavialaisessa bändistä "Colours".
Jake.e
19.06.2006 16:15:44
Provinssissa tutuistuin mexicolaiseen yhtyeeseen nimeltä Los De Abajo. Tsekatkaa ihmeessä. Oli isoossa teltassa tunnelma melko korkealla. Musa oli semmoista Tekno/Soul/bilemusaa. Itse tulee kuunneltua eniten heviä niin silti tuli itekkin tanssittua ja hypittyä siellä keikalla. Ihan uskomaton meininki oli, paikalla olleet tietävät.
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
PJS
19.06.2006 17:02:26

James Brownia ja Dubia, vaikka Easystar Allstarssien Dubside of the moon, joka on oivallinen Dub tribuutti pinkkareiden Darksidesta
Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen.
Stain
19.06.2006 17:06:06
Kingston Wall - I

Hmm.. saattaisi bileissä olla hieman alakuloinen tunnelma? Mulle ykkönen on toiminut parhaiten hieman masentuneena ja yksin, mieluiten keväisin ulkona ja nappikuulokkeiden kautta kuunneltuna. Tosin pari letkeää biisiä levyltä löytyykin. No, makunsa kullakin.
It's a bittersweet symphony, this life
sartzan
19.06.2006 20:31:55

Arvasin, että Arppah tietää tän.:) Kiitos pändin nimestä, tiedän käydä kurkkaamassa toistekin, jos osuu kohdalle.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
GrooveJ
19.06.2006 20:45:03
Hyvää kevyempää bilemusaa vois olla kotimainen tanssijazz-orkesteri The Five Corners Quintet
oizo
22.06.2006 14:32:54
Mötley Crue
Tiktak
Skid Row
Alice Cooper
Megadeth
Teräsbetoni

Yksittäisiä biisejä:
Children of Boredom - Mitähän mä ottaisin
käytän housuja - kaljaa ainiaan
kummeli - antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä
bodies without organs - voodoo magic
Dionne Warwick - Heartbreaker =)
Mut hei, ei se haittaa!
Aksu89
22.06.2006 14:38:26 (muokattu 22.06.2006 14:38:49)
BLS, Pantera, Ac/Dc, Darkness

Sitten yksittäisiä, ei niin rankkoja biisejä:

Seremoniamestari - Chillaa meidän kanssa
Eminen - Shake that

Tuolla lähtee
lasol
22.06.2006 19:21:00
JEAN S
eikös sitä mainostetakin bilebändinä
ei siis, on siis
sax machine
22.06.2006 19:34:12
Fela Kuti!!
Bonesaw
22.06.2006 19:45:33
Hmm.. saattaisi bileissä olla hieman alakuloinen tunnelma? Mulle ykkönen on toiminut parhaiten hieman masentuneena ja yksin, mieluiten keväisin ulkona ja nappikuulokkeiden kautta kuunneltuna. Tosin pari letkeää biisiä levyltä löytyykin. No, makunsa kullakin.

Niinno. Musta kakkonen on vielä paljon mollivoittoisempi. Onhan tossa ykösellä Fire-coveri,Mushrooms,Used to Feel Before,I'm not the one...
Toveri
22.06.2006 19:59:45

Tiktak, Tulenkantajat, Beckin "Midnite Vultures" -levy (ehoton!), Ultra Bra.
Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Heartwood
22.06.2006 20:01:27
Deep Turtlen Zombisnake, siitä ei paljon enää meno parane.
"As the moon moves the sea / we could move these mountains" - Catharsis - Arsonist's Prayer Romantikkoitkijät #42
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)