januszian 23.04.2004 07:43:44 | |
---|
Moro. Kertokaa nyt joku miks mä en ostaisi tuollasta efektihärpätintä?!? :) Viritin, delay, reverb, chorus, flanger pitch shifter (turha tod. näk.), filters, modulations, compressori, noise gate ja kaikenmaailman hemmetin liitäntää dilitaalisesta vaikka mihin! :) Midi ohjattava, mikä tahansa pedaali käy tähän?? Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk
Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net |
JuSu 23.04.2004 08:59:49 | |
---|
Moro. Kertokaa nyt joku miks mä en ostaisi tuollasta efektihärpätintä?!? :) Jaa'a, nyt pistit pahan... =) Itse olen ollut hankintaan _erittäin_ tyytyväinen, vaikka pitkään potkin vastaan ja yrittelin erillisbokseja ja muita räkkihärpättimiä. En kuitenkaan ole mikään efektifriikki, mulle riittää muutamat perusefektit ja että niiden laatu on itselleni riittävän hyvä. Tässä mielessä G-Major on jopa yltäkylläinen ominaisuuksien suhteen. Erittäin suuri painoarvo on myös käyttömukavuudella, haluan hypätä yhdellä polkaisulla yhdestä soundista täysin toiseen, ja G-Majorin midi-ohjausta sekä rele-switchiä käyttämällä tämä onnistuu, myös vahvistimesta vaihtuu kanavat samoin tein. Jos kuitenkin havaitset itsessäsi taipumusta efektifriikkailuun (tyyliin 'se paras ja ainoa mulle mahdollinen chorus on Pomo CH-1, japsimalli, vm. -83, ja lokakuun tuotantoerästä, muut ei käy') niin sitten G-Major ei ole sua varten. Midi ohjattava, mikä tahansa pedaali käy tähän?? Kyllä vaan, mikä tahansa midipedaali käy. JuSu Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita. Katso tori. |
Fortune 23.04.2004 13:37:25 | |
---|
No keksitään nyt sitten pari huonoa puolta, kun kysytään: 1.Pyöritettävät namiskat, ne multijogit, ovat vähän heppoisia ja ulkonevia, saattavat roudauksen tiimellyksessä kärsiä damagea. Tosin senkin oppii yleensä kerrasta :) 2.Jonkinsorttinen looppi, jonka avulla voisi tarvittaessa pistää esim. kompressorin ennen käytettyä etusta, olisi kiva. 3.Efektit ovat liian hyviä, ei malta olla käyttämättä :) Ei vaiskaan, puolitoista vuotta on ollut laite käytössä ja ei mitään suurempaa valittamista, omaan systeemiini ideaali vekotin, kanavanvaihtoreleet ja sitä kautta helposti midiohjattava systeemi toimivat minulla loistavasti. Hintaansa nähden uskomattoman hyvä laite. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
januszian 23.04.2004 17:19:52 | |
---|
Jeppis. Joo, meitsi on kelannu kaikenmaailman lattia spedet ja räkki, lattia mikävitun ikinä yhdistelmiä mutta kun kaikki saa samaan läjään ja vielä etusen ohjaus yhellä namiskalla niin ei ees 595 hinta tunnu enää niin suolaselta. RAHA ON TARKOTETTU KÄYTETTÄVÄKS!!! :) KELE... :) Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk
Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net |
Niskamies 22.05.2004 17:22:08 | |
---|
Mäkin haluaisin tietää miks tota ei pitäis ostaa. Uuden hinta on huimat 350 euroa jenkeissä, joten ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Voikos tossa tehä silleen, että yks presetti on sellanen että siinä on vaikka chorus ja echo, niin että midilaudan toisella napilla voi vaan laittaa vaikka kompressorin päälle/pois niinkuin tavallisissa pedaaleissa? Ja jos on yks expression pedaali, niin voiko jollain napilla ohjata sen käyttötarkotusta? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
J-PPP 22.05.2004 17:25:18 | |
---|
Moro. Kertokaa nyt joku miks mä en ostaisi tuollasta efektihärpätintä?!? :) Koska sulla on PodXT? Luulis ajavan saman asian. FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
ReBeat 22.05.2004 18:01:02 | |
---|
