Aihe: Opiskelemaan musiikin teoriaa
1
Frosti
07.09.2018 14:53:37 (muokattu 07.09.2018 14:55:35)
Musiikin teoria on sen verran seksikästä, että homma on vienyt meikäläisen mennessään. Tästä syystä olen ottanut tähtäimeen SibAn sävellyksen/musiikinteorian koulutusohjelman ja harjoitellut teorian saloja intensiivisesti viimeiset puoli vuotta (äänenkuljetus, harmonia, kontrapunkti, kappaleiden analyysi, sävelkorvan kehittäminen jne)

Onko muusikoiden.netissä kyseisessä ohjelmassa opiskelevia/opiskelleita? Mitä olet pitänyt/pidit opiskeluista?

Pohdin myös kovasti miten syvää teoriaa pitää osata hakiessaan ja mihin kaikkeen tulisi kiinnittää erityishuomiota hakiessaan. Taustastani sen verran, että olen itseopiskelun lisäksi suorittanut opistoteoriat 3/3 ja soittanut pianoa sekä kitaraa n. 10 vuotta. Prima vista menee molemmilla soittimilla, mutta on todellakin hakusessa.

Kaikki vinkit, tarinat ja turinat ovat tervetulleita myös muiden Siban koulutusohjelmien opiskelijoilta. :)
nisumaka
11.09.2018 13:05:05
https://www.f-musiikki.fi/nuotit/ki … 3QIVDg8YCh1ETwjOEAAYASAAEgIQLvD_BwE

Katsopa vaikka tosta. Tuo on mielestäni ensimmäisen vuoden ensimmäisiä kirjoja, mitä siellä käytetään. Itse olen täydennysopiskelijana opiskellut Mutessa (SibA Musiikkiteknologia). Oli tasokoe 3/3 mun mielestäni, mutta huomaa, että avoin puoli eroaa kokonaan tutkintotavoitteellisesta opiskelusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)