Aihe: Moraalista
1 2
Leikari
20.01.2006 07:47:51 (muokattu 20.01.2006 08:24:24)
Tämänaamuisessa Hesarin Nyt -liitteessä s. 26:

KukaNyt haastateltavana joukkoliikenneviestintäpäällikkö Pauli Ahonen:

Oletko matkustanut joukkoliikennevälineessä pummilla

En koskaan, tästä olen ylpeä.

Ostatko musiikin levyinä vai mp3-tiedostoina

En kumpaakaan.

Lataatko siis laittomia mp3-tiedostoja netistä?

Kyllä joskus on tullut tehtyä sitäkin.
Soitetaan jamia!
jussiohman
20.01.2006 07:59:45
Hieno mies!
Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä
hanhjelm
20.01.2006 08:20:12
Rehellinen mies!
FastEddie
20.01.2006 12:59:06

Koska pummilla matkustaminen on kielletty laissa? Häh?
Born to lose, live to win!
Kimmo72
20.01.2006 13:01:23
Koska pummilla matkustaminen on kielletty laissa? Häh?

Missä niin luki?
Mä en kyllä oikein tavoittanu sitä "punaista lankaa" aloitusviestistä??
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
FastEddie
20.01.2006 13:02:42

Missä niin luki?

Lue sivu: Tämänaamuisessa Hesarin Nyt -liitteessä s. 26:
Born to lose, live to win!
aleksi
20.01.2006 13:39:18
Missä niin luki?

Mää tajusin.
"Open hands to the wind."
JOO100
20.01.2006 13:55:25
Kunnianmiehiä taitaap olla.
www.Scelum.com Romantikkoitkijät #44
disarm
20.01.2006 13:58:50
Missä niin luki?

Vähän hämäräksi jäi täälläkin. Tekeekö se moraalittoman, jos on joskus ladannut laittomia mp3.sia netistä. Siinä tapauksessa moraalittomia on suurin osa tännetkin kirjoittavista.
Soitan kitaraa ja bassoa.
Zammy
20.01.2006 14:04:32
Vähän hämäräksi jäi täälläkin. Tekeekö se moraalittoman, jos on joskus ladannut laittomia mp3.sia netistä. Siinä tapauksessa moraalittomia on suurin osa tännetkin kirjoittavista.

Mua erityisesti ihmetyttää, että miksi se pitää tuoda jonkun ihmisen kohdalla esille. Halusiko aloittaja kenties avustaa jotakuta warettajaa, että perusteena voi nyt käyttää "kun tuokin, niin miksen minäkin". Vai oliko tarkoitus tuoda esille, että viestissä mainittu henkilö on ihmisenä hieman epäonnistunut?
Susikoira Roi Orbison
porcupine
20.01.2006 14:36:16
Kaksinaismoraalistahan tuossa on kysymys. (Vai onko minulla termit hukassa?) Ensin kehua retostelee, että pidän kunnia-asiana, etten ole koskaan ajanut pummilla, mutta en osta (laillista) musaa missään muodossa, vaan imutan sen.

Näin se homma etenee. Tosin kiertoteitä tosta on myös luettavissa pro-pummillamatkustus kuittailua... Samalla logiikalla pummilla matkustuskin on ihan jees, kunhan ei oo vaan hkl:lla töissä.
Emmie tiijä, ko mie oon Lappeenrannasta.
Boyakasha
20.01.2006 14:39:56
Eihän herran tarvitsekaan matkustaa pummilla, koska kaikki HKL:n työntekijät saavat ilmaisen työsuhdelipun automaattisesti.
Ole hyvä.
Kimmo72
20.01.2006 15:02:16
Eihän herran tarvitsekaan matkustaa pummilla, koska kaikki HKL:n työntekijät saavat ilmaisen työsuhdelipun automaattisesti.

Mut se ei kato todennäköisesti olekkaan ollut syntymästä asti joukkoliikenneviestintäpäällikkö.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Solex
20.01.2006 15:13:13 (muokattu 20.01.2006 17:17:55)
Taidan nolata itseni kun uumoilen tätä, mutta en kertakaikkiaan tajua aloittajan kirjoitusta. Mikä clue tässä nyt on viitata NYT:iin, mutta kirjoittaa puutaheinää ko. jutusta.
On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä!
greshgurt
20.01.2006 15:13:40
Vai oliko tarkoitus tuoda esille, että viestissä mainittu henkilö on ihmisenä hieman epäonnistunut?

Justjust.