Voikos tossa tehä silleen... Modifiers 1-4 The G•Major holds four Modifiers. A Modifier is a virtual handle, that can be remote controlled via MIDI CCs or any controller connected to the Ext. Control jack such as an Expression Pedal. A Modifier can be connected, internally in the G•Major, to one or several effect parameters simultaneously. As an example you can use an Expression pedal connected to a Modifier to control a Delay Output, the Speed of the Tremolo or maybe just the Input Level. Eli compuraesimerkki onnistuu ja ilmaisupedaalin saa ohjaamaan melkein mitä parametriä vaan. Se voi ohjata vaikka useampaa asiaa kerralla, esim. delayn ja kaiun voimakkuutta tai delayn pituutta ja tremolon nopeutta. Sitten jos hommaa vaikkapa Roland EV-5 pedaaleja lisää ja liittää ne midilautaan, niin voi molemmilla jaloilla ohjata yhtäaikaa ties mitä juttuja. Pitää soittaa istualtaan siinä vaiheessa, mutta melko varmaan syntyy taidetta! Loistava laite. Fortunen mainitsemat multijogit ovat tosiaan heppoiset. Niitä pitää varoa. Olen selvästi TC:n vapaehtoinen mainosmies, joten mainostanpa vielä, että G-Majoriin on saatavana softa nro. 1.27. Pelkästään uusien softaversioiden muutokset lukiessa saa jo vihiä laitteen kyvyistä. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Niskamies 22.05.2004 18:05:23 | |
---|
Eli compuraesimerkki onnistuu ja ilmaisupedaalin saa ohjaamaan melkein mitä parametriä vaan. Sen jo tiesin, että ilmaisupedaalilla voi ohjata monia asioita, mutta voiko jollain napin painalluksella midiboardista valita että mitä parametriä se ohjaa? Siis vaikka silleen että tavallisesti se olisi vaikka volumepedaali, ja napin painalluksella sen saa whammyksi, ja uudella saa pois? Kenties sellasen presetin tekemisellä? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
ReBeat 22.05.2004 18:15:51 | |
---|
Epäilen että ei taida pystyä tekemään niin. En oo kyllä varma. System exlusive message... niistä en tajua mitään... että pystyiskö joku näppärä henkilö niillä tekemään jotain. Ite lähtisin hakemaan ratkaisua tekemällä yksinkertaisesti eri presetit whammylle ja volumelle. G-Major vaihtaa presetit nopeesti ja varsinkin tuossa tapauksessa, kun kaikki muu pysyisi samana, niin en usko että äänessä juuri kuultavaa katkoa tulisi. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Niskamies 22.05.2004 18:21:06 | |
---|
Epäilen että ei taida pystyä tekemään niin. En oo kyllä varma. System exlusive message... niistä en tajua mitään... että pystyiskö joku näppärä henkilö niillä tekemään jotain. Ite lähtisin hakemaan ratkaisua tekemällä yksinkertaisesti eri presetit whammylle ja volumelle. G-Major vaihtaa presetit nopeesti ja varsinkin tuossa tapauksessa, kun kaikki muu pysyisi samana, niin en usko että äänessä juuri kuultavaa katkoa tulisi. Elikkä voiko tehdä presetin joka pelkästään muuttaa expression pedaalin volumesta whammyksi, ja sitten takaisin? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Niskamies 22.05.2004 18:21:06 | |
---|
Epäilen että ei taida pystyä tekemään niin. En oo kyllä varma. System exlusive message... niistä en tajua mitään... että pystyiskö joku näppärä henkilö niillä tekemään jotain. Ite lähtisin hakemaan ratkaisua tekemällä yksinkertaisesti eri presetit whammylle ja volumelle. G-Major vaihtaa presetit nopeesti ja varsinkin tuossa tapauksessa, kun kaikki muu pysyisi samana, niin en usko että äänessä juuri kuultavaa katkoa tulisi. Elikkä voiko tehdä presetin joka pelkästään muuttaa expression pedaalin volumesta whammyksi, ja sitten takaisin? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
ReBeat 22.05.2004 18:29:31 | |
---|
Juu, voi tehdä. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Fortune 23.05.2004 13:58:02 | |
---|
Juu, voi tehdä. Paitsi että ekspressiopedaalia ei voi ainakaan minun ohjelmaversiossani määritellä preset-kohtaisesti, se on master-efekti ja aina päällä jos sen asettaa pedaalille. Saattaa olla toisin uudemmassa ohjelmistoversiossa. Presetien kautta tuon tosiaan pystyy hoitamaan, efektejä voi kytkeä päälle/pois cc-komentoja lähettävän laudan avulla (Roland FC-200 on hyvä, siihen saa jalkapedaalin, joka vaihtaa laudan moodia program changen ja control changen välillä, eli voit valita presetin pc-tilassa ja sitten iskeä normaaliin pedaalityyliin efektejä, boosteja, muteja jne. päälle/pois cc-tilassa. |
ReBeat 23.05.2004 16:45:24 (muokattu 23.05.2004 16:47:54) | |
---|
