Aihe: Korvatulpista.
1 2 3
Jag
29.01.2006 00:18:40

http://www.elacin.fi/pdf/ER20_netview.pdf

vissiinki tommoset mulla on. makso jonkun 25. nykyää vituttaa soittaa niillä keltasilla perus tulpilla. Kitaristina suosittelen.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Soma city ward
29.01.2006 16:46:48
vissiinki tommoset mulla on. makso jonkun 25. nykyää vituttaa soittaa niillä keltasilla perus tulpilla. Kitaristina suosittelen.

Paljonko noi käytännössä vaimentaa, ku en osaa oikein tulkita noita taulukkoja.
Multa löytyy EARin kuusitulpat, onkohan noilla juurikaan eroa?
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
meitu
29.01.2006 16:48:45

Entäs sellaiset siniset kuusen muotoiset kumitulpat joita saa apteekista? maksaa muistaakseni 5 euroa. Itselläni on pelittänyt ihan hyvin, mutta en oo ikinä testaillu parempia niin en voi tietää eroista.
Ne jotka soittaa ne tietää
Teijo K.
29.01.2006 16:51:27

Entäs sellaiset siniset kuusen muotoiset kumitulpat joita saa apteekista? maksaa muistaakseni 5 euroa. Itselläni on pelittänyt ihan hyvin, mutta en oo ikinä testaillu parempia niin en voi tietää eroista.

Muuten hyvät mutta liian isot. Vähän aikaa kun on käyttänyt alkaa sattumaan aika mojovasti.
Munsta.
Jag
29.01.2006 19:02:04

Paljonko noi käytännössä vaimentaa, ku en osaa oikein tulkita noita taulukkoja.
Multa löytyy EARin kuusitulpat, onkohan noilla juurikaan eroa?

en nyt ulkoa muista mitään desibelejä. Mutta eipähän häiritse mitkään rumpujen pellit. Kaikki suodattuu tasapuolisesti eli kaikki soittimet kuultavissa.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Bladder
29.01.2006 20:08:48
Noihin teettettyihin saa näyttävästi vaihdettua suodattimet eri desibelimääriä varten. Onko kellään suodattimen hinnoista tietoa, kun tällä hetkellä on vain pikku vahvari käytössä, mutta isompaa oon hankkimassa jolloin mölymäärä kasvaa jonkin verran. Tuppaa tuo rumpujen soitto pikkasen kuulu kovempaa jos ei naamakiinni vahvarissa oo, varsinkin jos toinen kitara vielä soittelee.
Jemi se olla pitää
duane
29.01.2006 21:02:24
Noihin teettettyihin saa näyttävästi vaihdettua suodattimet eri desibelimääriä varten. Onko kellään suodattimen hinnoista tietoa, kun tällä hetkellä on vain pikku vahvari käytössä, mutta isompaa oon hankkimassa jolloin mölymäärä kasvaa jonkin verran. Tuppaa tuo rumpujen soitto pikkasen kuulu kovempaa jos ei naamakiinni vahvarissa oo, varsinkin jos toinen kitara vielä soittelee.

elacin filtterit maksaa obaut 70-80€. Kai.
Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta
mr.muzak
30.01.2006 00:48:36
elacin filtterit maksaa obaut 70-80€. Kai.

Jeh, itellä 15db ja 9db, jälkimmäisillä soitan enempi, tosin en ikinä yritä korvata soittotaidottomuuttani volumella joten pärjään hienosti noilla.
mechanic
31.01.2006 08:39:22

Minkälaiset ois hyvät korvatulpat soittoon, ku tuntuu että skitan ääni alkaa puuroutuu heti ku laittaa semmoset halvat keltaset jutut korvaa. Ainakaan niillä toi bassompi soitto ei kuulu selkeesti. Mites ois sitte kunnon korvien päälletulevat kuulosuojaimet onks ne paremmat? Entä kuusitulpat? Ja vikana tietenki teettäminen, mutta onko se sen hinnan arvosta?

Kannattaa ihan testata niitä kuusituppia. 15-20e. Ne vähentää huomattavasti just sitä tunkkasuutta, jos vertaa niihin perus työväen eareihin. Rummuistakin lähtee paremmat saundit kun on ne tulpat päässä. Itse käytän kuulokkeita sillon kun käytän metronomia. Mutta mulla ainakin on semmoset perus mustapörssi kuulokkeet ja saa kyllä saundit aika tukkoon.
Tuntematon Sivari
Exhausted
31.01.2006 10:30:51

Kuusitulpat on riittäneet hyvin. Harmittaa etten aiemmin alkanut käyttämään, meni sellaiset 7 vuotta keltaisilla tulpilla soitellessa ja keikkoja katsellessa
Mesa/Boogie
31.01.2006 10:51:27
Aika yksilöllistä. Mulla kuuset ei vaimenna tarpeeksi diskanttipuolta. Peltorit tai perus-Earit sopii mulle.

