Aihe: Kuulosuojaimet
1 2 3
Banaanimies
29.01.2009 13:58:32

Kun ruettiin bändin kanssa soittamaan koneitten mukana niin laitettiin (langalliset) korvamonitorit jotka ratkaisi lähes kaikki ongelmat, paitsi että naista ei ole tullut vieläkään pitkään aikaan. Mutta kuitenkin, vaimentavilla nappikuulokkeilla ensin korvat tukkoon muusta mailmasta sitten monitoroinnin kautta kaikki mitä haluaa ja millä saundeilla haluaa. Käytämme näitä keikoilla ja REENEISSÄ ja aina toimii. Nyt tietenkin joku pitkätukkainen runkkari miettii että "Tuohan maksaa perkeleesti" Vaimentavat nappikuulokkeet maksaa 60 eurosta ylöspäin ja elektroniikkaliikkeestä osetetuilla osilla rakennettu boxi, joka on siis monitori lähdöstä lähtevän xlr piuhan ja nappikuulokkeiden välillä, maksoi n. 1.20 euroa kun sen itse omilla kätösillä kyhäsin kokoon.

Tämmösellä kokkoonpanolla onnistuu:

http://www.thomann.de/fi/sennheiser_ie_4.htm

http://www.thomann.de/fi/fischer_amps_mini_bodypack_mit_lsregler.htm
pekurides
29.01.2009 14:23:55

Tosin näistä upotettavista korvanapeista on olemassa jo luentojakin kuinka vaarallisia ne ovat kuulolle. :=)
Tunteella päin vittua.
Jeltz
29.01.2009 14:38:16 (muokattu 29.01.2009 14:42:35)
Paul Gilbertin käyttämät luurit on Extreme Isolation EX-29:t, ei siis mitkään metsurimallit muuta kuin ehkä ulkonäön tuoman mielikuvan ansiosta. Speksien perusteella ihan lupaavan oloiset kuulokkeet, ja erittäin kohtuuhintaisetkin. Kenelläkään kokemusta noista?

http://www.extremeheadphones.com/ex-29.html
http://www.thomann.de/fi/extreme_isolation_ex29.htm

Pelkän kuulonsuojauksen kannalta valetut tulpat (mun tapauksessa Elacin) on kyllä osoittautuneet täysin ylivertaisiksi mihin tahansa muuhun ratkaisuun nähden. Niin soundi kuin myös käyttömukavuus ovat omaa luokkaansa.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Banaanimies
29.01.2009 18:17:17

Tosin näistä upotettavista korvanapeista on olemassa jo luentojakin kuinka vaarallisia ne ovat kuulolle. :=)

Juu oon kuullu siitäkin. Mikä niissä muuten on niin kuulolle vaarallista? Kun omistin vähän aikaa musiikin kuuntelua varten semmoset korvaan tungettavat napit niin mp3soittmen volyymia tarvitsi laskea puolet pienemmälle kun vaihdoin normi napeista vaimentaviin. Vaurioittaako ne korvaa viakka kuuntelisi hiirenhiljaakin?
Borlag
29.01.2009 19:46:58

Juu oon kuullu siitäkin. Mikä niissä muuten on niin kuulolle vaarallista? Kun omistin vähän aikaa musiikin kuuntelua varten semmoset korvaan tungettavat napit niin mp3soittmen volyymia tarvitsi laskea puolet pienemmälle kun vaihdoin normi napeista vaimentaviin. Vaurioittaako ne korvaa viakka kuuntelisi hiirenhiljaakin?

Ei tuo se ongelma ole, vaan se että jotkut vaan on niin umpiluupäitä että kuuntelee täysillä, riippumatta siitä kuinka lujaa se todella on. Itse ostin korvansisään menevät napit juuri sen takia että ne vaimentaa ulkopuolista mökää sen verta paljon että saa äänentasoa pienennettyä ja silti kuulee sen mitä haluaa ruuhkabussissa. Eli sen musiikin, eikä mummujen höpötystä taikka puhelimen pirinää. Osittain asiaan vaikutti myös se etten näe sitä tarpeelliseksi mainostaa mitä musiikkia milloinkin kuuntelen, omiin korviin se on tarkoitettu, ei koko bussille.
Banaanimies
29.01.2009 20:04:32

No sitä minäkin vähän nuista korviin tungettavista hain. Mummot helevettiin ja musiikista selvää.
Broadcaster
02.03.2009 09:19:00
Saiskohan noista valetuista jotain kimppatilausta aikaiseksi. Oisko ollut niin, että jos tilaajia oli 10, niin alennusta tulee jo ihan mukavasti?
s8na
02.03.2009 10:07:30 (muokattu 02.03.2009 10:08:40)

Borlag: Ei tuo se ongelma ole, vaan se että jotkut vaan on niin umpiluupäitä että kuuntelee täysillä, riippumatta siitä kuinka lujaa se todella on. Itse ostin korvansisään menevät napit juuri sen takia että ne vaimentaa ulkopuolista mökää sen verta paljon että saa äänentasoa pienennettyä ja silti kuulee sen mitä haluaa ruuhkabussissa. Eli sen musiikin, eikä mummujen höpötystä taikka puhelimen pirinää. Osittain asiaan vaikutti myös se etten näe sitä tarpeelliseksi mainostaa mitä musiikkia milloinkin kuuntelen, omiin korviin se on tarkoitettu, ei koko bussille.

Aamen. Sain tuollaiset korvaan tyännettävät napit itelleni vähän aikaa sitten. Tuntuu siltä että äänenpaine on kokonaisuutena pienenmpi, kun soittimella ei tarvi luukuttaa yli aamuruuhkan metakan. Toisaalta päätä pitää pyöritellä hieman enemmän kun ei kuule ihan kaikkea mitä liikenteessä tapahtuu. Varsinkin polkupyöräilijät ovat täysiä silent killereitä. :D

Noissa tosiaan on varmaan se järjen käyttö paikallaan. En muutenkaan älyä miks musaa pitää kuunnella (korvanapeilla) niin lujaa et korviin koskee.
Juicy
02.03.2009 14:43:29

Onko kukaan kokeillut treeniskäytössä peltorin radiolla varustettuja kuulonsuojaimia sellaisen pienen fm-lähettimen kanssa? Itse käytin joskus työpaikalla tehtaan puolella fm-lähetintä mp3-soittimen jatkona, jotta pystyi langattomasti kuunteleen omaa musaa töiden lomassa.

Olihan siinä sitten se, että kuka tahansa lähistöllä pystyi ruuvaamaan samalle kanavalle, ja sitten ihmettelemään kun "radiosta tulee jatkuvalla syötöllä jotai örinäheviä" :D

Ajattelin siis sellaista, että jos mikittäis vahvistimet sun muut ja summaa ne mikserissä yhteen, josta sitten fm-lähettimellä joka ukkelille luureihin. Kuulostaa vähän ehkä räpeltämiseltä, mutta voisi toimia reeniskäytössä. Pitääpä kokeilla, jos sais jostain lainaan ko. radiokuulokkeet. Muut sälät sitten löytyykin jo.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)