Aihe: Vakuutusasiat kuntoon
1 2
gulfstream650
04.06.2006 09:50:53

Tuossa tuli tutkittua hieman omaa vakuutusturvaa.

Jos jättää yöksi pakettiautoon kamat, yhtiö korvaa vain muistaakseni 750 euroa oli kyydissä mitä tahansa.

Otin varmuuden varoiksi arvotavaravakuutuksen, jonka hinnaksi tuli noin 80 euroa kuussa (kamojen arvo 3000 euroa). Silloin voi olla hieman kevyemmällä mielellä jos Alfred N. käy visiitillä. Niin ikään arvotavaravakuutus on voimassa muuallakin.

Miten te muut, arvon muusikot, olette hoitaneet laitteiden vakuutusturvan?

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus hoitaa ruumiillisen puolen, sillä varsinainen leipärahani tulee vakituisesti muualta..
Svengaa kuin kauris.
Janus
04.06.2006 09:55:50
Tässä pikku hiljaa olisi tarkoitus kilpailuttaa Pohjola, Tapiola ja If yhdistetyn kotivakuutus+soitinvakuutus -paketin suhteen. Joudun itsekin toisinaan säilyttämään kamoja henkilöautossa (keikkasetin reaalinen arvo tällä hetkellä n. 4000e), joten toi täytyy ottaa huomioon ehdoissa. Kilpailuttaminen kannattaa.
PekkaM
04.06.2006 10:20:00 (muokattu 04.06.2006 10:20:44)
Autossa säilyttäminen on tosiaan aika epävarma juttu ja siksi useat laajan vakuutusturvankaan kotivakuutukset eivät paljoa autosta viedyistä kamoista korvaa.

Instrumenttivakuutus, joka siis on joillekin tietyille varusteille (soittimet, kamerat etc.) vaaditaan, jos tavarat ovat ansaintakäytössä, eivätkä siis mene kotivakuutuksen harrastuskamojen piikkiin. En tiedä miten ne suhtautuvat autossa säilyttämiseen, halvaksi ei ainakaan tule.

Itselläni on Pohjolan laaja kotivakuutus, joka korvaa jonkun 3400€ mukana kulkevia harrastusvälineitä, vaikka itse törttöilisi ne rikki. Autosta ei korvaa juuri mitään eikä myöskään, jos noilla vehkeillä tekee rahaa.
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
J.Hollström
04.06.2006 10:24:34
Instrumenttivakuutus, joka siis on joillekin tietyille varusteille (soittimet, kamerat etc.) vaaditaan, jos tavarat ovat ansaintakäytössä, eivätkä siis mene kotivakuutuksen harrastuskamojen piikkiin. En tiedä miten ne suhtautuvat autossa säilyttämiseen, halvaksi ei ainakaan tule.

Kavereilta vietiin lukitusta peräkärrystä toissaviikolla 15 tuhannen euron arvosta bändikamaa. Instrumenttivakuutus ei korvaa näitä, ainakin tämä oli ensimmäinen tieto.
Wäiski
04.06.2006 12:53:47
Tässä pikku hiljaa olisi tarkoitus kilpailuttaa Pohjola, Tapiola ja If yhdistetyn kotivakuutus+soitinvakuutus -paketin suhteen. Joudun itsekin toisinaan säilyttämään kamoja henkilöautossa (keikkasetin reaalinen arvo tällä hetkellä n. 4000e), joten toi täytyy ottaa huomioon ehdoissa. Kilpailuttaminen kannattaa.

Kannattaa ottaa kilpailuun mukaan myös Turva, ainakin oman kilpailutuksen ansiosta se oli selkeästi edullisin ja sain sieltä myös soitinvakuutuksen toimittamani listan ja hankinta-arvon mukaan. Tositoimissa ko. yhtiötä ei ole vielä onneksi tarvinnut testata, joten palvelusta silloin ei ole kokemusta.
sellisti
05.06.2006 00:14:22 (muokattu 05.06.2006 00:15:03)
Mulla on sello ollut jotain kolmisen vuotta vakuutettu englantilaisessa soittimien vakuutuksiin erikoistuneessa firmassa. Tänä vuonna maksu on n. 150 e ja siinä on jo 20% bonusalennus kun ei ole tarvinnut hakea vielä kertaakaan korvauksia. Tämäkään vakuutus ei korvaa valvomattomasta kulkuneuvosta varastettua soitinta, oli lukittu tai ei. Sellaisen lisäturvan olisi saanut lisämaksusta, mutten viitsinyt maksaa kun en ole ajatellut jättää selloa autoon. Oli toki muitakin ehtoja ja rajoituksia, mutta pidän vakuutusturvaa aika luotettavana. Tekis pikkusen kipeetä kun 25 000 e soitin lähtis kävelemään eikä olis vakuutusta. Nyt pitäis itse asiassa juuri hankittu jousi lisätä tuohon vakuutukseen, mikä nostaa vähän tuota vuotuista maksua. Muut kamat menee kotivakuutukseen.

