eRZu 30.06.2003 17:24:52 | |
---|
Mitäs mieltä ootte niistä bändeistä jotka ovat tekemällä tehtyjä? (esim. Gimmel) jotka pysyvät pinnalla n.2 kk. ja kasassa n.6 kk. joista ei kukaan tiedä muutaman vuoden päästä? Ja sitten ne ohjelmat: pop stars , idol.. ei mitään järkee! mun mielestä menestys pitää ansaita!! eikä ennä et "jos ny pääsis.." Se vaatii yrittämistä,epä onnistumisia ja hyviä hetkiä ystävien tuella!! ja sitten vielä se kun Gimmelkin väittää että ne ei oo tekemällä tehty, saatikka sitten hakemalla haettu jne..! äRSyTTäVää!! Kun me "pulliaiset" kierrämme kaikki kissan ristiäiset että tulisi tunnetuksi edes omalla paikkakunnalla niin sitten joku avuton, joka ei osaa edes käyttää ääntänsä live esityksissä oikein,pääsee pidemmälle! Mutta ne jotka alottavat live-esityksillä,pysyvät kauemmin pinnalla(?) ja kuulostavat paremmilta!(?) kumman kohtalon haluaisitte? tulisi vielä enemmän asiaa mutta antaapa olla.. Music is the power of my life! |
Jabbe 30.06.2003 17:25:52 | |
---|
Viihdettä, viihdettä... Ajattele sitä yleisöä, tuotahan ne haluaa. Reality-tv jne. Olette varmaan huomanneet, että puhun paljon. Mutta yritän kyllä joskus myös sanoakin jotain... |
Makuupussimies 30.06.2003 17:26:58 | |
---|
No suomessa on varmaan tosi monta tällästä "peräkylän bändiä" jotka saisivat aika varmaan levytyssopimuksen. No joutuivathan gimmelin tytöt laulamaan itsensä sinne bändiin, mutta helppoa silti oli niillä. "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
krushing 30.06.2003 17:34:47 | |
---|
onhan se toki tiedetty pitkään, että ulkonäöllä ja markkinoinnilla sinne pinnalle pääsee. ja joskus harvoin sillä, että tekee hyvää musiikkia. gimmelin kohdalla tämä tuli kiusallisen selväksi, parhaan mainoskampanjan saanut tuote (oma tv-ohjelma kerran viikossa - ei hassumpaa) päätyi vuoden ostetuimmaksi levyksi. piste. hieman kärjistettyähän tuo on, mutta ei liene sattumaa, että esim. kaikki nämä the jotains -nimiset toimintarokkibändit ovat pamahtaneet pinnalle lähestulkoon yhtä aikaa. siellä on levy-yhtiöissä kateltu että "ai, mekin tarvitaan tommonen strokes" ja sitten kaivetaan demopinoa ja poimitaan sopivan kehityskelpoinen ja mielellään hyvännäköinen poppoo. |
Jabbe 30.06.2003 17:37:25 | |
---|
Mutta miten se on niin, että aina vain me muusikot valitetaan? Eikai niitä levyjä ostettaisi, jos niistä ei pidettäisi? Olette varmaan huomanneet, että puhun paljon. Mutta yritän kyllä joskus myös sanoakin jotain... |
Wiitala 30.06.2003 18:05:39 | |
---|
Mutta miten se on niin, että aina vain me muusikot valitetaan? Eikai niitä levyjä ostettaisi, jos niistä ei pidettäisi? Tottakai niistä pidetään, koska media muokkaa niistä levyistä "massatuotteita" joita jokainen massateiniydestä kärsivä nuori halajaa... Ajatelkaa nyt jos ei omistaisikaan jotain hittilevyä (joka tottakai on jo kaikilla kavereilla). Eikö olisi hirveää olla Out? Ei olisi enää kavereita, ja seurustelukumppanin hankkiminen olisi ylivoimaisen vaikeaa. Kaikki tuijottaisivat kadulla, ja pikkulapset osoittelisivat sormella. Ja sitten vielä kaiken lisäksi täällä ylitrendikkäässä (massa)muusikoiden.netissä puhuttaisiin heistä pa*kaa. Semmoista olisi olla omistamatta hittilevyjä. Ajatelkaas vähän rakkaat veljet ja siskot... : ) Mutta onneksi se hittilevy menisi pois muodista kahdessa viikossa... Sen jälkeen voi ostaa "seuraavan hittilevyn", ellei ole tuhlannut jo kaikkia vanhempiensa rahoja valmiiksi kulutettuihin lantiofarkkuihin, vaaleanpunaisiin toppeihin, watershine-huulipuniin, Mtv3:sen chattiin tai Golden Capin Light-siideriin... Ja siis tottakai, jos haluat tietää mikä levy on muodissa, eli mikä sinun pitää omistaa (tai käy kuten yllä), klikkaa osoitteeseen www.mtve.com tai www.demi.fi Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
