Aihe: Musiikkiharrastuksen ja liikunnan tasapaino
1 2 3 4
Soma city ward
24.08.2005 16:40:09
Varmaan tässä haettiin takaa sitä, että vaikka rumpujen soitto on sen verran fyysistä hommaa, että käy liikuntaharrastuksesta, sen lisäksi suositellaan "oikeaa" liikuntaharrastusta. Luulisin.

Minä luulen, että Apenaattorilta jäi se pakollinen hymiö pois ja hän viittasi siihen "rumpali on muusikon paras kaveri läppään"
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
sellisti
25.08.2005 23:45:59
Rakastelu? Kentiesh... Anyone?

Mites se taannoinen liikuntasuositus menikään..? Kolme kertaa viikossa puolen tunnin ajan hikoilemiseen johtavaa liikuntaa..? Kaipa se kävis.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
superfly
26.08.2005 08:54:58
Mites se taannoinen liikuntasuositus menikään..? Kolme kertaa viikossa puolen tunnin ajan hikoilemiseen johtavaa liikuntaa..? Kaipa se kävis.

Puolen tunnin? Aikas pitkä aika kyllä....
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Bobana
26.08.2005 09:24:20
Puolen tunnin? Aikas pitkä aika kyllä....

Niin, nykyäänhän mikään ei saa viedä aikaa... Mihinkä se sitten oikeen kulutetaan?

Pahin tai paras mitä olen kuullut eräässä dokkarissa atk-nörtin sanovan on että syöminen on vähän niinkun huono juttu kun se vie niin paljon aikaa.
Voe jeezus maaria...!!!!
Sex, choppers and rock´n roll!!!
superfly
26.08.2005 09:31:29
Niin, nykyäänhän mikään ei saa viedä aikaa... Mihinkä se sitten oikeen kulutetaan?

Pahin tai paras mitä olen kuullut eräässä dokkarissa atk-nörtin sanovan on että syöminen on vähän niinkun huono juttu kun se vie niin paljon aikaa.
Voe jeezus maaria...!!!!

Missasit pointin aika huolella :)
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Bobana
26.08.2005 13:22:11
Missasit pointin aika huolella :)

No tuon nyt voi käsittää avoimesti ajateltuna täysin kahdella eri tavalla. No olenpas minä nyt huono kun en osunutkaan sinun tarkoittamaasi. Pthyi!
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Hohhoijaa
26.08.2005 18:27:50
Jees, nyt treenit onkin kaksi kertaa viikossa. Kesto 1½ tuntia. Tasapainottaa varmaan ainakin vähän.
Diz
26.08.2005 18:38:51

Liikunta on hyvästä, sitä ei ole kieltäminen.

Näinhän se on, liikunta pistää paskat päässä pyörimään ja ajatuskin kirkastuu kummasti. Liian huono kunto johtaa minun mielestäni saamattomuuteen. Terve mieli terveessä ruumiissa. Mikä on hyväksi sydämelle, on hyväksi aivoille. Aivot se keskeisin elin on kuitenkin luovassa toiminnassa.

Mutta niinkuin ollaan jo monesti todettu, kohtuus kaikessa.
http://www.cyanvelvetproject.com
trih
26.08.2005 23:41:55
Asiaa sivuten olen pannut merkille että ns. "musapiireissä" liikunta-aiheisia keskusteluja ei juurikaan viriä, samoin fudistreeneissä on melko turha puhua muusta musiikkiin liittyvästä kun Rammsteinista.

Asiaa. Mies tekee miehen hommat!
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
McNulty
27.08.2005 02:32:36
Eli, suosittelen lämpimästi kaikkille muusikoille säännöllistä liikuntaa (myös rumpaleille). Itse soitan suht. ahkerasti kitaraa, ja käyn reeneissä(siis en kitara) viisi kertaa viikossa. Omaan instrumenttiinsa jaksaa keskittyä paremmin, kun pari kertaa viikossa käy rääkkäämässä itsensä loppuun. Musiikki kun on pääosin sellaista istumista ja nyhväämistä, niin liikunta tasapainottaa viikon ohjelmaa ja antaa hyvän mielen ja olon.

Minä harrastan karatea 2-3 kertaa viikossa. Välillä on silti kausia kun ei jaksa kitaraan koskea kovastikaan (esim. vain pari kertaa viikossa) niin silloin rakentelen esim. Fuzzeja, pedaalilautaa tai kirjoittelen sanoja/runoja. Säilyy kuitenkin sellainen tietty kosketus kitarointiin ja musaan.

