Veikko 29.07.2006 14:48:57 (muokattu 29.07.2006 16:01:58) | |
---|
Ostin aikoinaan kirppikseltä Vireästi musisoimaan! Soita ja laula ilman kipua ja särkyä -kirjan, joka osoittautui melkoiseksi aarteeksi. "Käyttökelpoinen liikeopas musiikin harrastajille! Soittimien käsittelyyn keskittyvä musiikinopetus unohtaa useimmiten kehon kokonaisvaltaisen hallinnan. Alankomaalainen terapeutti Ans Samama on hoitanut 25 vuotta tuhansia työperäisistä fyysisistä vaivoista kärsiviä muusikkoja sekä opettanut yliopistoissa ja musiikkioppilaitoksissa kautta maailman. Nyt hän on koonnut kokemuksensa kirjaksi. Siinä on selkeät yleisohjeet kehon hallintaan lihasten oikeanlaisen käytön avulla. Lisäksi teos sisältää eri soittimien soittajille ja laulajille laaditut ohjelmat näiden ominaisten vaivojen välttämiseksi ja neuvot niiden parantamiseksi itsenäisin harjoituksin. Tukena on teoksen runsas ja erittäin havainnollinen kuvitus. Kaiken perustana on oikean asennon löytäminen ja omaksuminen." Nyt kirjaa voi tilata tästä osoitteesta, josta sen saa näköjään melko halvalla, viidellä eurolla. Suosittelen. http://granum.uta.fi/granum/kirjanTiedot.php?tuote_id=9223"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja |
Jzci 29.07.2006 15:12:09 | |
---|
Noin halpa oli niin tuli tilattua heti. Plussan räväytin. |
mooch 29.07.2006 17:59:33 | |
---|
Jep, tuttu kirja. Mutta täytyy sanoa että liian paljon paneutumista on multa vaatinut = olen liian laiska. Mutta itsepähän kärsin kipuina. Aika "ankariahan" nuo metodit ovat. En oo yhestäkään muusikosta kuullut joka lämmittelisi lihakset aina ennen pienintäkään treeniä, ja treenin jälkeen aina rentouttaisi? |
Nelikielipiru 29.07.2006 18:46:14 | |
---|
Jep, tuttu kirja. Mutta täytyy sanoa että liian paljon paneutumista on multa vaatinut = olen liian laiska. Mutta itsepähän kärsin kipuina. Aika "ankariahan" nuo metodit ovat. En oo yhestäkään muusikosta kuullut joka lämmittelisi lihakset aina ennen pienintäkään treeniä, ja treenin jälkeen aina rentouttaisi? No nyt ainakin yksi ilmottautuu, ennen treenejä ja keikkaa pieni lämmittely ja venyttely ja keikan ja treenien jälkeen pieni venyttely uudestaan niin kyllähän on alkanut pikkusen kivut ja säryt vihdoin vähenemään. Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara. |
Tietysti Pauligin 29.07.2006 18:58:04 | |
---|
Laitoinpa tilauksen. Tuon vitosen päälle ei edes ilmoittanut mitään postikuluja? Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
wavelength 29.07.2006 21:00:57 | |
---|
Tuon vitosen päälle ei edes ilmoittanut mitään postikuluja? Tsekkasin kirjan kustantajan sivuilta, että toimituskuluja tulee 6€. Tiedä sitten... |
Veikko 29.07.2006 21:46:54 | |
---|
Jep, tuttu kirja. Mutta täytyy sanoa että liian paljon paneutumista on multa vaatinut = olen liian laiska. Mutta itsepähän kärsin kipuina. Niin, oma valinta. En minäkään ole venyttelyjä yms. muuta harrastellut ja nykyään on vasemman käden ranne siinä kunnossa, että sillä ei paljoa soitella. Ja sen verran kovat säryt soiton jälkeen iskee ja kestävätkin pahimmillaan päiviä. Nykyään koitan ranteeni lämmitellä kuntoon, muttehan sitä aina tule tehtyä tyhmä kun on. Ja ranne on jo kait siinä jamassa, ettei siinä olevat viat enää parane. Pitää vain koittaa ettei tilanne pahene. "Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja |
mooch 29.07.2006 22:12:41 | |
---|
No nyt ainakin yksi ilmottautuu, ennen treenejä ja keikkaa pieni lämmittely ja venyttely ja keikan ja treenien jälkeen pieni venyttely uudestaan niin kyllähän on alkanut pikkusen kivut ja säryt vihdoin vähenemään. Niin mutta siis ootko tämän kirjan mukaan näitä nimenomaan tehnyt? Ei oo mun mielestä ihan tavallisia venyttelyjä/palautuksia mitä ekana tulis mieleen. |
Chemo 30.07.2006 22:29:29 | |
---|
Tää löytyy meiltäkin kirjahyllystä... sitä sai Kirjatorilta femmalla. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Nelikielipiru 31.07.2006 07:07:13 | |
---|
Niin mutta siis ootko tämän kirjan mukaan näitä nimenomaan tehnyt? Ei oo mun mielestä ihan tavallisia venyttelyjä/palautuksia mitä ekana tulis mieleen. En kirjan mukaan mutta laitoin kyllä tilaukseen.. Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara. |