Aihe: Kiintoisa huomio itsestäni..
1 2
lasa
12.04.2008 22:06:34
kun ikää opn kohta 50 , niin olen huomannut, että ei jaksa enää dead kennedyä , sex pistolsia, metallicaa , black sabbathia , jne.. Takuulla on tullu kuunneltua joka jumalan tyyli läpitte ja tykättyäkin , mutta..yllätyksekseni olen löytänyt auton cd-pesästä nykyään Gatton/Gordonia (Ubangi stomp rulettaa), Virtaa,Hurriganesia tai uutiset ja sää.Elikkä onkohan näin että elämä lopultakin opettaa pelkistämään..
zekeode
12.04.2008 22:19:12

kun ikää opn kohta 50 , niin olen huomannut, että ei jaksa enää dead kennedyä , sex pistolsia, metallicaa , black sabbathia , jne.. Takuulla on tullu kuunneltua joka jumalan tyyli läpitte ja tykättyäkin , mutta..yllätyksekseni olen löytänyt auton cd-pesästä nykyään Gatton/Gordonia (Ubangi stomp rulettaa), Virtaa,Hurriganesia tai uutiset ja sää.Elikkä onkohan näin että elämä lopultakin opettaa pelkistämään..

Etköhän sä tosta tilasta toivu.
M-Juhana
12.04.2008 22:20:11

Ei kylläkään. Oot vaan huono.
Jos vaikka maalimanloppu ois tulossa, niin panisin Mötörhedit täysillä veivaan sterkoista ja eiku rinta paljaana ulos oottaan.-hemmo
sub zero
12.04.2008 22:34:23
mä kuuntelen jo alle kolmekybäsenä mieluiten jelly roll mortonia... en uskalla ajatellakaan mihin tämä vielä johtaa
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
lasa
12.04.2008 22:44:07
lisäisin vielä Piafin tuohon kuuntelulistaan , mutta...Suoraan sanoen työpaikan hurmaavat nuoret naisetkaan eivät naura jutuilleni , vaan minulle ...joten ...kuten Groucho sanoi "eläminen yli 50-v , osoittaa huonoa makua"
FensonGibder
13.04.2008 08:06:35
Onko kyse pelkistetystä vai hitaasta?

Eli miten esim. Pink Floydin Shine on you crazy diamond?
Omalla luvalla.
Musta Arkipyhä
13.04.2008 08:37:17 (muokattu 13.04.2008 08:37:49)
Meikäläinen kuunteli 11-vuotiaana Robert Gordonia ja Stary Catsia ja Boney M:ää :-)

Nykyään lähempänä neljääkymmentä soi BLS ja Symphony X.Ja toki Sabbathit ja Maidenit.Tai Bach ja Miles Davis.Tai Lynyrd Skynyrd.Ei musiikin kuuntelu ole ikäkysymys.Kuuntelee sitä mistä diggaa.Sellanen ajattelu ,että "kun täytän 30 minun täytyy "aikuistua" ja alka veivaamaan Virtaa tai Kari Tapiota" on täyttä paskaa ja kuuluu menneeseen ahdasmieliseen Suomeen.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Johann Onn
13.04.2008 09:31:45
Sellanen ajattelu ,että "kun täytän 30 minun täytyy "aikuistua" ja alka veivaamaan Virtaa tai Kari Tapiota" on täyttä paskaa ja kuuluu menneeseen ahdasmieliseen Suomeen.

On muuten kamalaa katsottavaa (ja varsinkin kuunneltavaa), kun joku vajoaa tohon suohon.

Ja sitten alkaa tulla niitä "vieläks sää kehtaat kuunnella jotain metallia ?
Kyllähän määkin, kun mää oli nuori, mutta hei - eihän me enää olla nuoria..." kommentteja.
jPekka
13.04.2008 09:53:10

Minä taas en ole vieläkään (kohta 46) oppinut pitämään Hurriganeseista. (Enkä muuten Sleepy Sleeperseistäkään.)

Joitakin ns. Minulle tärkeän ajan (80-luvun alku ja puoliväli) vanhoja suosikkeja kyllä kuuntelen mielelläni - Kadotettuja, Bluesoundsia ja Sitä tulee kyllä diggailtua paljonkin - mutta kyllä sitä löytyy maailmasta koko ajan kaikenlaista uuttakin, että tuntuisi tosi ahdistavalta joutua kuuntelemaan vaan vanhaa. No, onhan minullakin fiksaationi, kuten malilaiset laulaja/lauluntekijät, mutta silti.

Tuossa kolmen- ja neljänkymmenen välillä oli vaihe, jossa oli vaikeuksia sietää särökitarointia - tosin sekin kummallisesti: Kunnon Sepultura-tyylinen mättö kyllä maistui silloin tällöin pieninä annoksina, mutta sellainen rehti rock'n'roll-särö vain ärvötti.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Tsugu Way
13.04.2008 10:19:51
Minä taas en ole vieläkään (kohta 46) oppinut pitämään Hurriganeseista

Itse (jo 40) olen taas digannut tauotta Ganesista jo Joulusta-75, jolloin sain äidiltäni kasettina Grazy Daysin.

