HaloOfFlies 02.11.2005 12:43:51 (muokattu 02.11.2005 12:44:17) | |
---|
Itselläni olen huomannut sen, että uusien menestyslevyjen kohdalla ostamisen mielenkiinto on vähentynyt kun niitä soitetaan jokaisella radiokanavalla 5 kertaa päivässä. Monta parin viime vuoden aikana julkaistua menestyslevyä on jäänyt ostamatta siitä syystä että niitä on soitettu radiossa vielä kyllästymispisteen ylityttyäkin. Oletteko huomanneet itsessänne samaa? Vaikuttaako uusien hittilevyjen saama massiivinen radiosoitto teidän mielenkiintoonne ostaa nuo levyt? First they steal your mind and then they steal your soul |
JCM 02.11.2005 12:46:11 | |
---|
Oletteko huomanneet itsessänne samaa? Vaikuttaako uusien hittilevyjen saama massiivinen radiosoitto teidän mielenkiintoonne ostaa nuo levyt? Ei. Jätän ne joka tapauksessa ostamatta. En ole varmaan koskaan ostanut ainuttakaan hittilevyä.. ainakaan vuoden 95 jälkeen. |
psj 02.11.2005 12:49:26 | |
---|
Oletteko huomanneet itsessänne samaa? Vaikuttaako uusien hittilevyjen saama massiivinen radiosoitto teidän mielenkiintoonne ostaa nuo levyt? Kyllähän se aika paljon vaikuttaa. Ei välttämättä jää levy ostamatta mutta toisaalta osto saattaa siirtyä jopa vuodella tai kahdella. Näin kävi esimerkiksi Don Johnson Big Bandin viimeisimmän levyn kanssa. One Mc, One Delay aiheutti tämän ilmiön, sitä vaan ei voinut välttyä kuulemasta. Franz Ferdinandin debyyttikin ois saattanu kiinnostaa jos sitä ei ois soitettu koko ajan radiossa. Tämänkin levyn kanssa saattaa käydä niin että innostun ostamaan vasta parin vuoden päästä, jos silloinkaan. "Elämä on sitä, mitä siitä itse teet/vaikka parhaat kortit olisivat jääneet jakajan käteen" Abduktio - Murheellisen maan laulu |
shagriml 02.11.2005 13:03:28 (muokattu 02.11.2005 13:04:45) | |
---|
Kyllähän se niin menee että vaikka en kotona radiota tai televisiota omistakkaan niin niillä vähillä pikaruokapaikassa/baarissa/kaupassa käyntireissuilla kuulee jo samat hittibiisit niin monesti etten halua niitä ikinä enää kuulla... Nigthwishkin just niitä bändejä jota on oppinut vihaamaan. Wish I Had An Angel vai mikä onkaa ni senki oon varmaan tuhat kertaa kuullu ja nähny. Ei enää ikinä, pliis :( edit: Emmäkään kyllä hittilevyjä juuri ostele. Hyvää musaa ostan ja voihan hittikin olla hyvää musaa, tosin 99,999% tapauksista ei ole mutta vaikka olisikin, ylisoitto tappaa senkin... |
insight 02.11.2005 13:06:18 | |
---|
Jos biisi alkaa kyllästyttää, ei se silloin ole oikeasti hyvä. Radiosta olen saanut monia hyviä vinkkejä, mitä levyjä haluaisin omaksi. Kaikki muutkin vinkit olen huomioinut. Ihan yhtälailla, kun ärsyttää markkinavoimin suosituksi tehdyt artistit, ärsyttävät myös jotkut UG tekotaiteelliset pläjäykset. En siis seuraa enkä kierrä hittikamaa orjallisesti. Eli vastaus: Voi vaikuttaa. |
Feggy 02.11.2005 13:07:32 (muokattu 02.11.2005 13:08:56) | |
---|
Ei. En kuuntele radiota. Levyarvostelut ja esim. täällä tai kavereilta kuullut kehut vaikuttavat siinä mielessä, että saatan käydä kuuntelemassa näytteitä bändien kotisivulta tai lainata artistin jonkun levyn kirjastosta tai kavereilta. Joskus ostan kyllä sokkonakin, jos halvalla saa. Edit. itse asiassa kuuntelenkin silloin tällöin Radio Helsinkiä ja YleX:n ja YleQ:n kitaramaa. Siellä tulee musiikkia kohderyhmälleni. Siispä joskus saattaa vaikuttaa. |
