Aihe: Spotify II
1 2 3 4 552 53 54 55 5664 65 66 67 68
Samppa1
05.11.2014 12:09:58
reaper666: Milläs tavalla toi wimp/tidal poikkeaa spotifystä, kun hintakin käsittääkseni kalliimpi?
Wimpissä ei nimestä päätellen ole Manowaria :)

Streamaus on lossless eli cd-tasoinen äänenlaatu.
phiit
05.11.2014 12:11:36
Samppa1: Streamaus on lossless eli cd-tasoinen äänenlaatu.

Ero jota ei normikuuntelija normivehkeillä kuule. Spotifyn laatu on jo nyt erinomaista..
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Samppa1
05.11.2014 12:20:13
phiit: Ero jota ei normikuuntelija normivehkeillä kuule. Spotifyn laatu on jo nyt erinomaista..

Joo, peruskuuntelija tai peruslaitteisto ei huomaa eroja.
Nämä on oikeastaan hankalia juttuja kun masteroinnilla ja pakkauksella voidaan saada hyvänkin kuuloista settiä mutta sitten myös huonoa. Jonkin verran tullut testailtua näitä viimeaikoina: Spotify, Deezer, Rdio, iTunes (ostot), flac/alac-tiedostot omista levyistä ym. Oon vuorotellen käyttänyt ja testannut noita kolmea ensinmainittua streamaus-palvelua.

Joskus ihan perus iTunes-tiedostokin kuulostaa erittäin hyvältä, koskapa AAC:ssä on parempi pakkausalgoritmi kuin Mp3-tiedostossa.
Rdio:han muuten paranti äänenlaatua tuossa äskettäin, nyt niilläkin soi 320kbps AAC-formaatti, pitäs oikeastaan kokeilla miten se asettuu Spotify:n kanssa.

Jos totta puhutaan onhan tuo häviötön pakkaus hieno juttu mutta taidan itsekin silti pitäytyä Spotify:ssä. Koskapa kuitenkin ostan niin paljon levyjä vuoden aikana (cd&lp) etten välttämättä tarvitse lossless-streamausta kun hintakin on tosiaan korkeampi.

Parempi joskus vaan nauttia korvilla eikä liikaa miettiä tai tutkailla eri matemaattisia kuvioita. Onhan cd:täkin monet moittineet mutta kylläpä sekin on edelleen hieno formaatti, joissakin asioissa kuitenkin päihittää jopa vinyylin (levy soi aina hienosti vrt. viime vuosien vinyyliprässit jossa on arpapeliä laadun suhteen).
phiit
05.11.2014 12:42:15
Samppa1: Joo, peruskuuntelija tai peruslaitteisto ei huomaa eroja.
Nämä on oikeastaan hankalia juttuja kun masteroinnilla ja pakkauksella voidaan saada hyvänkin kuuloista settiä mutta sitten myös huonoa. Jonkin verran tullut testailtua näitä viimeaikoina: Spotify, Deezer, Rdio, iTunes (ostot), flac/alac-tiedostot omista levyistä ym. Oon vuorotellen käyttänyt ja testannut noita kolmea ensinmainittua streamaus-palvelua.

Joskus ihan perus iTunes-tiedostokin kuulostaa erittäin hyvältä, koskapa AAC:ssä on parempi pakkausalgoritmi kuin Mp3-tiedostossa.
Rdio:han muuten paranti äänenlaatua tuossa äskettäin, nyt niilläkin soi 320kbps AAC-formaatti, pitäs oikeastaan kokeilla miten se asettuu Spotify:n kanssa.

Jos totta puhutaan onhan tuo häviötön pakkaus hieno juttu mutta taidan itsekin silti pitäytyä Spotify:ssä. Koskapa kuitenkin ostan niin paljon levyjä vuoden aikana (cd&lp) etten välttämättä tarvitse lossless-streamausta kun hintakin on tosiaan korkeampi.