Vaikka olisi kuinka innokas ja ahkera ja kunnianhimoinen ja plaa plaa plaa, kerkeää varmasti käymään pari kertaa viikossa lenkillä, tekemään lihaskuntoa tai muuta sellaista. Itse pidän tilanteesta, jossa harrastan muutakin kuin kitaran soittoa.

Tottakai... itse koitan jatkuvasti vähentää esim. television ja tietokoneen edessä istumista. Lähinnä siksi että esim. 2 viikon matka ulkomaille tai vaikka ihan vain mökille auttaa näkemään asioita paremmin. Ajatukset kirkastuu ja on jotenkin tuotteliaampi. Onneksi kohta pääsee taas matkalle ja hakemaan uusia elämyksiä... osittain tästä samasta on kyse liikunnan kanssa. Saa ajatukset jonnekin ihan muualle... keskittyy kaikkeen muuhun kuin siihen riffien vääntämiseen ja tietokoneella nysväämiseen.

Henkinen ja fyysinen balanssi!!!
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Lilli
27.08.2005 10:20:37
Rakastelu? Kentiesh... Anyone?

Nojoo... Itse tulee käveltyä päivässä n. 6 kilsaa. Töihin ja takaisin. Tästä tekee liikuntaa se, että lähden himasta aina liian myöhään ja sitten on kiire. Töistä tullessa voi sitten löntystellä.

Olen tässä ajatellu, että salille vois lähteä syksyn mittaan. Ongelmana on vaan se, että pitäis saada unirytmi käännettyä... Tuon sekaisen unirytmin takia ei oikein ehdi tehdä mitään, kun on päivätkin töissä. Olenpa sitten ajatellut, että sais tuolla liikunnalla säännöllistettyä tätä elämää, niin löytyis sitten soittamiseenkin aikaa ja ennenkaikkea innostusta.

Liikunnalla saa kyllä unirytmiä heivattua. Tuossa klo 18-20 aikoihin suoritetun treenin jälkeen (ja heti sopiva ravintoannos)olo on niin euforinen, väsynyt ja onnnellinen, että kyllä uni maittaa.
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Flow
27.08.2005 10:39:21
Liikunnalla saa kyllä unirytmiä heivattua. Tuossa klo 18-20 aikoihin suoritetun treenin jälkeen (ja heti sopiva ravintoannos)olo on niin euforinen, väsynyt ja onnnellinen, että kyllä uni maittaa.

Mulla on just päinvastoin. Treenin jälkeen saa aina jostain sellaista ihanaa lisäenergiaa, joten ei voi rueta nukkumaan ennenkuin keskellä yötä.
Pää pursuaa ideoita ja silleen.
Sitten kun se uni tulee niin se kyllä tulee sitten kerralla.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
hyperhamsteri
27.11.2005 13:02:54
Ajattelin vaihteeksi aloittaa topicin muulla kuin kysymyksellä.

Eli, suosittelen lämpimästi kaikkille muusikoille säännöllistä liikuntaa (myös rumpaleille)

Kiitti, Teukka.. ;)
"Piinalinna, Piinalinna, saatanallinen piinalinna!" -WM
Sertzo S
27.11.2005 13:27:55
Minä harrastan karatea 2-3 kertaa viikossa. Välillä on silti kausia kun ei jaksa kitaraan koskea kovastikaan (esim. vain pari kertaa viikossa) niin silloin rakentelen esim. Fuzzeja, pedaalilautaa tai kirjoittelen sanoja/runoja. Säilyy kuitenkin sellainen tietty kosketus kitarointiin ja musaan.

Tottakai... itse koitan jatkuvasti vähentää esim. television ja tietokoneen edessä istumista. Lähinnä siksi että esim. 2 viikon matka ulkomaille tai vaikka ihan vain mökille auttaa näkemään asioita paremmin. Ajatukset kirkastuu ja on jotenkin tuotteliaampi. Onneksi kohta pääsee taas matkalle ja hakemaan uusia elämyksiä... osittain tästä samasta on kyse liikunnan kanssa. Saa ajatukset jonnekin ihan muualle... keskittyy kaikkeen muuhun kuin siihen riffien vääntämiseen ja tietokoneella nysväämiseen.

Henkinen ja fyysinen balanssi!!!

Judo on mun lajini liikuntatarkoituksessa kaksi kertaa viikossa. Dojo on aivan tuossa vieressä kadun toisella puolella. Kävisin useamminkin vapaissa harjoituksissa viikonlopuisin, mutta kun kaveria on vapaisiin harjoituksiin tosi vaikea saada ukeksi ja toriksi. Lajin harrastajat tajuavat käytämäni termit. :)
Numbie
27.11.2005 14:47:13

Sulkapallon ja kuntosalin oon suunnitellu aloittavani, kunhan ei jäis pelkäks suunnitteluks taas.
J.Ahonen
27.11.2005 16:20:14
Kyllä minullakin on välillä semmoinen "Viddu kun pitäisi syödäkkin", tapahtuu aina kun on uppoutuneena, esim säveltämiseen, johonkin hyvään kirjaan...jne..
Jag
28.11.2005 13:05:35

Jännä homma. Itsekkin nyt huomasin, että aloitettuani kitaran soiton muutama vuosi takaperin liikunnan määrä on romahtanut viikko rytmissäni. Nykyään se on kouluun -->kotia-->reeneihin. Ennen tuli pelattua lätkää, fudista ja jopa hiihdettyä.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Lesko
28.11.2005 13:15:09
Minä olen kuluttanut liikunnan takia itseni ihan paskaksi joten en todellakaan aio alkaa lenkkeilemään. Jääkiekkoa pelasin nuorempana ja molemmat polvet sekä nilkat ovat loppuelämän aivan rikki. Itse en suosittele liikuntaa muuta kuin kävelyä tietenkin ihan normaalisti. Mutta sellaista "hyötyliikuntaa" eieieieieie.... no, jokaisen oma asia tietenkin...
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
NeonKnight
28.11.2005 13:19:03
Itse käyn säännöllisesti lenkillä (puntillakin, tosin nyt taukoa...), meinaan urheilu kyllä raikastaa päätä mukavasti. Muutenhan sitä sekoaa tuon kitaran kanssa täysin..
Topah
28.11.2005 13:36:39 (muokattu 28.11.2005 13:39:42)

Treeni, ruokavalio ja lepo. Pyhä kolminaisuus. Viikko sitten laskin eka kertaa kalorit ja dieetti tosiaan toimii, kun tietää mitä tekee. Sama se on muissakin asioissa.

Vuosien soittaminen ja kunnon laiminlyönti alkoi jo vaikuttamaan psyykkeeseenkin. Ite kun olen semmonen, että jos jostain kunnolla kiinnostun niin en osaa tehdä sitä vain vähän tai sinne päin. Jää tekemättä. Kesällä painoin lähes 90kg ja kunto oli aivan paska.

Mulla treeni 5krt viikossa 1h-2h (3-4krt puntti ja 5 krt cardio)
Dieetti tällä hetkellä proteiinipitoinen. Aamupala runsas. Illalla vain proteiinia ja hyviä rasvoja. Kalorit n. 2000Kcal/päivä. Paino putosi ensimmäiset 6 viikkoa 0,5kg/viikko. Sitten kun aloitin tarkkailemaan kaloreita olen saanut n.1kg:n viikossa putoamaan. Tavoite (80kg) on enää n.3kg:n päässä. Tavoitteena ei ole ollut nesteitten poisto, vaan oikea dieetti, jossa pyritään säilyttämään lihasmassa ja poistamaan rasvakudosta. On todella paljon kärsivällisyyttä vaativaa hommaa. Dieetin jälkeen vois aloittaa bulkkikauden, eli sen entisen läskin tilalle lihaa. :) ! Kyllähän se mieltä lämmittää kun kroppa alkaa näyttämään inhimilliseltä ja naisetkin tykkää muustakin kuin pelkästä kitaransoitosta. Voimaa on tehdä vaikka mitä ja muutkin elämän osa-alueet ovat parantuneen paremman fysiikan myötä.

Ainoa ongelma on ollut ympäristöstä johtuva liiallinen alkoholin käyttö, joka ei sovi terveellisiin elämäntapoihin. 4krt viikossa juomassa on liikaa ja 1krt on semmonen mihin pyrin.

Musiikki ja liikunta on hieno yhdistelmä. Vielä kun sais muutaman muun asian tasapainoon, niin sitten voiskin elellä melkein onnellisena... Hahahahh... ;D
I play more best than you!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)