Moi! Minun mieltä on vaivannut muutama teorian kysymys, ja ajattelin, että josko täältä saisin vastauksen niihin, eli tässä muutama kysymys: 1. Mitä tarkoittaa, että jokin soitin on Bb? 2. Mitä tarkoittaa, että jokin soitin on c-instrumentti? 3. Jos jokin nuotti on ensimmäisen tahdin alussa merkitty korotetuksi tai madalletuksi, niin toimiinko sama sääntö eli korottaminen ja laskeminen muissakin oktaaveissa saman nuotin kohdalla, vaiko ei? Kaikki neuvot, vinkit ja kommentit otetaan mielellään vastaan, kiitos! =) Aina voi yrittää. |
silhouette: Moi! Minun mieltä on vaivannut muutama teorian kysymys, ja ajattelin, että josko täältä saisin vastauksen niihin, eli tässä muutama kysymys: 1. Mitä tarkoittaa, että jokin soitin on Bb? 2. Mitä tarkoittaa, että jokin soitin on c-instrumentti? 3. Jos jokin nuotti on ensimmäisen tahdin alussa merkitty korotetuksi tai madalletuksi, niin toimiinko sama sääntö eli korottaminen ja laskeminen muissakin oktaaveissa saman nuotin kohdalla, vaiko ei? Kaikki neuvot, vinkit ja kommentit otetaan mielellään vastaan, kiitos! =) 1. Intsrumentin soittaessa nuottiin kirjoitetun C:n soi Bb. 2. Instrumentin soittaessa nuottiin kirjoitetun C:n soi C. |
Sax-pappa: 1. Intsrumentin soittaessa nuottiin kirjoitetun C:n soi Bb. 2. Instrumentin soittaessa nuottiin kirjoitetun C:n soi C. Eli, tuosta voisi - tyhmempikin kuin minä - päätellä, että esimerkiksi kitara tai piano on siis tuollainen c-instrumentti? Iso kiitos sinulle viestistä, plussaa! =) Aina voi yrittää. |