Aihe: Neuvoja midiin looperin kanssa? 1 | |
---|---|
![]() 08.11.2020 12:46:59 | |
Hei! Tarvisin neuvoja midiliitäntöihin. Olen tekemässä uutta lautaa, jossa loopperina on MusicomLabin EFX-LE ja midipaavoja ovat Strymonin Mobius, Timeline ja Iridium. Käsitykseni mukaan ketjun pitäisi mennä jotenkin EFX-LE MIDI OUT - Mobius MIDI IN -MIDI OUT - Timeline MIDI IN - MIDI OUT - Iridium MIDI IN? Timelinesta lähtee siis Iridiumiin Iridiumin oma midiliitin. Ongelmana tuntuu olevan johtuen Iridiumin maailman urpoimmasta midiliittimestä (joka itsessään on varsinainen pain in the ass koska sen päät ovat ihan hanurista) en saa paluuta MusicomLabin MIDI IN:iin. Onko se tarpeellista, että ketju toimisi kunnolla? Midimaailma on mulle ihan uusi tuttavuus, joten kaikki jeesi olisi erittäin jeppistä :) Aiemmin mulla oli noi vaan loopeissa ja vaihtelin asetuksia itse pedaaleista, mutta nyt olisi kiva ohjelmoida niin, että yhdellä loopperin polkaisulla muuttuisi useamman pedaalin asetukset. Timelinessa ja Mobiuksessa on normaalit midi in/out kytkennät, joten niistä saisi paluun looperin midi in:iin, mutta haluaisin Iridiumin mukaan pakettiin. "I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline" | |
![]() 08.11.2020 15:20:52 | |
Hei! Pedaalin asetusta voi kyllä vaihdella lähettämättä midiä takaisin loopperiin. Käytännössä siis loopperin midi in -porttiin ei tarvitse mitään ellet halua ohjata itse loopperia. Itse käytin aikoinaan bossin es-8 loopperia ja ohjasin sitten loopperiin presettejä tietokoneella midiraidan avulla. Se mikä loopperista lähtee ulos ohjatakseen pedaaleja ei tarvitse palautua loopperin sisääntuloon mikäli olen oikein asian käsittänyt. | |
![]() 08.11.2020 17:00:00 | |
GiveUpGiveIn: Hei! Pedaalin asetusta voi kyllä vaihdella lähettämättä midiä takaisin loopperiin. Käytännössä siis loopperin midi in -porttiin ei tarvitse mitään ellet halua ohjata itse loopperia. Itse käytin aikoinaan bossin es-8 loopperia ja ohjasin sitten loopperiin presettejä tietokoneella midiraidan avulla. Se mikä loopperista lähtee ulos ohjatakseen pedaaleja ei tarvitse palautua loopperin sisääntuloon mikäli olen oikein asian käsittänyt. Moi ja kiitokset infosta! Koska MusicomLab on hyvinkin samanlainen Bossin loopperin kanssa, niin periaatteessa voin tehdä midiketjun kunhan se loppuu Iridiumiin ja toimii? Myös MusicomLabiin mulla on usb-midipiuha sen ohjelmointia varten, joten se mennee siihen looperin midi in-porttiin? Mites jos haluaisin lisätä yhden midilaitteen lisää (Source Audion EQ2, jossa on midi in ja midi through-portit) ketjuun, niin se varmaan toimii samalla periaatteella kunhan viimeinen midihärpäke on se Iridium? Pystynkö silloin ohjelmoimaan sen sijaintia ketjussa, kun se ei tulisi looppiin? "I got myself a Cadillac
![]() 08.11.2020 18:54:58 | |
Jos lridiumista ei saa midiä ulos järkevällä tavalla niin silloin se kannattaa laittaa midiketjun viimeiseksi. Tuosta usb-midi systemistä en ole varma, mutta jos loopperin ohjelmointia sillä harrastetaan niin midi in porttiin luulisi riittävän. Eq:n sijaintia ei todennäköisesti voi muuttaa mikäli se ei ole loopissa. Ainakin bossilla pedaalin tuli olla loopissa jotta sijaintia ketjussa pystyi muuttamaan. Midi through portista vaan eteenpäin, toimii normaalisti. Midikanavat kannattaa tarkistaa jokaiselle laitteelle kuntoon ja laittaa vaikka ylös mikä kanava on millekin laitteelle ennen ohjelmointia. Midimaailma on hauska kun siihen pääsee sisään. Mahdollisuuksia riittää moneen varsinkin noiden nykyaikaisten efektiohjainten ansiosta. Bossilla ohjelmointikin oli helppoa kun pääsi käyttöliittymään kärryille. | |
![]() 08.11.2020 19:08:11 | |
GiveUpGiveIn: Jos lridiumista ei saa midiä ulos järkevällä tavalla niin silloin se kannattaa laittaa midiketjun viimeiseksi. Tuosta usb-midi systemistä en ole varma, mutta jos loopperin ohjelmointia sillä harrastetaan niin midi in porttiin luulisi riittävän. Eq:n sijaintia ei todennäköisesti voi muuttaa mikäli se ei ole loopissa. Ainakin bossilla pedaalin tuli olla loopissa jotta sijaintia ketjussa pystyi muuttamaan. Midi through portista vaan eteenpäin, toimii normaalisti. Midikanavat kannattaa tarkistaa jokaiselle laitteelle kuntoon ja laittaa vaikka ylös mikä kanava on millekin laitteelle ennen ohjelmointia. Midimaailma on hauska kun siihen pääsee sisään. Mahdollisuuksia riittää moneen varsinkin noiden nykyaikaisten efektiohjainten ansiosta. Bossilla ohjelmointikin oli helppoa kun pääsi käyttöliittymään kärryille. Jepulis, kiitos paljon avusta! "I got myself a Cadillac
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)