Parempi joskus vaan nauttia korvilla eikä liikaa miettiä tai tutkailla eri matemaattisia kuvioita. Onhan cd:täkin monet moittineet mutta kylläpä sekin on edelleen hieno formaatti, joissakin asioissa kuitenkin päihittää jopa vinyylin (levy soi aina hienosti vrt. viime vuosien vinyyliprässit jossa on arpapeliä laadun suhteen).

Kyllä se lossless on tänä päivänä vaan hukkatilaa ellei sitten puhuta HD audiosta joka taas jo täysin eri juttu kuin "cd taso"
Aakoo
06.11.2014 10:15:21
reaper666: Toi viimeinen cd-soitin -juttu oli varmaan vitsi.

Ei tää nyt ihan suoraan vitsi ollut, mutta kärjistys.. Jossakin vaiheessa cd:lle formaattina tulee noutaja, tuskin ihan huomenna, mutta ehkä 5 tai 10 vuoden päästä, tai 25? Kuka tietää. Siinä vaiheessa, kun cd;tä ei enää tehdä, alkaa soittimien määrä markkinoilla vähenemään ja sitä myötä cd:n kuuntelu vaikeutuu.. Aika monella meistä on VHS kasetteja vielä nurkissa, mitenkäs on vhs nauhurien laita?
phiit
06.11.2014 12:03:53 (muokattu 06.11.2014 12:05:51)
Aakoo: Ei tää nyt ihan suoraan vitsi ollut, mutta kärjistys.. Jossakin vaiheessa cd:lle formaattina tulee noutaja, tuskin ihan huomenna, mutta ehkä 5 tai 10 vuoden päästä, tai 25? Kuka tietää. Siinä vaiheessa, kun cd;tä ei enää tehdä, alkaa soittimien määrä markkinoilla vähenemään ja sitä myötä cd:n kuuntelu vaikeutuu.. Aika monella meistä on VHS kasetteja vielä nurkissa, mitenkäs on vhs nauhurien laita?

No jo tänä päivänä voi ihmetellä kuka niitä ite CD levyjä oikeasti enää kuuntelee? Kyllähän ne levyt ripataan koneelle ja kuunnellaan mobiililaitteista. CD levyjä tulee ostettua muutenkin ainoastaan jos kyseessä on joku spesiaalipaketti jossa esim DVD mukana, ei muuten ole tullu hankittua moneen moneen vuoteen vaan digitaalisena ne tulee ostettua. Ei o erillistä CD soitintakaan ollu (täytyy ihan miettiä), yli viimeseen 10v :)
reaper666
06.11.2014 14:14:18 (muokattu 06.11.2014 14:18:03)
phiit: No jo tänä päivänä voi ihmetellä kuka niitä ite CD levyjä oikeasti enää kuuntelee? Kyllähän ne levyt ripataan koneelle ja kuunnellaan mobiililaitteista. CD levyjä tulee ostettua muutenkin ainoastaan jos kyseessä on joku spesiaalipaketti jossa esim DVD mukana, ei muuten ole tullu hankittua moneen moneen vuoteen vaan digitaalisena ne tulee ostettua. Ei o erillistä CD soitintakaan ollu (täytyy ihan miettiä), yli viimeseen 10v :)

Minä kuuntelen cd:ltä. Toki rippaan sen jos välttämättä mp3 -soittimeen sen haluan.

ja vhs -nauhureista. Saahan niitäkin vielä tietyistä paikoista ja on mulla sellanenkin. Toki ei käytössä :D

edit. En nyt muutenkaan ole ihan normaaleimmasta päästä oleva henkilö enkä yleistä mun mieltymyksiä. Mutta on mulla ainakin kaksi kaveria ketkä on ihan samoilla linjoilla tässä. Tosin he eivät edes rippaa koneelle.
sustain65
06.11.2014 21:34:01 (muokattu 06.11.2014 21:39:04)
phiit: No jo tänä päivänä voi ihmetellä kuka niitä ite CD levyjä oikeasti enää kuuntelee? Kyllähän ne levyt ripataan koneelle ja kuunnellaan mobiililaitteista. CD levyjä tulee ostettua muutenkin ainoastaan jos kyseessä on joku spesiaalipaketti jossa esim DVD mukana, ei muuten ole tullu hankittua moneen moneen vuoteen vaan digitaalisena ne tulee ostettua. Ei o erillistä CD soitintakaan ollu (täytyy ihan miettiä), yli viimeseen 10v :)

