Aihe: Seksuaalisille vähemmistöille oma levymerkki
1 2 3 4 5 6 7 8
Notefix
17.01.2006 13:30:46 (muokattu 17.01.2006 13:33:53)

Mua pikkuisen ärsyttää, kun ihmiset pistetään muotteihin. Enemmän diggaan ajatuksesta että ihmiset ovat yksilöitä.

Joskus hyvää tahtovat ihmiset aiheuttavat enemmän harmia kuin hyvää luokittelemalla ihmisiä niin, että se tuntuu melkein rasistiselta...siis juuri nää jutut, jossa "kaikki homot ovat tyylitajuisia kuluttajia", "rekkikset ovat sitä tai tätä"....TAI vaikkapa se, kuinka heteromies sijoitetaan ahtaaseen muottiin. Pitää olla se vitun volvo, vaimo ja kaksi lasta ja armeija käytynä!

Aika ahdistava ajatus että meidän jokaisen pitäisi käyttäytyä orjallisesti jonkun ennaltamäärätyn mallin mukaan....oli se sitten normihetero tai kiintiöhomo....
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
kivi
17.01.2006 13:35:47
Mua pikkuisen ärsyttää, kun ihmiset pistetään muotteihin. Enemmän diggaan ajatuksesta että ihmiset ovat yksilöitä.

Joskus hyvää tahtovat ihmiset aiheuttavat enemmän harmia kuin hyvää luokittelemalla ihmisiä niin, että se tuntuu melkein rasistiselta...siis juuri nää jutut, jossa "kaikki homot ovat tyylitajuisia kuluttajia", "rekkikset ovat sitä tai tätä"....TAI vaikkapa se, kuinka heteromies sijoitetaan ahtaaseen muottiin. Pitää olla se vitun volvo, vaimo ja kaksi lasta ja armeija käytynä!

Jep. Mutta fakta on, että markkinointi tehdään stereotypioimalla, elävät ihmiset ovat liian monimutkaisia ennustaa. Ja ainakin mä olen tässä keskustellut niiden stereotypioiden valossa, joita tiedän käytettävän (ja vähän kieli poskessa), enkä vedoten suoraan niihin oikeisiin ihmisiin joita tunnen.

Ei kellään oikeasti ole 2,75 lasta :-)

(Mutta toisaalta tosiasia on sekin, että ihmisluontoon kuuluu vastata odotuksiin. Sen vuoksi stereotypiat muuttuvat helposti todeksi, hyvässä ja varsinkin pahassa.)

Ei maar, nyt pitää lähteä ajamaan. Jatketaan toiste, moro.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
larinparaske
17.01.2006 13:38:03

Tajuatko, kuinka paljon 14-reikäiset Martensit, wifebeater-malliset tankkitopit ja haalistuneet 501:set maksavat? Jo yksin Martensit pyörivät tuhannen mummonmarkan huiteissa, siinä missä hyvinpukeutuva taksikuski saa matalakantaiset loaferinsa 5 eurolla Citymarketin kenkäosastolta, v-aukkoisen pulloverinsa Hilppa-tädiltä ja tuulitakkinsa autokaupan lahjana.
:-P

Juu juu, mutta kun ei ne lesbot pukeudu kaikki noin, vaikka L-koodista voisi muuta päätellä. Jos pitää vertailla lesboa ja heteroa kuluttajana ja trendsetterinä, pitää sitä taksikuskia verrata siihen nelikymppiseen Irmeliin joka pukeutuu väljään flanellipaitaan ja ajelee itte tukkansa, ja jolla ei ole yhtään läväriä naamassa :)
I want to be the king and queen of cheese
Pieni rumpalipoika
17.01.2006 13:40:18

Tajuatko, kuinka paljon 14-reikäiset Martensit, wifebeater-malliset tankkitopit ja haalistuneet 501:set maksavat? Jo yksin Martensit pyörivät tuhannen mummonmarkan huiteissa...