Jos toi Pauli joskus olisi matkustellut pummilla, olisi homma sitten ihan tasan ja ok. Ehtii kai se vieläki.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
Ville81
20.01.2006 15:47:14 (muokattu 20.01.2006 15:48:59)
Mun mielestä tuo aloitus kuvastaa hyvin tyypillistä maallikon näkökulmaa musiikkiin, mentaliteetillä "ei se niin haittaa jos vähän latailen laittomasti" ja siitä paistaa aliarvostus musiikkia ja muusikkoja kohtaan, jotka alalla työskentelevät. Oma piha pidetään siistinä ja naapurin pihalle kustaan, näin kärjistäen.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Thomy
20.01.2006 23:03:31
Heh, hieno aihe. Hyvä Leikari !

Pakko tunnustaa että waretusta (siis ilmeisesti tällä tarkoitetaan tota P2P-osastoa, Kazaa, Limewire jne...) en oo harrastanu yli vuoteen, ja nekin mitä aiemmin tein oli lähinnä tuollaista kokeiluluontoista tutustumista aiheeseen.

Sen sijaan pummilla en oo (ainakaan selvin päin) matkustanu yli kymmeneen vuoteen. HKL on viimeisiä tän stadin tarjoamia palveluja, joka on onnistunu pitämään yllä edes jonkinlaista tasoa. Ja vaikka hinnat juuri vähän nousivatkin, niiin mulla on siihen varaa. Vaikka Ahos-Paulilla varmaan onkin parempi liksa...
sellisti
20.01.2006 23:59:10 (muokattu 21.01.2006 00:00:14)
On tuo kieltämättä vähän hakemalla haettu rinnastus, mutta kuvastaa tietysti yhden ihmisen ajattelumaailmaa tässä asiassa. Ja saattaapa noita olla paljon muitakin samoin ajattelevia. Monikaan ei varmaan ajattele musiikin laittoman lataamisen olevan "varastamista", kun se käy niin helposti eikä yksittäinen ihminen siitä juurikaan kiinni jää. Enemmän vaivaa joutuu näkemään viedäkseen esim. suklaapatukan kaupasta tai vaikkapa matkustaakseen sillä pummilla. Se tuntuu jotenkin konkreettisemmin vilpinteolta, ja kiinnijäämisen pelkokin on epäilemättä suurempi. Tiedä sitten, johtuiko Pauli-sedän kunniantuntoinen pummaamattomuus yksinomaan siitä, että sattuu olemaan liikennelaitoksella duunissa vai tulisiko sitä harrastettua muussa tapauksessa. Mutta voihan sen miettiä toisinkin päin; moni ammattimuusikko varmaan on tehnyt pyhän lupauksen olla lataamatta ikinä yhtään ainutta biisiä laittomasti, mutta saattaapa hyvinkin vilahtaa iltametrolla liputta kotiin, kun ei sitä tarkastajaa viimeksikään tullut. Varmaankin juuri tilaisuus tekee molemmissa tapauksissa varkaan, mutta kumpi nyt sitten on loppujen lopuksi moraalittomampaa..? Tiedä häntä.

En siis mitenkään ota kantaa laittoman latauksen puolesta, jos kukaan nyt niin ajatteli. Vertailinpa vain noita kahta (olettaen siis että puhutaan nimenomaan jostain Paulin kaltaisesta satunnaisesta latailijasta eikä mistään massawarettajasta/levittäjästä).
Musiikki ei ole se mikä soi. Musiikki on sitä miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi. -Leif Segerstam
Gypsy
21.01.2006 03:19:56 (muokattu 21.01.2006 03:20:19)
(olettaen siis että puhutaan nimenomaan jostain Paulin kaltaisesta satunnaisesta latailijasta eikä mistään massawarettajasta/levittäjästä).

Onko jotain sisäpiiritietoo vai mistä tää Paulin waretuksen taso ilmeni?
kassper
21.01.2006 05:41:06

Onko jotain sisäpiiritietoo vai mistä tää Paulin waretuksen taso ilmeni?

"Kyllä joskus on tullut tehtyä sitäkin."

Eihän se tosta nyt ihan tarkasti selviä, mutta jos ei sitä pilkkua hinkata ihan viimesen päälle, niin huomataan tosta, että tyyppi ei oo mikään "massawarettaja". Voihan se tosin vähän tasotella kulmiakin. Tätä emme tiedä kysymättä henk.koht.

Pieni koukku oli siellä isojen lomassa ja sä nappasit just siihen...

Varmaankin se riippuu ihan ammattikunnista ja "työpiireistä", joihin kuuluu, että mitä ajattelee esimmerkiksi waretuksesta tai pummilla matkustamisesta. Tv-lupatarkastajalla on todennäkösesti eri näkemys P2P-hommelista kuin vaikkapa muusikolla tv-luvasta. Ehkä olen itse jeesustelija, kun en maksa tv-lupaa, mutta ostan levyni kaupasta. Telsu kun löytyy himasta, mutta tulee katottua niin vähän, että olen myymässä koko höskää pois. Levyjä taas kuuntelen melkein koko ajan ja niistä mieluusti maksan.
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)