E. Hienostipa toimii euromerkki.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
oiva tumpeloinen
05.06.2006 01:32:28 (muokattu 05.06.2006 01:35:14)
Toi vakuutusten ottaminen on aina suositeltavaa. Niiden kanssa pelatessa ei tule koskaan ongelmia korvaussummasta eikä tilanteesta, mistä korvaustarve syntyi.

Autoihin jätettyä tavaraa ei taida enään mikään firma korvata ilman erillistä lisävakuutusta sitä varten. Kaikki yhtiöt ei semmoista lisäturvaa tarjoakaan. On sen verran helppo tehdä vakuutuspetoksia sillä. kaikilla, joiden autoon murtauduttiin ja vakuutukset oli kunnossa, hävisi kuitenkin ennen muutamat Ray Banit, huippuluokan poppikoneet, kännykkä ja 3000 euron tiski, joka jäi juuri edellisen illan keikalta sinne.

Tuota hintaa mä vain vähän ihmettelen. Tuo Sellistin hinta vakuutukselle kuulostaa aika järkevältä, mutta 80 euroa kuussa 3000 euron vakuutuksesta kuulostaa aika hullulta. Mä ainakin juoksisin heti huomenna muutamat muut yhtiöt läpi tarjousten perässä. Mulla taitaa vakuutussumma olla jotain 60 euroa/vuosi korvaussummana kaiken kaikkiaan jotain 7000 euroa.

E: mistä tulikin mieleen, että pitäis vissiin taas ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön, jotta saadaan vakuutukset ajan tasalle.
gulfstream650
05.06.2006 08:56:40

Tsekkasin juuri yhtiöstäni vakuutusturva-asiani. Jos arvotavaravakuutetut kamat varastetaan pakettiautostamme, vakuutus korvaa ne vakuutussummaan saakka. Ja kannattaa mieluummin yli- kuin alivakuuttaa. Säilytyksen täytyy kuitenkin olla tilapäistä (siis esim. pakussa tai kärryssä ja auton lukittu).
Svengaa kuin kauris.
humppahanuristi
05.06.2006 09:24:35

Muistaakseni minulla on 54e/vuosi ja korvaussumma on jossain 6000-7000e paikkeilla.

Mutta jos jättää pakettiautoon tai peräkärryyn niin ei korvaa. Ei edes lukitusta.
Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia...
uruttaja
05.06.2006 11:05:19
Tsekkasin juuri yhtiöstäni vakuutusturva-asiani. Jos arvotavaravakuutetut kamat varastetaan pakettiautostamme, vakuutus korvaa ne vakuutussummaan saakka. Ja kannattaa mieluummin yli- kuin alivakuuttaa. Säilytyksen täytyy kuitenkin olla tilapäistä (siis esim. pakussa tai kärryssä ja auton lukittu).

Mikä yhtiö?

If:ssä oli muistaakseni niin, että autossa olevia soittimia ei korvata. No minä koiranleukana kysyin, että jos auto on lukitussa autotallissa. Ei korvata, jos ne on olleet autossa. Seuraava kysymys oli: Entä jos ne kamat nostetaan autosta autotallin lattialle? Silloin korvataan, jos se autotalli on lukittu. Eli olkaapa tarkkana.

Mulla on vakuutukset Pohjolassa (ilmainen irtaimistovakuutus vuodeksi), enkä ole muistanut päivittää soitinasiaa pitkään aikaan.
v_m_kangas
05.06.2006 13:34:04

Otin varmuuden varoiksi arvotavaravakuutuksen, jonka hinnaksi tuli noin 80 euroa kuussa (kamojen arvo 3000 euroa).

Eli noin kolmessa vuodessa olet maksanut tuon 3kiloa vakuutusyhtiölle. Onko siinä vielä ikävähennyksetkin mukana? Jos A Nussi käy kylässä sen jälkeen, maksat kamasi jo kolmanteen kertaan itse.

Kalliilta tuntuu minun mielestä tuo.
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
05.06.2006 14:50:11
Eli noin kolmessa vuodessa olet maksanut tuon 3kiloa vakuutusyhtiölle. Onko siinä vielä ikävähennyksetkin mukana? Jos A Nussi käy kylässä sen jälkeen, maksat kamasi jo kolmanteen kertaan itse.

Kalliilta tuntuu minun mielestä tuo.

Mä laitoin aamulla jo Pohjolaan kyselyn, mutta vielä ei ole tullut vastausta.

Meikäläisen kaksi myllyä maksaa 70 euroa vuodessa arvotavaravakuutuksessa.

Laitoin kyselyn siitä, missä menee harrastamisen ja ammattimaisuuden raja. Saako niillä soittimilla tienata yhtään, mutta se selviää toivottavasti ennen juhannusta.
oiva tumpeloinen
05.06.2006 15:17:42
Laitoin kyselyn siitä, missä menee harrastamisen ja ammattimaisuuden raja. Saako niillä soittimilla tienata yhtään, mutta se selviää toivottavasti ennen juhannusta.

