![]() 10.05.2005 11:10:39 (muokattu 12.05.2005 16:49:08) | |
---|---|
Itse nostaisin tässä keskustelussa vielä esiin kaikenmaailman ScanOentertainmentStar Companyn kaltaiset vilunkipuulaakit, jotka myyvät keikkaa bändeille ja ilmoittavat hinnaksi ihan muuta kuin mitä se todellisuudessa on. Siis eihän tuossa mitään, mutta kun ottavat sitten kumminkin rosentit siitä bändille ilmoitetusta hinnasta. Silloin bändi voi luulla olevansa 600 euron keikalla, ja varmasti vituttaa, ja järjestäjää vituttaa samaan aikaan kun Kymiläinen myi perkele tämmöstä paskaa 1200:lla. Tämä on arkipäivää, kun noiden kanssa asioi. Onneks en enää asioi. Perkele kun ne tekiskin noin mutta kun ne taitaa tehdä nykyään niin että ne laskuttaa sen ylimääräisen osan jollekin toisennimiselle firmalle omaksi konsulttipalkkiokseen. Ja bändille sanotaan että kun ei oo kuin tän hintaista keikkaa. Kymiläinen on,v...u,sika! | |
![]() 10.05.2005 11:25:21 | |
Perkele kun ne tekiskin noin mutta kun ne taitaa tehdä nykyään niin että ne laskuttaa sen ylimääräisen osan jollekin toisennimiselle firmalle omaksi konsulttipalkkiokseen. Ja bändille sanotaan että kun ei oo kuin tän hintaista keikkaa. Pensola on,v...u,sika! Onkohan Jokisen Asko, entinen laulaja/trumpetinomistaja vielä Polarilla hommissa? Totean vain, että olipa vittumainen mies, enkä peru sanojani, koska veivattiin aikoinaan samassa pändissä 70-luvun lopulla. En menetä mitään vaikka näin toteankin. Mäkelän Markun koskettajana pistän samaan kastiin. Näin sanon vain tyypeistä, jotka väitän alalla tuntevani. Mäkelä osasi kyllä soittaa hyvin, mutta Jokinen ei ja laulajanakin vain jonkinmoinen, ajokoiravibraattoinen turhan ylpeä tyyppi. Minäkin olin toki tuolloin vielä basistinraakile. | |
![]() 10.05.2005 11:30:08 (muokattu 10.05.2005 11:30:22) | |
Onkohan Jokisen Asko, entinen laulaja/trumpetinomistaja vielä Polarilla hommissa? Totean vain, että olipa vittumainen mies, enkä peru sanojani, koska veivattiin aikoinaan samassa pändissä 70-luvun lopulla. En menetä mitään vaikka näin toteankin. Mäkelän Markun koskettajana pistän samaan kastiin. Näin sanon vain tyypeistä, jotka väitän alalla tuntevani. Mäkelä osasi kyllä soittaa hyvin, mutta Jokinen ei ja laulajanakin vain jonkinmoinen, ajokoiravibraattoinen turhan ylpeä tyyppi. Minäkin olin toki tuolloin vielä basistinraakile. Minä oon trumpetinomistajasta samaa mieltä. Se ei ansaitse kunnioitusta.Ei hänkään kunnioittanut muusikkoja. Tää threadi ois kyllä paremmassa paikssa tuolla tanssimusa palstalla. Tää on menny jo niin pitkälle.... | |
![]() 10.05.2005 11:37:26 | |
Minä oon trumpetinomistajasta samaa mieltä. Se ei ansaitse kunnioitusta.Ei hänkään kunnioittanut muusikkoja. Tää threadi ois kyllä paremmassa paikssa tuolla tanssimusa palstalla. Tää on menny jo niin pitkälle.... Sanoin vain heistä sen minkä ansaitsivat, lisää en vettä myllyyn enää laita. | |
![]() 10.05.2005 14:28:41 (muokattu 10.05.2005 14:40:14) | |
Onkohan Jokisen Asko, entinen laulaja/trumpetinomistaja vielä Polarilla hommissa? Oli se ainakin tossa vielä pari suvea sitten. Aivan turha mies. Samoin kuin Ilkka Pensola. Mullekin on monta kertaa ilmoittaneet keikkapäiviä ja sitten olen soitellut sopparin perään kun ei ole kuulunut, niin "juu ei sitä keikkaa oo kun ne halus muuta", joka=ne pöllöt sai sinne myytyä halvalla jonkun halvemman esiintyjän (itse ottivat tietty täyden hinnan). Siksi vaan tämä esiin tässä että soittajalle on usein tällaisissa tapauksissa epäselvää mitä sinne esiintymispaikkaan on luvattu. Juuri kyseinen Pensola lupas kerran tilaajalle että me soitetaan viis settiä (mitä ei tietenkään soiteta) ja mä olin sanonu että kaks kertaa 45, se oli sille pöllölle ihan o.k., no keikalle mennessä "niin pojathan sitte soittaa viis settiä". No kun ei soiteta, ja soittaja sai taas vittumaisen maineen. Mutta eipähän soitettu. Ja tässä kohtaa joku Hiljainen Seiväshyppääjän kaltainen sälli (täysin oikeutetusti) voisi olla sitä mieltä, että soittajat ei täytä sopimuksiaan. Ei, jos eivät ole tietoisia siitä mitä on myyty. Toinen esimerkki, hotelli Jyväskylässä, alakertaan pitää yhtäkkiä saada akustisia duoja ja trioja esiintymään, Polarilla hätä kädessä, kaikki äkkiä vaan mitä löytyy. Myyntihiinaks ilmoitetaan x-euroa, järjestäjä päivittelee myöhemmin kun oli niin kallis, hinta y-euroa, eli ihan eri mitä on mulle sanottu. Mutta; "onneks se hinta tiputettiin tosta yläkerran tanssibändistä", eli ihan yhtä juhlaa sillä tanssibändillä kun rahat menee alakerran duolle. Polarartistit ei siis omasta provikastaan tinkiny. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 11.05.2005 11:20:55 (muokattu 11.05.2005 11:21:20) | |
Tämä Polareiden toimintahan muistuttaa rahastusautomaattia. Pensola valkoisine vaatteineen on kuin herra mafioso konsanaan. Kelpaa mersulla ajella kun rahat on siihen tullut näiden lukuisien alihintaisilla korvauksilla soittavien pumppujen keikkataksoista. Mutta eipä turakaiset tästä valita päin vastoin mitä enemmän humppaa niin sitä vähemmän rahaa jne. "We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty."
George W. | |
![]() 11.05.2005 11:42:18 (muokattu 12.05.2005 14:40:48) | |
Tämä Polareiden toimintahan muistuttaa rahastusautomaattia. Pensola valkoisine vaatteineen on kuin herra mafioso konsanaan. Kelpaa mersulla ajella kun rahat on siihen tullut näiden lukuisien alihintaisilla korvauksilla soittavien pumppujen keikkataksoista. Mutta eipä turakaiset tästä valita päin vastoin mitä enemmän humppaa niin sitä vähemmän rahaa jne. ...ja Pensolahan nähtiin viimekesänä ihan valtakunnallisissa uutisissa marisemassa kun artistit on hinnoitelleet itsensä ulos tanssipaikoista. Olis alkanu toimia normaalilla esiintymispalkkio-ja-siitä-provikat-meiningillä, näinköhän olis artistit vieläkin hinnoitelleet itsensä ulos? Tämmöset Pensolat ja Polarartistit ei itseasiassa oo tehneet yhtään mitään hyvää tämän maan musiikkibisnekselle, myyvät sikaa säkissä ylihntaan, ja järjestäjät valittaa kun ohjelma on paska ja kallista. Pensola myi meillekkin keikkaa vaikka kuinka paljon, eikä ikinä edes ollut kuullut meitä. Luuli rokkicovereita soittavaa bändiä milloin tanssibändiks, milloin diskobändiks. Tod.näk. tuo ammattitaidoton urpo ei edes oikeasti erota noita kahta asiaa toisistaan. Ja sitten Seiväshyppääjä voi marista täällä, kun ei soittajilla oo työmoraalia. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 11.05.2005 13:23:15 | |
Ja vastakysymyksenä - sano joku muu ammatti, jossa on samat työtunnit ja -ajat kuin kapakkamuusikon hommassa, ja jossa pitää ilta illan perään antaa kuulijoille spesiaali ja ainutkertaisen unohtumaton irtiotto arjesta, niin mä kerron sulle ammatin missä juodaan yhtä paljon :-) Kyllä näin on... Pahimmassa tapauksessa saattaa olla alla vähintään kaksi keikkaa alla (eli yöunta kahtena yönä 10 tuntia, jos on ollut molemmissa paikoissa hotellimajoitus, joissa huoneen luovutus kello 12 mennessä) ja on ajettu edellisestä keikkakaupungista 4-5 tuntia uudelle keikkapaikalle ja roudattu kamat toiseen kerrokseen kierreportaita pitkin ja sitten asiakkaita on ravintolassa 35 ja AINA löytyy joku, joka valittaa musiikista tai ensin toivoo biisiä ja sitten valittaa, kun sitä ei ole ohjelmistossa. Sitten on se sama roudaaminen ja auton pakkaaminen ja mahdollisesti se neljäkin tuntia kotimatkaa (jos ei ole majoitusta) eli säkällä 7 aikaan ollaan kotona ja jos on onnistunu järkkäämään vapaapäivän seuraavaksi päiväksi, ei tarvi mennä kahdeksaksi päivätöihin, kun ei tuo muusikon ammatti kaikkia elätä. En edellytä ravintolaa lupaamaan, että keikan aikana saa juoda kaljaa, mutta jos ravintolalla on mahdollisuus tarjota ruokaa, niin miksi helvetissä ei? Joskus kauheessa tujussa, paji kejtaa tampejeejja | |
![]() 11.05.2005 13:27:38 | |
En edellytä ravintolaa lupaamaan, että keikan aikana saa juoda kaljaa, mutta jos ravintolalla on mahdollisuus tarjota ruokaa, niin miksi helvetissä ei? Ja jos keikkapaikka on ravintola, niin voin sanoa, että se kustannus millä ne ruuat (jopa hyvät) saadaan tarjottua bändille, on hyvin pienet. Niin pienet, että sen voi kuitata "hukkaan" moninkertaisesti yhen illan aikana. Tämä on tieto, olen tehny jonku verran tuota kokkihommaaki. Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! | |
![]() 11.05.2005 14:31:40 | |
Ja jos keikkapaikka on ravintola, niin voin sanoa, että se kustannus millä ne ruuat (jopa hyvät) saadaan tarjottua bändille, on hyvin pienet. Niin pienet, että sen voi kuitata "hukkaan" moninkertaisesti yhen illan aikana. Tämä on tieto, olen tehny jonku verran tuota kokkihommaaki. Jep, annoslaskentaa vaan harjoittamaan, jolle k.o. asia on epäselvä. Ja turha mussuttaa katteesta, koska se ruokaa valmistava henkilökunta on oletusarvoisesti tässä tapauksessa jo muutenkin siellä töissä. Ruuan kustannukset=raaka-ainekulut, kun puhutaan bändiruokailusta paikassa, jossa muutenkin tarjotaan ruokaa. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 11.05.2005 17:35:43 (muokattu 21.07.2005 02:20:03) | |
zzzzzzzzz No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin! | |
![]() 11.05.2005 17:54:59 | |
Joo,en niin ravintolamuusikon arjesta tiedä,mutta semmoinen on meillä poppihommissa ollut käytäntö,että sopimuskopiot pitää postiluukusta pölähtää ennen kuin Scania käyntiin pörähtää. Siinähän se ero onkin. Jos on bändihommissa, niin silloin myyjä on bändillä töissä. Allekirjoitetut sopimuskopiot ovat itsestään selvyys. Mutta jos onkin ohjelmatoimistolla töissä, niin ohjelmatoimisto maksaa tietty pelimannille, mitä on sovittu ja se ei kuulu työntekijälle, mitä rafla maksaa. Täähän on periaatteessa humppaukkojen tilanne. Tosin nykyään on silläkin puolella ilmeisesti yhdistetty molempien vaihtoehtojen huonot puolet. Mutten ymmärrä, miksi siihen pitäisi suostua? Tänään muuten uutisoitiin juuri väitöskirjasta, mikä käsittelee raflasoittajan roolin muuttumista viimeisen kymmenen vuoden aikana. | |
![]() 11.05.2005 18:33:10 (muokattu 21.07.2005 02:18:22) | |
zzzzzzzzzzzzz No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin! | |
![]() 11.05.2005 21:14:14 | |
Siinähän se ero onkin. Jos on bändihommissa, niin silloin myyjä on bändillä töissä. Allekirjoitetut sopimuskopiot ovat itsestään selvyys. Mutta jos onkin ohjelmatoimistolla töissä, niin ohjelmatoimisto maksaa tietty pelimannille, mitä on sovittu ja se ei kuulu työntekijälle, mitä rafla maksaa. Täähän on periaatteessa humppaukkojen tilanne. Näin on marjat. Musta siinä "toimistolla töissä olemisessa" on sitten caan semmonen homma, että niitä töitä sitten kanssa pitäisi olla, ja sittenhän tullaan vielä siihenkin hommaan, että mikä on ohjelmamyyntiä ja mikä manageritoimintaa ja kaikkea tätä ikuista vääntöä. Lisäksi sitten kun ohjelmatoimisto maksaa palkkaa, niin silloinhan se on niin että maksavat sen summan palkkana, johon pitäisi sitten tulla päivärahat ja kilsat päälle, kun taas "poppipuolella" on könttäsumma, josta soittaja maksaa ensin toimiston provikat, sitten ottaa omasta osuudestaan verottomat kulut päältä, maksaa henkilösivukulut ja loput on palkkaa. Tai siis toimistohan nuo pidätykset soittajan puolesta hoitaa. Mutta sikäli vaan tämä, että jos poppihommissakin alettaisiin sovelta "liiton minimejä", niin vähissä olis keskikastin popparin hommat. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 11.05.2005 21:53:17 | |
Näin on marjat. Musta siinä "toimistolla töissä olemisessa" on sitten caan semmonen homma, että niitä töitä sitten kanssa pitäisi olla,... Noo, jospa siinä ollaan vaan ulkoistettu riskit nykypäivän tapaan? Mutta mahiksia ei? No toi väitöskirja, mihin viittasin, niin siitä kerrottiin radiossa hiukan. Idea on, että vielä kymmenen vuotta sitten raflasoittajien työ oli vähän kuin virkamiesduunia pitkine diileineen ynnä muineen. Nyt sitten pitkät diilit ovat muuttuneet pätkätyöhön. Poppipuolella onkin aina ollut tämä "menestymisen mahdollisuus" ja "kuvitteellinen vapauden valtakunta" sekä myös "bändi yksikkönä" ja sen mukainen pätkätyö. Se on periaatteessa ihan erilaista toimintaa. Siinä bändi on yksikkö, vieläpä luova sellainen. Muistan hyvin, kun -70-80-luvulla Nissilät ja Helinit vaativat "etujärjestötoiminnassaan" poppibändienkin duunien täyttämistä siten, että jäbät haetaan työkkäristä. Vähän niinkuin laivalle siihen aikaan. | |
![]() 11.05.2005 23:10:52 | |
...ja Pensolan runkkarihan nähtiin viimekesänä ihan valtakunnallisissa uutisissa marisemassa kun artistit on hinnoitelleet itsensä ulos tanssipaikoista. Olis alkanu toimia normaalilla esiintymispalkkio-ja-siitä-provikat-meiningillä, näinköhän olis artistit vieläkin hinnoitelleet itsensä ulos? Tämmöset Pensolat ja Polarartistit ei itseasiassa oo tehneet yhtään mitään hyvää tämän maan musiikkibisnekselle, myyvät sikaa säkissä ylihntaan, ja järjestäjät valittaa kun ohjelma on paska ja kallista. Pensola myi meillekkin keikkaa vaikka kuinka paljon, eikä ikinä edes ollut kuullut meitä. Luuli rokkicovereita soittavaa bändiä milloin tanssibändiks, milloin diskobändiks. Tod.näk. tuo ammattitaidoton urpo ei edes oikeasti erota noita kahta asiaa toisistaan. Ja sitten Seiväshyppääjä voi marista täällä, kun ei soittajilla oo työmoraalia. hmm... ei kannata täällä ehkä nimillä haukkua ihmisiä.... Polar on hoitanut hyvin asiat ainakin niissä hommissa missä olen ollut mukana. Ei ikinä mitään petkunterään viittaavaakaan. A-jazz kans turhan herkkään myrkyttelee ihmisiä. Malttia pojat.. Olet kirjoittanut keskusteluun 8200 kirjoitusta | |
![]() 12.05.2005 00:27:57 | |
hmm... ei kannata täällä ehkä nimillä haukkua ihmisiä.... Malttia pojat.. Järkipuhetta. Onneksi omien viestien editointi on keksitty, ja sitä suositellaan tässäkin tapauksessa. Tällaiseen keskusteluun ei mielellään puutu ylhäältäpäin. On ymmärrettävää, että tunteet kuumenevat kun aiheena on oma ja muiden toimeentulo. Silti kannattaisi välttää liian selviä henkilökohtaisuuksia, jos halutaan pysyä lain oikealla puolella ja sallitun rajoissa. Moderaattori | |
![]() 12.05.2005 09:51:43 | |
hmm... ei kannata täällä ehkä nimillä haukkua ihmisiä.... Polar on hoitanut hyvin asiat ainakin niissä hommissa missä olen ollut mukana. Ei ikinä mitään petkunterään viittaavaakaan. A-jazz kans turhan herkkään myrkyttelee ihmisiä. Malttia pojat.. Tottahan toki malttia, mutta kyllä näistä asioista pitäisi puhua, myöskin nimillä. On pelkkiä tosiasioita, että Polarin puolelta on tapahtunu juuri kuvatun kaltaisia tapahtumia. Olen ite kokenu ihan samat temput. ps. Nimittelyt, solvaukset ja vertailut jne. pitäisi julkisessa sanassa tosin jättää väliin. Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! | |
![]() 12.05.2005 10:46:28 | |
Mä olen kans sitä mieltä, että jos jollain on omakohtaisia kokemuksia suoranaisesta kusettamisesta, niin kyllä sen voi ääneen sanoa ja ihan nimen kera. Kuulopuheiden pohjalta käytävä provokatiivinen paskanheitto on sitten eri asia. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 12.05.2005 11:20:07 | |
pitäsikö ottaa... Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)