Aihe: Ruotsissa lahjakkaita muusikkoja, Suomessa ei?
1 2 3 4 5 6 7
Solex
12.08.2005 20:40:34
Heti alkuun haluan todeta, että aiheesta ei kannata tukehtua pullaan koska en itsekkään ole täysin tätä mieltä. Keskustelu on päivän sana.

Otsikko on hiemaan harhaan johtava, mutta en keksinyt parempaakaan. Suomessa on monia ainutlaatuisia rocksieluja kuten mm. Pete Walli jota itse arvostan suuresti. Täytyy todeta, että vaikka kuuntelen paljon musiikkia, en tiedä jokaista jokaista gurua joita löytyy tästä maasta ja länsinaapurista, mutta ylesesti tällä hetkellä vaakakuppi näyttää että Ruotsissa on muutamia varsinaisia kultasormia joiden vertaisia ei mielestäni löydy tästä maasta. Esimerkkeinä vaikkapa Daniel Gildenlow ja Max Martini.

Tiedän että tämä saa monen näkemään suorastaan punaista ja tuputtamaan omaa suosikkiartistiaan, mutta yrittäkääpäs olla analyyttisiä. Juupas eipäs -meininki on perseestä.
On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä!
Feggy
12.08.2005 20:58:36

Vastaus on Abba.
Less is more.
Mr. Wolf
12.08.2005 20:59:52
Vastaus on Abba.

Olet väärässä. Vastaus on markkinointi.
Jucciz
12.08.2005 21:00:53 (muokattu 12.08.2005 21:01:16)
Sodat. Niiden takia me ollaan kaikessa ruotsia sen 20 vuotta jäljessä.

Mut Ruotsilla ei ollu Pekka Pohjolaa eikä Jukka Gustavsonia.
Feggy
12.08.2005 21:01:48

Olet väärässä. Vastaus on markkinointi.

Eli Abba. Abban kautta hankitut mallit toimivat edelleen. Suomessa aletaan vasta vähitellen olemaan sellaisella tietotaitotasolla, että osataan toimia rockbusineksessa.
Less is more.
Teijo K.
12.08.2005 21:03:16

Sodat. Niiden takia me ollaan kaikessa ruotsia sen 20 vuotta jäljessä.

Mut Ruotsilla ei ollu Pekka Pohjolaa eikä Jukka Gustavsonia.

Mut kumpikaan noista ei olisi tavan tallaajille millään tasolla tuttu ilman Pemprokea.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
Mr. Wolf
12.08.2005 21:06:13
Eli Abba. Abban kautta hankitut mallit toimivat edelleen. Suomessa aletaan vasta vähitellen olemaan sellaisella tietotaitotasolla, että osataan toimia rockbusineksessa.

Joo, näinhän se menee.
Notefix
12.08.2005 21:44:49

Haloo, meillä on Sibelius, Rautavaara, Lindberg ja vaikkapa Esa-Pekka Salonen...

Ruotsalaisilla ei ole paljon antaa vastineeksi.

Tai kuis esim. Saksankieliset alueet...Bach, Beethoven, Mozart, Schönberg...Entäs Ranska....Ravel, Debussy, Faure....pidemmällä tähtäimellä Ruotsi tai vaikapa Englanti ei hirveästi pysty kilpailemaan musiikissa....itseasiassa ei myöskään Suomi!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Lego
12.08.2005 21:56:14
Metallimusassakin Ruotsi hakkaa Suomen 100 - 0. Ja jääkiekossa.
Pushing little children, With their fully automatics, They like to push the weak around.
Mr. Wolf
12.08.2005 21:59:08 (muokattu 13.08.2005 10:19:03)
Haloo, meillä on Sibelius, Rautavaara, Lindberg ja vaikkapa Esa-Pekka Salonen...

Ruotsalaisilla ei ole paljon antaa vastineeksi.

