Aihe: Sotilassoittokunta 2007!
1 2
heikkiha
16.11.2006 13:26:17

Tervehdys!

Kun tuo armeija hurjaa vauhtia lähestyy niin herää kysymys:

Ketkäs täältä aloittavat palveluksensa Tammikuussa sotilassoittajana?

Ja kertokaa toki missä aloitatte.
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Swan
16.11.2006 13:32:50
o/

Hennalaan menen. Morjestakaa, jos tapaatte!
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei niin mitään
Ahmir
16.11.2006 13:36:34 (muokattu 16.11.2006 19:56:37)
Kajaaniin parin kk:n päästä.

E: lyömäsoittimia siis. Mitäs soittimia täällä on edustettuna?
Hiljaisuus on kukka.
heikkiha
16.11.2006 14:44:57 (muokattu 16.11.2006 22:37:50)

Parolannummen Panssarisoittokuntaan kitaraa soittamaan. Tai saa nähdä mitä minä siellä sitten soitan...
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
sammakko54
16.11.2006 19:06:09
Mites tuo armeijaan meno toimii? Pitääkö ensin käydä ihan perus ja sitten pääsee vasta soittohommiin vai miten?
ö
heikkiha
16.11.2006 19:20:34

Mites tuo armeijaan meno toimii? Pitääkö ensin käydä ihan perus ja sitten pääsee vasta soittohommiin vai miten?

Mietin ihan samaa... Olen saanut sellaisen käsityksen että aluksi on peruskausi jonka jälkeen pääsee soittamaan.

Toki voihan tuo käytäntö vaihdella soittokunnan mukaan.
Vimpo
16.11.2006 19:21:43

Mietin ihan samaa... Olen saanut sellaisen käsityksen että aluksi on peruskausi jonka jälkeen pääsee soittamaan.

Toki voihan tuo käytäntö vaihdella soittokunnan mukaan.

Joo p-kausi eli pari ekaa kuukautta (ei paljon) on kaikilla armeijassa sama, sen jälkeen lähtee omat hommat käyntiin.
Katiska
16.11.2006 23:51:01
o/

Tammikuussa Lahteen rumpalilyömäsoittajaksi
Spoon
17.11.2006 01:42:14
Milllaiset olivat pääsykokeet? Kuinka esim. Kitaristi hoitaa hommansa soittokunnassa? Ahtaaseen mieleeni on vain juolahtanut käsitys torvisoittokunnasta ja nyrpeistä rumpalipojista kun kyse on sotilassoittokunnasta.
Toro
17.11.2006 11:06:11
o/

Tammikuussa Lahteen rumpalilyömäsoittajaksi

joo sama vika! tammikuus hennalaa kannuttelee...samas tiimis ollaa:)
Toro
17.11.2006 11:10:30 (muokattu 17.11.2006 11:11:21)
joku kysy tost mite ne hommat toimii soittoje suhtee niin jututstelin tos jonku äijän kans mikä pääs nyt pois sieltä...niin...se sano et peruskoulutus kauden aikana olis jotai kuviomarssin perusteita jne. ja sit sain sellasen käsityksen ,et "loppu" aika on pitkälti vaa henk. kohtasta/orkesterin/bändin kaa treenaamista...ja et joteki se o itestää kiinni mite paljo tarttee treenata ja jotai............ottakaa tost sit selkoo=P
Anonymous-jazz
17.11.2006 13:05:03

HOHO t. Lahden Varusmiessoittokunnan II/2002 jääkäri
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Swan
05.12.2006 13:13:10
Tuli tuossa mieleen pari kysymystä. Kannattaako soitinta ottaa mukaan heti inttiin mennessä, kun alokasaika on kuitenkin kaikilla sama? Entä saako sotilassoittaja ajaa itseään puliksi? Jotain juttua olen kuullut, että ei saisi.
wavelength
05.12.2006 13:50:41

Entä saako sotilassoittaja ajaa itseään puliksi? Jotain juttua olen kuullut, että ei saisi.

Kumma sääntö. Tuohan meinaa sitä, että luonnostaan kaljut rankataan valintakokeissa saman tien.
Swan
05.12.2006 14:04:41
Kumma sääntö. Tuohan meinaa sitä, että luonnostaan kaljut rankataan valintakokeissa saman tien.

Lähteeni ovat siis hyvin epäluotettavia, mutta pakkohan tuokin on tarkistaa.
Fletch
05.12.2006 14:56:58

Tuli tuossa mieleen pari kysymystä. Kannattaako soitinta ottaa mukaan heti inttiin mennessä, kun alokasaika on kuitenkin kaikilla sama? Entä saako sotilassoittaja ajaa itseään puliksi? Jotain juttua olen kuullut, että ei saisi.

Ei kannata heti ottaa sitä luuttua mukaan, kun et kuitenkaan ehi sillä soittaa ensimmäisinä viikkoina. Minun aikanani (I/01) ei ainakaan mitään "pulisääntöä" ollut Lahdessa käytössä. Monet palvelustoverit olisivat ehkä jopa näyttäneet vähemmän typeriltä tukan kanssa ;)
Puffy shirt wearing, dragon slaying, classical metal playing, Olde English font using, curly headed, scallopped Strat playing, donut eatin shredders are a dime a dozen.
Swan
05.12.2006 15:55:57
Ei kannata heti ottaa sitä luuttua mukaan, kun et kuitenkaan ehi sillä soittaa ensimmäisinä viikkoina. Minun aikanani (I/01) ei ainakaan mitään "pulisääntöä" ollut Lahdessa käytössä. Monet palvelustoverit olisivat ehkä jopa näyttäneet vähemmän typeriltä tukan kanssa ;)

Jeps, tärkein tuossa tulikin. Tulitikku jääköön siis aluksi kotiin.
PekkaM
05.12.2006 17:58:32
Pitempään jo kiinnostanut tietää, että mitä ihmettä siellä tehdään kitaristeilla. Itse olin Kaartissa ja siis säännöllisesti noiden soittokuntalaisten kanssa tekemisissä. Rumpuja, vaskia ja puupuhaltimia siellä oli, siis marssittaessa soitettaviin rajoittuvaa.
Swan
05.12.2006 18:06:21
Pitempään jo kiinnostanut tietää, että mitä ihmettä siellä tehdään kitaristeilla. Itse olin Kaartissa ja siis säännöllisesti noiden soittokuntalaisten kanssa tekemisissä. Rumpuja, vaskia ja puupuhaltimia siellä oli, siis marssittaessa soitettaviin rajoittuvaa.

Sellaista kertoilivat siellä pääsykokeissa, että kivääritaitoryhmään päätyvät, kun marssiorkesterin kanssa pitää jotain tehdä. Muuten soittavat ihan bändimusiikkia.
PekkaM
05.12.2006 18:08:15
Sellaista kertoilivat siellä pääsykokeissa, että kivääritaitoryhmään päätyvät, kun marssiorkesterin kanssa pitää jotain tehdä.

Ei kyllä sano tuo ryhmä mitään...

Muuten soittavat ihan bändimusiikkia.

Siis ihan palvelusajalla ja keskenään?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)