Tajuan. Ja arvaa vituttaako? Joutunu just ton takii vähentää dokaamista. Hoho.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
kivi
17.01.2006 13:40:36
Juu juu, mutta kun ei ne lesbot pukeudu kaikki noin, vaikka L-koodista voisi muuta päätellä. Jos pitää vertailla lesboa ja heteroa kuluttajana ja trendsetterinä, pitää sitä taksikuskia verrata siihen nelikymppiseen Irmeliin joka pukeutuu väljään flanellipaitaan ja ajelee itte tukkansa, ja jolla ei ole yhtään läväriä naamassa :)

Kyseessä oli huumori. Koska eihän tätä ketjua oo enää moneen sivuun pystynyt vakavalla naamalla keskustelemaan
:-)
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
M-Juhana
17.01.2006 13:43:47

Kyseessä oli huumori. Koska eihän tätä ketjua oo enää moneen sivuun pystynyt vakavalla naamalla keskustelemaan

Eli, kun sun näkemys musiikin markkinoinnista kyseenalaistetaan, koko juttu onkin huumoria ?
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Notefix
17.01.2006 13:47:02

Jep. Mutta fakta on, että markkinointi tehdään stereotypioimalla, elävät ihmiset ovat liian monimutkaisia ennustaa.

Jep...Markkinoinnin ja todellisuuden kohtaaminen on aina mielenkiintoinen asia. Samoin kuin se että stereotypia on vaarallisen lähellä ennakkoluuloa.

(Mutta toisaalta tosiasia on sekin, että ihmisluontoon kuuluu vastata odotuksiin. Sen vuoksi stereotypiat muuttuvat helposti todeksi, hyvässä ja varsinkin pahassa.)

Toikin on totta...sen voi huomata kaikessa. Ihmisillä ON taipumus kuulua heimoihin. Mutta silti uskon, että sen ei tarvitse sulkea pois omaehtoista ajattelua.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
salmivaara
17.01.2006 14:01:37

Eli, kun sun näkemys musiikin markkinoinnista kyseenalaistetaan, koko juttu onkin huumoria ?

Haha! Esitätkö vai etkö oikeasti ymmärrä?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
M-Juhana
17.01.2006 14:08:14

Haha! Esitätkö vai etkö oikeasti ymmärrä?

En ymmärrä, miksi ei voi nähdä asoita toisin kuin joku muu. Ilman, että leimataan sairaaksi ja tyhmäksi.

RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Valokaari
17.01.2006 15:26:27

Pakko sanoa että tuo homojen oma levymerkki ei taida ihan turha keksintö olla, jos se täällä näin kovasti herättää keskustelua.

Teillä ei muuten useimmilla ole aavistustakaan, kuinka moni suosikkiartisteistanne ei olekaan hetero
:-D

Joo, mullehan se on siis ihan sama että mitä mun suosikit tykkää puuhailla vapaa-aikoinaan. Paitsi jos joku tulee sanomaan et Judas Praistissa tai Queenissa olisi homoja mukana, sit mää kyllä lyön. Mun lemppareita ei pilkata! Mut sit jos joku tulee ja pystyy näyttämään ihan todisteita et niissä bändeis olis homoja, niin hyi helkutti! Siis hyi saakeli, ei hitto, siis yök tosiaan! Oisinko mä muka kuunnellu homojen ääntelyä kaikki nää vuodet, ei saakeli, ei sitä tämmönen normaali mies kestäis. En mä mikään homofoobikko oo, mut hei johonkin nyt pitää ne rajat kerta kaikkiaan vetää. Mulla loppuis musiikin kuuntelu siihen paikkaan.
Rok rok.
nikomati
17.01.2006 17:34:23

eihän tällasessa touhussa ole mitään järkeä.
pöllö-öljyä oli maisteltu
J.Ahonen
17.01.2006 18:48:54
Sivulla 5 kivi teki asiansa minulle selväksi. En itse kannata mutta hyvä pointti.
VÄKIPÄÄ
17.01.2006 19:12:09
Mitä seuraavaksi? Lihaville oma levymerkki ja tv- kanava BiGsound ja Fatvision? Ja seuraavassa erässä syöpää sairastaville muusikoille omat kerhot? Ei, ei ja ei.
Mitä *ittua se mulle kuuluu mitä mä teen?
Mako
17.01.2006 19:15:31

