rkellu 03.02.2011 17:23:52 (muokattu 03.02.2011 17:33:57) | |
---|
jazzmies: Olen pahoillani, tulkitsin asian saivarteluksi :) ei kun se oli itse asiassa retorinen kysymys ja lähinnä sarkasmia; höpöhöpö teoriaa jolla ei ole mitään tekemistä kuulokuvan tai reaalimaailman kanssa. tarkoitin tätä: rkellu: mitäs olette muuten jazzmiehet mieltä tästä biisistä? http://www.youtube.com/watch?v=ld1eDfaZDm0&feature=related |
jazzmies 03.02.2011 18:30:32 | |
---|
rkellu: tarkoitin tätä: Epätoivoinen sekoitus modaalista heviä ja tonaailista iskelmää. Menee kyllä Sabbathin top 5 kappaleihin sieltä häntäpäästä. Yleensä kun tämä bändi palaa siihen perusriffiin, alkaa lahkeissa tutista, mutta tällä riffillä se oli aika turhauttava takaisinpaluu. Yritys on kova, mutta materiaali kevyttä. Askr: paskan ja huonon välillä on syytä nähdä ero. |
rkellu 03.02.2011 18:57:45 (muokattu 03.02.2011 19:28:46) | |
---|
jazzmies: Epätoivoinen sekoitus modaalista heviä ja tonaailista iskelmää. Menee kyllä Sabbathin top 5 kappaleihin sieltä häntäpäästä. Yleensä kun tämä bändi palaa siihen perusriffiin, alkaa lahkeissa tutista, mutta tällä riffillä se oli aika turhauttava takaisinpaluu. Yritys on kova, mutta materiaali kevyttä. black sabbathin epäsuhteellisen objektiivisesti mitattuna paras levy = 'master of reality' ian gillan = homo ronnie james dio = kääpiö mutta mikä on se black sabbathin dirty womenin seksuaalinen merkitys noin afrikkalaisen djembe- ja pohjois-intialaisen hindustan-musiikin tasavireisyyden kannalta? |
jazzmies 03.02.2011 20:02:09 | |
---|
rkellu: black sabbathin epäsuhteellisen objektiivisesti mitattuna paras levy = 'master of reality' ian gillan = homo ronnie james dio = kääpiö mutta mikä on se black sabbathin dirty womenin seksuaalinen merkitys noin afrikkalaisen djembe- ja pohjois-intialaisen hindustan-musiikin tasavireisyyden kannalta? Lopeta tai juon siiderin! Askr: paskan ja huonon välillä on syytä nähdä ero. |
velipesonen 03.02.2011 21:46:23 | |
---|
Näkeehän sen jo otsaluullaankin että Black Sabbathin Dirty Womenilla voi olla seksuaalista merkitystä ainoastaan rockabillyn kannalta. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
rkellu 03.02.2011 21:50:04 | |
---|
jazzmies: Lopeta tai juon siiderin! vain naiset ja teinitytöt juovat siideriä... |
baron 03.02.2011 22:25:51 | |
---|
rkellu: vain naiset ja teinitytöt juovat siideriä... Vaikka oonkin vaan humpansoittaja niin oon kuiteskin klasarista kiinnostunut. Mites nää juomat liittyy siihen, oonko mä oikea klasarifani kun en oo koskaan juonut siideriä vai pitäiskö mun alkaa opetella sitä juomaan? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
velipesonen 03.02.2011 22:38:27 | |
---|
rkellu: vain naiset ja teinitytöt juovat siideriä... Motörheadin Phil Campbell juo siideriä joten pulinat pois! Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
rkellu 03.02.2011 23:37:35 | |
---|
baron: Vaikka oonkin vaan humpansoittaja niin oon kuiteskin klasarista kiinnostunut. Mites nää juomat liittyy siihen, oonko mä oikea klasarifani kun en oo koskaan juonut siideriä vai pitäiskö mun alkaa opetella sitä juomaan? tosimiehet juovat spermaa ja sen lisäksi korkeintaan kossua. velipesonen: Motörheadin Phil Campbell juo siideriä joten pulinat pois! meinasin juuri lisätä, että "joko ne tai jazz-muusikot". motörhead onkin aina ollut paska bändi... |
