Aihe: Rap-musa
1 2 3 4 5 6 7
Caine
28.09.2004 11:24:10
Mustien amerikkalaisten esittämä gangstaräppi ei niinkään vituta, mutta suomalaisten perässähiihtäjien naurettava, "katu-uskottavuuden" kerääminen sun muu feikkaaminen pistää sapen kiehumaan, varsinkin kaikki Pikkugeet ja Spesialistit ärsyttävät juuri suomalaisuutensa takia. Public Enemyt ja Cooliot ovat tehneet paljon rapin eteen, mutta kaikenmaailman Eminemit ja 50 centit vain raiskaavat haudassa maatuvaa oikeaa gangstahenkeä (Miksi edes kirjoitan tätä?) ja saavat räpin kuulostamaan, tai tuntumaan nykyään todella populaariselta ja loppuunkuluneelta, jonka tahdissa spreijataan Tuusulan juna-aseman alitunnelin seinämiä, tai kosketaan ensimmäistä kertaa rinnakkaisluokkalaisen kotibileissä yhden yön ihastuksen tissiä. Vaikken räppiä siis kuuntelekaan, niin silti omaan tietyt arvostukset ja kunnioitukset tiettyjä vanhan liiton rap-artisteja kohtaan. Omat rap-kulttuurinsa kullakin, mutta suomalainen rap-musiikki siis vaan lähinnä vituttaa. Raptori nyt teki sen eteen paljon, mutta kun Suomen hip hop-kulttuuri tuntuu täysin teiniriZojen miellyttämiseen tarkoitetulta kertakäyttöpaskalta. Verratkaa vaikka Ruotsiin. Markoolio ja Petter omaavat sata kertaa enemmän asennetta mitä Fintelligensit ja Skandaalit.
Pesumerkki taakse.
Aukikco
30.09.2004 16:44:40

Hei oikeasti. Jokainen joka on sitä mieltä, että räppi on vain yksinkertaisella biitillä höystettyä typerää uhoamista, kuunnelkaa nyt oikeasti jotain muutakin kun noita tunnetuimpia nimiä. Kokeilkaa parina esimerkkinä vaikkapa Alias - Jovial Costume Sole - Teepee On A Highway Blues, Ceebrolistics - Nollapiste ja vaikkapa Murmurecordings - Winds / Tuulet. Löytyvät varmaankin soulseekistä tms.
Aminohappo
30.09.2004 18:50:18
Ei sellasta puhe ohjelma musaa vaan jaksa kuunnella. Yksinkertaista.
Feuer frei!
Mako
30.09.2004 19:03:51

Ainoaa hyvää suomalaista räppiä minusta oli Raptori. Eivät ottaneet itseään liian vakavasti (miten suomeksi räppiä esittävä voi ottaa itsensä tosissaan?!), sääli että monille juuri se oli liikaa. Raptori myös räppäsi aiheista joita nykyäänkin voisi käsitellä, ei ollut vain itsensä hypettämistä ja tyhjää paskanjauhamista/uhoa.

Hassua, että juuri se suomiräppiakti joka muisti räpätä suvaitsevaisuuden puolesta (se alkuperäinen räpin juttu?) on itse niin helvetin syrjitty. Joku sliipattu ja huoliteltu vientiTUOTE-Paleface voi sitä sitten telkkarissa voivotella, että hitsi miten Raptori tekikään hallaa koko skenelle.
"Kuka minä on? Missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)