jukkajylli 14.10.2013 08:08:17 | |
---|
Mites sitten tammonen etta tuota noinaa. Multa kysellaan soittotunteja toisinaan. Sitten selitan, etta ihan jees mutku ma en oo itekaan saanut soittimeeni opetusta ja olen aina kohteliaasti kieltaytynyt. Mutta olisiko moraalisesti arveluttavaa ryhtya opettamaan maksua vastaan ilman mitaan tutkintoa? I'm not the one to blame |
Isotalo 14.10.2013 14:52:05 | |
---|
jukkajylli: Mites sitten tammonen etta tuota noinaa. Multa kysellaan soittotunteja toisinaan. Sitten selitan, etta ihan jees mutku ma en oo itekaan saanut soittimeeni opetusta ja olen aina kohteliaasti kieltaytynyt. Mutta olisiko moraalisesti arveluttavaa ryhtya opettamaan maksua vastaan ilman mitaan tutkintoa? Ei olisi. Kunhan opettaa oikeita ja kehittäviä asioita eikä mielipiteitä. |
sellisti 17.10.2013 12:39:51 | |
---|
Veksu: Valitettavasti en tarkoita. Koulutus ei nimittäin hänen mielestä takaa mitään. No sitten on kyllä todella outo tyyppi kyseessä. Millähän perusteella hän itseään pitää niin suurena ammattilaisena, että on varaa sylkeä kaikkien muiden päälle..? Kuulostaa hieman luonnevikaiselta tapaukselta. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |
sellisti 17.10.2013 12:42:45 | |
---|
jazzbass-73: Klasaripuolella varmaankin jotain papereita ehkä tarvitaankin Ja sielläkin lähinnä opetuspaikkoja hakiessa. Jos orkesterin koesoitossa soitat kaikki muut suohon niin ei kukaan tuu sanomaan että no joo mutta näytäs vähän niitä todistuksia. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |
Rotuvaari 17.10.2013 13:58:28 | |
---|
sellisti: No sitten on kyllä todella outo tyyppi kyseessä. Millähän perusteella hän itseään pitää niin suurena ammattilaisena, että on varaa sylkeä kaikkien muiden päälle..? Kuulostaa hieman luonnevikaiselta tapaukselta. Kuulostaahan se. Tosin vaikea sanoa onko se luonnevikaisuutta ettei aikuisena kykene ajattelemaan omilla aivoillaan, jos faktat on syötetty puurolautasen mukana. Oletan näin käyneen. Kaveri kyllä haluaa tosissaan ammattilaiseksi ja varmaan pitääkin itseään sellaisena, vaikkei itseään musiikilla elätä. Syödessään tätä vaatimattomaksi muuttunutta ateriaansa hän katseli korppia puun oksalla ja oli kuulevinaan, kuinka lintu röyhtäisi. |
jazzbass-73 18.10.2013 00:37:43 (muokattu 18.10.2013 00:41:43) | |
---|
jukkajylli: Mites sitten tammonen etta tuota noinaa. Multa kysellaan soittotunteja toisinaan. Sitten selitan, etta ihan jees mutku ma en oo itekaan saanut soittimeeni opetusta ja olen aina kohteliaasti kieltaytynyt. Mutta olisiko moraalisesti arveluttavaa ryhtya opettamaan maksua vastaan ilman mitaan tutkintoa? Ei ole , varsinkin jos kysyjä haluaa opetusta nimenomaan SINULTA ; hän lienee myös tietoinen mitä haluaa . Itse olen myös pitkin hampain aikoinaan antanut bassotunteja , vaikka nimenomaan painotin etten osannut edes nuotteja !!! Häntä kiinnosti näemmä enemmän soittimen hallinta / staili mitä oli kuullut ( soittotatsi yms . ) , kundilla oli mm. teoria aivan eri tasolla ku meikäläisellä , joten tuntui vähän typerältä ' opettaa ' . Mutta huomasin yhden tärkeän asian ... aivan helevetisti oppii itekkin kun yrittää itse opettaa ;) |
baron 18.10.2013 00:43:01 | |
---|
jazzbass-73: Ei ole , varsinkin jos kysyjä haluaa opetusta nimenomaan SINULTA ; hän lienee myös tietoinen mitä haluaa . Itse olen myös pitkin hampain aikoinaan antanut bassotunteja , vaikka nimenomaan painotin etten osannut edes nuotteja !!! Häntä kiinnosti näemmä enemmän soittimen hallinta / staili mitä oli kuullut ( soittotatsi yms . ) , kundilla oli mm. teoria aivan eri tasola ku meikäläisellä , joten tuntui vähän typerältä ' opettaa ' . Mutta huomasin yhden tärkeän asian ... aivan helevetisti oppii itekkin kun yrittää itse opettaa ;) Mulla on ollut maikkoja jotka osaa teoriaa vähemmän kuin mä mutta ne on 1. osanneet soittaa 2. osanneet opettaa eli oon kokenut kovin hyödylliseksi. Tietysti maikka joka osaa lisäksi teoriaa paremmin kuin mä on ihanteellinen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
