Miuq 30.06.2007 21:24:09 | |
---|
Joo, munkin pikkumaiseen pilkunnussijaluonteeseen kolisi ikävästi se, että tuossa aikaisemmin kuitenkin intettiin Figarosta, vaikka loppuviimein nykymaailmassa Le Mariage de Figaro on vähintään yhtä käytetty ellei yleisempikin kuin italialainen vastine. Ja kun kuitenkin vuodenajat oli italiaksi jne, mussun mussun. Vitun turhaa pelleilyä tavallaan valittaa tällaisesta, mutta jotenkin se vaan hyppäsi silimään eikä voinut pitää naamaansa kiinni. Kuitenkin, ainakin edellinen kirjoittaja ilmeisesti olisi tunnistanut germaanisemmalla vastineella forellin, in english ei. Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä. |
wrshredder 30.06.2007 21:44:50 | |
---|
Kuitenkin, ainakin edellinen kirjoittaja ilmeisesti olisi tunnistanut germaanisemmalla vastineella forellin, in english ei. Juu olisin tunnistanut heti. Troutista tuli vaan jotenkin semmonen mysteerinen olo että tällä on kyllä jotain tekemistä Schubertin kanssa ,mutta vastasin sitten sen väärän vaihtoehdon. kakka ponu sääh Juha Mieto röpellin ponumajava Riihonem Rehvonem corolla kilju ribuli hevymedal karjui !!! |
filtteri 30.06.2007 22:05:02 (muokattu 30.06.2007 22:08:47) | |
---|
Joo, munkin pikkumaiseen pilkunnussijaluonteeseen kolisi ikävästi se, että tuossa aikaisemmin kuitenkin intettiin Figarosta, vaikka loppuviimein nykymaailmassa Le Mariage de Figaro on vähintään yhtä käytetty ellei yleisempikin kuin italialainen vastine. Ja kun kuitenkin vuodenajat oli italiaksi jne, mussun mussun. Vitun turhaa pelleilyä tavallaan valittaa tällaisesta, mutta jotenkin se vaan hyppäsi silimään eikä voinut pitää naamaansa kiinni. Kuitenkin, ainakin edellinen kirjoittaja ilmeisesti olisi tunnistanut germaanisemmalla vastineella forellin, in english ei. Ihan hyviä huomioita, eikä kritiikissä itsessään ole mitään vikaa -- hyvä vain että palstalla ollaan tarkkoina. En kuitenkaan viettänyt koko yötä kysymyksiä laatiessa, koska en ollut aivan varma tällaisen muutetun kysymyksenasettelun vastaanotosta, enkä usko että olisin suuremmalla virhekontrollillakaan nähnyt tällaisten 'ongelmien' ilmenemistä :) Lisäksi Troutin kohdalla täytyy myöntää, että kuvittelin englanninkielisen nimen olevan jopa alkuperäisnimeään tunnetumman jostakin syystä, vaikka molemmat itse tunsinkin. |
filtteri 01.07.2007 14:37:38 (muokattu 01.07.2007 14:39:26) | |
---|
kahteen jäljellä olevaan tarjoan vihjeet... (alkuperäinen tehtävänanto muutamia postauksia taaempana) a) "La Traviata" --> vihje: italialainen; yksi suurimmista oopperasäveltäjistä d) "Le quattro stagioni" --> vihje: teos tunnetaan myös nimellä "four seasons" |
baron 01.07.2007 14:54:05 | |
---|
kahteen jäljellä olevaan tarjoan vihjeet... (alkuperäinen tehtävänanto muutamia postauksia taaempana) a) "La Traviata" --> vihje: italialainen; yksi suurimmista oopperasäveltäjistä d) "Le quattro stagioni" --> vihje: teos tunnetaan myös nimellä "four seasons" Mä mä! (Viittaa innokkaasti) Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
filtteri 01.07.2007 16:06:37 | |
---|
Mä mä! (Viittaa innokkaasti) noh, voithan tietenkin vastata, mutta se edellyttää että keksit seuraavan kysymyksen :) |
baron 01.07.2007 16:47:52 | |
---|
noh, voithan tietenkin vastata, mutta se edellyttää että keksit seuraavan kysymyksen :) Kait pitää vastatata oikein? Traviata Verdi Neljä vuodenaikaa Vivaldi Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
filtteri 01.07.2007 16:49:06 | |
---|
Kait pitää vastatata oikein? Traviata Verdi Neljä vuodenaikaa Vivaldi Jooh, uutta kehiin sitten vaan :) |
baron 01.07.2007 16:58:50 | |
---|
Kuka, kenelle ja miksi on säveltänyt "Le Concerto pour la main gauche" D-duurissa? Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
poppamies 01.07.2007 17:06:24 | |
---|
Kuka, kenelle ja miksi on säveltänyt "Le Concerto pour la main gauche" D-duurissa? Ravel sävelsi tuon jollekin yksikätiselle kaverilleen. G strings are for strippers! |
baron 01.07.2007 18:14:36 | |
---|
Ravel sävelsi tuon jollekin yksikätiselle kaverilleen. Kerro vielä kaverin nimi ja miksi se oli yksikätinen? Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
poppamies 01.07.2007 18:17:47 | |
---|