samueld 03.02.2011 23:39:40 | |
---|
rkellu: motörhead onkin aina ollut paska bändi... Ja Lemmy on kitisevä prinsessa. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
baron 03.02.2011 23:54:19 | |
---|
rkellu: tosimiehet juovat spermaa ja sen lisäksi korkeintaan kossua. Sit mä en oo tosimies mut tunnen tosinaisia! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
levesinet 04.02.2011 00:26:19 | |
---|
Muistaakseni 1570-luvulla Turun linnassa vankeudessa viruvalle Eerik-kuninkaalle ei kelvannut tavallinen reininviini vaan hänelle piti laivata Madeiran ja Kanarian saarten bastarttia. Mistä pääsemmekin toivottavasti takaisin kohti taidemusiikkiaihetta. Turun katedraalikoulun rehtori ja teinit kävivät varsinkin kirkollisina juhlapäivinä linnassa laulamassa hurskaita lauluja, joista osa oli moniäänisiä. Katedraalikoulun tilat olivat tuomiokirkkoa ympäröineessä muurissa. Kirkossa oli urut, jotka työllistivät urkujenpolkijoita. http://fi.wikipedia.org/wiki/Piae_Cantioneshttp://www.youtube.com/watch?v=5tBvbYnRsXw |
rkellu 04.02.2011 00:42:07 | |
---|
baron: Sit mä en oo tosimies mut tunnen tosinaisia! puhelinnumero, kiitos. |
levesinet 04.02.2011 00:46:55 | |
---|
rkellu: puhelinnumero, kiitos. Romanowski sävelsi kännyköille. Ei kuulostanut kivalta. |
velipesonen 04.02.2011 08:18:43 (muokattu 04.02.2011 08:25:55) | |
---|
levesinet: Muistaakseni 1570-luvulla Turun linnassa vankeudessa viruvalle Eerik-kuninkaalle ei kelvannut tavallinen reininviini vaan hänelle piti laivata Madeiran ja Kanarian saarten bastarttia. Mistä pääsemmekin toivottavasti takaisin kohti taidemusiikkiaihetta. Valitan, näet tarpeellisena reunahuomautuksena lisättäköön että näiden juomiensa vaikutuksesta Eerik sairastui kihtiin. Siniveristen perinnölliseksi sairautedeksi luultu vaiva aiheutui portugalilaisissa ja espanjalaisissa juomatynnyreissä ja -pulloissa käytetystä lyijystä, joka sisäisesti nautittuna voi aiheuttaa muitakin terveyshaittoja, mm. kuulokyvyn tai mielenterveyden menetystä. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
rkellu 04.02.2011 12:36:07 (muokattu 04.02.2011 12:36:33) | |
---|
levesinet: Romanowski sävelsi kännyköille. Ei kuulostanut kivalta. kuulin erään tarinan jonka mukaan rod stewart olisi taannoin "kultavuosinaan" joutunut vatsahuuhteluun jonka yhteydessä miehen vatsalaukusta olisi tyhjennetty kolme litraa spermaa. toisen version mukaan kyseessä olisikin ollut mick jagger, ei rod stewart. näin tämä musiikkimaailma on mitä ihmeellisempiä mysteerejä täynnä... |
velipesonen 04.02.2011 12:44:22 | |
---|
rkellu: näin tämä musiikkimaailma on mitä ihmeellisempiä mysteerejä täynnä... Tuota noin, pistä jarrua pulverin sekaan. Se oli Marc Almond. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
John Titor 04.02.2011 20:46:54 (muokattu 04.02.2011 20:48:09) | |
---|