Tai kuis esim. Saksankieliset alueet...Bach, Beethoven, Mozart, Schönberg...Entäs Ranska....Ravel, Debussy, Faure....pidemmällä tähtäimellä Ruotsi tai vaikapa Englanti ei hirveästi pysty kilpailemaan musiikissa....itseasiassa ei myöskään Suomi!

Joo...Saksan anti nyky (pop/rock)musiikille: Kaj Hansen :)
Ragorn
12.08.2005 22:21:33
Ruotsin muusikoihin en ole perehtynyt, mutta Suomella on Jari Mäenpää(ja muitakin, hän on vain tärkein minulle tällä hetkellä). Se riittää minulle.

Minun on vähän vaikea antaa puolueetonta mielipidettä, koska en kuuntele mitään Ruotsalaista musiikkia. En sillä että sieltä ei tulisi hyvää musiikkia, minulla ei ole vain sattunut korvaan mitään hyvää.
"Kaikki lapset ovat paholaisen siittämiä ja ansaitsevat kuolla." - Uskovainen 84
Incarnation
12.08.2005 23:01:06
Metallimusassakin Ruotsi hakkaa Suomen 100 - 0. Ja jääkiekossa.

Nyt menit pahasti metsään. Ehkä göteborg-metallissa, mutta sehän johtuu puhtaasti siitä, ettei Suomessa ole (toistaiseksi) yhtään Göteborgia.
:)
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
Lego
12.08.2005 23:03:41 (muokattu 12.08.2005 23:03:54)
Nyt menit pahasti metsään. Ehkä göteborg-metallissa, mutta sehän johtuu puhtaasti siitä, ettei Suomessa ole (toistaiseksi) yhtään Göteborgia.
:)

Noh noh, kyllä metalli ylipäätään on ruåtsinmaalla pidemmälle vietyä ja mietittyä sekä yleisesti ottaen taidokkaampaa ja monimuotoisempaa. Suomalainen musiikki on ylivertaista tasaisella tylsyydellään, mikä ei ole välttämäti huonokaan asia. Diggailen silti.
Pushing little children, With their fully automatics, They like to push the weak around.
riimu
12.08.2005 23:04:42
Ja onhan meillä rankat poromiehet eli CMX.
Let us go in; The fog is rising.
Jani The Rock
12.08.2005 23:16:40

Ruotsin muusikoihin en ole perehtynyt, mutta Suomella on Jari Mäenpää(ja muitakin, hän on vain tärkein minulle tällä hetkellä). Se riittää minulle.

Sä muistit nimen väärin. Se on Jari Sillanpää.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Solex
12.08.2005 23:20:51

No ainakin ekan allekirjoitan. Norjalaisilla on Edvard Grieg mutta svenssoneilla ei ole tietääkseni ihan kansainvälisellä tasolla tunnettua säveltäjää. Mutta jospa pysyttäisiin populäärimusiikissa koska siitä oli alunperin kyse.

Ps; vittu mikä keskustelun taso taas
On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä!
sellisti
12.08.2005 23:33:18
Mutta jospa pysyttäisiin populäärimusiikissa koska siitä oli alunperin kyse.

Otsikossa puhutaan vain muusikoista. Itsekin meinasin huomauttaa että klassisella puolella Suomi on kyllä melkoisesti tunnetumpi maailmalla lahjakkaiden muusikoiden "tuottajana" johtuen hyvästä musiikkikasvatus- ja koulutusjärjestelmästä.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Numbie
13.08.2005 00:30:56

Ruotsilla on pari maailman parasta rockbändiä.
Poppamies #2
Kimmo72
13.08.2005 00:31:02
Mut Ruotsilla ei ollu villiä Pohjolaa eikä Nils Gustavsonia.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
Ragorn
13.08.2005 00:33:37
Sä muistit nimen väärin. Se on Jari Sillanpää.

Ei, kyllä mä ihan oikein sen muistin. *hymiö*
"Kaikki lapset ovat paholaisen siittämiä ja ansaitsevat kuolla." - Uskovainen 84
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)