Aihe: En tiedä liekö totta mutta..
1 2
Padro
11.04.2006 21:10:01
... sain mailin jossa kerrottiin seuraavaa:

Suosittelen kaikille orkestereille keikkapaikaksi Valkeakosken
Waltikkaa. Esim. seuraavanlainen viesti toivotti meidät tervetulleeksi
keikalle (alla)...(ja huom. kaikki mikä vaan voi olla, niin oli päin
vittua).No, eihän tämä niin vakavaa ole, mutta silti...saa lähettää
viestiä eteenpäin. :)

>lähettäjä suojattu<

Terve!
Allekirjoitin Viihdemaailman sopimuksen, mutta seuraavin muutoksin:

- EI ALKOHOLITARJOILUA
- EI KANTOAPUA
- EI VOIMAVIRTAA

Voitte perua sopimuksen, mikäli muutokset eivät käy.
Tänne tullaan töihin, ei lomalle.

Pyydän kuittaamaan tämän viestin.

15.3.-06 HOTELLI WALTIKKA/Markku Paltiala

Aika synkeää tarinaa. Itse yli 3 vuosikymmentä keikkaileena muusikkona tuollaisia viestejä ei useasti näe. Lienee ravintoloitsija saanut kokea joltain yhtyeeltä aikaslailla negatiivisia kokemusta... veikkaan...

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
sus
11.04.2006 21:15:24
Ei voimavirtaa? Mitä se meinaa? Pitääkö roudareitten polkee kuntopyörillä dynamon kautta virtaa että saahaan poweria?
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
LNA
11.04.2006 21:17:17

Siis öö.. Hä?
Olen nallerginen irtokarkeille.
Bonham
11.04.2006 21:18:40
Ei voimavirtaa? Mitä se meinaa? Pitääkö roudareitten polkee kuntopyörillä dynamon kautta virtaa että saahaan poweria?

No jollei baarissa ole voimavirtaa niin sitä ei ole... kai se on reilua kertoa etukäteen.. Toki silloin kannattaa miettiä, onko kyseinen paikka lainkaan soveltuva bändeille.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lennu
11.04.2006 21:51:28

No jollei baarissa ole voimavirtaa niin sitä ei ole... kai se on reilua kertoa etukäteen.. Toki silloin kannattaa miettiä, onko kyseinen paikka lainkaan soveltuva bändeille.

No ei kannata ainakaan mitään Lordi-henkistä pyroshowta kaavailla. Pari raksavaloa vaan etuvaloiksi ja hanurit huohottamaan. Omat karjalanpiirakat mukaan.
himassa.net
"Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v.
IommI
11.04.2006 21:57:15
Jos ei saa sähköä niin pitää käyttää kompressoria.

Jos ei saa kantoapua niin käytetään suomenhevosta.

Mutta jos ei ole ALKOHOLITARJOILUA niin unohtakoon koko paskan ja pyytäis Antti Tuiskua sinne joraamaan...
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
kivi
11.04.2006 21:58:53
- EI ALKOHOLITARJOILUA
- EI KANTOAPUA
- EI VOIMAVIRTAA

Voitte perua sopimuksen, mikäli muutokset eivät käy.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Reilu meininki, että kertoi etukäteen.

Voimavirran puuttuminenhan todennäköisesti estää keikan, niin että noi muut muutokset ovat lähinnä kosmeettisia - paitsi tuo "tänne tullaan töihin, ei lomalle" joka on ns. vittuilua.
:-|

On se nyt yks perkele, ettei keikkajärkkärit tajua, etteivät he osta duunareita töihin, vaan ohjelmapalvelun joka on taiteellisesta tuloksestaan tilivelvollinen vain itselleen.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Eddy
11.04.2006 21:59:06
- EI KANTOAPUA

No roudareita nyt on aika kohtuutonta pyytää ravintolan henkilökunnasta (Bändit hoitaa roudarinsa itse). Jos mua pyydettäisiin tiskaamaan ja siivoamaan vessoja settien välissä, niin väliin taitaisi jäädä. Joskus on tosin henkilökunnasta löytynyt apulaisia, mutta se perustuu vapaaehtoisuuteen.
Koskettelen soittimia...
Bonham
11.04.2006 22:00:47
Reilu meininki, että kertoi etukäteen.