Paitsi että ekspressiopedaalia ei voi ainakaan minun ohjelmaversiossani määritellä preset-kohtaisesti, se on master-efekti ja aina päällä jos sen asettaa pedaalille. En oo aivan varma tajusinko tätä, mutta tarkoititko että jos expressionpedaali on kytkettynä suoraan "external control IN" reikään, niin sitten se on master-efekti eikä sitä voi preset-kohtaisesti muutella? Ajattelin tässä midilautaa... ja että siinä olevan expressiopedaalin voi kyllä joka presetissä laittaa ohjaamaan mitä tahansa sieltä MOD valikon kautta. Ite en oo kokeillut käyttää external control INissä mitään, kun midiohjain (FC-200) on kuitenkin kytkettynä. Mulla on 1.11 ohjelmaversio. Vois päivittää uusimpaan jos vaan olis sopiva tietsikka ja äänikortti : / Tekemällä ei synny musiikkia. |
Fortune 23.05.2004 18:32:22 | |
---|
En oo aivan varma tajusinko tätä, mutta tarkoititko että jos expressionpedaali on kytkettynä suoraan "external control IN" reikään, niin sitten se on master-efekti eikä sitä voi preset-kohtaisesti muutella? En, vaan sitä, että master volume -toimintoa ei voi määritellä preset-kohtaisesti, vain yleiseksi parametriksi eli jos minkä tahansa kontrollerin, oli se sitten midi tai ekspressioreiässä oleva, määrittelee master volumea ohjaamaan, sitä kontrolleria ei pysty presetkohtaisesti laittamaan ohjaamaan muita parametreja. Ajattelin tässä midilautaa... ja että siinä olevan expressiopedaalin voi kyllä joka presetissä laittaa ohjaamaan mitä tahansa sieltä MOD valikon kautta. Paitsi että siellä ei ole master volumea, kyllä minullakin muuten on preset-kohtaisesti vaikka mitä ohjailtavia, mutta volapedaaliksi ei pysty FC-200:sen pedaalia laittamaan sieltä. En ole ainakaan keksinyt keinoa. |
Niskamies 23.05.2004 20:07:26 | |
---|
Mutta jos on lauta jossa on kaksi expression pedaalia, niin voin sitten pistää toisen whammyksi ja toisen volumisi. Pitää tarkastaa se FCB1010. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Paitsi että siellä ei ole master volumea, kyllä minullakin muuten on preset-kohtaisesti vaikka mitä ohjailtavia, mutta volapedaaliksi ei pysty FC-200:sen pedaalia laittamaan sieltä. En ole ainakaan keksinyt keinoa. Jokaisessa "routing" -vaihtoehdossa signaali kulkee näin: Noise Gate --> Compressor --> Filter/Mod --> muut efektit MOD-menusta voi laittaa FC-200:n kaasupedaalin ohjaamaan parametriä "Filter OutLev". Tämä ratkaisu edellyttää, että tuo Filter/Mod-efektiblokki on päällä eli valo palaa. Ei ole kuitenkaan mitään estettä miksei sitä voisi pitää päällä vaikka joka presetissä. Jos kyseisestä efektiblokista ei halua käyttää mitään efektiä, niin sieltä voi valita esim Tremolon ja laittaa sille syvyydeksi nolla. Jos kuitenkin haluaa käyttää kyseisestä efektiblokista jotain efektiä ja ohjata jotain sen parametriä samalla kun ohjaa volumea (Filter OutLev), niin onnistuu sekin. Siellähän on 4kpl niitä "Modifiers" ja volumeen kuluu vain yksi. Filter OutLev toimii siis AINA (parallel / semi parallel / serial routing). Semi Parallel:ssa toimii myös "Pit OutLev" ja "Cho OutLev". Serial:ssa toimivat kaikki ja on vain makuasia että haluaako laittaa "volumepedaalin" ennen vai jälkeen delayn... eli "Cho OutLev" vai "Dly OutLev". Ja nuo voi tallennella preset-kohtaisesti ihan miten huvittaa. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Fortune 27.05.2004 16:05:09 | |
---|
Katsos perhana, kiitos vinkistä noin tuhat miljuunaa kertaa! Olen jotakin samansuuntaista yritellyt jonkin delay-levelin kanssa, mutta en ole käytännössä saanut pelittämään. Kiitos! |
Niskamies 27.05.2004 16:22:38 | |
---|
Perkule, olin näinn lähellä etten olisi saanut G-majoria, ostaja ei halunnutkaan mun Rolandin nauhakaikua, vaikka oltiin vaihto jo sovittu. No, viimeistään sitten seuraavalla Amerikan matkalla. Kaiku on vielä myynnissä;) Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Niskamies 28.05.2004 19:03:44 | |
---|
Noniin, nyt on sitten G-major. Pikaisen parin tunnin testisession perusteella mahtava vehje. Pitää vaan enää opetella säätäämään sitä, on se niin vaikeeta. Ja midipedaali pitää hommata. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |