![]() 07.06.2006 13:46:28 | |
---|---|
Tässä sulle lisää hypoteesia. Siinähän väität, että levynmyynti ei millään tavalla kärsi tästä toiminnasta. Onko tuo tutkimus yhtä tarkka kuin se jonka jenkit tekivät Irakin ydinkärjistä ja joukkotuhoaseista? Kuinka paljon tuossa on oikeasti TOTTA ja kuinka paljon siinä on värityskirjaa? Minä uskaltaisin väittää ettei propaganda ole koskaan sellaista jota tulisi avoimin silmin ja korvin, pureskelematta lukea/kuunnella. Tähän väliin voisi jengi käydä lukasemassa Sepulturan "Propaganda"-biisin sanoitukset. Ihmiset vain ovat niin tyhmiä että uskovat kaiken jota heille tuputetaan. Yleensä vielä, mitä isompi valhe, sen helpommin jengi uskoo. Ja mitä tulee tuohon siivoja-juttuun, niin kyllä monikin laitossiivooja käy kouluja ja joutuu opettelemaan jatkuvasti uusia asioita esim. kemikaaleista jne. Samalla myös niiden kanssa lotraaminen vaatii tietoa ja taitoa. Ei ole myöskään itsestäänselvää että siivoojaksi esim. Patria Vehiclesille otetaan ketä tahansa. Siellä kun on hallit täynnä salaisia asioita, kuten armeijan teknologiaa jne. Eli kyllä siinä siivoojillakin on ihan hyvin kaikkea kamaa mitä opetella. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 13:48:16 (muokattu 07.06.2006 14:04:40) | |
Onko tuo tutkimus yhtä tarkka kuin se jonka jenkit tekivät Irakin ydinkärjistä ja joukkotuhoaseista? Kuinka paljon tuossa on oikeasti TOTTA ja kuinka paljon siinä on värityskirjaa? Minä uskaltaisin väittää ettei propaganda ole koskaan sellaista jota tulisi avoimin silmin ja korvin, pureskelematta lukea/kuunnella. Tähän väliin voisi jengi käydä lukasemassa Sepulturan "Propaganda"-biisin sanoitukset. Ihmiset vain ovat niin tyhmiä että uskovat kaiken jota heille tuputetaan. Yleensä vielä, mitä isompi valhe, sen helpommin jengi uskoo. No, ainahan voit esittää raportin siitä, miten paljon piratismi (netti tai fyysinen) lisää levynmyyntiä. Mä uskon tohon raporttiin ellei toisin todisteta. | |
![]() 07.06.2006 13:48:24 | |
Toi sun kysymykses kertoo hiton paljon siitä mitä sä tiedät muusikkoudesta. Jep, ja nää kertoo ennenkaikkea ammatin arvostuksesta. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 07.06.2006 13:50:33 (muokattu 07.06.2006 13:51:39) | |
Onko tuo tutkimus yhtä tarkka kuin se jonka jenkit tekivät Irakin ydinkärjistä ja joukkotuhoaseista? Kuinka paljon tuossa on oikeasti TOTTA ja kuinka paljon siinä on värityskirjaa? Minä uskaltaisin väittää ettei propaganda ole koskaan sellaista jota tulisi avoimin silmin ja korvin, pureskelematta lukea/kuunnella. Tähän väliin voisi jengi käydä lukasemassa Sepulturan "Propaganda"-biisin sanoitukset. Ihmiset vain ovat niin tyhmiä että uskovat kaiken jota heille tuputetaan. Yleensä vielä, mitä isompi valhe, sen helpommin jengi uskoo. Voiko ne downloadata jostain luvallisesti? Ja mitä tulee tuohon siivoja-juttuun, niin kyllä monikin laitossiivooja käy kouluja ja joutuu opettelemaan jatkuvasti uusia asioita esim. kemikaaleista jne. Samalla myös niiden kanssa lotraaminen vaatii tietoa ja taitoa. Ei ole myöskään itsestäänselvää että siivoojaksi esim. Patria Vehiclesille otetaan ketä tahansa. Siellä kun on hallit täynnä salaisia asioita, kuten armeijan teknologiaa jne. Eli kyllä siinä siivoojillakin on ihan hyvin kaikkea kamaa mitä opetella. Kamasta tuli mieleen... Mä voisin kertoo sulle keikkailusta aika paljon kaikkii salaisuuksii. Panemisia ja huumeita .yms. Mut mä en kerro koska mut on seulottu niihin hommin tarkkaan että pysyy tieto turvassa. Tuliks sulle tosta rahapuolesta mitään herätteitä? | |
![]() 07.06.2006 13:58:44 | |
Ja mitä tulee tuohon siivoja-juttuun, niin kyllä monikin laitossiivooja käy kouluja ja joutuu opettelemaan jatkuvasti uusia asioita esim. kemikaaleista jne. Samalla myös niiden kanssa lotraaminen vaatii tietoa ja taitoa. Ei ole myöskään itsestäänselvää että siivoojaksi esim. Patria Vehiclesille otetaan ketä tahansa. Siellä kun on hallit täynnä salaisia asioita, kuten armeijan teknologiaa jne. Eli kyllä siinä siivoojillakin on ihan hyvin kaikkea kamaa mitä opetella. Aikamoista saivartelua. Haluisin kyllä tavata sen siivoojan, joka on sijottanu 10 000 egee moppeihin ja wc-ankkaan. Vois olla aika motivoitunut kaveri ja duunissaan todennäköisesti Suomen paras. Ja valkeniko tosiaan se, että tuntiliksaa normikeikoille ei varsinaisesti voi määritellä siirtymien takia? Siinäkin mielessä tää siivooja-analogia on turha, että firmat tilaavat siivoojat siitä henkilöstövuokrausfirmasta, mistä halvimmalla saavat. Kovien soittajien taas ei edes tarvitse lähteä kilpailemaan hinnalla, vaan jollain aivan muulla. | |
![]() 07.06.2006 14:01:03 | |
Niin on. Jos näet on 2 keikkaa ja kaikki matkat on 250 km,kertyy ajeltavaa 1000 km. Juu katos, enpä huomannutkaan että oli kyseessä kaksi keikkaa tuossa matkoihin laskettuna. Mitä sä bonecrusher kuvittelet että muusikot tekee? Marisee liksoistaan m.netissä. Se on ilmeisesti minun vikani kun he eivät menesty! Luuletko sä että esim. mä oon lopun aikaa jossain työkkärissä? En minä mitään luule. En tiedä enkä tunne sinua, minulle ihan yksi lysti vaikka olisit lopun ajan vankilassa. Toi sun kysymykses kertoo hiton paljon siitä mitä sä tiedät muusikkoudesta. Kyllä. Minulle muusikko on henkilö joka esittää ja/tai tekee musiikkia. Teki sitä korvauksetta tai korvauksen kanssa. Se on varmasti sinusta kurjaa kun ajattelen muusikkouden eri tavalla kuin sinä. Eniten minua kiinnostaa tietää se, mihin sinä pyrit tällaisilla säälittävillä hypoteeseilla. Tunnetko itsesi jotenkin paremmaksi "muusikoksi" kun tiedät tekeväsi liian vähän keikkaa ja saat siitä vielä huonon korvauksen? Onko sinulla siis parempi oikeus ilmaista omat mielipiteesi kuin minulla? Mulle muusikkous on sitä että mä meen soittamaan ihan mihin tahansa ,mihin ammattimiestä tarvitaan.Se voi olla vaikka hääkeikka Baronin tai Pussy Bonerin kanssa. Tai akustista skebaa jossain monttubileissä(hautajaiset siis). Aivan sama. Tai Matin ja Tepon Levy. Tai jos,onni potkaisis ja mua pyydettäis ,niin vaikka sessiomiehenä Kätyreiden levyllä(Anytime...,Kivi). Jotain vikaahan sinussa täytyy silloin olla jollei ammattimies kelpaa palvelukseen. Kun ei ole töitä niin ei ole töitä. Se tuskin on piratebayn vika että sulta on duunit loppu? Mähän sitäpaitsi kirjoitin että NOIN 200€/keikka. Miten siitä saa 400€/keikka? Pyytämällä keikan järjestäjältä 400e/keikka. Siten siitä saa 400e. Ei ole edelleenkään minun ongelmani jos olet hinnoitellut itsesi persnetolle. Jos jää alle 130€ brutto liikutaan semmosella hinnalla että bändissä ei oo yhtään ammattilaista. Tiedän montakin ammattilaista jotka ovat vetäneet keikkoja pro bono. Esim. U2 on tehnyt ilmaiskeikkoja. Eikö Bono tai Edge ole sinun mielestäsi ammattilaisia? Se on varmaan aika vittumaista siivota työkseen .Täällä kotona se kyllä menee,mut mä oonkin harrastelija.Mä siivoon silloin kun mua huvittaa. Kummallisinta siinä on se ,että mä en tiedä ketään joka kuuntelis tai kattois siivoomista jotenki ihan intona. Kun se on sellasta että sitä osaa vähän kaikki. Niihän se on tosin musakin, nykyään. Niin, siivoaminen on rankkaa työtä. Tiedän sen siitä että moni ystävä ja ystävätär on toiminut siivoajana jossain uransa vaiheessa ja se palkka ei todellakaan motivoi mihinkään. Elämässä saa ja pitää tehdä valintoja. Aika moni ihmisistä työskentelee ihan muulla alalla mihin on saanut koulutuksen tai mitä haluaisi sydämensä pohjastaan tehdä. Välillä vain on pakko tehdä niin ja siinä ei marinat auta. Täs kirjoituksessa on paljon huonoo asenetta mutta kirjoitinpa vaan mitä ihan oikeesti mieleen tuli,enkä ruvennut filtteröimään. Parempi niin että sanotaan asiat suoraan kuin että kierrellään. Itse ainakin arvostan sitä paljon enemmän kun kaiken maailman huopaajia :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 14:04:39 (muokattu 07.06.2006 14:08:04) | |
Aikamoista saivartelua. Haluisin kyllä tavata sen siivoojan, joka on sijottanu 10 000 egee moppeihin ja wc-ankkaan. Vois olla aika motivoitunut kaveri ja duunissaan todennäköisesti Suomen paras. Siis oikeasti? Luuletko että ENGELin tai Lassila-Tikanojan koneet, laitteet, roska-autot yms. ovat olleet ilmaisia? Joku henkilö tai jotkut henkilöt ovat nuokin firmat tyhjästä luoneet. Parempi että olet ihan hiljaa kun et mistään mitään tiedä. Uskaltaisin väittää että yksi jätekuormuri maksaa enemmän kuin sinun ja kaveriesi soittovermeet. Ja valkeniko tosiaan se, että tuntiliksaa normikeikoille ei varsinaisesti voi määritellä siirtymien takia? Siinäkin mielessä tää siivooja-analogia on turha, että firmat tilaavat siivoojat siitä henkilöstövuokrausfirmasta, mistä halvimmalla saavat. Kovien soittajien taas ei edes tarvitse lähteä kilpailemaan hinnalla, vaan jollain aivan muulla. Muusikon ammattia voisi verrata palvelualaan myös. Jotta saa nimeään ihmisten huulille, on aluksi myytävä persnahkansa, kenties jopa maksaa siitä että pääsee jonnekin. Ei nämä hommat pyöri siten että kultainen lusikka lyödään suuhun. Välillä joutuu ITSEKIN UHRAUTUMAAN... ja muusikot näyttävät olevan helvetin huonoja tässä asiassa. Kaikki pitää saada ja mistään ei voida tinkiä... ainakin asenteet ovat hyvin pitkälle tuota rataa. Todellisuus voikin olla erilainen. PS. kaverin firma pyöri ensimmäiset 2 vuotta miinuksella (siis lainarahalla), 3. vuosi toi positiivisen tuloksen mutta ne rahat meni lainojen lyhentämiseen. Nyt 6 vuoden jälkeen lainat on lyhennetty ja kaveri on alkanut hieman tienaamaan palkkaakin itselleen. Hän otti riskin, panosti työhönsä lainarahalla ja kaikella mitä itseltä irtosi. 3-4 ekaa vuotta hän kituutti ja nyt alkaa firma tuottaan hedelmää. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 14:08:40 | |
Siis oikeasti? Luuletko että ENGELin tai Lassila-Tikanojan koneet, laitteet, roska-autot yms. ovat olleet ilmaisia? Joku henkilö tai jotkut henkilöt ovat nuokin firmat tyhjästä luoneet. Parempi että olet ihan hiljaa kun et mistään mitään tiedä. Uskaltaisin väittää että yksi jätekuormuri maksaa enemmän kuin sinun ja kaveriesi soittovermeet. Muusikon ammattia voisi verrata palvelualaan myös. Jotta saa nimeään ihmisten huulille, on aluksi myytävä persnahkansa, kenties jopa maksaa siitä että pääsee jonnekin. Ei nämä hommat pyöri siten että kultainen lusikka lyödään suuhun. Välillä joutuu ITSEKIN UHRAUTUMAAN... ja muusikot näyttävät olevan helvetin huonoja tässä asiassa. Kaikki pitää saada ja mistään ei voida tinkiä... ainakin asenteet ovat hyvin pitkälle tuota rataa. Todellisuus voikin olla erilainen. Yks kysymys... Olihan se niin että sä et oo muusikko? Niinku minkäänlainen,et ees amatööri? | |
![]() 07.06.2006 14:10:58 | |
Siis oikeasti? Luuletko että ENGELin tai Lassila-Tikanojan koneet, laitteet, roska-autot yms. ovat olleet ilmaisia? Joku henkilö tai jotkut henkilöt ovat nuokin firmat tyhjästä luoneet. Parempi että olet ihan hiljaa kun et mistään mitään tiedä. Jokainen soitonaloittaja joutuu myllyn läpikäymään ja sijoittamaan opintoihin ja instrumentteihinsa. Joka siivouksenaloittaja ei joudu ostamaan noita em. juttuja.. MÖLLISTY | |
![]() 07.06.2006 14:13:48 | |
Yks kysymys... Olihan se niin että sä et oo muusikko? Niinku minkäänlainen,et ees amatööri? Oman määritelmäni mukaan olen. Soitan bändeissä, sävellän ja sanoitan sekä teen satunnaisesti keikkaa. Ymmärtääkseni olen muusikko. En vain tee sitä päivätyökseni. Kuten jo johonkin aikaisempaan threadiin kirjoitin, minun nykyisellä kuukausipalkalla ei kannata edes pyrkiä ammattimuusikoksi tässä maassa. Jos minulle jää nyt joku 2500e/kk käteen (ei sisällä kilometrikorvauksia jotka ovat verottomia) niin siitä voi jokainen laskea mitä se tarkottaisi sinun keikkaliksoilla. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 14:14:55 | |
Jos minulle jää nyt joku 2500e/kk käteen (ei sisällä kilometrikorvauksia jotka ovat verottomia) niin siitä voi jokainen laskea mitä se tarkottaisi sinun keikkaliksoilla. 1 keikka :) MÖLLISTY | |
![]() 07.06.2006 14:15:44 | |
Välillä joutuu ITSEKIN UHRAUTUMAAN... ja muusikot näyttävät olevan helvetin huonoja tässä asiassa. Kaikki pitää saada ja mistään ei voida tinkiä... ainakin asenteet ovat hyvin pitkälle tuota rataa. Sä et ilmeisesti tiedä muusikoista yhtään mitään...sen verran asiantuntematonta tekstiä tulee. Sen verran kun mä olen hommia tehnyt, en ole oikeastaan misään tavannut uhrautuvampia ja yhtä hyvällä työmoraalilla varustettuja tyyppejä, kuin muusikot(siis ne jotka tunnen). Päivät ovat usein järjettömän pitkiä ja duunien intensiivisyys sen verran kovaa, että usein ei nukuta, vaikka pitäis. Muusikon palkat ovat kuitenkin ihan siellä tilaston keskiarvon alapäässä. Ja usein tehdään just ilmaseks...tai murto-osalla normitaksasta, kun budjetit on laskenu viime vuosien aikana. Terveys on mennyt monella...verot on maksettu...ei olla otettu tukia yhteiskunnalta...sitten joku kehtaa tulla väittämään ettei jengi uhraudu! "Layers of layers of shit!" | |
![]() 07.06.2006 14:16:15 | |
Jokainen soitonaloittaja joutuu myllyn läpikäymään ja sijoittamaan opintoihin ja instrumentteihinsa. Joka siivouksenaloittaja ei joudu ostamaan noita em. juttuja.. Opinnot eivät ole millään tavalla pakollisia musisoimista ajatellen. Ja kuten sanottua, aina joutuu tekemään uhrauksia työnsä ja/tai harrastuksensa eteen. Lukiossakin pitää ostaa kirjoja vaikka lukiolaisen tulot on 0e/kk. Toiset menevät töihin omalla autollaan tai bussilla... kuluja siitäkin tulee. Onko tämä nyt käsitettävä niin että meidän "aina oikeassa olevat" niin sanotut "muusikot" eivät halua uhrautua itse millään tavalla? Ilmaiseksiko teidän pitäisi kaikki saada ja keikoista isot korvaukset? Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 14:17:56 (muokattu 07.06.2006 14:20:40) | |
Opinnot eivät ole millään tavalla pakollisia musisoimista ajatellen. Ja kuten sanottua, aina joutuu tekemään uhrauksia työnsä ja/tai harrastuksensa eteen. Lukiossakin pitää ostaa kirjoja vaikka lukiolaisen tulot on 0e/kk. Toiset menevät töihin omalla autollaan tai bussilla... kuluja siitäkin tulee. Onko tämä nyt käsitettävä niin että meidän "aina oikeassa olevat" niin sanotut "muusikot" eivät halua uhrautua itse millään tavalla? Ilmaiseksiko teidän pitäisi kaikki saada ja keikoista isot korvaukset? Ei ku mun pointti oli että monet soittajat (niinku itsekin totesit) tekevät ilmaiseksi duunia vaikka kuinka pitkään. Eli ne korvaukset mitä nyt saa on nyt, ei 10vuotta sitten eikä välttämättä 10vuoden jälkeen eli kaikkien on taottava silloin ku rauta.... Mut joo. Mä lähen ny keikalle Turkuun. Omalla autolla. RT MÖLLISTY | |
![]() 07.06.2006 14:19:54 | |
Oman määritelmäni mukaan olen. Soitan bändeissä, sävellän ja sanoitan sekä teen satunnaisesti keikkaa. Ymmärtääkseni olen muusikko. En vain tee sitä päivätyökseni. Kuten jo johonkin aikaisempaan threadiin kirjoitin, minun nykyisellä kuukausipalkalla ei kannata edes pyrkiä ammattimuusikoksi tässä maassa. Jos minulle jää nyt joku 2500e/kk käteen (ei sisällä kilometrikorvauksia jotka ovat verottomia) niin siitä voi jokainen laskea mitä se tarkottaisi sinun keikkaliksoilla. Mä en tiedä onko se siitä sun kuukausipalkasta kiinni.Mä luulen että ennemminkin loppuu tyylitaju,taito ja tieto kesken.Mullakin on niitten kans vähän nihkeetä silloin tällöin. Miten sun palkkas kävis jos datalangoilla liikkuis pelkkä Excelia ja .doc:eja? Eiks tuo trafiikki oo kuitenkin aika olennaista tos tietoyhteiskuntapuolella. Jos ei data kulje ni ei tarvittais mitään konsulttejakaan. Harrasta hartaasti :-) | |
![]() 07.06.2006 14:20:28 | |
Siis oikeasti? Luuletko että ENGELin tai Lassila-Tikanojan koneet, laitteet, roska-autot yms. ovat olleet ilmaisia? Joku henkilö tai jotkut henkilöt ovat nuokin firmat tyhjästä luoneet. Parempi että olet ihan hiljaa kun et mistään mitään tiedä. Uskaltaisin väittää että yksi jätekuormuri maksaa enemmän kuin sinun ja kaveriesi soittovermeet. Hoho. Ja taas meni analogia perseelleen. Firma joka tarjoaa laitteet työntekijöidensä käyttöön keikoilla ei ole sama kuin yksittäisen työntekijän henkilökohtainen panostus omaan ammattivälineistöönsä. Keikkailevat ammattimuusikot ovat lähes yksinomaan freelancereita, eipä oo mitään "mesenoivia" firmoja tukena. Parempi että olet ihan hiljaa kun et mistään mitään tiedä. Esim. Eastwayn koko kalusto rekkoineen, busseineen, backlineineen, PA-laitteineen, prosessoreineen jne. on hinnallisesti vähän vertailukelpoisempi noiden sun mainitsemien firmojen suhteen - tai ainakin analogia on helvetisti osuvampi. Muusikoiden käytössä on toikin kalusto, kun tehdään keikka itäväylän poikien kanssa. Muusikon ammattia voisi verrata palvelualaan myös. Jotta saa nimeään ihmisten huulille, on aluksi myytävä persnahkansa, kenties jopa maksaa siitä että pääsee jonnekin. Ei nämä hommat pyöri siten että kultainen lusikka lyödään suuhun. Totta helvetissä. Sitä varten tätä ammattia varten kouluttaudutaan se 10-20v ja oppirahoja maksetaan käytännössä koko ajan. Välillä joutuu ITSEKIN UHRAUTUMAAN... ja muusikot näyttävät olevan helvetin huonoja tässä asiassa. Kaikki pitää saada ja mistään ei voida tinkiä... ainakin asenteet ovat hyvin pitkälle tuota rataa. Todellisuus voikin olla erilainen. Tohon ei viitsi edes vastata. Sä et edelleenkään kommentoinut sitä, mistä se liksa, "tuntipalkka", muodostuu kun lähdetään keikalle parinsadan kilometrin päähän? Ja edelliseen vastaukseen viitaten - kuvitteletko oikeasti, että 4R tekee bändinsä kanssa keikkoja niin että myyntihinta koko bändille on ~200e? Eiköhän se liksa ole /nuppi. Normaalin keikan myyntihinnaksi tulisi tollaisessa hypoteettisessa tilanteessa telleineen ja lelleineen +provikoineen varmaan lähemmäs 1400-1500e. Ja hyväntekeväisyyskeikkoja tulee tehtyä, totta kai. Ja soitettua välillä ilmaiseksikin. Mutta ei sillä ole muusikon ammatin kanssa mun mielestä mitään tekemistä, eikä polkuhintaan pidä lähteä soittamaan. Ts. kilpailla hinnalla tarpeettomasti muiden ammattilaisten kanssa. | |
![]() 07.06.2006 14:20:48 | |
Viime keikasta tuli 970€ palkkio (duo), siitä vähennetään verot (46% eli n. 450€) ja äänentoisto (366€). Paljonko jää? Alle kaksi sataa. Ai niin, se sisälsi matkakulut. Eli käteen jäi 0 kun omalla autolla oltiin liikkeellä. Jeah. Eli se mitä nimellisesti keikoista jengi saa, ei todellakaan näy kukkarossa ellei se ole päätoimista ja keikkaa pitää olla myös tarpeeksi paljon. Divariurheilijoilla tilanne on vielä huonompi. Vähintään sen saman ajan on opetellut lajiaan, mitä muusikko, eikä palkkaa tule lainkaan. Jokaisesta harjoituskerrasta, pelistä, varusteesta, loukkaantumisesta, voitosta ja tappiosta tulee persnettoa! Kokopäivätöissä on käytävä vääjäämättä. Jossain menee kai se harrastuksen ja ammatin raja. Jos teet keikkaa persnetolla, älä edes kuvittele musiikkia ammatiksesi. Harrastuksen taas ei ole yleensäkään tarkoitus elättää ihmistä. Harrastus on se, mitä tehdään oman kiinnostuksen vuoksi vapaa-ajalla. "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." | |
![]() 07.06.2006 14:21:44 | |
minun nykyisellä kuukausipalkalla ei kannata edes pyrkiä ammattimuusikoksi tässä maassa. Jos minulle jää nyt joku 2500e/kk käteen (ei sisällä kilometrikorvauksia jotka ovat verottomia) niin siitä voi jokainen laskea mitä se tarkottaisi sinun keikkaliksoilla. Toisaalla sä oot sitä mieltä, että musaa pitäisi jakaa ilmaiseksi, mutta silti sä sanot ettei sun kannata alkaa musisoimaan ammatiksesi koska siinä ei tienaa tarpeeksi? Miksi kenenkään sitten pitäisi tai kannattaisi musisoida? Tähän varmaan tulee jotain tekopyhää siitä, että soittaa vaan omaksi iloksi jne. Sun taitaa olla vaikea käsittää sitä, että se on joillekin ihan "päivätyö". Eikä kaikki voi sitä tehdä niin, että kävisivät päivätöissä ja illat olisivat kiertueilla. Susikoira Roi Orbison | |
![]() 07.06.2006 14:22:08 (muokattu 07.06.2006 14:31:59) | |
Ei ku mun pointti oli että monet soittajat (niinku itsekin totesit) tekevät ilmaiseksi duunia vaikka kuinka pitkään. Eli ne korvaukset mitä nyt saa on nyt, ei 10vuotta sitten eikä välttämättä 10vuoden jälkeen eli kaikkien on taottava silloin ku rauta.... Tottakai. Edelleen minua vain ihmetyttää, että jos tienaa keikoista huonosti niin kukaan taho ei tietääkseni pakota tekemään keikkoja tai työskentelemään huonolla palkalla ammattimuusikkona. Ymmärrän että se on monelle intohimo, mutta jollei se elätä niin eihän sitä silloin voi ammatikseen tehdä. Pitää kehittää jotain muuta. Enkä edelleenkään usko että PirateBay tai muut waretukseen liittyvät sivustot söisivät artistien keikkoja. Toisaalla sä oot sitä mieltä, että musaa pitäisi jakaa ilmaiseksi, mutta silti sä sanot ettei sun kannata alkaa musisoimaan ammatiksesi koska siinä ei tienaa tarpeeksi? Minä olen aina ollut sitä mieltä, että työstä tulee maksaa korvaus sen tekijälle. Minusta se ei kauheasti artistin leipää syö jos hänen uusimmalta levyltään on netissä levityksessä vaikka joku neljän biisin promo. Jengi pääsee kuunteleen uuden levyn materiaalia ja tekemään päätöksen ostosta. Tuolla konstilla netissä liikkuisi laillisia ladattavia biisejä jotka voisivat olla "ilmaisia". Oliko sulla muita ongelmia? Miksi kenenkään sitten pitäisi tai kannattaisi musisoida? Tähän varmaan tulee jotain tekopyhää siitä, että soittaa vaan omaksi iloksi jne. Sun taitaa olla vaikea käsittää sitä, että se on joillekin ihan "päivätyö". Eikä kaikki voi sitä tehdä niin, että kävisivät päivätöissä ja illat olisivat kiertueilla. Ei minulla ole mitään vaikeuksia käsittää, mutta jos työmarkkinat on muusikolle huonot niin vittuako mulle vikistään siitä että palkat on huonot? Jollei se muusikon päivätyö elätä niin VAIHDA ALAA! Jos yhtiöllä jossa olet töissä menee huonosti ja sinut irtisanotaan, niin alatko siitä marisemaan että "mulle kuuluu tuo palkka, mä olen aina ennenkin tehnyt tätä hommaa..."? Tuskin, silloin lähdetään etsimään uutta työpaikkaa. Kukaan ei pakota tekemään musiikkia ja musisoimaan persnetolla, mutta jollei se touhu lyö leiväksi niin on parempi kehitellä jotain muuta. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 14:22:49 | |
Tottakai. Edelleen minua vain ihmetyttää, että jos tienaa keikoista huonosti niin kukaan taho ei tietääkseni pakota tekemään keikkoja tai työskentelemään huonolla palkalla ammattimuusikkona. Ymmärrän että se on monelle intohimo, mutta jollei se elätä niin eihän sitä silloin voi ammatikseen tehdä. Pitää kehittää jotain muuta. Enkä edelleenkään usko että PirateBay tai muut waretukseen liittyvät sivustot söisivät artistien keikkoja. Eiks ne vaan lisää. Ne syö levynmyyntiä kylläkin. MÖLLISTY | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)