En ymmärrä, miksi ei voi nähdä asoita toisin kuin joku muu. Ilman, että leimataan sairaaksi ja tyhmäksi.

En minäkään. Tässä ketjussa on tapahtunut mun nähdäkseni ylilyöntejä.

Itse threadin alkuperäinen juttu on typerä uusi keino lokeroida ihmisiä, oli taustalla sitten markkinoinnin, myynnin tai minkä tahansa muun tosi jalon asian edistäminen. Vaikka taisin sen jo sanoa. En jaksa selata näin hirveätä satsia tekstiä taaksepäin enää kertaakaan tarkistaakseni.
"Think MacGyver, think!" -MacGyver
mr_b
17.01.2006 19:41:16 (muokattu 17.01.2006 19:41:36)

Jos olisin homo ja artisti (ainakin jokin singer/songwriter -tyylinen), en välttämättä menisi tälläiseen mukaan. Tuollaisella levymerkillä olon jälkeen olisin aina homoartisti, riippumatta siitä minkälaista musiikkia tekisin. Vähän kuin olisi naiskirjailija :-)

Se on niin hallitseva piirre julkisen yleisön ja lehdistön silmissä. Tietysti ehkä jotkut homoartistit haluavat juuri sitä, kohdentua "omilleen".
Higgle-dy Piggle-dy. Let's do it!
jPekka
17.01.2006 20:01:17

Jos olisin homo ja artisti (ainakin jokin singer/songwriter -tyylinen), en välttämättä menisi tälläiseen mukaan. Tuollaisella levymerkillä olon jälkeen olisin aina homoartisti, riippumatta siitä minkälaista musiikkia tekisin. Vähän kuin olisi naiskirjailija :-)

Mnjaa, sehän on kiinni singer/songwriteristä. En nyt oikein tiedä mahdetaanko vaikkapa Ani DiFrancosta muistaa ensimmäisenä sukupuolinen suuntautuminen vaikka hän onkin maailman ehkä tunnetuimmalla bisse-levymerkillä... 8-)
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar
Pablo Kigero
17.01.2006 22:46:17

Tosi homo bändi Mean Street osoitteessa http://www.mikseri.net/meanstreet
... epätoivoista mainostusta.. okei... :(
Now it's right, time to roll!
J.Ahonen
17.01.2006 23:06:35
mhh
18.01.2006 12:46:07
Mitä seuraavaksi? Lihaville oma levymerkki ja tv- kanava BiGsound ja Fatvision? Ja seuraavassa erässä syöpää sairastaville muusikoille omat kerhot? Ei, ei ja ei.

Niinpä, älytöntä erittelyä. Eihän heteroidenkaan mieltymyksiä kysellä ja eritellä kun niiden sopimuksia tehdään. Moneltako on kysytty työhaastattelussa, et tykkäätkö sitomisleikeistä ja sen perusteella mietitty palkatako vai ei?

Ei ihmisten suuntautumiset, sukupuolet tai paino tarkoita, että ne ei voisi tehdä levyjä samassa paikassa. Asiaankuulumatonta. Tossa on vaan tollanen muotijuttu kyseessä, kun homot on nyt niin kovasti in. Jos mut laitettas eriksen jonnekin eri merkille, koska oon hetero, en juuri innostuisi.
Hyvä voittaa pahan 6-0
salmivaara
18.01.2006 13:55:37

Mulla tulee tästä vahvoja mielleyhtymiä RAC/NS-levyfirmoihin.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)