Aihe: Bändileiri
1
LoSt-BoY...
09.12.2005 16:38:26

Niin aatelin vaan kysyy et onks kukaan ollu bändileirillä?En tiiä kuinka yleinen semmonen on?Hirvikosken kurssíkeskuksessa on ollu kahtena vuonna TOMUN bändileiri.

tomun sivut http://www.toholamminkevyenmusiikinharrastajat.com/
gösplstorm
09.12.2005 22:53:41 (muokattu 09.12.2005 22:54:47)
Mä oon ollu Lohjan musiikkileirillä(ei välttämättä ole juuri sellainen "bändileiri" kuin tarkoitat) jo 5 vuotta putkeen. Siel on aina ihan mahtava meininki. Onhan se vähän ankeeta ku siel joutuu sillai kaikki soittaa päivisin omia instrumenttejaan, mut onneks aina iltaisin alkaa juhlat joka loppuu joka aamu klo 7. Sit nukutaan tunti ja aamiaiselle :)

Olen ollut myös bändi-bändileirillä(eli siis niinku tälläsel sähkökitarabassorummutbändileirillä) opistoni kautta, sielki iha kivaa ollu ku on kaverit messis, mut siel oli kyl vähemmän juhlintaa, mikä oli toisaalt iha hyvä ku pysty sit paremmin keskittymään siihen musiikkiin.

kai nää nyt ihan kohtuu yleisiä on, luulis. tyhmäähän noilla olis ollu jättää käymättä.

EDIT: lohjan leirin sivut:
http://www.sulasol.fi/soli/leirilohja/
Pahin virheesi on aina myös viimeisesi. www.TheZippyWackos.com SAFBSRIYA #1
Lennu
09.12.2005 23:29:43

Tuli heti mieleen Alyson Hannigan American Piessa, "once in a bandcamp..."

Arh, anteeksi offtopik. En ole ollut.
"kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa"
Oxyn
09.12.2005 23:44:35
Toissa kesänä olin tuollaisella bändileirillä.

Ihan kivaa siellä olisi ollut, mutta meidän bändin laulaja oli tyhmä nirppanokka, joka ei suostunut laulamaan mitään. Muu bändi olisi kyllä halunnut soittaa vaikka Get Onia, mutta laulajalle ei mikään kelvannut. Lopulta sitten jouduttiin taipumaan johonkin laulajan valitsemaan biisin joka oli tylsä poprenkutus, jollaisia olin jo kolme vuotta soittanut musiikkiluokalla. Ja laulaja ei sitten sitäkään osannut laulaa kunnolla. Siellä siis jaettiin porukka bändeihin, jotka sitten harjoitteli jonkun esityksen loppukonserttiin.

Mutta astetta mukavampaa oli se, että leirin alussa sain jammailla muiden leiriläisten kanssa. Soiteltiin vaan kaikenlaisia biisejä mitä tuli mieleen, ja vaihdeltiin instrumentteja jne. Siitä oli oikeastikin hyötyä, toisin kun siitä meidän bändin renkutuksesta . Mutta leirin puolivälissä meiltä kiellettiin toi jammailukin, "täällä ei saa soittaa kuin harjoittelevat bändit!", perkele. Ei siellä kukaan edes harjoitellut. Oli ainoa hyvä puoli siellä, tuo jammailu. Tuosta leiristä olisi ollut jopa hyötyä, jos olisivat vain antaneet porukan jammailla.

Noh, avauduinpa.

Muttajoo, se olisi ollut loistoleiri, jos: 1. Bändissämme olisi ollut sopeutuvampi laulaja. 2. Jos olisivat antaneet jammailla.

Kyllä suosittelen, että tuonne leirille kannattaa mennä. Jos sinulla kävisi parempi tuuri kuin minulla :)
faith
10.12.2005 00:53:53
Tuli heti mieleen Alyson Hannigan American Piessa, "once in a bandcamp..."