Varhaisteininä kuuntelin kiivaasti mm. Elvistä, Berryä, Cochrania, Matchboxia, Stray Catsia ja Shadowsia. Sittemmin myöhemmässä murrosiässä (alkoholinkin tullessa mukaan kuvioihin) rankempi hardrock ja heavy metal veivät mennessään vuosiksi. Tuolloin koulukirjojen sivujen laitaan piirreltiin Peer Gyntin, Van Halenin, Iron Maidenin ja Whitesnaken logoja. Tuolloin myös elämään astui The Rolling Stones, johon rakkaus on säilynyt tähän päivään saakka.

Fyysiseltä iältäni täysi-ikäisyyden saavutettuani kuuntelin paljon kaikenlaista sekavaa, mitä 90-luvun alku tarjosi. Mm. Guns n`Roses oli kova uusi juttu. Myös Stray Catsin comeback palautti vanhan tutun uusintakierrokselle. Tuolloin eläömääni astui myös kolmas suuri rakkauteni Eric Clapton. Hänen kanssaan olen myös edelleen erityisen tiiviissä suhteessa.

Täytettyäni 30 - löysin Bluesin. Tämän jälkeen en ole ollut entiseni. Kymmenen vuoden aikana olen tehnyt valtavan löytöretken ja oman henkilökohtaisen odysseijani Bluesin ihmeelliseen maailmaan sadan viimeisen vuoden ajalta. Tästä huolimatta kymmenen vuotta grungen kuoleman jälkeen löysin ja ihastuin Pearl Jamiin. Rock`n Rollin pelastajien - etulinjassa mm. Hellacopters ja Flaming Sideburns, tullessa elämääni, palautui usko perinteisen ilmaisuun.

Tätä kirjoittaessani, komean 40 ikävuoden rajan saavutettuani jo aiemmin, lumisena sunnuntai aamuna hifilaitteiston vierellä kohoava levypino kertoo, että kuluneella viikolla kiivaassa fanituksessa ovat olleet The Ventures, Buddy Guy, ZZ Top, Jimi Hendrix, Mark Knopfler ja Matti Johannes Koivu. Voisinkohan tehdä tästä huomion itsestäni - todennäköisesti en.
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
Ukko
13.04.2008 10:37:13

Minä taas (+50) en ole koskaan digannut mättömusasta. Mutta....sitä on kieltämättä kiva soittaa. Joka tapauksessa se melodisuus ja hyvät sovitukset ovat kaikki kaikessa, soitetaan sitten tiluttaen tai hiiitaaaastiii. Genrellä ei niin väliä.
Otetaas taas.
sax machine
13.04.2008 11:00:45
Alle parikymppisenä en ole vielä oppinut pitämään raskaasta musiikista tai rockista. Varsinkin proge saa aikaan oksennusrefleksejä yms. Jazz, blues, soul, etno, taidemusiikki ja rap toimii mainiosti.
Free form of jazz is like a license to shit on a street -Lemmy Kilmister
ANtTIKRISTUS
13.04.2008 11:02:52
Alle parikymppisenä en ole vielä oppinut pitämään raskaasta musiikista tai rockista. Varsinkin proge saa aikaan oksennusrefleksejä yms. Jazz, blues, soul, etno, taidemusiikki ja rap toimii mainiosti.

Mitä se tuommoinen taidemusiikki on? Hinkataan lasisauvalla jotain vedenalaisia metallipatsaita?
lxi
13.04.2008 11:21:27
Mitä se tuommoinen taidemusiikki on? Hinkataan lasisauvalla jotain vedenalaisia metallipatsaita?

Se on sitä mitä puhekielessä kutsutaan "klassiseksi". Eli joo, tuotakin.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
texjazz
13.04.2008 11:43:29

Nykyään jaksaa kuunnella jopa Radio Suomea ja sieltä tulevaa musiikkia. Eikä jaksa enää kaikkiin räimeisiin tutustua. Vanhemmitenhan ihminen alkaa turvautua yhä tutumpiin kuvioihin, miksei myös musiikissa.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
Krice
13.04.2008 11:57:05

34 on ikää ja kuuntelen Annihilatoria. Vielä on siis toivoa.
Bongowing
13.04.2008 11:59:59
Varsinkin proge saa aikaan oksennusrefleksejä

Väärin kuunneltu.
There is no ought from is.
Von Blåmberg
13.04.2008 12:20:34
Plussaa vilpittömän itserakkaasta otsikosta :)
It's not denial. I'm just selective about the reality I accept.
Epämuusikko
13.04.2008 12:21:40

Mutta Zappaa arvostat. Kummallista.

Itse arvostan rockia ja johonkin pisteeseen asti heavyä. Mutta äärirytyytys alkaa vituttaa jo alta aikayksikön. Jaamme suuren osan musiikkiarvotuskentästä, sir. Mutta rap on itselleni vahva turn-off.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
sax machine
13.04.2008 14:20:39 (muokattu 13.04.2008 14:22:57)
Mutta Zappaa arvostat. Kummallista.

Ei uppoa enää ollenkaan. Varsinkin Mothers of Inventionin jälkeinen tuotanto on huonoa.

Tosin silloin tällöin kuuntelen salaa Hot Ratsia.
Free form of jazz is like a license to shit on a street -Lemmy Kilmister
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)