Aihe: Häiriösuojaus 1 | |
---|---|
![]() 15.12.2018 17:44:06 | |
Jokainen meistä on varmaan rakennellut folio suojauksen kitaran hurinan vähentämiseksi. Mä niin vihaan sitä ja se on niin ruma :D Itse en ole aihetta pahemmin aikaisemmin ajatellut, koska suojaus vaan nyt sattuu toimimaan. eli siitä olen mennyt mistä aita on matalin. mutta mitä F-häkki itse asiassa suojaa ja miten se suojaa nimenomaan kitarassa(siis se hässäkkä mitä me teippaillaan). Kun aloin maallikkona(en siis tiedä sähköstä juuri mitään) miettimään koko F-häkkiä, niin eikö teoriassa päästä samaan suojaukseen jos kaikki piuhat vaihdetaan suojattuihin piuhoihin? Mikit ja vipstaakithan on kuitenkin käytännössä häkin ulkopuolella. | |
![]() 15.12.2018 18:57:09 | |
Tinnittus: Kun aloin maallikkona miettimään koko F-häkkiä, niin eikö teoriassa päästä samaan suojaukseen jos kaikki piuhat vaihdetaan suojattuihin piuhoihin? Mikit ja vipstaakithan on kuitenkin käytännössä häkin ulkopuolella. Sanoisin, etteivät pelkät johdot riitä. Kun esimerkiksi mikin kaukalon vuoraa, se suojaa ongelmilta ainakin osittain eli tietyistä suunnista. Säätimien kaukalossa on monta komponenttia, jotka hyötyvät suojista, esmes konkat. Toki suojien (verkon silmän koko) mitoilla on myös merkityksensä. Johtojen suojaus on jo hyvä askele mutta itse pidän loppuun asti viedystä kokonaisuudesta enemmän. | |
![]() 16.12.2018 12:35:36 | |
Kaukalon vuoraus pitää muistaa maadoittaa tai muuten voi joskus käydä niin että siitä koko vuorauksesta itsetään syntyy häiriösieppari. Grafiittimaalauskin tulee maadoittaa jos ei muuten niin vaikka pätkällä kupariteippiä jossa on sähköä johtava liima ja joka sitten vedetään piuhalla maihin. | |
![]() 16.12.2018 15:49:46 (muokattu 16.12.2018 15:57:38) | |
Toi on sellainen ikuisuusaihe. Folio/johtava maali auttaa riittävästi joissain tilanteissa, mutta ei läheskään kaikissa. Usein häiriöttömimmän paikan ja asennon etsiminen toimii paremmin kuin teippaukset. Voi teipit kitaraan laittaa, ei niistä haittaakaan ole, ja vähentävät kyllä periaatteessa häiriöitä. Humbucker tai aktiivimikki tietysti on häiriöttömämpi, mutta soundi ei välttämättä tyydytä. Parhaita keinoja single coil-passiivisysteemissä on minusta tämä. https://www.ilitchelectronics.com/hum-canceling-systems/lcncs/ " U.S. Pat. No. 7,259,318B by Chiliachki where coil 120 has a large area in the middle. The larger the area, the less turns is needed, whereby, less filtering of the sound of coil " https://patents.google.com/patent/US7259318B2/en Eli iso humbuckerkela. Voi tehdä itsekin, vaatii vähän pähkäilyä. http://photos.bigue.com/albums/guit … te/suhr_backplate_cover_removed.jpg | |
![]() 12.01.2019 04:42:00 | |
Tinnittus: Jokainen meistä on varmaan rakennellut folio suojauksen kitaran hurinan vähentämiseksi. Mä niin vihaan sitä ja se on niin ruma :D Itse en ole aihetta pahemmin aikaisemmin ajatellut, koska suojaus vaan nyt sattuu toimimaan. eli siitä olen mennyt mistä aita on matalin. mutta mitä F-häkki itse asiassa suojaa ja miten se suojaa nimenomaan kitarassa(siis se hässäkkä mitä me teippaillaan). Kun aloin maallikkona(en siis tiedä sähköstä juuri mitään) miettimään koko F-häkkiä, niin eikö teoriassa päästä samaan suojaukseen jos kaikki piuhat vaihdetaan suojattuihin piuhoihin? Mikit ja vipstaakithan on kuitenkin käytännössä häkin ulkopuolella. Oma kokemus on, että Kupariliuska SP- elektroniikka. Kallis, mutta hyvä. Ite en käytä straton keskimikkiä, niin riittää just hyvin, jos osaa tehdä. Johdolla etumikin maakuoppa maahan. Tallapoteron kupari pitää panna reilusti yli, eli tallaan asti, ja pleksi maadoitetaan poteroon kiinni johdolla. Johto semmonen pituudelta, että, kun ens kerralla aukaset pleksin, niin ei heti kuparit leviä, eli reilu. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Straton keskimikki on häirikkö. Ite pidän vaa kuoren.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Di | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)