Oho, porina jatkuu, itse otin osaa 3 vuotta sitten viimeksi. Sohitaanpas muurahaispesää. Hiukan ihmetyttää se, että kaikesta sanahelinästä ja oppineisuudesta huolimatta pohjimmiltaan täällä väännetään pääosin kättä ihan samalla tavalla kuin jossain Kitarat: Soittaminen -palstalla siitä onko Alexi Laiho parempi kuin Pat Metheny. Argumentointi ei oikeastaan sisällöllisesti eroa yhtään millään tavalla jonkun nimimerkki wildchild97:n argumentoinnista, koska se kohdistuu lopulta puhtaasti siihen, mitä joku asia ei ole - käytännössä, luettuani esimerkiksi jazzmiehen kommentteja nyt vitun monta sivua niin tulee se olo, että "klassinen on ihan huonoa koska se ei ole jazzia". Jaa, oli varmaan hyödyllistä käyttää aikaa moisen pointin julkituontiin? Bottom line tällaisen keskustelun kohdalla on mun mielestä se, että kuka oikeasti nakkaa paskaakaan? Ei tässä voida päästä mihinkään konsensukseen, koska ei vertailla kahden omenan paremmuutta vaan omenan ja appelsiinin, eikä niiden välille voi tehdä eroa paremmuudessa jos puhutaan subjektiivisella tasolla. Koska sä, jazzmies, oot muuten käynyt uuden klassisen musiikin konsertissa? Esimerkiksi pelkästään suomalaisista säveltäjistä Aho, Saariaho, Hakola, Pohjannoro ja Salonen vanhemmasta, ja vaikkapa Aktav, Matvejeff ja Klami nuoremmasta sukupolvesta ovat kaikki tarjonneet omalla kohdallani vaikuttavia, tunnerikkaita ja pieteetillä tehtyjä nyky-klassisen musiikin esityksiä, joilla ei ole mitään tekemistä jäykkyyden ja kaavoihinkangistumisen kanssa. Voisihan meistä kuka vaan käydä kuuntelemassa Pop/Jazzilla konsertteja, valita jonkun perus-paskat housussa vedetyn opistoesityksen ja tuomita sen perusteella nykyjazzin tilan ihan kamalaksi, mutta se taitaisi olla pikkusen epäreilua, vai kuinka? Eikä tää pelkkään jazzmieheen kohdistu, ei muidenkaan kommentit mitenkään viiltävän teräviä ole. Dr. Dominantille pisteitä harvinaisesta selväjärkisyydestä. Klasarin puolustajat sortuvat ihan samaan ansaan - ei jazzia voi arvostella siitä, etteivät konventiot ole samoja kuin klassisessa. Ette kai te "arvostele" Volvoa siitä ettei se ole Ferrari? Jos jazzia tehtäisiin kuten klassista ja seurattaisiin samaa estetiikkaa ja työskentelytapoja, eihän kyseinen musiikki silloin äärimmäisessä tapauksessa olisi jazzia, vaan klassista. Tai, vaikka se kuulostaisi jazzilta, siitä puuttuisi jazz-traditiolle olennaisia asioita, kuten esimerkiksi spontaani muuttuvuus ja hetkessä tekemisen korostaminen, missä tapauksessa se olisi jotain muuta kuin jazzia, jokin kolmas kahden tyylin synnyttämä hybridi - mitä esimerkiksi ovat Gershwinin Rhapsody in Blue tai Davis/Evansin Sketches of Spain? Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
jazzmies 04.02.2011 21:07:57 (muokattu 04.02.2011 21:08:32) | |
---|
John Titor: Jaa, oli varmaan hyödyllistä käyttää aikaa moisen pointin julkituontiin? Ehdottomasti löytyy aikaa aina näin tärkeälle asialle, kuin klassisen perinteen dissaamiseelle. Koska sä, jazzmies, oot muuten käynyt uuden klassisen musiikin konsertissa? Siitä on aikaa ja paljon. Askr: paskan ja huonon välillä on syytä nähdä ero. |
John Titor 04.02.2011 21:37:53 | |
---|
jazzmies: Ehdottomasti löytyy aikaa aina näin tärkeälle asialle, kuin klassisen perinteen dissaamiseelle. Kiva. Mä teen mieluummin töitä. Siitä on aikaa ja paljon. Hienoa. Munkin varmaan pitäisi alkaa dissata islamia, kun ei ole asiasta minkäänlaista omakohtaista kokemusta. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |