Aihe: Pitkäikäisin suomalainen bändi?
1 2 3
McNulty
26.12.2005 01:25:17
Umo? Pro Fide? Wigwam?
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Timi
26.12.2005 10:25:46
Meittin bändi on ollu ainaski 20 vuotta kasassa samoilla hemmoilla!
uruttaja
26.12.2005 10:30:40 (muokattu 26.12.2005 12:29:17)
Umo? Pro Fide? Wigwam?

Nämäkin bändit ovat perustetut vähintään puolisenkymmentä vuotta myöhemmin kuin Boys ja Express.

Hyviä vaihtoehtoja on nuo ym. bändit, mutta Wigwam on 70-luvun helmiä.

Jos muistelen oikein niin Umo on ollut ennen Radion Tanssiorkesteri ja siitä muotoutunut.

Pro Fide on nimenä perustettu joskus 67-68, mutta sehän on Kirkon, tais olla Raamattuopiston?? bändi. Ei taida yhtään kokoonpanoa olla kasassa vuotta kauempaa.

Nuo tuli kyllä ihan muistista

Meidän bändi on perustetty 1971, kaikki alkuperäiset mukana, seuraava keikka 29.1.2006.

Ne oikeat vastaukset on jo tässä.
rockraipe
17.01.2006 05:59:00
Entäpäs Porilainen Elonkorjuu ?
Eikö tuokin ole jo aika vanha bändi?
Lux
17.01.2006 08:41:56 (muokattu 17.01.2006 08:42:56)

Ei taida yhtään kokoonpanoa olla kasassa vuotta kauempaa.

Nuo tuli kyllä ihan muistista

Meidän bändi on perustetty 1971, kaikki alkuperäiset mukana, seuraava keikka 29.1.2006.

Ne oikeat vastaukset on jo tässä.

En ihan ymmärrä perustelujasi ja "oikeita" vastauksiasi.
Miksi Boysin kokoonpano saa muuttua mutta muiden ei?

Edelleen 22PP on toiminut samassa kokoonpanossa ja koko ajan aktiivisena. Samoin Ruusut.

Itse olen kuorossa, joka perustettiin 54 vuotta sitten. Kyllä sekin "bändi" Boysit iässä voittaa, mikäli jäsenistö saa vaihtua... :)
vapaus veljeys vandalismi
BigPapa
17.01.2006 12:10:45

Hojas
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
randy
17.01.2006 12:17:29
DDT-Jazzband
En ota vastuuta yläpuolella olevasta kirjoituksesta.
uruttaja
17.01.2006 17:50:34
En ihan ymmärrä perustelujasi ja "oikeita" vastauksiasi.
Miksi Boysin kokoonpano saa muuttua mutta muiden ei?

Edelleen 22PP on toiminut kokoonpanossa ja koko ajan aktiivisena. Samoin Ruusut.

Itse olen kuorossa, joka perustettiin 54 vuotta sitten. Kyllä sekin "bändi" Boysit iässä voittaa, mikäli jäsenistö saa vaihtua... :)

Minä olen ehdottomasti mainoksen uhri. En ole niin tarkkaan miettinyt koko juttua, mutta jos Jussi Raittinen sanoo muistelmakirjassaan Boysin olevan Suomen vanhin bändi, niin jo vain minä se uskon.

Boys mainostaa itseään Suomen vanhimpana bändinä.

Saman tekee myös First. First on toiminut kahdella muullakin nimellä, joten tuolle paskat nakkaan.

Jostain syystä en ole yksin näiden "oikeiden vastausten" kanssa.

Express on ollut kasassa vuodesta 1967, siinä on 3 neljästä alkuperäisestä edelleen mukana, bändi toimii ja on toiminut koko ajan aktiivisesti.

22PP vois olla vanhin samassa kokoonpanossa toiminut. En pistä ollenkaan hanttiin.
Jos samassa kokoonpanossa toimiminen on pitkäikäisyysmittari, niin ihan hyvä homma. Ja jos 22PP on se, niin jess. Utajärvi rules.

EDIT:
Mä olen Pohjan Laulussa, se on 97 vuotta vanha, jäsenet on muutamat vaihtuneet:)
Valokaari
17.01.2006 18:06:04

Mites pitkäikäisin vielä aktiivisesti toimiva suomalainen heavy/metalli -bändi?

Miten olisi Zero Nine? Muistaakseni olivat jo joskus 70-luvun lopulla Juicen lämppärinä. Onhan heillä ollut pitempiä hiljaisia kausia, mutta nykyään taitavat keikkailla harvakseltaan ja studiolevykin tuli pari vuotta sitten.
Rok rok.
uruttaja
17.01.2006 20:05:42
Miten olisi Zero Nine? Muistaakseni olivat jo joskus 70-luvun lopulla Juicen lämppärinä. Onhan heillä ollut pitempiä hiljaisia kausia, mutta nykyään taitavat keikkailla harvakseltaan ja studiolevykin tuli pari vuotta sitten.

Perustettu 1978.
Hanok
18.01.2006 09:44:39
Hojas

Tätä tituleerattiin joskus 90-luvun puolella Suomen vanhimmaksi blues-bändiksi, mutta en ole varma mikä lehti oli kyseessä. Muistaakseni Rytmi.

Täällä mainitaan että bändi olisi perustettu '66:
http://koti.mbnet.fi/bluesfin/acetones/band/english.htm

Bändi on ainakin vielä jokunen vuosi keikkaillut harvakseltaan. Tuskinpa sitä "virallisesti" ainakaan on kuopattu.
BigPapa
18.01.2006 09:54:13

Tätä tituleerattiin joskus 90-luvun puolella Suomen vanhimmaksi blues-bändiksi, mutta en ole varma mikä lehti oli kyseessä. Muistaakseni Rytmi.

Täällä mainitaan että bändi olisi perustettu '66:
http://koti.mbnet.fi/bluesfin/acetones/band/english.htm

Bändi on ainakin vielä jokunen vuosi keikkaillut harvakseltaan. Tuskinpa sitä "virallisesti" ainakaan on kuopattu.

Basisti ja kitaristi siitä on ainakin ihan virallisesti kuopattu.Eli Kari Vakkuri,Aron soittimen nasta äijä sekä,Markku Malkamäki,kitaristi.No mulla on vieläkin tallessa Jeff Beck tupla,Markulta häälahjaksi saatu läävässä eli BN:n toimistossa kun vietettiin hääjuhlaa siellä....vanha bändi todella Hojas....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Gaines
18.01.2006 10:11:30

Nollaysi -orkesterin kokoonpanokin on muuttunut, viimetteeksi Esa Harju jäi taustalle N.E.Filesin ilmestymisen tiimoilta ja ojensi basson Jarski Jaakkolalle. Mutta pitkäänhän tuo porukka on yhdessäkin kokoonpanossa veivannut, eipä sillä.
Jäitä ammeeseen Jepson! Herra kylpee pian!
uruttaja
18.01.2006 11:18:50
Nollaysi -orkesterin kokoonpanokin on muuttunut, viimetteeksi Esa Harju jäi taustalle N.E.Filesin ilmestymisen tiimoilta ja ojensi basson Jarski Jaakkolalle. Mutta pitkäänhän tuo porukka on yhdessäkin kokoonpanossa veivannut, eipä sillä.

Olisko 1980 tullut sitä ennen vaihdos. Päälle 20 vuotta kuitenkin.
welho
18.01.2006 12:22:54

Iskupojat täytti tuossa hiljan muistaakseni 70v

Siinä on jo bändillä pitkä historia takana:D
Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!!
Gaines
18.01.2006 12:36:16
Olisko 1980 tullut sitä ennen vaihdos. Päälle 20 vuotta kuitenkin.

Juu, ainakin Sakari "Sika" Kukkonen (myöhemmin myös Nights of Iguanassa) hoiti kannuttelun alunperin, ennenkuin Korpela tuli tilalle.
Jäitä ammeeseen Jepson! Herra kylpee pian!
Veco
18.01.2006 12:36:46
Index! Eiku...
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Hanok
19.01.2006 12:09:13
Basisti ja kitaristi siitä on ainakin ihan virallisesti kuopattu.Eli Kari Vakkuri,Aron soittimen nasta äijä sekä,Markku Malkamäki,kitaristi.No mulla on vieläkin tallessa Jeff Beck tupla,Markulta häälahjaksi saatu läävässä eli BN:n toimistossa kun vietettiin hääjuhlaa siellä....vanha bändi todella Hojas....

Ah, näinhän se toki olikin. En tajunnut yhdistää asiaoita kun en ole rumpali-Jorman kanssa vähään aikaan ollut tekemisissä. Tuon perusteella taitaa Hojaksen toiminta tosiaan nykyään olla vähissä.
Kosminen
09.04.2006 01:13:12

Hei Sorkkeporkke ku en oo huomannu tätä, Pro Fide on perustettu vuonna 1966, yhtään alkuperäisjäsentä ei ole mukana, mutta bändin uran aikana on ollut karkeasti ottaen muutama pitkäaikaisempi kokoonpano. Tunnetuista pitkäaikaisista jäsenistä mainittakoon Juha Kela, Mikko Kuustonen, Jukka Niemelä ja nykyisestäkin kokoonpanosta löytyy hyvin pitkäaikaisia jäseniä. Bändi toimii työyhteydessä Suomen Raamattuopiston (kirkon järjestö) kanssa, mutta toimii itsenäisesti eli mistään ylhäältä (?!) ei tule määräyksiä silleesti (ei ole mikään toimintamuoto, kerho ym. vastaava vaan ihan oikea rockyhtye)... eli otettaneen mukaan laskuissa aivan kuten Eero & Jussi, Dallapé ym. Jälkimmäinen taitaa olla kyllä vahvoilla voittajaksi tässä skapassa.
Malakias
09.04.2006 10:10:31
Onko sellainen bändi pitkäikäinen,joka on toiminut joskus 60-70 luvuilla ja nyt tekee sitten 30 vuotta myöhemmin pari keikkaa nostalgiamielessä? Ei minun mielestäni.
Olisihan Rock'n'Roll Band sitten kanssa pitkäikäinen bändi.Vaikka taitaa olla oikeasti yksi suomen lyhytikäisimmistä levyttäneistä bändeistä! Ennätys taitaa olla Pertti"Nipa"Neumannin mainiolla S.E.X kokoonpanolla. Muistaakseni ko.bändi hajosi jo ennen kuin levy kerkesi kauppoihin. Levoton tuhkimo...
It's allways too Loud
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)