dircantilmrpiip 20.08.2023 09:38:57 | |
---|
Eivätköhän ne ammatti muusikotkin ole josakin vaiheessa olleet niitä amatöörejä kelta nokkia vasta-alkajia joita silloiset ammattklaiset katsahti karsaasti - "voiteluaineita käytetään vain ulkoisesti".. |
Jucciz 21.08.2023 00:00:11 | |
---|
dircantilmrpiip: Eivätköhän ne ammatti muusikotkin ole josakin vaiheessa olleet niitä amatöörejä kelta nokkia vasta-alkajia joita silloiset ammattklaiset katsahti karsaasti Kuinkas monivuotinen tuo haudankaivajan koulutus on nykyään? Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan. -Humanoid |
basisti1971 21.08.2023 10:09:02 | |
---|
Moi. Jucciz: Kuinkas monivuotinen tuo haudankaivajan koulutus on nykyään? Jos arvaus osuu tälläkin kertaa oikeaan, on kyseessä pitkän linjan ja vuosien kokemuksen omaava kuopankaivaja ;). Kuka mistäkin syttyy. T:Samuli |
Sabbathologist 21.08.2023 11:44:35 | |
---|
En. Halveksin sellaista, joka omistaa sata kitaraa eikä osaa soittaa muuta kuin kolmen soinnun sontaa. |
mpekkanen 21.08.2023 14:18:51 | |
---|
Sabbathologist: En. Halveksin sellaista, joka omistaa sata kitaraa eikä osaa soittaa muuta kuin kolmen soinnun sontaa. Kyllä taidokkaasti pystyy soittamaan ihan yhdenkin soinnun päälle jos taidot riittää. Esim. kansanmusiikki voi kuulostaa yksinkertaiselta, mutta se voi olla kimuranttia soittaa. |
jukkajylli 21.08.2023 23:59:29 | |
---|
Sabbathologist: En. Halveksin sellaista, joka omistaa sata kitaraa eikä osaa soittaa muuta kuin kolmen soinnun sontaa. Aika erikoinen kommentti ammattimuusikolta, mutta jokainen tavallaan. Kolmensoinnunsonta on mun leipälaji. Stidi alla. |
Lennu 22.08.2023 00:30:07 | |
---|
Sabbathologist: En. Halveksin sellaista, joka omistaa sata kitaraa eikä osaa soittaa muuta kuin kolmen soinnun sontaa. Pitää olla yksi suunnikas jolla soitella turautteluheviä. Muistakaa klikata kirjoitukselleni aina plussa :) Lisää blogissani himassa.net |
Danko 22.08.2023 02:53:47 | |
---|
Sabbathologist: En. Halveksin sellaista, joka omistaa sata kitaraa eikä osaa soittaa muuta kuin kolmen soinnun sontaa. anyway, here's wonderwall "Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko |
shuffle 23.08.2023 19:22:23 (muokattu 25.08.2023 16:37:17) | |
---|
Vähimmäismitta. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
lukethesis 24.08.2023 13:05:55 | |
---|
shuffle: Ammattimuusikko en ole koskaan ollut, kun en ole soittanut virallisella kaupoissa myynnissä olleella teostojulkaisulla. Ai tää on ammattimuusikon määritelmä? Jes! |
Lennu 24.08.2023 13:21:28 | |
---|
lukethesis: Ai tää on ammattimuusikon määritelmä? Jes! Mun mielestä aika akkuraatti. Muistakaa klikata kirjoitukselleni aina plussa :) Lisää blogissani himassa.net |
Epämuusikko 24.08.2023 13:30:57 | |
---|
Ammattimuusikko on se joka sillä elää. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 25.08.2023 13:59:28 (muokattu 25.08.2023 14:04:56) | |
---|
Lennu: Mun mielestä aika akkuraatti. Epiksen määritelmä on minusta hyvä. Siitäkin voi jotenkin saivarrella mutta en nyt keksi että miten. Teoston asiakkuus tai moisilla levyillä soittaminen ei oikein kyllä ammattilaisuuteen riitä. Kolmensoinnunsonnalla kyllä voi tulla ammattilaiseksi, ei se virtuositeettia vaadi. Ja toki sitäkin voi soittaa virtuoottisesti. En ole musiikin asiantuntija. |