Ihmettele sinä vaan, meitä on kuule vielä sellaisiakin, joilla on autossa CD-soitin muttei yhtä helposti ja nopeasti soittamaan lähtevää tiedostopohjaista autosoitinta. Muutama CD tulee ostettua vielä nykyisinkin per vuosi, ihan juuri tuota autokäyttöä varten. Enemmän kuitenkin tulee ostettua musaa digitaalisena. Ja kun auto vaihtuu, niin sitten varmaan digitalisoituu musa siinäkin ympäristössä osaltani.

Kotona on kaikki CD:eitten musa ripattuna FLAC-muotoon ja sen saa soimaan missä tahansa huoneessa, kuten esim. Spotifyn myös. Kännykästä tulee kuunneltua mp3:ia jonkin verran, kuten myös Spotifyta tai Deezeria.

Eli tämmöisiä sekakäyttäjiäkin kuule on.
Bullitt
12.11.2014 04:39:44
Mobiili-Spotify sekoilee. Tablettini suoritti järjestelmäpäivityksen ja sen jälkeen sekoilu alkoi, eikä tilanne ole korjaantunut vaikka olen ohjelman asentanut uusiksi useaankin otteeseen.

Oireet ovat seuraavat: kun haen jotain artistia ja klikkaan tuloksista artistin nimen, ei sovellus siirrykkään artistiin, vaan sulkeutuu. Tuosta hakuvalikosta pääsee toisinaan yksittäiseen levyyn, jos valitsee nuista yksittäisten hakutulosten lisäasetuksista "siirry albumiin". Ainoa tapa päästä itse artistiin on laittaa hakutuloksista joku biisi soimaan ja soittimen valinnoista klikata " siirry artistiin ", ja tällöin onnistuu yleensä toisella yrittämällä.

Kellään muulla vastaavaa ongelmaa ollut ja ehdotusta miten tuon korjaisi?
Good people drink good beer.
phiit
12.11.2014 12:51:05
ekikoo
20.11.2014 15:09:19 (muokattu 20.11.2014 15:11:56)
Tuli peruutettua spotify unlimitedin tilaus. Oon havainnut että nopeammin vaa laittaa tubesta biisit tai levyn soimaan, opettelumielessä sieltä rippaa iizisti mp3n. Laatukin valtaosassa tapauksista on itselleni riittävä.

edit: Olisihan se kiva maksaa mutta tuo clientti jotenkin vituttaa vaan nykyään.
I would if I could...! Bitch!
Jeszse
20.11.2014 22:08:32

Meikä.

Kannettavan soittimen virkaa toimittaa puhelin ja spotify, kotona kuuntelen suurimman osan musasta koneella spotifysta, mut esim autossa kuuntelen vaan levyjä.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
morfin_mafer
22.11.2014 08:31:04
Olen saurannut Spotifystä tulevia tuloja.

Joskus tulee 2 streemillä 0,03 € ja joskus yhdellä streemillä tulee vain 0,0001 €. Että mitenköhän toi Spotify oikein laskee noita tuloja?

Myyntiluvuissa näkyy vain n. 1500 soittokertaa mutta tiedän, että soittokertoja on yli 10000 joten meneeköhän osa streemeistä järjestelmien ohi?
-- -- Matti Kiviharju Label Manger, Founder & Owner i4ware Records http://records.i4ware.fi/ +358 40 820 0691 ---
jra
22.11.2014 11:15:03 (muokattu 22.11.2014 11:21:33)
morfin_mafer: Olen saurannut Spotifystä tulevia tuloja.

Joskus tulee 2 streemillä 0,03 € ja joskus yhdellä streemillä tulee vain 0,0001 €. Että mitenköhän toi Spotify oikein laskee noita tuloja?