Kerro vielä kaverin nimi ja miksi se oli yksikätinen? Nimeä en muista/tiedä mutta muistaakseni menetti käden ekassa maailmansodassa. G strings are for strippers! |
baron 01.07.2007 19:13:23 | |
---|
Nimeä en muista/tiedä mutta muistaakseni menetti käden ekassa maailmansodassa. No joo, hyväksytään. Se pianisti, jolle se sävellettiin oli Paul Wittgenstein, filosofi Ludvig Wittgensteinin isobroidi. Tää piisi on tehnyt mulle lähtemättömän vaikutuksen siksi, että mut kerran Varsovassa pakotettiin klasarikonserttiin ja istuin hyvillä paikoilla, varmaan kolmannessa rivissä pianistin kohdalla enkä tiennyt yhtään mitään mitä ohjelmassa olisi. Sitten kun tää piisi alkoi, ajattelin että jännä intro, pelkällä vasemmalla kädellä, mutta sitten kun piisi jatkui, aloin haistaa palaneen käryä, tässä on jotain kieroa. Sillä pianistilla, joka sen esitti oli muuten molemmat kädet. Mä luin jälkeenpäin, että sillä oli joku toiminnallinen häiriö oikeassa kädessä ja siksi keskittynyt vasemman käden piiseihin, joita itse asiassa löytyy aika paljon. Mulle teki uskomattoman vaikutuksen kuinka hienoa pianolla saa aikaan yhdellä kädellä kun on hyvä säveltäjä ja hyvä soittaja. Sun keksittävä sitten seuraava kysymys! Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
poppamies 01.07.2007 19:19:03 | |
---|
Kenen kotimaisen säveltäjän (minun edesmenneen naapurini, vihje, vihje) teos on sarja "Aamu", "Kesätuulia", "Jääkukkia", "Tähtien alla" ja "Kevättuulia". G strings are for strippers! |
Miuq 02.07.2007 12:26:00 | |
---|
Erik Fordell, taitaapi olla pianosarja tuo. Onko sillä muuten mitään yläotsikkoa vai onko ne kaikki vaan erillisinä piiseinä? Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä. |
poppamies 02.07.2007 19:04:13 | |
---|
Erik Fordell, taitaapi olla pianosarja tuo. Onko sillä muuten mitään yläotsikkoa vai onko ne kaikki vaan erillisinä piiseinä? Oikein! Oli pakko harjoittaa pikkuisen nurkkapatriotismia. En tiedä olisiko mitään yhteisnimitystä tuolle sarjalle. G strings are for strippers! |
Miuq 02.07.2007 19:34:40 (muokattu 03.07.2007 22:07:58) | |
---|
Tehdään uusi monikohtakysymys, nyt vähän marginaalisempiakin aineksia hittien joukkoon sekoittaen. Samalla politiikalla mennään kuin aikaisemmin, eli Esitän nyt liudan pienkysymyksiä, joihin toivon vastattavan niin, että vastaaja kertoo vastauksen vain YHTEEN (1) pienkysymykseen, ja mieluusti siihen, jota pitää VAATIVIMPANA (jonka tietää). Asetan kokeilunomaiseksi aikarajaksia kolme (3) päivää. Vihjeitä annan mahdollisesti pariin vaativimpaan pienkysymykseen. Haussa on siis teokselle oikea säveltäjä. b)Meditation from Thais c)Turandot d)Histoire du Tango h)Jubilate Domino a)Enigma Variations - Edward Elgar e)Sheherazade - Nikolai Rimski-Korsakov f) Bachianas Brasileiras - Heitor Villa-Lobos g)Cantus in memoriam Benjamin Britten - Arvo Pärt Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä. |
filtteri 02.07.2007 19:51:23 | |
---|
g) Arvo Pärt... säveltäjäystävänsä muistolle kirjoitettu jousiteos |
tanjuli 03.07.2007 07:49:13 (muokattu 03.07.2007 07:50:40) | |
---|
e)Sheherazade f)Bachianas Brasileiras edit: MUTKU jos haluu vastata kahteen? Kumpi noistakin on nyt vaativampi sit jos kummankin tietää :| [i hear voices but at least they're on tune] |
filtteri 03.07.2007 10:51:41 (muokattu 03.07.2007 21:43:39) | |
---|
edit: MUTKU jos haluu vastata kahteen? Kumpi noistakin on nyt vaativampi sit jos kummankin tietää :| heh, itse pitäisin alempaa vaikeampana... mutta siis yleisesti, ei sitä ohjesääntöä tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti. jos ne kuuluvat omasta mielestäsi samaan vaatimuskategoriaan, tottakai voit huoletta heittää vaikka noppaa. :) alakysymysten ideaalista määrää oli tarkoitus selvittää hieman ensimmäisellä kokeilukerralla, jolloin kysymykset olivat suhteellisen helppoja. epäilisin, että potentiaalisia vastaajia ei loppujen lopuksi ole kovin montaa, joten ehkä tuota määrää olisi syytä tiputtaa noin kuuteen, varsinkin kun kysymykset vaikeutuvat... katsotaan nyt. periaattessa useampaankin kysymykseen voisi vastata, mutta olisi hyvä pitää jonkinlainen aikajara, ettei yksi veisi koko pottia silloin kun muillakin olisi mahdollisuus tietää. ehkäpä 1 vastaus / päivä? |