Arh, anteeksi offtopik. En ole ollut.

"There was a one time in a band camp"

En oo ollu soittamassa/laulamassa, mutta olin kesätöissä paikallisella leirillä. Ihan mukavan olonen oli.
Panettone, toppolino, pepperoni.
wilzhu
10.12.2005 01:56:33 (muokattu 10.12.2005 01:57:57)
http://nk.hel.fi/talot/al-keny/leirit.html

Tuo on nyt jossain heti vuoden vaihteen jälkeen. Tulee varmaan olemaamelkein yhtä mukavaa, kun kesän vastaavalla:) Elikkä kesällä on tulossa taas Musaleiri, joka on vastaava, mutta siellä on helpompi kasata bändi. Tuonne taas otetaan mielellään valmiita bändejä. samoin silloin on luvassa "Paja" jonne voi tulla jamittelemaan ja oppia uusia juttuja.

Muutenkin Länsi Pasilan nuorisotalolla (Qlubi Westeri) on paljon musiikkitoimintaa. Treenikämppiä on kaksi, tosin varattuja varmaan kaikki ajat(Kannattaa ottaa tuonne yhteyttä, jos kiinnostaa). Kitaralle, Bassolle ja rummuille saa myös hyvän startin tuolta. Keikkojakin olisi tarjolla rock-hevi linjalla. Kiinnostuneet voi ottaa minuun taikka Länsi-Pasilan nutaan yhteyttä, kunhan ei mitään pappahumpparenkkaa tuo(En ole mikään työntekijä, mutta lupasin järjestää bändejä, heh).

No tulipas nyt mainosmainen postaus, vaikka infoisku pitikin olla.

Niin ja nuo ovat kaikki erittäin vapaamielisiä ja mukavia. Ei mitään turhaa niuhotusta. Ohjaajatkin ovat ihan mukavia.
Elämä Off.
pekkajau
11.12.2005 01:27:28
Onpas "pentuna" tullut oltua pänti-leirillä joskus muistaakseni 70-luvulla ja oli tosi mukavaa!
Täältä pesee... ilman kyyneleitä!
purtsi666
10.01.2006 16:05:45

Joskus penskana tuli käytyä aika paljon erilaisilla leireillä. mm. Lapualla jossain karhumäen opistolla oli sellaanen kokoamisleiri. ja honkiniemeen sai mennä oman bändin kanssa jammaamaan viikoksi.
Purtsi
sepeli
11.01.2006 13:01:08
"There was a one time in a band camp"

"This one time, at band camp..."

Mulla on seuraava keikka Band Camp-nimisessä tapahtumassa. Voi veljet.
Mistä saisin aterian suolaisen,
hengenpelastajan kauniin?
Annaliini
18.01.2006 22:47:53
Mä oon ollu Lohjan musiikkileirillä(ei välttämättä ole juuri sellainen "bändileiri" kuin tarkoitat) jo 5 vuotta putkeen. Siel on aina ihan mahtava meininki. Onhan se vähän ankeeta ku siel joutuu sillai kaikki soittaa päivisin omia instrumenttejaan, mut onneks aina iltaisin alkaa juhlat joka loppuu joka aamu klo 7. Sit nukutaan tunti ja aamiaiselle :)

AHAA. Sen takia sinfoniaorkesterissa mun ihailemieni soittajien silmät alkoivat epäterveellisen oloisesti punehtua viikon loppua kohden! Mä kun luulin silloin 10-vuotiaana, että he olivat vaan treenanneet niin paljon joka päivä.. :D Vieläkin olis kiva mennä Lohjalle, jos soittaisi vielä viulua. Harkitsin pari vuotta sitten menemistä jazz/impro-jotain leirille soittamaan pianoa, mutta en sitten kuitenkaan uskaltanut, kun musaleirit ovat niin kalliita, enkä yhtään tiennyt mitä olisi ollut luvassa.
J.Ahonen
18.01.2006 23:27:07
Mulle tulee sellainen ripari fiilis tosta bändileiri sanasta.

Vedetäänkö siellä viinaa?
Epämuusikko
19.01.2006 08:26:37 (muokattu 19.01.2006 08:28:34)
Siel on aina ihan mahtava meininki. Onhan se vähän ankeeta ku siel joutuu sillai kaikki soittaa päivisin omia instrumenttejaan, mut onneks aina iltaisin alkaa juhlat joka loppuu joka aamu klo 7. Sit nukutaan tunti ja aamiaiselle :)

Sehän se onkin tosi ankeeta :)
Musiikkileirit ovat loistava keksintö. Itseäni harmittaa, että uskaltauduin sellaiselle vasta lukioiässä. Ekani tosin oli klassisen musiikin leiri. Tähän päiväänkään asti en ole nähnyt vastaavaa ryyppäämistä. Seuraavan vuonna menin jazzleirille, ja siellä kaikki olivat siivosti. OK, menin myöhemminkin klasarileireille, mutta avustajaksi. Taisin saada niistä jopa palkkaa :)

Hyvän, ellei peräti loistavan leirin kriteereitä on mielestäni ainakin 1)loistavat opettajat 2)mahdollisuus soittaa ja tulla/mennä 24h/vrk 3)jonkinlainen majoitus leirin puolesta (luokkamajoitus esim) 4)ainakin aamiainen ja lounas sis. leirimaksuun (tai pienellä extralla) 5) jos leiri on sijoitettu muun musiikkitapahtuman yhteyteen, niin kurssilaisille vapaa pääsy muihin tapahtumiin olisi jees. Loppu jää porukan harteille. Eli hyvä porukka, hyvä henki, IMHO

Onneksi musiikkileirien järjestävä puoli, ainakin ne missä itse olen ollut, ymmärtävät orastavien soittajanalkujen päälle, eivätkä todistetusti itsekään lasiin sylje. Tällöin meininki on ollut ihan jees. Osalla jengistä on tosin pakottava tarve vetää överiksi leirin yhteydessä --> järjestyshäiriöt. Eräs sellistikaverini sen kiteytti:
"Soitin tuossa muuten viime valveillaolon aikana 17 tuntia". Samainen kaveri lauloi Neuvostoliiton kansallislaulua aamuyöstä majoitusrakennuksen katolta. Näin siis klasaripiireissä*).

Imatran leirillä on tullut käytyä, aion mennä myös tänä vuonna. Näkee tuttuja, kuulee bändejä, pääsee soittamaan big bandin kanssa ja ennenkaikkea tajuaa, paljonko on vielä valovuosia edessä ennenkuin tohtii itseään edes räpeltäjäksi tituleerata!

*)Oikeasti. Se treenas kuin pieni eläin!
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
wavelength
19.01.2006 09:42:51

Pop & Jazz -konservatorion kesäleirillä oli kivaa. Tiukkaa treeniä vähintään kuusi tuntia päivässä + bänditouhut. Soittotaidoissa tapahtuu väistämättä pieni loikka eteenpäin... :)
En tiedä mistä puhun.
janppa
23.01.2006 21:34:59
Musiikkileirit ovat muuttaneet minun elämäni. Ne ovat mielestäni avartavia (etenkin nuorempana-puhu omasta kokemuksestani/mistäpä muusta) nimenomaan siitä näkökulmasta, että ymmärtää musiikinteon luonteen yhteisöllisyyttä. Yhdessä oppii nauramaan itselleen ja omille vielä kehkeytyville asenteilleen ja ajatuksilleen, ja samaan aikaan löytää paljon arvokkaita ja hauraita musiikin osa-alueita. Tähdellistä on mielestäni erilaisten ihmisten yhteensaattamisen mukanaantuoma omien ajatusten avartuminen.

Yhteisöllisyyden aarteen löytäminen on mielestäni avain onnellisen muusikon elämään. Etenkin Suomessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)