Myyntiluvuissa näkyy vain n. 1500 soittokertaa mutta tiedän, että soittokertoja on yli 10000 joten meneeköhän osa streemeistä järjestelmien ohi?

Olikohan niin, että kirjaa vain tietyn määrän jos jostain ip:stä pyöritetään repeatilla yhtä ja samaa biisiä. Jos noin, niin onko sitä varten ettei artisti pistä itse myllyä pyörittämään omia biisejään 24/7?

Hintaero saattaa tulla siitä, että ilmaista ja maksullista kuuntelua koskee tässäkin asiassa eri taksat. Kelalla tästä blogissaan muistaakseni hyvä tai hyviä kirjoituksia.
E: Tuossa esim. avattu sitä millä logiikalla kuunteluista senttejä kertyy: http://www.anssikela.com/2013/11/06/levoton-tytto-ja-spotify/
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
morfin_mafer
22.11.2014 11:53:58
jra: Olikohan niin, että kirjaa vain tietyn määrän jos jostain ip:stä pyöritetään repeatilla yhtä ja samaa biisiä. Jos noin, niin onko sitä varten ettei artisti pistä itse myllyä pyörittämään omia biisejään 24/7?

Niin se olisikin kun teksi 1 min mittaisia biisejä Spotifyyn ja kuuntelisi niitä itse 24/7.

Niin se teksi 10080 streemiä päivässä eli n. 100 € / päivä rahaa, joka olisi n. 3000 € / kk. Niin sillä kyllä elelis ihan kohtuullisesti niin, että ei tarvitsisi tehdä mitään työtä.
-- -- Matti Kiviharju Label Manger, Founder & Owner i4ware Records http://records.i4ware.fi/ +358 40 820 0691 ---
zekeode
23.11.2014 15:46:30

morfin_mafer: Niin se olisikin kun teksi 1 min mittaisia biisejä Spotifyyn ja kuuntelisi niitä itse 24/7.

Niin se teksi 10080 streemiä päivässä eli n. 100 € / päivä rahaa, joka olisi n. 3000 € / kk. Niin sillä kyllä elelis ihan kohtuullisesti niin, että ei tarvitsisi tehdä mitään työtä.

Päivässä on 1440 minuuttia.
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
morfin_mafer
23.11.2014 16:18:37
zekeode: Päivässä on 1440 minuuttia.

Syötin ilmeisesti väärät lukemat laskukoneeseen.

Eihiän tuolla tekisi kuin vähän päälle 10 € / päivä rahaa joten saman rahan kuukaudessa saisi helpommallakin ihan KELAsta maleksimalla vaan kotona työttömänä.
HaloOfFlies
26.11.2014 17:34:44

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Generalissimo
27.11.2014 16:17:19
Onkos kellään muulla vastaavaa ongelmaa? Eli ruukaan Spotifyssä kuuntelemani artistin kohdalla painaa "seuraa"-namiskaa, koska näin artistit menevät nättiin listaan omaan profiiliin. Sieltä sitten on mukava selailla artisteja kun miettii mitähän sitä seuraavaksi kuuntelisi. Paljon kätevämpää, kuin alkaa jotain soittolistoja väsäilemään, kun uudet julkaisutkin tulevat automaattisesti näihin seurattuihin profiileihin. No, mulla näkyy seuratut-listassa vain noin puolet kaikista artisteista mitä olen seurannut. Oikea lukumäärä kyllä näkyy numerona, mutta ei se näytä läheskään kaikkia. Ärsyttävä ominaisuus/vika, onkohan tässä nyt joku hässäkkä profiilissa, toimiiko muilla oikein?
M4ss3 m/
27.11.2014 16:32:37
HaloOfFlies: Rammstein lisätty Spotifyyn.

http://www.findance.com/uutiset/243 … di-puuttui-spotifysta-ei-puutu-enaa

Huomasin saman, kun avasin tänään Spotifyn aamulla. Tullutkin koko päivä luukutettua Du Hastia ja tutustuttua muuhun bändin tuotantoon.
musta ripulihevikitara
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)