If ainakin laittoi rajan juuri tuohon kohtaan. Jos tienaat, on homma ammattimaista. Silloin ei kotivakuutukset enään korvaa tuhoja.
PekkaM
05.06.2006 15:20:35 (muokattu 05.06.2006 15:20:52)
If ainakin laittoi rajan juuri tuohon kohtaan. Jos tienaat, on homma ammattimaista. Silloin ei kotivakuutukset enään korvaa tuhoja.

Itseäni kiinnostaisi seuraava: Jos käyn joskus työpaikan tilaisuudessa työajalla ilman eri korvausta soittamassa, eli saan tavallaan palkkaa siltäkin ajalta, onko se soittimella tienaamista? Tässä tapauksessa tosin kyseessä on valokuvauskamat ja kuvaaminen, mutta tilanne lienee sama.

Muuttuuko ne kamat siinä pysyvästi ansaintavälineiksi, vai onko tuo vakuutus poissa voimasta vain sen keikan ajan?
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
oiva tumpeloinen
05.06.2006 15:35:13
Itseäni kiinnostaisi seuraava: Jos käyn joskus työpaikan tilaisuudessa työajalla ilman eri korvausta soittamassa, eli saan tavallaan palkkaa siltäkin ajalta, onko se soittimella tienaamista? Tässä tapauksessa tosin kyseessä on valokuvauskamat ja kuvaaminen, mutta tilanne lienee sama.

Muuttuuko ne kamat siinä pysyvästi ansaintavälineiksi, vai onko tuo vakuutus poissa voimasta vain sen keikan ajan?

Menee aika hiusten halkomiseksi koko homma. =) Mut toisaalta sitä se saattaa ollakin loppupeleissä.

Nyt tarkemmin tietämättä sun vakuutusyhtiöistä ja duunipaikoista, mä kääntäisin homman vähän päälaelleen.

Mä hakisin tuollaisessa tilanteessa korvausta enemmänkin työnantajan puolelta. Sehän on sua pyytänyt/velvoittanut tekemään jotain omilla kamoilla. Useimmissa duunipaikoissa on kuitenkin vakuutukset kunnossa kaiken maailman onnettomuuksien varalta.

Jos taas mennään tuohon sun omaan vakuutukseen, niin aika paha mennä sanomaan. On taas aika tulkinnallinen juttu, ja luonnollisesti vakuutusyhtiö sen aluksi ainakin ratkaisee edukseen, jos asian noin heille esität. Mä kyllä tulkitsisin asian siten, että romut kuuluu vakuutuksen korvauksen piiriin, jos korvausperusteen rajapyykkinä toimii kamoilla ansaitseminen. Kaikki tosin riippuu niistä vakuutusehdoista ja loppupeleissä se lienee hallinto-oikeus kun tuon ratkaisee.
gulfstream650
05.06.2006 15:45:06

Kysyin tänään Pohjolasta, korvaako arvotavaravakuutus, jos kamat ovat väliaikaisesti autossa. Virkailija soitteli välipuheluita ja sanoi, että "varmasti korvaa". Jos virkailijaan on uskominen, väliaikaiset laitesäilytykset ovat vakuutuksen piirissä. Täytyisi varmaan pyytää tuo kirjallisena... Vakuutusehdoissa se lienee präntättynä, mutta...
Svengaa kuin kauris.
uruttaja
06.06.2006 13:39:23
Pohjolasta tuli justiin ilmoitus, että arvotavaravakuutuskirjaan pitää laittaa merkintä, että soittimia käytetään ansaintatarkoituksessa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos soittamalla saa minkäänlaisia tuloja, niin se merkintä pitää löytyä.

Kun täytät vakuutushakemusta, niin siihen merkintä että soittimilla tulee liksaa.
discominister
06.06.2006 17:24:15
Korvaakohan normaali kotivakuutus, jos kitara vaikka putoaa lattialle ja hajoaa? Mites jos putoaa liikenteessä?
uruttaja
06.06.2006 18:26:06
Korvaakohan normaali kotivakuutus, jos kitara vaikka putoaa lattialle ja hajoaa? Mites jos putoaa liikenteessä?

Kotivakuutushan korvaa, vähän yhtiöstä riippuen, harrastevälineitä tiettyyn hintarajaan asti. Vahinkohan on ennalta arvaamaton tapahtuma.

Usein vakuutusyhtiö takertuu vahinkoilmoituksessa pudottamiseen väittäen sen olevan tuottamuksellinen teko. Samaten jos se tipahtaa liikenteessä.

Vastaus kysymykseen on jyrkkä ehkä.
uruttaja
11.06.2006 17:10:17
Nostan tämän vielä esille, koska perjantaina tuli Pohjolasta allaoleva meili.

"Soitintesi arvotavaravakuutus on muutettu ansiotyövälinevakuutukseksi. Omavastuun vähimmäismäärä ansiotyövälinevakuutuksessa on 300 euroa. Vakuutuskirja on tulossa sinulle postitse."

Siis soitinten vakuuttaminen on mahdollista myös silloin kun niillä ansaitsee jotain.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)