Hyvä pointti. Huomasin itse ihan humppakeikalla ton yläpään vaimennuksen riittämättömyyden. Ahtaalla lavalla kun soitti lähellä rumpalin crashia niin keikan jälkeen korvat soi vaikka oli koko ajan kuuset päässä. Eikä kyseessä ollut mikään turhan raskaskätinen rumpali. Siiryin takaisin keltaisiin Eareihin. Onhan se vähän mössöä, mutta kuulo säästyy.
Millla
31.01.2006 17:56:05
Mä teetätin itelleni Danalinkissa tulpat. Hintavat ovat, mutta niin ovat kaikki teetetyt. Ne on kuitenkin hintansa arvosia. Musiikki ei puuroudu, voi itse valita desibelit ja ne ainakin pysyy hyvin ja mukavasti korvissa :) Suosittelen.
wavelength
31.01.2006 18:00:18

Huomasin itse ihan humppakeikalla ton yläpään vaimennuksen riittämättömyyden. Ahtaalla lavalla kun soitti lähellä rumpalin crashia niin keikan jälkeen korvat soi vaikka oli koko ajan kuuset päässä. Eikä kyseessä ollut mikään turhan raskaskätinen rumpali.

Kummaa. Itse käytin rumpuja soitellessani reilun vuoden verran kuusitulppia, enkä huomannut, että diskanttia puskisi liikaa läpi.
En tiedä mistä puhun.
Mesa/Boogie
31.01.2006 21:22:51 (muokattu 31.01.2006 21:23:45)
Kummaa. Itse käytin rumpuja soitellessani reilun vuoden verran kuusitulppia, enkä huomannut, että diskanttia puskisi liikaa läpi.

Siinä on se ero, että mä seison siinä ihan pellin edessä just tulilinjalla. Ja sattumalta vielä sopivalla korkeudella. Ei se ääni tuu välttämättä ihan yhtä kovalla paineella rumpalin pallille asti.

Ja kun illassa vetää sen viisi settiä, niin alkaa jo tuntua.
wavelength
31.01.2006 22:22:31

Siinä on se ero, että mä seison siinä ihan pellin edessä just tulilinjalla. Ja sattumalta vielä sopivalla korkeudella. Ei se ääni tuu välttämättä ihan yhtä kovalla paineella rumpalin pallille asti.

Ja kun illassa vetää sen viisi settiä, niin alkaa jo tuntua.

No se kyllä on tosi. Pellit projektoi ääntä ihan eri tavalla ylös ja alas kuin sivuille.
En tiedä mistä puhun.
Bladder
01.02.2006 09:52:30
Noniii, päätös tehty ja korvatulpat menossa teettämään. Ainoa kysymys ois vaan että minkä vahvunen suojaus 9, 15db jne. Soitellaan aika pienessä reenikämpässä ja itele ois tulossa 100W nuppi+kaappi et ääntäkin riittää. Ei kuitenkaa noilla kamoilla täpöö soitettais. Tällä hetkellä keltaset on pitäny volat sopivas tasos mut sen puuroutumisen takii en viitti käyttää.
Jemi se olla pitää
tommiot
01.02.2006 10:13:06
Noniii, päätös tehty ja korvatulpat menossa teettämään. Ainoa kysymys ois vaan että minkä vahvunen suojaus 9, 15db jne. Soitellaan aika pienessä reenikämpässä ja itele ois tulossa 100W nuppi+kaappi et ääntäkin riittää. Ei kuitenkaa noilla kamoilla täpöö soitettais. Tällä hetkellä keltaset on pitäny volat sopivas tasos mut sen puuroutumisen takii en viitti käyttää.

15dB vähintään. Tuntuu että toi 15dB on vähän siinä rajalla riittääkö, kun on hiukan raskaskätinen rumpali.
mr.muzak
01.02.2006 10:21:37 (muokattu 01.02.2006 10:22:20)
15dB vähintään. Tuntuu että toi 15dB on vähän siinä rajalla riittääkö, kun on hiukan raskaskätinen rumpali.

Riippuu siitä mitä soittaa. Mä en ole joutunut olemaan halonhakkaajan enkä 1000W marsun vieressä pitkään aikaan ja oonkin käyttänyt 9db, ja hyvin on riittänyt. 15db on käytössä silloin kun paikka on akustisesti perseestä. En kyllä näe enää juuri mitään järkeä soittaa vahvarit täysillä ja 25db tulpat korvilla. Kyllä sitä pitää osaa soittaa hieman hiljempaakin, ilman että mikään muu kärsii.
Beowulf
01.02.2006 11:42:50 (muokattu 01.02.2006 11:43:15)
Alpinet on hyvät. Istuu minulle korvaan ainakin paremmin kuin EAR:in vastaavat. Valetut olis kyllä hyvät. Ehkä.
*Ei tämä tästä*
gösplstorm
01.02.2006 11:48:44
Riippuu siitä mitä soittaa. Mä en ole joutunut olemaan halonhakkaajan enkä 1000W marsun vieressä pitkään aikaan ja oonkin käyttänyt 9db, ja hyvin on riittänyt. 15db on käytössä silloin kun paikka on akustisesti perseestä. En kyllä näe enää juuri mitään järkeä soittaa vahvarit täysillä ja 25db tulpat korvilla. Kyllä sitä pitää osaa soittaa hieman hiljempaakin, ilman että mikään muu kärsii.

jos käy keikoilla niin mulla ainaki 25db just sopiva, ei riittäis yhtää hiljasempi. Bändinki kanssa iha hyvät, ei ne liikaa ota pois
"Mä voin syödä sun sormen jos mä haluun!" www.TheZippyWackos.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)