fox 30.06.2003 18:06:39 | |
---|
Mutta miten se on niin, että aina vain me muusikot valitetaan? Eikai niitä levyjä ostettaisi, jos niistä ei pidettäisi? Niin tai nääksä, täällä on vähän eri tavalla musiikkia tutkiskelevia/kuuntelevia ihmisiä. Niinkuin tuolla musabisnes-threadissa hyvin tulee esiin. Ulkomusiikilliset seikatkin on markkinoinnissa äärettömän tärkeitä jos siinä meinaa täysillä pärjätä... |
Wiitala 30.06.2003 18:07:14 | |
---|
Ja siis tottakai, jos haluat tietää mikä levy on muodissa, eli mikä sinun pitää omistaa (tai käy kuten yllä), klikkaa osoitteeseen www.mtve.com tai www.demi.fi Apua, muoti muuttuu. Nyt jos haluaa olla in, pitääkin mennä sivulle www.suosikki.fi Kerron minuutin päästä lisää muotitrendejä!! : ) Olisi se rankkaa olla muodikas... Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Nimismies 30.06.2003 18:11:31 | |
---|
Kateus on suomalaisten kansantauti. "Rockmusiikissakin on voimaa" - Petri Anjalankoskelta |
valje 30.06.2003 20:32:49 | |
---|
Moni bändi varmaan kasvattais ihailijakuntaansa, jos pääsisi julkisuuteen... Vaikeaahan on tykätä musiikista, jota ei ikinä ole kuullut. Ja tämä ei TODELLAKAAN ole mikään Gimmelin puolustuspuhe. Mutta toisaalta, Gimmelin faneista taitaa aika iso osa olla ala-asteikäisiä ja sitä nuorempia, joille faneilu on se kaikki kaikessa, ei välttämättä musiikki. Että haittaako tuo nyt... Rahaahan ne kyllä tekee. |
eRZu 01.07.2003 14:16:15 | |
---|
No suomessa on varmaan tosi monta tällästä "peräkylän bändiä" jotka saisivat aika varmaan levytyssopimuksen. No joutuivathan gimmelin tytöt laulamaan itsensä sinne bändiin, mutta helppoa silti oli niillä. Joo.. ja kuvitelkaa,tunnettaisiinko Taikakuuta, jos ne ei olis voittanu sillon sitä kilpailua? Ne on meän porukoitten tuttuja ja ne kiersi ennen sitä kilpailua kaikki mahdolliset (ainakin Kemin alueen) kuppilat ja "räkälät".. missä ne olis ilman sitä voittoa? no, kiertämässä niitä pikku kuppiloita.. Ja sitten jos joku tekee hyvän biisin, se soitetaan radiossa loppuun ja siihen kyllästyy,sitten joku toinen tekee "paremman" biisin ja sitten siitä tykätään.. Tää on tätä musiikki bisnestä.. raaka totuus.. mulla on yks kaveri joka kuuntelee jotain 80-90 luvun suosikkeja.. ei moni enää niitä muistakkaan.. joops.. tämä tällä kertaa... Music is the power of my life! |
jPekka 01.07.2003 14:37:59 | |
---|
Mitäs mieltä ootte niistä bändeistä jotka ovat tekemällä tehtyjä? (esim. Gimmel) jotka pysyvät pinnalla n.2 kk. ja kasassa n.6 kk. joista ei kukaan tiedä muutaman vuoden päästä? Olet ammattitaitoinen ennustaja? Luulen aikanaan Nylon Beatin ensimmäisiä levytyksiä kuullessani parahtaneeni jotakin tyyliin "onneks näitä ei tartte kauaa kestää"... kymmenkunta vuotta sitten. Sittemmin olen ollut varmuuden vuoksi ennustelematta bändien (tai "bändien") kulutuskestävyyttä ja kokoonpanokäyttäytymistä. Ja vanhoja musiikkilehtiä ja niiden kirjoittajien tekstejä lukiessaan voi kyllä sieltäkin huomata, miten huteralla pohjalla kaikki tuollaiset ennustukset ovat. Ennustukset ja toiveet: 80-luvulta on jäänyt ns. legendoiksi lukemattomia sellaisia bändejä, jotka minä ja moni muu olisi halunnut unohdettavan viimeistään ensi viikolla. - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
eRZu 01.07.2003 15:08:48 | |
---|