Voimavirran puuttuminenhan todennäköisesti estää keikan, niin että noi muut muutokset ovat lähinnä kosmeettisia - paitsi tuo "tänne tullaan töihin, ei lomalle" joka on ns. vittuilua.
:-|

On se nyt yks perkele, ettei keikkajärkkärit tajua, etteivät he osta duunareita töihin, vaan ohjelmapalvelun joka on taiteellisesta tuloksestaan tilivelvollinen vain itselleen.

Ja kääntäen; on se perkele, kun ahneet ohjelmatoimistot yrittää myydä ohjelmaa sinne, missä se ei ole oikeassa paikassa:)

Tää mulle ainakin tuli mieleen tuosta ekasta viestistä...
kivi
11.04.2006 22:07:25
No roudareita nyt on aika kohtuutonta pyytää ravintolan henkilökunnasta (Bändit hoitaa roudarinsa itse). Jos mua pyydettäisiin tiskaamaan ja siivoamaan vessoja settien välissä, niin väliin taitaisi jäädä. Joskus on tosin henkilökunnasta löytynyt apulaisia, mutta se perustuu vapaaehtoisuuteen.

Annapa kun arvaan, ettette mee ihan useammalla bussilla ja kuorma-autolla - juu, ei mekään, mutta jotkut menee...
:-)

En mä tiedä kuka ne julisteet käy kaupungille nitomassa, mutta jos sopparissa lukee että nidotaan, niin nidottava on. Tuskin se viinikassa tai portsari niitä nitoo.

Samalla tavalla jos apukantajia tarvitaan, niin kai ne jonnekin pesäpalloseuraan soittaa, en minä tiedä. Pääasia että ne apukantajat ovat paikalla kun auto kaartaa pihaan.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Bonham
11.04.2006 22:09:24
Annapa kun arvaan, ettette mee ihan useammalla bussilla ja kuorma-autolla - juu, ei mekään, mutta jotkut menee...
:-)

En mä tiedä kuka ne julisteet käy kaupungille nitomassa, mutta jos sopparissa lukee että nidotaan, niin nidottava on. Tuskin se viinikassa tai portsari niitä nitoo.

Samalla tavalla jos apukantajia tarvitaan, niin kai ne jonnekin pesäpalloseuraan soittaa, en minä tiedä. Pääasia että ne apukantajat ovat paikalla kun auto kaartaa pihaan.

Viime viikolla tuli muuten mulle ekaa kertaa eteen sekin ihme, että mun olis keikan järjestäjänä maksettava bändin jullareista... mun mielestä tässä on jotain pielessä...
welho
11.04.2006 22:15:55 (muokattu 11.04.2006 22:17:20)

Näytti Waltikan esiintyjälistassa olevan tulossa ainakin nalle lehtonen ja popeda!

Saas nähä kuinka käy=)

(ja Topi Sorsakoskikin siellä näytti seisovan)
www.welhodrum.com
kivi
11.04.2006 22:16:00
Viime viikolla tuli muuten mulle ekaa kertaa eteen sekin ihme, että mun olis keikan järjestäjänä maksettava bändin jullareista... mun mielestä tässä on jotain pielessä...

Tuliko digipainosta julisteiden mukana lasku, vai?
:-D

Vai oliko tilanne esim tällainen, että artisti/toimisto lähetti julan tiedostona, että "printtaa tästä ja liimaa seinään"? Noin on itsekin tullut muutaman kerran tehtyä, kun promoottori on itse sitä ehdottanut ja juliste on ollut mustavalkoinen.
Bonham
11.04.2006 22:18:18
Tuliko digipainosta julisteiden mukana lasku, vai?
:-D

Vai oliko tilanne esim tällainen, että artisti/toimisto lähetti julan tiedostona, että "printtaa tästä ja liimaa seinään"? Noin on itsekin tullut muutaman kerran tehtyä, kun promoottori on itse sitä ehdottanut ja juliste on ollut mustavalkoinen.

20 ekaa kuulemma kuuluu kauppaan, ylimenevästä määrästä joutuu maksamaan... kyseessä ei mikään pieni nimi... Mitäs muuta vois keksiä, jonka vois maksattaa sillä työtilaisuuden tarjoajalla?:)
Teijo K.
11.04.2006 22:26:32

20 ekaa kuulemma kuuluu kauppaan, ylimenevästä määrästä joutuu maksamaan... kyseessä ei mikään pieni nimi... Mitäs muuta vois keksiä, jonka vois maksattaa sillä työtilaisuuden tarjoajalla?:)

Palkat?

Haenkin takkini.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Bonham
11.04.2006 22:30:22
Palkat?

Haenkin takkini.

Joo, nauran vatsa kippuralla
Wescu
11.04.2006 22:39:06 (muokattu 11.04.2006 22:43:20)
Itse Waltikassa keikalla viime syksynä olleena voin kertoa, että kyllähän tuolla voimavirtaa tarjoillaan. Lavalla on 3x16A, sekä shukoja eri vaiheissa, Heti lavan vieressä väliseinän takana on 3x32A ja lavan takana vielä 3x63A. Itseasiassa tämä on todella paljon suhteessa lavaan ja paikkaan muutenkin. Lavalla on ahdasta jo neljän hengen bändin kanssa, lavan takaseinän/katon muoto on inhottava yms. En kyllä ymmärrä mistä moinen ilmoitus johtuu. Taitaa hotellinjohtaja pelätä isoja sähkölaskuja.

Henkilökunta oli avuliasta ja mukavaa, eivät tosin sentään roudaukseen osallistuneet. (Yökerho toisessa kerroksessa, mutta hissi käytössä. Ei siis portaita!) Ruokaa kyllä saimme ja alkomahooliakin bändin pojjaat kittas menemään (Vilhelmus voisi jopa muistaa... ;). Me teknikothan emme juoneet kuin limpparia, me olimme töissä! ;)

Ihmettelimme kyllä tuolloin, miten perinteinen humppamesta ottaa yhtäkkiä aivan toisen ääripään - metallibändin - keikalle. Näytti hyvältä tämän heviorkesterin juliste topi sorsakoskien ja unelmavävyjen vieressä.

Summa summarum, vajaa puolivuotta takaperin minulle jäi oikein mukava kuva paikasta. Näin ne ajat muuttuvat.

P.S Itseasiassa ne pyrotekniikassa käytettävät sytytysvirrat ovat melko pieniä. Valomiehet ovat niitä sähkön suurkuluttajia. :)
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
M-Juhana
11.04.2006 22:42:07 (muokattu 11.04.2006 22:43:47)

Niin....

Tota voimavirta lausahdusta en ymmärrä, onhan siellä vetäny mm. popeda ja Teräsbetoni + kohtuu isoja tanssiorkestereja...

Ja on siellä ihan nimiesiintyjät käyny järjestäjän pinnaa venyttämässä. Mutta aika asiaton tuo "vastaus".

Lis: no tuossahan jo paikan testannut kommentoi.
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
nimeni ei suinkaan ole oikeasti komodo-joe -Tetsuo-
sellisti
12.04.2006 00:12:38

Mä en tollasen lauseen jälkeen enää pieraisiskaan järjestäjän suuntaan. Kertoo vähän epämiellyttävää kieltä asenteesta. Se nyt on vielä ok, jos ei kantoapua yms. järjesty, mutta jos järjestäjä on periaatteessa sitä mieltä, että pelkkä keikan soitto on enemmänkin lomailua kuin työtä, niin tarkistakoon asenteitaan ennen kuin toivoo lisää keikkoja paikkaansa.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
A.Starving
12.04.2006 02:31:57 (muokattu 12.04.2006 02:33:33)
En ole kyllä ammattikoulua käyny, mutta semmonen haju ois, että toi voimaviran puuttuminen ei tarkoita kyllä ihan samaa, kun että ei sais lainkaan sähköä. Eikös toi voimavirta ole ihan omanlaisensa töpselin takana (semmosen 3 piikkisen), ja sillä käy normi kämpässä esim. kiuas ja ehkä liesi. Jännitettä semmoset 400V
Että ei niinkun perushunppapunpun kamoille varmaan ihan välttämätöntä.
Voin olla viärässä..

Edit: Saattaa silti olla mulkku tuo keikan järjestäjä, en ota kantaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)