Twist 02.11.2005 13:25:11 | |
---|
Minä en radiota kuuntele, joten vaikutukset tulee kaveri piirissä/netistä/lehdistä. Mutta aika vähän vaikuttavat nuo asiat. "Get a new attitude on and get inspired. Fuck what's "hip", brother - trendkill!" - Dimebag Darrell, R.I.P. |
sellisti 02.11.2005 14:34:09 (muokattu 02.11.2005 14:34:17) | |
---|
En ole ostanut radiosoiton perusteella varmaan ensimmäistäkään levyä. Tai no, ehkä jonkun klassisen levyn olen ostanut jos olen kuullut erityisen hyvän tulkinnan Ylen Ykköseltä tai jostain Classic FM:stä. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
miscage 02.11.2005 14:38:02 | |
---|
Tool oli bändi johon minun oli pitänyt tutustua jo kauan, mutten ollut saanut aikaseksi levyostosta. Sittenpä kerran kuuntelin nettiradiota (joku alt/heavy-kanava) ja sieltä tuli Hooker With A Penis. Seuraavana päivänä kauppaan. Faith No Moresta olin kuullut paljon hyvää, ja lopullisen naulan arkkuun löi Epic, kiitos Cityn tehosoiton. Mutta eipä yleensä tule paljon radiota kuunneltua, niin hyvin harvinaiseksi jäävät nämä tapaukset. What business is it of yours what I do, read, buy, see, say, think, who I fuck, what I take into my body - as long as I do not harm another human being on this planet? |
Coldman 02.11.2005 15:14:43 | |
---|
En tod. Mulle on ihan sama kuka on listaykkösenä tai lista viimeisenä. Vaikka lempibändini olisi jommalla kummalla noista en lopettaisi kuuntelemista. Radiota kuuntele erittäin vähän enkä kyllä noteeraisi jos vaikka siellä Antti Ruisku olisi 1 sijalla. En,en ostaisi levyä. You get your Balls to the wall man ! Balls To The Wall ! - Accept - Balls To The Wall |
M-Juhana 02.11.2005 15:19:08 | |
---|
Oletteko huomanneet itsessänne samaa? Vaikuttaako uusien hittilevyjen saama massiivinen radiosoitto teidän mielenkiintoonne ostaa nuo levyt? Itselleni en, mutta perheessä on sen ikäisiä jäseniä, että Antti Tuisku ja Grazy Frog on kotona. möllykkä -Tetsuo- |
lxi 02.11.2005 15:29:52 | |
---|
En kuuntele radiota koskaan. En ole tietääkseni kuullut Crazy Frogia koskaan, Wish I Had An Angelia 15 sekuntia enempää tai Antti Tuiskua useammin kuin kerran tai kaksi. Näin ollen radiosoitto ei myöskään ole vaikuttanut levynostooni sen jälkeen, kun Radio Mafian progeyöt loppuivat. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Dunga 02.11.2005 15:30:29 | |
---|
Ei. En kuuntele radiota. Levyarvostelut ja esim. täällä tai kavereilta kuullut kehut vaikuttavat siinä mielessä, että saatan käydä kuuntelemassa näytteitä bändien kotisivulta tai lainata artistin jonkun levyn kirjastosta tai kavereilta. Joskus ostan kyllä sokkonakin, jos halvalla saa. Edit. itse asiassa kuuntelenkin silloin tällöin Radio Helsinkiä ja YleX:n ja YleQ:n kitaramaa. Siellä tulee musiikkia kohderyhmälleni. Siispä joskus saattaa vaikuttaa. Aikalailla sama tarina kuin Feggyllä, radiota en kuuntele niin paljoa että voisin sen perusteella ostaa levyjä. Lähinnä tulee juuri kavereiden kehujen ja koekuunteluiden sekä bändien kotisivujen näytteiden perusteella ostettua. Tosin joskus kun vielä jaksoin kuunnella radio helsinkiä niin tuli aika monta levyä ostettua kanavan innoittamana, esim Wigwamiin tutustuin Halmkronan Sabotaasi- ohjelman kautta. Oh man, I shot Marvin in the face.
IMIK #4
Romantikkoitkijät #24 |
PomppoK 02.11.2005 15:47:06 | |
---|
Hyvin satunnaisesti vaikuttaa. Aktiivikuuntelijana en itseäni voi missään nimessä pitää, mutta toisinaan kuuntelen joitakin 'erikoisohjelmia' - mitä niitä nyt enää on jäljelläkään, koko kansalle tarjoiltuna. Ihan 'tavallisen radiosoiton' pohjalta taisin viimeksi innostua Múm:sta, viime vuonna. Levykin tuli melko lailla välittömästi hankittua. Muita vastaavia tapauksia ei sitten tulekaan mieleen äkkiseltään. "Once black, you never come back." |
Basement 02.11.2005 17:15:27 | |
---|
Ei vaikuta. Usein ostan tiettyjen yhtyeiden levyjä, ja niistä orkestereista sitten tykkää niin tulee ostettua vaikka mikä olisi. Muutenkaan ns. uusia tuttavuuksia on radion tai muun median kautta tullut hyvin vähän. |
Jonte 02.11.2005 19:58:14 | |
---|
Itselläni olen huomannut sen, että uusien menestyslevyjen kohdalla ostamisen mielenkiinto on vähentynyt kun niitä soitetaan jokaisella radiokanavalla 5 kertaa päivässä. Monta parin viime vuoden aikana julkaistua menestyslevyä on jäänyt ostamatta siitä syystä että niitä on soitettu radiossa vielä kyllästymispisteen ylityttyäkin. Oletteko huomanneet itsessänne samaa? Vaikuttaako uusien hittilevyjen saama massiivinen radiosoitto teidän mielenkiintoonne ostaa nuo levyt? Ei pätkän vertaa. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Meisseli 02.11.2005 20:00:17 | |
---|
Kyllä vaikuttaa. Jätän ne lähes aina ostamatta jotka radiossa soivat. www.strangefruit-band.com
www.must.fi |
gandar 02.11.2005 20:01:32 (muokattu 02.11.2005 20:03:58) | |
---|
En kuuntele radiota kuin olosuhteiden pakottamana, eikä sieltä muutenkaan mieluista musiikkia kuule, joten perustan ostopäätökseni koekuunteluihin (Amazon, AMG, levykaupat), arvosteluihin ja tiettävästi hyvän musiikkimaun omaavien kavereiden suosituksin. Yleensä sen harvan kerran, kun tuttua musiikkia radiosta kuulee, on tehosoittoon valittu juuri se omasta mielestä albumin huonoin kappale, esimerkkinä Jamiroquain "Feels Just Like It Should" Dynamite-levyltä. Ceci n'est pas une signature |
shagriml 02.11.2005 20:28:01 (muokattu 02.11.2005 20:28:30) | |
---|
Tuli muuten hiukka offtopic mieleen että vieläkö Metalliliitto radio-ohjelmaa on olemassa ? Joskus 90-luvulla oli, Klaussilla oli hyvät jutut ja musa oli mitä mainiointa ja ostin (ja vieläkin ostelen) paljon levyjä tuossa ohjelmassa kuullun perusteella. Muistelen vaa että se taso alko tippumaan ja siellä alko tulla jotai nu-metal paskaa ym ja sit se kuuntelu jäi ja nykyäänhän koko radiokanavaa ei ole enää, ainakaan samalla nimellä... Harmittaa kun ei ole mitään kunnon ohjelmia. Perustaisivat jonku Metalliliiton, Goottiliiton tai Progeliiton jossa soittasivat hyvää musaa, muutakin kuin listakamaa niin varmasti lisääntyis levyostokset... Poppi ei vaan iske. |
SiwamieS 02.11.2005 20:37:31 | |
---|
They're coming to get you, Barbara! |