Olet ammattitaitoinen ennustaja? Luulen aikanaan Nylon Beatin ensimmäisiä levytyksiä kuullessani parahtaneeni jotakin tyyliin "onneks näitä ei tartte kauaa kestää"... kymmenkunta vuotta sitten. Sittemmin olen ollut varmuuden vuoksi ennustelematta bändien (tai "bändien") kulutuskestävyyttä ja kokoonpanokäyttäytymistä. Ja vanhoja musiikkilehtiä ja niiden kirjoittajien tekstejä lukiessaan voi kyllä sieltäkin huomata, miten huteralla pohjalla kaikki tuollaiset ennustukset ovat. Ennustukset ja toiveet: 80-luvulta on jäänyt ns. legendoiksi lukemattomia sellaisia bändejä, jotka minä ja moni muu olisi halunnut unohdettavan viimeistään ensi viikolla. On se kyllä niinkin.. Music is the power of my life! |
Chemo 01.07.2003 15:12:28 | |
---|
Mä en ymmärrä sitä, että puuhaaminen saa monien mielestä hyväksynnän ja jonkun ihmeellisen olemassaolon oikeutuksen vain ja ainoastaan valtamedioiden kautta. Eli ennenkuin ollaan koko kansan tietoisuudessa, ei mukamas olla yhtään mitään. Ainakin ne mua eniten kiinnostavat jutut tapahtuvat jossain ihan muualla kuin iltapäivä- ja juorulehdissä. Mä olen ainakin enemmän kuin iloinen saadessani soittaa niissä paikallisissa räkälöissä. |
MäcFinn 01.07.2003 15:46:32 | |
---|
täällä saksassa oli semmonen ohjelma kuin, Popstar (tai jotain sinne päin). Ja sen voittajasta tuli tosi suosittu, eikä siinä vielä kaikki...yks 17v poika joka tippu pois jossain vaiheessa finaalia...siitä tuli vielä suositumpi. Enkä tajuu miksi, kun näkee sen musavideon, niin tuntuu että biisi on tehty n.7-12v. tytöille. Ja se tyyppi poseeras yhden lehden kannessa vaaleanpunaisissa alushuosuissa...jne.jne. You are not paid to think. Happy worker is a mindless worker. So SHUT UP and your do work. |
krushing 01.07.2003 16:11:13 | |
---|
eiköhän se saksan popstar(s) oo se sama joka täälläkin pyöri, ja ties missä muualla (englannissa ainakin). kaikissa maissa ovat kai nousseet listakärjen tuntumaan. |
HCW 01.07.2003 16:14:30 | |
---|
Tälläistäkin taidetta pitää olla...Jokaiselle asialle löytyy aina paikkansa,myös Gimmelin kaltaiselle sonnalle.Taiteessa kun pitää löytyä jokaiselle jotakin. Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. |
qfleax 01.07.2003 19:26:11 | |
---|
Mitäs mieltä ootte niistä bändeistä jotka ovat tekemällä tehtyjä? (esim. Gimmel) jotka pysyvät pinnalla n.2 kk. ja kasassa n.6 kk. joista ei kukaan tiedä muutaman vuoden päästä? Uskallan lyödä vaikka vetoa, että Gimmeliltä tulee vielä ainakin 1-2 levyä. Ja pysyvät pinnalla ainakin pari vuotta. Ai miksi? No kun Asikainen kasasi nuo vähän niinkuin Naikkareiden korvikkeeksi selkeästi. Ja tyyli.. sitä voidaan "kasvattaa" kohderyhmän mukana. Tästä esimerkkejä löytyy vaikka millä mitalla. Vanha asiakas on halvempi kuin uuden hankkiminen. |
MC Dirty Lady 02.07.2003 02:16:25 | |
---|
Mun mielestä nuo Gimmelit sun muut on aika kammottavia noin "musiikillisesti". Olen yrittänyt ajatella sitä sillä lailla positiivisesti, että onhan se aikamoinen kokemus noille gimmoille olla staroja, edes hetken. Niillä on varmasti itsellään hauskaa ja lapsenlapsille jää paljon kerrottavaa. Suon sen heille kyllä. Jos Gimmel ja muu mun mielestäni pa*ka musa myy, niin ei se ole mitenkään pois kotiteollisuuksilta, pearljameilta ja muilta ns. arvostetuilta orkestereilta. On nuo kohderyhmät sen verran erilaiset. |
BaariMikko 02.07.2003 02:40:41 | |
---|
En jaksa enää oikein valittaa näistä muovisista listabändeistä. Jo ajat sitten on tullut todettua, että paska myy eikä sille mitään voi. Sen verran olen kumminkin minäkin tajunnut, ettei niitä levyjä ole mikään pakko kenenkään ostaa, eikä myöskään tarvitse pitää MTV:tä, NRJ:tä tai Kiss FM:ää päällä. En ole itseasiassa virallista listaa edes katsonut aikoihin, mutta tuskinpa siellä kovinkaan moni nimi mitään sanoisi. Aivan sama, mikä musiikki on "cool" tai "trendikästä" tai myy miljoonia, kunhan samalla tehdään edelleen myös hyvääkin musiikkia. "Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan" |