Kuutar 22.02.2022 20:27:46 | |
---|
Hei, olen vielä hyvin nuori, 16-vuotias, aloitteleva muusikko. Halusin kysyä neuvoja oman musiikin levittämiseen. Teen siis pop-, jazz- ja indie tyylistä musaa ja musiikkini eroaa vähän valtavirrasta. Minun pääinstrumentti on piano, mutta tämän lisäksi opiskelen myös laulua ja kitaransoittoa. Olen pitänyt keikkoja lähinnä laulaen säestämällä itse laulua synalla. Tiedettätekö muita hyviä keinoja oma musiikin levittämiseen kuin keikkailu? Keikkailua teen jo valmiiksi aika paljon, sen mitä lomilla kerkeän. Tämän lisäksi myös sovitan kappaleita (vaikka en vielä ole erityisen hyvä siinä) ja julkaisen niitä mm. YouTubeen. Kaikki neuvot otan ilomielin vastaan! |
Milkop 22.02.2022 21:27:56 | |
---|
Soundcloudiin olen tuupannut omaa musiikkia. Se sivusto tosin taitaa olla enempi keskittynyt elektroniseen musiikkiin mutta ei kai kukaan kiellä uppaamasta sinne vaikka mitä genreä. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
phiit 22.02.2022 21:34:00 | |
---|
Bandcamp lienee myös hyvä vaihtoehto jos ei halua sitte ihan laittaa Spotify ym streamingeihin niin katse CDBaby, Distrokid ym palveluhin |
abassimo 22.02.2022 22:44:55 (muokattu 22.02.2022 22:46:51) | |
---|
Bandcampille ääni varsinkin jos haluaa myydä musaa. Bandcampin kautta myös helppo myydä fyysisiä formaatteja (CD:t, lp:t, kassut yms). Jos tarkotus saada vaan muiden kuunneltavaksi laittaisin ite Soundcloudiin tai Spotifyihin mielummin, vaikka Soundcloud ainakin aiemmin paskoi musan laadun pakkauksen kautta (jota tekee kyllä myös Spotify). Spotifyihin saa myös laitettua suhteellisen vaivattomasti omaa musaa ja sitä kautta voi tavoittaa ehkä paremmin kuulijakuntaa sen ollessa noista varmaa se suosituin alusta. Suddenly diu diu |
Kuulapääkäppyrä 23.02.2022 07:12:41 | |
---|
www.mikseri.net on myös yksi kanava, johon omia teoksiaan voi jakaa, kun sinne ensin kirjautuu vaikka nimimerkillä.:) |
slowdive 23.02.2022 07:59:35 | |
---|
SoundCloud on ihan OK alusta, varsinkin jos linkkailee sitten tuotoksiaan eteenpäin, suhteellisen helppo käyttääkin. Aloituksesta ei ihan käynyt ilmi että onko valmis materiaali kuinka valmista, mutta jos on ns. kaupallisella tasolla olevaa viimeisteltyä tavaraa, niin saahan ne suht helposti kaikille digitaalisille alustoille esim. Musiikin Digitaalinen Jakelu tai Distokid kautta. Jos taas demoja tai puolivalmista tavaraa, niin YouTube ja SoundCloud lienee ne standardit. Knobs to the southeast. |
Kuulapääkäppyrä 23.02.2022 11:31:49 | |
---|
Sitten vielä, että jos sattuu onni käymään oikein hyvin ja saat markkinoitua omaa musiikkiasi eri äänitteille asti, niin on syytä liittyä Teoston ja Gramexin asiakkaaksi. :) |
Humanoid 23.02.2022 12:26:44 | |
---|
Täällä omat soolomatskut menee Distrokidin kautta suurimpiin striimauspalveluihin, ja manuaalisesti seuraaviin: - Soundcloud - Bandcamp - Youtube |
lindo 19.04.2022 13:55:29 | |
---|
En jaksa aloittaa uutta keskustelua, varsinkin kun tää otsikko on niin kuvaava. Mikäs ois sellanen distributor jossa voisi maksaa kerralla koko homman eli VS nää joissa on vuosimaksu, ja jos et maksa niin musa poistuu Spotify ym. paikoista. En oikein tajua tuota vuosimaksu -systeemiä (vanhus kun olen) kun eikö se nyt ois vähän sama kuin se että julkaisee fyysisen levyn, ja jos et maksa jotain x summaa vuodessa sille firmalle joka ne jakeli, niin ne kävisi hakemassa levyt pois kaikilta ostajilta? lol :D Kertokaa jos en vaan tajua. Ja jos tästä on jo keskusteluja niin linkkiä saa laittaa, kiitos. Rok rok |
phiit 19.04.2022 14:21:51 | |
---|
lindo: En jaksa aloittaa uutta keskustelua, varsinkin kun tää otsikko on niin kuvaava. Mikäs ois sellanen distributor jossa voisi maksaa kerralla koko homman eli VS nää joissa on vuosimaksu, ja jos et maksa niin musa poistuu Spotify ym. paikoista. En oikein tajua tuota vuosimaksu -systeemiä (vanhus kun olen) kun eikö se nyt ois vähän sama kuin se että julkaisee fyysisen levyn, ja jos et maksa jotain x summaa vuodessa sille firmalle joka ne jakeli, niin ne kävisi hakemassa levyt pois kaikilta ostajilta? lol :D Kertokaa jos en vaan tajua. Ja jos tästä on jo keskusteluja niin linkkiä saa laittaa, kiitos. CDBaby, itellä ollu käytössä jo 15v eikä valittamista |
lindo 19.04.2022 14:30:07 | |
---|
phiit: CDBaby, itellä ollu käytössä jo 15v eikä valittamista Ai se on sellanen? Eurot tiskiin ja no bullshit? Kiitos tästä. :) Rok rok |